اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۹۷۵۷۲
۷۷ نظر
۵۰۲۷
۷۷ نظر
۵۰۲۷
پ

ویدئویی که از اروپا آمد و خشم خاورمیانه را برانگیخت

خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس، ضمن گزارش خود از نزدیک شدن نیروهای روسیه به کی‌یف، با تعجب و تأسف می‌گوید که اینجا، با تمام احترام، مانند عراق یا افغانستان نیست که دهه‌ها شاهد درگیری شدید باشد. این اظهارات با موجی گسترده از اعتراض مواجه شد و او از سخنان خود پوزش خواست.

برترین‌ها: خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس، ضمن گزارش خود از نزدیک شدن نیروهای روسیه به کی‌یف، با تعجب و تأسف می‌گوید که اینجا، با تمام احترام، مانند عراق یا افغانستان نیست که دهه‌ها شاهد درگیری شدید باشد (ناامنی عادی باشد.) این‌جا «نسبتاً متمدن» و «نسبتاً اروپایی» است و نمی‌توان انتظار چنین چیزی (جنگ و ناامنی) را داشت. این اظهارات با موجی گسترده از اعتراض مواجه شد و او از سخنان خود پوزش خواست.

ویدئویی که از اروپا آمد و خشم خاورمیانه را برانگیخت

پیچ اینستاگرامی جریان در این باره نوشت: این خبرنگار البته دروغ نگفت؛ چه بسا صداقت هم داشت. «بسیاری» از مردم در غرب (و نه همه) اگرچه یاد گرفته‌اند که نژادپرستی خود را بروز ندهند اما دچار «یک بام و دو هوا» و «استاندارد دوگانه‌»اند؛ در حالی از جنگ در اوکراین اظهار تأسف می‌کنند که در برابر مصیبت هزاران انسان در عراق و ... بی‌تفاوت‌اند. از دید آن‌ها ارزش جان مردم اوکراین بیش از جان یمنی‌هاست و رنج آن‌ها از آوارگی مردم افغانستان مهم‌تر است. چراکه آن‌ها «نسبتاً متمدن»اند (چون نسبتاً شبیه اروپایی‌ها هستند و نه کاملاً) اما مردم غرب آسیا (خاورمیانه) کله‌سیاهان وحشی و اهل خون‌ریزی‌اند و طبعاً درگیری و کشتارشان خیلی عجیب نیست.

۱. بسیاری از مظاهر تمدن بشری در همین غرب آسیا پدید آمد.

۲. دو جنگ ویرانگر جهانی را همان «کشورهای متمدن اروپایی» به راه انداختند تا نزدیک ۲۵ میلیون انسان در جنگ اول و بین ۷۰ تا ۸۵ میلیون انسان در جنگ دوم جان خود را از دست بدهند. دامنه آثار مخرب این دو جنگ چنان بود که حتی در شرایطی که ایران در هر دو اعلام بی‌طرفی کرده بود کشورهای درگیر بخش‌هایی از ایران را اشغال و محل تاخت و تاز خود کردند و دست کم ۱ میلیون ایرانی بر اثر پیامدهای جنگ نخست جهانی (قحطی و بیماری‌های ناشی از جنگ و ...) جان باختند. اگرچه برخی محققان تعداد کشته‌شدگان را چند برابر این دانسته‌اند.

۳. «یکی» از مهم‌ترین عوامل «دهه‌ها جنگ و درگیری» در غرب آسیا (و قاره آفریقا و آمریکا) همان «دولت‌های متمدن اروپایی و غربی» بوده‌اند؛ آن‌ها با هدف استعمار پا به این مناطق گذاشتند،‌ دارایی‌شان را غارت کردند، مردم را به جان هم انداختند و به بردگی کشیدند؛ آن‌ها برای تصاحب نفت این منطقه هر مداخله‌ای کرده‌اند؛ این کشورها سالانه میلیاردها دلار سلاح به گروه‌ها و کشورهای منطقه می فروشند تا تحت عنوان امنیت منطقه را ناامن کنند و در عوض رونق تجارت و صنعت اسلحه خود را حفظ کنند؛ گروه‌های بنیادگرا می‌سازند یا مسلح‌شان می‌کنند و بعد به بهانه همان‌ها به کشورها حمله می‌کنند و بعد هم کشور را به همان ‌ها واگذار می‌کنند و می‌روند؛ فقط بریتانیا در «بازی بزرگ» برای مقابله با نفوذ روسیه به جنوب و دسترسی به سرزمینی‌های ثروتمندی چون هند، صدها دسیسه چید «لارنس های عربستان» ها را به منطقه فرستاد، کشورها تجزیه و مرزها و کشورهای جدید ساخت؛ در نهایت تمدن دریایی برای رسیدن به سود کلان ناشی از تجارت دریایی خود برای از میدان به در کردن رقیب تاریخی (مسیر زمینی جاده ابریشم) پیوسته به دنبال ناامنی در مناطق شمال خلیج فارس بوده است.

ویدئویی که از اروپا آمد و خشم خاورمیانه را برانگیخت

متاسفانه به واسطه تمام این‌ها، ناامنی و ویرانی چنان در این منطقه عادی سازی شده که بسیاری از خود مردم منطقه هم جنگ و نزاع را عادی می‌دانند و وضعیت کنونی را سرنوشت همیشگی این منطقه قلمداد می‌کنند و پذیرفته اند که جان آن ها از جان یک انسان غربی ارزش کمتری دارد.

البته تمام حقایق گفته شده نباید باعث سه چیز دیگر شود: در واکنش به نژادپرستی غربی ها دچار گونه ای نژادپرستی برعکس شد و با تعمیم شتابزده تمام غربی ها از نژاد پرست یا مقصر این وضعیت دانست و در واکنش به جنگ افروزی دولت های غربی دشمنی کرد یا نسبت به کشته شدن مردم اوکراین بی تاوت بود. ضمن آنکه یادمان باشد جبهه شرق (سوریه / شوروی) هم در این منطقه و به ویژه ایران کم جنگ و جنایت نکرده است.

دچار نفرت کور نسبت به غرب شد و با مظاهر پیشرفت دانش و خرد و دستاوردی های تمدن بشری در غرب ستیز کرد. کشورهای غرب آسیا مسئولیت و سهم خود را در وضعیت ناگوار فعلی منطقه نپذیرند و به راحتی همه بدبختی های خود را به کشورهای اروپایی و غرب حواله دهند. به راستی اگر جهل، واپس گرایی، سستی، تعصب و خشونت، زمینه های بنیادگرایی و درگیری مذهبی و قوم و قبیله گرایی در این منطقه وجود نداشت یا کم رگ بود آیا کشورهای غربی می توانستند این گونه نقشه های شوم خود در این منطقه را طی دویست سال گذشته عملی کنند؟

در جوامع غربی، بسیاری از مردم آموخته‌اند افکار نژادپرستانه خود را پشت «نزاکت سیاسی» پنهان کنند. حالا در یک موقعیت بحرانی، بی هیچ پرده پوشی و ابایی، در فضای عمومی ( و نه در خلوت) به زبان ها و لهجه‌های گوناگون «اروپایی» در شبکه ها و رسانه های متعدد مرد و زن، کارشناس مجری کارآموزده و سیاست مدار( و نه یک شهروند آموزش ندیده) در تحلیل اوضاع اوکراین بر این نکته پافشاری می‌کنند که این جنگ در اروپا رخ داده و نه عراق، افغانستان و سوریه و اکنون «اروپا» ناامنی شده و مردمی شبیه خود ما با موهای طلایی و چشمانی آبی در خطرند، پس این بار قضیه مهم است و باید کاری کرد!

مسعود قدیم فلاح (نویسنده) در این باره نوشت: این ویدیوها را همه در این روزها بارها دیده‌ایم؛ خشونتی و ریسیسمی کاملاً ساختاریافته علیه مهاجران و پناهندگان خاورمیانه توسط رسانه‌های اروپایی_آمریکایی! اما تاکید بر یک کلمه و افتخار به آن و توامان نشان دادن تهی‌مایه شدن آن قابل توجه است: تمدن.

فروید مقاله‌ای دارد تحت عنوان "اندیشه‌هایی درخور ایام جنگ" که بسیار مهم است و هوشمندانه جنگ‌جهانی را تحلیل می‌کند. او این نکته را مطرح می‌کند که جنگ‌جهانی همه را ناامید کرد چرا که افشا نمود تمدن غربی که مایه‌ی مباهات انسان غربی شده بود چه اندازه پوشالی بوده است و چه میزان ناموفق در مهار تمایلات مرگ‌بار انسان. ما در تمام چند دهه‌ی اخیر تکرار این وضعیت را مشاهده کرده‌ایم.

جنگ‌های مکرری که از همین تمدن به کشورهای دیگر تحمیل شده است اما حالا که جنگی در اروپا رقم خورده است می‌توان با وضوح بیشتری این فروپاشی تمدنی را در رسانه‌ها دید. رسانه‌ها و بخش بسیاری از مردمانی که سمپات این صحبت‌های نژادپرستانه شده‌اند نشان می‌دهند که جه اندازه این تمدن ریاکارانه است. رسانه‌ها در این چند روز با افنخار از "تمدن" می‌گویند ک اذعان می‌کنند که این بار با مهاجر و پناهنده‌ی متمدن اروپایی روبرو هستیم نه پناهنده‌ی بی‌تمدن خاورمیانه‌ای و به آن فخر می‌فروشند! آن‌ها همزمان که افتخار می‌کنند در حال لو دادن خود و تمدن ریاکارانه هستند. آن‌ها نشان می‌دهند که چه اندازه سالها وجود سازمان‌ها و تشکل‌های ضد ریسیستی‌شان دروغین و بیهوده عمل کرده است و کوچک‌ترین تلنگری بر اروپا کافی است تا همه واقعیت‌ها آشکار شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خاورمیانه ای

      واقعیت را گفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ننگ برتو خودفروخته

      • بدون نام

        کجای کاری؟

      • پروفسور ٱسکلیان منگل زاده!

        دقیقاً

      • ایرانی

        کاملا درست گفته.افغانستان وعرلق کجا .اوکراین کجا.

      • بدون نام

        متاسفم برات

      • بدون نام

        تو دیگه کی هستی،،،،،

      • بدون نام

        این برده سفید موافقه با حرف ارباب

      • بدون نام

        خدا فقط از پس شما بر میاد

      • به بردگان سفیدپوستها

        جنگ جهانی اول و دوم هر دو در اروپا و توسط اروپاییها شعله ور شد تمام توحشها رو هم کردند

      • بدون نام

        به جان خودم متن رو نخوندی نخیر واقعیت اینه خون چشم آبیا رنگین تره

      • بدون نام

        همون جنگ و خون ريزي رو در خاورميانه خود همين چشم آبي ها راه انداختن

      • بدون نام

        ابن عدالت الهیه .صدها سال کشورهای ما رو استعمار کردند و ثروتمند شدند حالا وقتشه خودشون به خاک سیاه بنشینند.منتظر اتفاقات آمریکا هستیم

      • بدون نام

        کائنات بر اساس میزان تمدن یا رنگ چشم نمی گرده حالا کم کم چیزهای جالب تری در اروپا خواهیم داد و معنی کارما رو می فهمیم

      • بدون نام

        انگار نفهمیدی که اصل مطلب این هست که برابری و حقوق بشری که یه عمر اروپا سنگ اش رو به سینه می زد خودی غیر
        خودی داره

    • بدون نام

      درست گفته مردم متمدن از جنگ وخونریزی گریزانند خاورمیانه تا بوده جنگ وخونریزی بوده وهست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون وقت کی توی خاورمیانه جنگ و خونریزی راه انداخته ؟ خودشون یا همین به اصطلاح متمدنین شما ؟ از اون سر دنیا اومدن این طرف

      • بدون نام

        اصلا جنگ جهانی اول و دوم هم که میلیون ها کشته داشته تو خاورمینه بود

      • بدون نام

        مردم متمدن!!! عامل تمام جنگهای خاورمیانه رهبران همین مردمان متمدن هستن استاد، سازندگان و فروشندگان وحشیانه ترین سلاح ها همین ها هستند استاد... البته درباره امثال شما با این سطح فکرتون اشتباه نکرده

      • بدون نام

        خب پس کشورهای متمدن گریزان از جنگ که همیشه در خاورمیانه جنگ راه انداختن ، تشریفشون رو ببرن کشور خودشون بعد برای ما متمدن و گریزان از جنگ بشن. قصه که دیگه نگو .

    • بدون نام

      الان مشخص می‌شود. دلیل زود تمام شدن جنگ در اروپا این است که از سلاح اتم استفاده میکنند ویک روزه پرونده جنگ بسته می‌شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون کاملا متمدن و صلح طلب هستن!!!

    • خدا

      وحشی گری صرب ها را در منطقه شما هنوز یادمون نرفته ،متمدن!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ديدي كوسه هارو چجوري سلاخي ميكنن

      • بدون نام

        بسیار عالی درود بر شما

    • بدون نام

      حقیقت رو گفته

    • بدون نام

      چرا قبول نمی‌کنید که اروپا با همه جای دنیا فرق داره.ما که چشم باز کردیم در خاور میانه فقط جنگ دیدیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخاطر انتقال جنگهای خودشون به خاورمیانه بود

      • بدون نام

        اروپا جنگ هاشو در جاهای دیگه دنیا راه میندازه خودش تر و تمیز می مونه . غارت آفریقا و آسیا را شما چرا قبول نمی کنید؟

      • بدون نام

        یک نقطه در کائناتید و این همه وقیح

      • بدون نام

        ای غربگدای بیچاره این جنگ ها رو تو خاورمیانه همینا به وجود آوردن

      • بدون نام

        برای اینکه وحشی گریشون رو خارج از مرزهای خودشون انجام میدن

      • بدون نام

        این همه دلیل و مثال برای شما آورد و شما تمام دلایل رو انکار کردی بعد ادعا میکنی که ما قبول نمی کنیم ؟ . ای بنازمت .

    • بدون نام

      حرفش کاملا حقه یه سر برید دم خیابون یا اتوبان ببینید چجوری رانندگی میکنند یا فضای مجازی ببینید چجوری فحش ... بهم پرت میکنند ... اینجا مردمی احساسی با ادعایی بسیار بالا زیست میکنند ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی دم از تمدن دو هزارساله میزنید باید شما رو دید

      • بدون نام

        ارتباط گودرز با شقایق رو مشاهده کردید. چون در فضای مجازی فحش میدن پس اگر در اوکراین کسی بر اثر جنگ کشته بشه باید خون گریست ولی اگر در خاورمیانه بر اثر جنگ کشته شد ، خب دیگه فحش داده و میخواست فحش نده.

    • بدون نام

      درست گفته خب غرب خیلی متمدن ترند ناراحت نشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخ. در جنگ و خون ریزی به پا کردن ؟ آره متمدن هستن.

      • بدون نام

        اره واقعا تویی که هموز نفهمیدی یارو منظورش چی بوده متمدن نیستی چون رسما اعتراف کردن که دموکراسی و صلح فقط برای ما چشم رنگی ها باشه بقیه دنیامهم نیست

    • بدون نام

      خوبه اونموقعی که ایرانیها تمدن داشتن اروپاییها حتی حمام نداشتن

    • پروفسور ٱسکلیان منگل زاده!

      راستشو میگه واسه حرف حق عذر خواهی نیاز نیست که!

      پاسخ ها

      • متین

        پس چرا برا بوسنی که اونم تو اروپا بود کسی نگفت متمدن هستند میدونی چرا
        چون اونا مسلمان بودند وباید کشته می شدند

      • بدون نام

        نه واسه حرف ناحق پر رویی نیازه که دارن

    • بدون نام

      دیدشون به ما همینه
      ای کاش که اروپا رو برای خودمون بزرگ نکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید هم دیدشون این باشه. چون یک عده هستن که چشمشون رو به تمام جنایات غرب و دلیل و سند بستن و فقط خوبی های غرب رو می بینن و قربون صدقه میرن ولی چشمشون رو به تمام خوبی های شرق بستن و وقتی هم نمونه بیاری مجبور به توهین و تحقیر میشن و چشمشون به معایب شرق بازه. به این ها میگیم : خود تحقیر ، غرب زده ، شوت . وقتی کسی به خودش احترام نگذاره ولی دایما قربان صدقه کسی بره که بهش توهین میکنه ، چرا طرف مقابل دیدش این نباشه؟.

    • بدون نام

      راست گفته بدبخت اروپا مگه خاور میانه شیر تو شیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین اروپایی ها متمدن برای غارت منابع، خاورمیانه رو شیر تو شیر کردن

      • بدون نام

        ادبیات عشاق غرب و طرز فکر و طرز برخوردشون با مخالفشون رو دیدید. اون از خودشون و این از طرفدارانشون.

        هیاهو برای آزادی بیان این جماعت تا وقتیه که به نفعشون باشه ، اگر قرار شد به ضررشون بشه فحاشی میکنن.

    • ناشناس

      اتفاقا این اقا چهره واقعی سیاست اروپا رو گفته کشتن مردم مظلوم خاورمیانه خوبه ولی اروپاییها رو نباید کشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به درک که اوکراینی ها مردند . مثل غربی ها با خودشان رفتار میکنیم.

    • بدون نام

      حرفش درسته دیگه

    • بدون نام

      خب راست گفته همین الان در عراق حشد الشعبی هرکسی رو که بخواد با یه بمب گذاری یا ترور میکشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب دروغ گفته . همین الان غرب به هر جا بخواد لشکر کشی میکنه.

      • بدون نام

        حشد الشعبی و رشیدمردان ایرانی و عراقی نبود که الان داعش تو
        ایران بود، تو و امثال تو باید تو خونه ت کپک می‌زدی و از گشنگی می مردی

    • بدون نام

      دوستان عشق اروپا تشریف بیارید ببیینید و اظهار نظر کنید خاورمیانه ای های بدبخت

    • بدون نام

      خب راست گفته

    • بدون نام

      حرف دل همه اروپایی ها رو زده.... چقدر وقیحن

    • محسن

      چه جمله قشنگی وزیبایی فکر نکنم به فکر خود مان هم می رسید

    • 3999

      حقیقت تلخه.. واقعیت رو گفته!این خب دیگه اظهر من الشمسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقیقت اینه که غرب توی کله ات کرده که تو بی ارزشی و من با ارزشم و باید از من طرفداری کنی. حقیقت هم تلخه.

    • بدون نام

      کل تاریخ اروپا و آمریکا رو جمع کنن اندازه تاریخ خاورمیانه نیست

    • بدون نام

      متاسفانه عین واقعیته

    • بدون نام

      واقعیت تلخه عین حقیقت و گفت اینامتمدنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا تمدن را چی تعریف کنیم؟ پا گذاشتن روی خرخره ی بقیه ی کشورها و چپاول اونها و برافروختن جنگ خارج از مرزها؟

    • بدون نام

      حقیقت تلخه

    • بدون نام

      جالبه به اوکراین ها هم توهین کرده

    • بدون نام

      این جنگ خیلی از تصورات رو تغییر خواهد داد

    • بدون نام

      این دومین مقاله منطقی بود که امروز تو این سایت خوندم!؟

    • حسین

      حالا اگر خیال کردید با این حرفها خاور میانه
      قرق در صلح میشود کور خواندید جایی که هر کشوری که به قدرتی میرسه به فکر گسترش قدرت در منطقه می افتند و به فکر مردم کشورشان نیستن

    • متین

      اکراین پنجمین کشور یهودی تو دنیاست از نظر جمعیت و رئیس جمهورش یهودی
      به خاطر همینه همه صداشون درآمده
      اگر مسلمون بودن سکوت بود مثل بوسنی تو قلب اروپا اما کسی صداش در نیومد

    • عارف

      خاورمیانه رو هم آمریکا و انگلیس با تروریسم به اینروز درآوردن

    • هرتیک

      دمت.گرم.درست.گفته.ننگ.برمسعولین.بی.لیاقت.شکم.پرست

    • محسن

      این مردک نادان تمام سیاستهای استعماری قدرتهای سلاح فروش رو روی آب ریخت در خاور میانه همیشه باید درگیری و جنگ باشد که بتوان منابع آنها به تاراج برد.

    • بدون نام

      خوب راست میگه

    • بدون نام

      این نگرش غربی ها نسبت به خاورمیانه است
      خود اروپایی ها یادشون رفته دو تا جنگ جهانی تو اروپا بوده، نزدیک صد میلیون آدم کشته شده
      زرق و برق اروپا ،رسانه ها که همشون دست خودشونه ، روکشی شده بر وحشیتشون
      همینها براحتی آدم میکشن و جنایت و تجاوز میکنن

    • میراث

      همین اکراین زیر سر.انگلیسی هاست

    • بدون نام

      اینم نتیجه تمدن منهای انسانیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج