adexo3
۱۲۰۷۲۳۵
۴۹ نظر
۱۱۹۹۴
۴۹ نظر
۱۱۹۹۴
پ

این عکس‌ها تیر خلاص به جامعه ایران است

جمعه بود که حضور لوتار ماتئوس، مارکوس مرک، آندریاس برمه و پیر لوئیجی کولینا در ایران حسابی خبرساز شد.

برترین‌ها: جمعه بود که حضور لوتار ماتئوس، مارکوس مرک، آندریاس برمه و پیر لوئیجی کولینا در ایران حسابی خبرساز شد. اما حضور آن‌ها نه به خاطر فیلمی که لوتار برای یافتن علی دایی منتشر کرده بود، بلکه برای مراسم افتتاحیه یک باشگاه بدنسازی سوپرلاکچری در طبقه نهم مجتمع سام سنتر فرشته بود.

این عکس‌ها تیر خلاص به جامعه ایران است

این باشگاه بدنسازی با تمام امکانات روز دنیا تجهیز شده و دستگاه‌های به کار برده شده در آن همگی از بهترین برندهای خارجی است. باشگاهی که هزار متر وسعت دارد و هرکسی نمی‌تواند به آن پا بگذارد. اگر فکر می‌کنید برای تمرین در این باشگاه باید مثل سایر باشگاه‌های بدنسازی طبق عرف پول بدهید سخت در اشتباه هستید، چرا که تمرین در این باشگاه طبق شنیده‌ها سالی ۳۲۰ میلیون تومان آب می‌خورد. با یک محاسبه ساده باید ماهی ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای تمرین کردن در این باشگاه بپردازید.

یکی از دلایلی که چهره‌های فوتبال آلمان مثل ماتئوس، برمه و مرک در این افتتاحیه حضور داشتند بدین خاطر بود که قرار است در این باشگاه از کادر مربیگری و پزشکی آلمانی استفاده شود. کادری با دانش به روز و تعلیم یافته در اروپا.

خبرورزشی در این باره نوشت: باشگاه مذکور را شخصی به نام خردمند مدیریت می‌کند و برای افتتاحیه هم هزینه‌های سنگین دلاری بابت دعوت از چهره‌های مطرحی همچون لوتار ماتئوس، پیر لوئیجی کولینا، آندریاس برمه و مارکوس مرک انجام داد. چهره‌هایی که می‌گویند توسط شخصی به نام سپهر مقدمات حضورشان در ایران فراهم شده و طبیعتا برای حضور و اقامت در ایران کم پول نگرفته اند!

این عکس‌ها تیر خلاص به جامعه ایران است

رسول اسدزاده، فعال رسانه‌ای در یادداشتی پیرامون این اتفاق نوشت: یک بار مطلبی درباره شهر ریودوژانیرو برزیل و اختلاف طبقاتی عجیبی که در این شهر وجود دارد می‌خواندم. در ریو مناطقی وجود دارند که ورود به آنها کاملا وی آی پی و برای مردم عادی ممنوع است، بسیاری از ثروتمندان در آن شهر از هلی کوپتر شخصی به جای تاکسی استفاده می‌کنند تا هم ترافیک ریو را دور بزنند و هم چشمشان به فلاکتِ خزنده‌ای که در بخش‌های دیگر ریو و بیغوله‌‌های آن شهر جاری است نیافتد.

این جدا سازی البته در بیشتر کلان شهرهای جهان وجود دارد، مثلا همه می‌دانند موناکو و نیس در جنوب فرانسه جای هرکسی نیست، هزینه اقامت در این شهرها چنان گران است که سواحل جنوب فرانسه را به مکان میلیاردرهای اروپا مشهور کرده است. ولی یک تفاوتی بین فرانسه و برزیل وجود دارد، میزان حاشیه‌ نشینی و فقرِ مطلق و نسبی در برزیل به مراتب بیشتر از فرانسه است و همین موضوع سبب می‌شود ریخت و پاش‌های افراطی در جایی مانند موناکو و نیس چندان برای مردم فرانسه حساسیت برانگیز نباشد. حالا می‌رسیم به کشوری در خاورمیانه که به گفته مجله فوربز دوازدهمین کشورِ تولید کننده ثروتمند در جهان است.

این عکس‌ها تیر خلاص به جامعه ایران است

کشور ما هم با فرانسه و هم با برزیل تفاوت دارد. ما در مملکتی زندگی می‌کنیم که در آن انقلابی با شعار انقلاب کوخ نشین‌ها بر علیه کاخ نشین‌ها اتفاق افتاد، انقلاب پا برهنگان، انقلاب حلبی آباد نشینان، انقلاب مستضعفان... حالا چهل و چند سال از انقلابِ مستضعفان سپری شده ولی میزان #فقر نسبی و مطلق و حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ کشورمان هر سال بیشتر می‌شود. به تازگی مراسم افتتاح باشگاهی در سام سنترِ خیابان فرشته خبرساز شده است. افراد مشهور جهان فوتبال مانند لوتار ماتئوس و لوییجی کولینا برای افتتاح باشگاهی به تهران آمدند که گویا شهریه سالانه آن مبلغی حدود ۳۳۰ میلیون تومان است. شاید تهران مانند ریو هنوز هلی کوپتر شخصی ندارد و مانند موناکو محل تفریح ثروتمندانِ مشهور جهان نیست ولی این شهر یکی از خشن‌ترین اختلافات طبقاتی جهان را داراست.

در حالی که اجاره بهای مسکن از اسفند پارسال تا الان سی تا پنجاه درصد در این شهر افزایش داشته و موج مهاجرت معکوس از شهر تهران به شهرک‌های اقماری و حاشیه شهر سرعت گرفته، شمال شهرِ #تهران مانند جزیره‌ای جدا از این شهرِ کلان است. جزیره‌ای که برخی از مردمِ ساکن در آن ایران را برای خودشان و فرزندانشان در اروپا و آمریکا می‌دوشند. این فاصله طبقاتیِ خشن و هار در بطن تهران یک فرزند خطرناک می‌پرورانَد، فرزندی که در رگ‌های آن به جای خون، جوهرِ کین جاریست...»

این عکس‌ها تیر خلاص به جامعه ایران است

پوریا ذوالفقاری، نویسنده و منتقد سینما نیز در این باره می‌نویسد: در این تصویر لوتار ماتیوس را می‌بینید و پشت سرش مارکوس مرک و پیر لوئیجی کولینا را. داور بین‌المللی فوتبال که چهره و حالاتش از او چهره‌ای معروف ساخته بود. اینجا ایران است. این‌ها نه از سوی دولت که از سوی «بخش خصوصی» برای افتتاح یک باشگاه بدن‌سازی در خیابان فرشته دعوت شده‌اند.

طبقهٔ متوسط چند دهه بار تولید فرهنگ را در این سرزمین به دوش کشید و سرانجام طرح حذفش کلید خورد. طبقه‌ای دردسرساز که انگار فقط وقتی گرفتار نان شب بشود، رویای زیباتر کردن جامعه و جهانش را نمی‌بافد. طبقه‌ای سرتق و سخت‌جان که وقتی مثل سال 80 در عرصهٔ عمومی حاضر و فعال است، سگ‌کشی می‌شود پرفروش‌ترین فیلم سال و وقتی مثل سال 84 سرخورده به گوشه‌ای می‌خزد، شارلاتان بر صدر جدول می‌نشیند! طبقه‌ای که نبض فرهنگ جامعه است و به هر دشواری، می‌زند و می‌تپد و به راحتی فریب نمی‌خورد و فیلم‌ها و کتاب‌های محبوب (حتی توقیف و جمع‌آوری شده‌)اش را، به هر مصیبت می‌یابد و می‌بیند و می‌خواند و تن به آثار جعلی نمی‌دهد. پس باید گرفتارش کرد. روی پردهٔ سینما غرق‌شده در دروغ و پنهان‌کاری و شرمسار فرودستان مؤمن، نشانش داد و در واقعیت هم روانهٔ صف گوشت و روغن و نانش ساخت تا در آستانهٔ خرید کتاب، قیمت پشت جلد را ببیند و با قیمت گوشت مقایسه کند و مردد شود و در دل بگوید: «کتاب را بعدا هم می‌شود خرید. اصلا شاید نسخهٔ PDF آن هم گیر بیاید.» اینجوری می‌توان کاری کرد که این طبقهٔ منحوس اگر تن نمی‌دهد، دست کم مجال لگدپرانی هم نیابد!

این عکس‌ها تیر خلاص به جامعه ایران است

حالا مأموریت انجام شده. نتیجه؛ فرادست و فرودست. میانه‌ای وجود ندارد. اولی برای افتتاح باشگاهش می‌تواند لوتار ماتیوس و کولینا را به تهران بیاورد و دومی هم باید برای نان، به جان بزند و البته باید کمی هم تنگ‌تر بنشیند. چون مهمانان زیادی دارد؛ یک طبقهٔ متوسط سقوط کرده‌ که حالا در مناطقی از شهر که فکرش را نمی‌کرد، دنبال خانهٔ استیجاری می‌گردد و شب‌ها تشویش‌هایی خواب از چشمانش می‌ربایند که دورترین فاصله را از رؤیاها و آرمان‌های سال‌های نه چندان دورش دارند. و... تمام

و اما نظرات کاربران:

این عکس‌ها تیر خلاص به جامعه ایران است

این عکس‌ها تیر خلاص به جامعه ایران است

این عکس‌ها تیر خلاص به جامعه ایران است

این عکس‌ها تیر خلاص به جامعه ایران است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      وقتی هفته ای یک نمایشگاه ماشین خارجی گرون قیمت توسهروردی و عباس اباد افتتاح میشه خوب معلومه همین ادمها که براحتی خودروی چندمیلیاردی میخرند از این باشگاه ها استفاده میکنند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دوازدهمین کشور ثروت ساز دنیا باشی و مردمت رو تو این فلاکت ،فاصله طبقاتی نگه داری ،17ساله یارانه 45تومنی که پول یک کیلو برنج هم نیست تموم نخورده،واقعا خجالت نمیکشن؟؟؟

      • ناشناس

        دوازدهمین کشور ثروت ساز دنیا باشی و مردمت رو تو این فلاکت ،فاصله طبقاتی نگه داری ،17ساله یارانه 45تومنی که پول یک کیلو برنج هم نیست تموم نخورده،واقعا خجالت نمیکشن؟؟؟

    • س.

      مرسی ذولفقاری دقیق نوشتی 👏

    • ناشناس

      فقط مرگ همه را برابر می کنه

    • و

      تغاری بشکند ماستی بریزد/جهان گردد به کام کاسه لیسان

    • رضا

      خدایا خودت ما رو نجات بده از دست اینها

    • ناشناس

      ملکه نداریم اما دمش گرم کلی هزینه کرده

    • ناشناس

      چرا باید در حالی که دوازدهمین کشور ثروتمند دنیا هستیم باید با این فلاکت زندگی کنیم.. باعث و بانیش کی هست.؟؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        گفته دوازدهمین کشور ثروتمند ساز استاد!

    • ناشناس

      بالاخره تا كي... من كه ندارم و شمايي كه سالي ٣٢٠ ميليون خرج بدنسازي مي كنيد در نهايت در يك قبر يك متري ميخوابيم. گاهي فراموش مي كنيم چرا به دنيا آمده ايم...

      پاسخ ها

      • ناشناس

        یه مدرسه میسازن خیرات می‌کنن اون دنیا وضعشون از من و شما هم بهتر میشه

    • صفا

      از دست کی نجاتت بده مگه پول بابای تورو خورده

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اینا پول یك ملت را خوردن تا به اینجا برسن، هم پول بابای اون هم پول بابای تو هم پول بابای من

    • اردشیر

      من کاری فعلا با قیمت اختلاف طبقاتی این حرفها ندارم، چرا برای باشگاه بدن سازی از چهره های فوتبالی دعوت شده !!!

    • یه روستایی.

      اقای همینگوی گفتن.شرافتی تویه برتر بودن از یه انسان دیگ وجود نداره، شرافت اصلی یعنی برتری از خود قبلیت.
      ولی متاسفانه تو ایراان همه دنبال برتری از دیگزی هستن ک بگن ما باشرفمندانه زندگی میکنیم.

    • ناشناس

      چرا فکری به حال قشر کارگر و فقیر جامعه نمیکنید؟

    • .

      از ماست که بر ماست ...

    • ناشناس

      تورم ،رانت،انحصار،مافیا

    • زاتوئیچی

      بیچاره فقرا

    • mr0117

      مرگ فقط جنازه ها رو برابر می‌کنه نه انسانها رو

      پاسخ ها

      • ناشناس

        حتی جنازه‌ها را هم برابر نمیکنه

    • نحن

      کاش لطف می کردن می گفتن به چه روشی عذاب وجدان نمی گیرن ؟ این خرج ها در برابر عده ای که هزار تومان روی هر قرص نان گذاشتن ، براشون دغدغه است ، چه توجیهی داره ؟ چه مسلمون باشی چه حتی توی بیو بنویسی : دین من انسانیت است!

    • ناشناس

      همچیمونو ازمون گرفتن.شب روز داریم می دوئیم.بازم هیچی

    • بی نام

      اخرش معلوم میشود رد اقازاده ها در راه اندازی باشگاه.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مطمئن باش رد هموناست

    • ناشناس

      3ماه اجاره خونم عقب افتاده، دو ساله گوشت نخوردیم بخدا مزش رو هم فراموش کردیم میانگین هر دو ماه یک بار مرغ میتونیم بخریم، تمام فکروذکرمون اینکه که سال آینده صاحب خانه اجاره وپیش رو اضافه نکنه و.... کسی اینها پرسید چقدر برای آوردن این بزرگان ورزش هزینه کردین

      پاسخ ها

      • ناشناس

        پول اینترنت و جمع کن درست میشه

    • ناشناس

      جالبه من ماهی ۶میلیون ۵۰۰ درآمدم هست از ۸صب تا ۴بعداز ظهر ولی آدمایی هستن که فقط هزينه ورزششون ماهی ۳۰میلیون میشه یعنی تا این حد ما پرتیم

    • rضآ

      مهم تر از اینها اینه که بدونیم چه کسی و به چه منظور مجوز این کار را صادر کرده است که فقط کافیست کمی به چشم سوم مراجعه کنیم معنیش کاملا مشخصه.

    • ناشناس

      تا پول بابای امثال من و شما رو خودش و ابوی نخورده باشن قطعا با پول حلال و حقوق کارمندی نمیشه اینقدر پولدار شد که همچین جایی همچین سالنی بزنه و ملیاردی بریز بپاش کنه این دیگه توضیح واضحاته چرا یکی مثل ما که تمام روز هفته رو ماه رو کار میکنیم هرچی میدویم به جایی نمیرسیم آرزوهامون شده خوابمون

    • ناشناس

      این حس و بهتر بگویم عقده بدنسازی و بزرگ کردن عضله و لاکچری بازی این ادمهای تازه به دوران رسیده را کشته و کشور را به ... کشانده. راستی چه بر سر درک و فهم و عقل ایرانیان امده است

    • ناشناس

      فقط اونی گفته ماتئوس هزار سال بگردی دایی و واسه این مسخره بازی ها پیدا نمی کنی

    • ناشناس

      تازه اتباع هم دارند می آیند

    • یه حسود

      بترسین از روزی که نتونم جلو حسمو بگیرم

    • مهسا

      لابد دارن خب خرج میکنن قرارنیست همه مثل هم زندگی کنن که یکی شامش یه تخم مرغه یکی هم چلو کباب حالا چکارکنه پولدار بیاره خیرات کنه پولشو یا خرج نکنه کلا جمع کنه واسه کی

    • فری

      تا ... مثل تو هستن مملکت درست نمیشه.. برو پراید بخر ۲۰۰ میلیون تا یکی مثل این پولدار بشه بعد بگو مگه پول بابای تو رو خوردن!! خوردن خوبم خوردن یه آبم روش

    • ناشناس

      پس لعنت به شماها که به این کارا میگید دمش گرم و...

    • ناشناس

      باعث و بانیش مردم اند و همین مردم و طبقه این کارا رو میکنند نه مسئولین.الان شما بفرمایید کدوم مسئولی الان از این اراذل ورزشی دعوت به عمل اورده جز مردم و طبقه متمول بالاشهر؟

    • قوخازواره

      آقای ماتئوس علی دایی مثل حمیداستیلی واسکوچیچ نیست وهیچوقت به این بازیهای کثیف ورودنمیکند
      تنهاجایی که علی دایی ورودمیکندوورودیش برای امثال شماغیرممکنه قلب مردم ستمدیده ایران محرومه

    • ناشناس

      شماچراهمه اش به خارج نگاه میکنید،بقول معروف کلاغ اومد راه رفتن کبک یاد بگیره،راه رفتن خودش هم یادش رفت.ما ایرانی هستیم هم فقیر داریم هم غنی.همه جور آدم در اینجا هست.شما اگر بفکر این مردم ومملکت باشید درست است،درغیر اینصورت بیخود حرف نزنید.

    • ناشناس

      واقعا

    • بی نام

      تمام، کشورهای دنیا از این مکان‌ها و.... دارند اما فاصله طبقاتی ندارند

    • ناشناس

      کاش خوشبختی هم مانند مرگ سهم همه باشد

    • بنی

      مگه اینا فوتبالی نیستن؟

    • الف دال

      واگذرشون می کنیم به خدا این هزینه ها نه با حقوق کارمندی بدست می اد نه با سوپر محله بودن وکاسب محل بودن

    • ناشناس

      نمی آوردن به شما هم پولی نمیدادن

    • ناشناس

      اختلاف طبقاتی خفمون کرده، سطح زندگی همه یه طور کلی بالا رفته ولی اختلاف همچنان مثل گذشته هست.

    • ناشناس

      گرانی ها برای بعضـــــــــــی ها، بد هم نشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج