adexo3
۱۷۲۰۶۰
۲۶ نظر
۵۰۴۱
۲۶ نظر
۵۰۴۱
پ

مجردی مرگ که نیست!

برخلاف آنچه همه فکر می کنند، شما می توانید از مجردی خود کاملا لذت ببرید. البته لازم به ذکر است که منظور ما مجردی به معنای واقعی کلمه است، بدون اینکه هیچ رابطه ی عشقی از هیچ نوعی در زندگی شما وجود داشته باشد.

مجردی مرگ که نیست!

برترین ها - ترجمه از نگین فانی نام: برخلاف آنچه همه فکر می کنند، شما می توانید از مجردی خود کاملا لذت ببرید. البته لازم به ذکر است که منظور ما مجردی به معنای واقعی کلمه است، بدون اینکه هیچ رابطه ی عشقی از هیچ نوعی در زندگی شما وجود داشته باشد. گاهی اوقات مجرد بودن از داشتن یک رابطه پر از مشکل خیلی بهتر می تواند باشد، شما می توانید بدون وجود دعوا، حسادت، مشکلات جنسی و هزاران مشکل دیگری که یک رابطه را تهدید می کنند در خلوت خود بسیار شاد باشید. اگر تجرد در جامعه راحت تر از آنچه که در حال حاضر است پذیرفته شود، به جای اینکه خودمان را مجبور به تحمل تمام سختی ها و مشکلات موجود در یک رابطه کنیم و یا با از دست دادن آن با فکر اینکه تنها شده ایم در غم و غصه غرق شویم، می توانیم از تنهایی خود با آغوش باز و خیال راحت استقبال کنیم.

مفاهیمی مانند راحت گذاشتن یکدیگر، پذیرش، رهایی و امثال اینها برای حفظ رابطه بسیار ایده آل هستند. اما افرادی که این مفاهیم را حتی فقط درک می کنند نیز بسیار اندک هستند، چه برسد به کسانی که این مفاهیم را در زندگی واقعی به کار می گیرند. خیلی ها به مشکلاتی که در رابطه شان وجود دارد آگاه و خواهان تغییر آن هستند، اما وقتی پای عمل به میان می آید اغلب راهکارهای اجتماعی و انگیزه های درونی با شکست مواجه می شوند. در چنین حالتی بهتر است به جای اینکه خودتان را قانع به ادامه رابطه کنید مزایایی که پس از جدایی در انتظار شما هستند را در نظر بگیرید. در اینجا ده دلیلی که نشان می دهند مجردی آنقدرها هم حشتناک نیست را به شما معرفی می کنیم.

مجردی مرگ که نیست!

۱. نیازی به سازش نیست

زمانی که مجرد هستید می توانید هر کاری که دلتان می خواهد را انجام دهید، بدون اینکه مجبور باشید خودتان را با نیازها و تمایلات یک نفر دیگر سازگار کنید. مجبور نیستید از هیچ یک از چیزها و کارهایی که دوست دارید به خاطر دیگری بگذرید، می توانید خود خودتان باشید، بی اینکه نیاز داشته باشید برای خوشایند طرف مقابل جنبه ای از وجودتان را مخفی کنید یا از چیزی بگذرید.

۲. نیازی به توجیه و توضیح نیست

نه تنها مجبور نیستید از علائق خود بگذرید، بلکه نیازی نیست دلیل لذت بردنتان از این کارها را نیز برای کسی توضیح داده و یا توجیه کنید. بدون اما و اگر حس آزادی را تجربه می کنید.

۳. احساس گناه ندارید

احساس گناه از آن دسته چیزهایی است که مسلما اگر نباشد زندگی خیلی بهتری خواهیم داشت. سازش و توضیح دادن و توجیه کردنی که در موارد قبلی مورد بحث قرار گرفتند کارهایی هستند که ما برای حفظ رابطه خود انجام می دهیم. ما از این که طرف مقابل را از دست بدهیم وحشت داریم. از این که زمانی را صرف خود و کارهایی که دوست داریم بکنیم احساس گناه کرده و فکر می کنیم رفتارهایی که از خود بروز داده ایم خودخواهانه بوده اند.

۴. حسادت و حس عدم امنیت

مشکلاتی که به خاطر حسادت خودتان یا طرف مقابلتان داشته اید را به خاطر می آورید؟ زمانی که مجرد باشید دیگر خبری از این مشکلات نیست، دیگر نیازی نیست که نگران از دست دادن طرف مقابلتان و یا نگران کسانی که اطراف او هستندباشید، دیگر نیازی نیست برای کارها و رفتارهایی که حسادت او را بر می انگیزند توجیهی بیابید. شما تبدیل به مهمترین شخص زندگی خودتان می شوید. خداحافظ حسادت.

۵. دوستان

«باز هم میخوای با دوستات بری بیرون؟»، «مگه نمی دونی من دوست ندارم با این دوستت ارتباط داشته باشی؟»،حتما خیلی از شما هم در رابطه تان با چنین جمله هایی از طرف مقابلتان مواجه شده اید. آنها ممکن است حتی به دوست های شما هم حسادت کنند و زمانی که با آنها می گذرانید را محدود کنند. در حالی پس از جدایی این دوستانتان هستند که در کنار شما باقی خواهند ماند و شما را در پشت سر گذاشتن این مرحله یاری خواهند کرد. پس حالا که مجرد هستید قدر دوستانتان را بدانید و بیشتر با آنها وقت بگذرانید.

۶. می توانید هویت خود را پرورش دهید

گاهی شما آنقدر در رابطه خود غرق می شوید که خودتان را فراموش می کنید. شما چه کسی هستید و چه ویژگی هایی دارید؟ زندگی مشترک چه تاثیری روی شما گذاشته است؟ چقدر تغییر کرده اید؟ حالا وقتش است که به این مسئله بیندیشید و خود واقعیتان را باز بیابید.

۷. برای خودتان وقت بگذارید

همانطور که پیش از این اشاره شد، مجردی به معنای آزادی در انجام آنچه می خواهید، در زمانی که می خواهید و با کسانی که می خواهید است، بدون اینکه نیازی به توضیح و توجیه خواسته هایتان باشد. از این فرصت استفاده کنید و به استقبال از استقلال خود بروید. می توانید وقت بیشتری را صرف خود و خواسته هایتان کنید، به خودتان و حتی ظاهرتان رسیدگی کنید و از تنهایی خود نیز لذت ببرید.

۸. رویاهایتان را دنیال کنید

مجردی این توانایی را به شما می دهد که رویاهایتان را دنبال کنید. دلتان می خواهد به سفر دور دنیا بروید؟ می خواهید بلندترین قله ها را فتح کنید؟ مجردی انجام این گونه کارها را برای شما بسیار ساده تر خواهد کرد. مجردها کارهایی می توانند بکنند که افرادی که در یک رابطه هستند به دلیل تعهدات و مسئولیت هایی که دارند نمی توانند انجام دهند. راه هایی که پیش از این نمی توانستید حتی به آنها فکر بکنید را در پیش بگیرید بی آنکه نگران نیمه دیگرتان باشید.

۹. استقلال اقتصادی

دیگر مجبور نیستید در درآمد خود با دیگری شریک باشید. خودتان پول خودتان را در می آورید و آن را آنگونه که خودتان دلتان می خواهد خرج می کنید. خبری از حساب مشترک بانکی و تقسیم درآمد هایی که به دست آورده اید نیست و کسی به شما نمی گوید که پولتان را خرج چه چیزی بکنید یا برای چه چیزی پس انداز کنید و یا پولتان را برای چه چیزی صرف کرده اید.

۱۰. استقلال احساسی

این بخش احتمالا مهمترین مورد از تمامی موارد موجود باشد. شریک شما همیشه از لحاظ احساسی طوری که شما انتظار دارید رفتار نمی کند. آنها بسیاری از مواقع احساسات و افکار شما را به درستی درک نمی کنند و حمایت احساسی مورد انتظارتان را نشان نمی دهند. زمانی که مجرد هستید نیازی به توضیح خوشحالی، ناراحتی، عصبانیت، خستگی و بدخلقی خود به دیگری ندارید.

در پایان باید این نکته را یاداوری کنیم که تمامی این موارد زمانی صحت دارد که شما نیمه دیگر خود را پیدا نکرده باشید و صرفا جهت اینکه تنها نمانید بخواهید وارد رابطه ای شوید که بر اساس شناخت کافی و علاقه دوجانبه شکل نگرفته باشد. همچنین باید به خاطر داشته باشید که مجردی خیلی بهتر از ادامه رابطه ای است که نیازهای عاطفی و جسمی شما را آنطور که باید برآورده نسازد و فقط از ترس تنها ماندن و دید منفی موجود در جامعه نسبت به افرادی که از یکدیگر جدا می شوند حفظ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      آخش.چه حس خوبی.دوس داشتم مطلبتو :D

      پاسخ ها

      • kasra

        چه اخیشی گفتی :)))) داری بی شوهریو توجیه میکنیااا

      • بدون نام

        تا زمانی که آدم های کوته فکر مثل کسرا رو تو جامعه داریم.وضعمون همینه!!

      • kasra

        شما خوبی ... :))

      • ناهید

        منم حس خوبی داشتم ... البته چیزایی نبود که خودم ندونم... ولی واقعیت محض بود...
        مجردی و متأهلی هر کدوم مزایای خودشونو دارن... و تو این مطلب مزایای مجردی خیلی خوب توضیح داده شده بود.

      • sara

        پسره نه پول داره نه کار داره نه قیافه نه اخلاق اومده میگه من تا حالا دم به تله ندادم.آخه لامصب تو خودت تله ای!!! قابل توجه کسرا.الان میاد میگه من همه ی اینا رو دارم خخخخخخخخخ

    • محمدنادری منش

      با سلام لطفا نسخه نپیچید هرفردی احتیاج به نسخه خاص خودش داره ! قرار نیست هر نسخه ای برای دیگران هم چاره ساز باشه

    • علی

      مٍثل سگ پشیمونم که چرا ازدواج کردم
      مگه آبم نبود،نونم نبود.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا

    • ناصر

      پیش بسوی مجردی

    • بدون نام

      چه عجبببببببببببببببببببببببببببببببببببببببب
      یه نفر یه مطلبی گذاشت که سخن از زبان ما گفت
      همه به ما مجردا به دید آدمای افسرده نگا میکنن درصورتیکه شادترین آدمای روی زمینیم حداقل من اینجوری ام
      بدون هیچگونه دغدغه و دل نگرونی دارم لذت میبرم از زندگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا یا خانم چی کار میکنی مگه؟؟
        روشت چیه به ما هم بگو...

    • sabz

      من زن میخوامممممممممم :D

    • بدون نام

      من خودم یه خواهرمجرد 52 ساله دارم که ازنزدیک شاهد مشکلات زیادش هستم. اولا مجردی آن هم دختر مجرد اصلن توی جامعه ما راحت نیست. خواهر من چند دفعه تنهایی با تور رفت مسافرت اولا که مجبور شد هزینه 2 تا آدمو بده و بعدش با افراد غربیه توی یه اتاق باشه. الان هم اصلن با پدر و مادرم سازگاری نداره. این مطالبی که بالا گفتین همش شعاره. یه ادم مجرد پول و امکاناتش کجا بود که خیلی خیلی بهش خوش بگذره.بعد هم سن آدما که می ره بالا دوست دارن خانواده داشته باشن ولی دیگه دیر شده. در هرصورت معایب مجردی بیشتر از مزایاشه......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم حرفیه

      • بدون نام

        شما به اطراف خود نگاه کنید چند تا زن 52 ساله متاهل می بینید که مشکلاتشان ار خواهر شما کمتر باشد واز زندگیش لذت ببرد ؟

      • نازی

        حالا نیست خانم های متأهل 52 ساله دیگه مشکلات ندارن... یه ذره واقع بین باش.

      • بدون نام

        تو از کجا می دونی اگه شوهر داشت مشکلاتش بیشتر هم نبود ؟ شاید شوهره بهش خیانت می کرد و باز باید تنهایی زندگی می کرد .

      • بدون نام

        بعد هم دیر نشده ایشون اگه دوست داشته باشه می تونه با مردی در رده سنی خودش ازدواج کنه . مرد تنهای سن بالا هم زیاد داریم تو جامعه .

      • sara

        خواهرت 52 سالشه مشکلاتش اینه.من زنای 30 ساله ی متاهلی رو میشناسم که به شدت دچار افسردگی هستن.متاهلی فقط 1 مزیت میتونه داشته باشه اینکه در مواقع خاص احساس تنهایی نمیکنی که البته الان بیشتر زوج ها از نظر عاطفی تنها هستن بعدش اینکه از نظر مالی وابستگیتو از پدرت انتقال میدی به شوهرت که واقعا تاسف باره.زنای ما میترسن.جرات ندارن خودشون باشن.همیشه باید به یکی تکیه کنن.پدرشون برادرشون و همسرشون و این چیزیه که مردای حداقل این مملکت خیلی از بابتش خوشحالن.

    • محمد حسین

      ما خونواده کوچیکی داریم بخاطر همین بابام همین یکی 2-3 سال پیش یه خونه 3 طبقه ساخت که من و برادرم وقتی ازدواج کردیم تو طبقات همون خونه پیش هم باشیم حتی سندش را هم به ناممون زده اما خیلی میترسم که مصیبت بشه بعد...
      مردم الان 2 نفرن با هم نمیسازن من چطور زن بگیرم که حاضر بشه تو یه خونه 3 طبقه با پدر مادر و برادرم و احتمالا زن برادرم زندگی کنه و بعد هم مشکل پیش نیاد؟ اگرم نخوام تو این خونه زندگی کنم خریدن خونه یه چیزی مثل خواب و رویاست تو این وضع.
      خلاصه منم با این که تو سن ازدواجم ولی وقتی فکر میکنم میبینم ازدواج نکردن خیلی بهتر از اینه که ادم با خوشبینی بخواد بره ازدواج کنه و بعد تازه اول مکافات باشه.نمیتونم تحمل کنم که زندگی یه نفر دیگه را "من" خراب کرده باشم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داره؟همین که خونه داری خداروشکر کن و از پدر مادرت تشکر کن خیلی ها دارن این مدلی ک شما میگی زندگی میکنن خیلی هم خوشبختن.تو دیگه خیلی سخت میگیری

    • بدون نام

      خوشم میاد این مطالبو از سایتا و مجلات غربی ترجمه می‌کنید و بدون هیچ بومی‌سازی صرفا فارسی‌سازی می‌کنید. اینم به قولی یه نوع بیزی‌نسه دیگه!

    • امیر

      در ضمن اکثر مواردی که شما به عنوان مزایای مجردی مطرح کردید مبین و مشوق لا ابالی گری ،بیمسدولیتی ،خوشگذرانی،تساهل(سهل انگاری)و بیفکریست....

    • علیرضا

      وای خدا
      کجاش بده؟؟؟خیلی عالیه

    • قاسم ایمانی

      مزایای مجردی که قابل شمارش نیست،ازمزایاهای مجردی اینه که اولا " آزادی" هست یعنی توی قفس نیستی،هرجاخواستی تنها میری گردش فرقی نداره شب یا روز ،تا دیروقت برو بیرون نصفه شب برگرد خونه یه قهوه گرم نوش جان کن و لم بده رو مبل خونه ات و بخواب تا صبح، برو رو بالکن خونه ات منظره رو تماشا کن ،برو سینما ،برو با رفقات گردش برو یه شهر دور تا یکی دوهفته اصلا خونه نیا ،دیگه کسی نیست که بهت گیر بده کجا بودی چیکار کردی چی خوردی و....،از مزایای مجردی اینه که از غر غر این زنای غر غر و راحت میشیم،زیر باره مهریه و نفقه نمیری که هرماه پول و سکه بدین به خانم که حضرت برن خوش بگذرونن!! اره عزیزم مجردی اینه ،بعدشم ما چرا باید ازدواج کنیم؟که مثلا اخرش چی بشه،فوقش اینه که بچه بیاریم که تازه اونم دردسر خودش رو داره یه روز اینو میخواد یه روز اونو آخرشم میشه دشمن جونت همه ی مال واموالتو به باد میده،بنظرم زن ها نباید تو کار مردها دخالت بیجا کنن زن باید مثل یک بره بشینه سرجاش و به کارهای خونه برسه و گوش به حرف مرد باشه ،حق نداره توی هیچ کاری دخالت کنه،هیچی هم نباید بنام زن ها زد چون این قضیه دردسر میشه باید همه ی امول حونه بنام مرد خانه باشه،زن ها فقط وظیفه دارن غذا درست کنن و لباس بشورن و بچه رو تر و خشک کنن و فقط بگن چشم چشم چشم........همین.......درضمن مقاله تون هم خیلی کامل و آموزنده بود ،ممنونم بابت زحماتتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج