adexo3
۹۰۰۰۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

در برنامه ورزش از نگاه ۲ چه گذشت؟

با حضور عابديني، انصاري‌فرد و خوردبين در برنامه تلويزيوني مشکلات باشگاه پرسپوليس براي خصوصي شدن مورد بحث قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: برنامه ورزش از نگاه ۲ شب گذشته با محوريت مشکلات باشگاه پرسپوليس و اتفاقاتي که قبل و بعد از انقلاب در مجموعه مديريتي اين باشگاه رخ داده روي آنتن رفت و با دعوت از امير عابديني، عباس انصاري‌فرد و محمود خوردبين در خصوص موضوعات مختلف به بررسي مشکلات اين باشگاه پرداخت.

در ابتداي اين برنامه امير عابديني گفت: پرسپوليس خانه ما است و همه ما بايد به آن خدمت کنيم گرچه علاقه‌هاي ديگري هم داريم.

وي افزود: سال ۷۲ آقاي انصاري‌فرد را ديدم و به او گفتم چرا اينقدر بي‌روحيه هستي؟ او گفت سازمان تربيت بدني يک ميليون تومان به باشگاه پرسپوليس کمک کرده و ديوان محاسبات من را احضار کرده است. سال ۷۹ من به همراه چند مدير ديگر اين باشگاه که تعدادشان به ۱۹ نفر مي‌رسيد به دادگاه احضار شديم که چرا به پرسپوليس کمک مالي شده است. ما ظرف دو سال ۳۱۴ ميليون تومان براي پرسپوليس هزينه کرديم و مجبور بوديم که پاسخ دهيم و حتي آن رقم را تهيه کرديم و به حساب دولت واريز کرديم. يادم مي‌آيد علي پروين براي آزادي ما از بازداشت يک گوني سند آورد و گفت اينها سرمايه‌هاي پرسپوليس هستند.

وي افزود: سؤال من اين است اگر باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس دولتي هستند پس رديف بودجه آنها کجاست؟ من اعتقاد دارم بايد اين دو تيم به بخش خصوصي واگذار شوند. اين تيم بايد يک هيأت امناي بسيار خوب داشته باشد. همه بايد جمع شوند در کنار علي پروين و در کنار پيشکسوتان ديگر يک مجموعه ۳۰ نفري تشکيل دهند. مگر آن صندلي چه چيزي به ما مي‌دهد که به فکر خدمت نيستيم.

وي تأکيد کرد: در دولت گذشته قرار بود پرسپوليس را به ما بدهند ولي آقايان کلاهي دستشان بود که آن را بر سر ما گذاشتند. حتي يادم مي‌آيد از لاي قرآن به ما هزار توماني عيدي دادند که صداقت در بين صحبت‌هايمان باشد اما وقتي بيرون رفتيم ديديم اين صداقت وجود ندارد.

مديرعامل سابق پرسپوليس تأکيد کرد: وقتي وزير ورزش خيلي راحت مي‌گويد مسائل مهمتري نسبت به باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس دارد اين نشان‌دهنده اين است که ادراک موضوع وجود ندارد. با صراحت مي‌گويم بيش از ۶۷ درصد مردم طرفدار فوتبال هستند و بالاي ۵۰ درصد همين آرا متعلق به دو باشگاه استقلال و پرسپوليس است. من خواهش مي‌کنم دوستان هيأت مديره بگويند با چه پيشينه ورزشي روي آن صندلي نشسته‌اند؟ با همه احترامي که براي آقايان قائلم اعضاي هيأت مديره به جز علي پروين جايگاهي در اين فوتبال ندارند. آيا جايگاه علي پروين بايد به عنوان مديرعامل باشد؟ علي پروين عاشق پرسپوليس است اما جايگاهش آنجا نيست.

وي در ادامه صحبت‌هايش گفت: اگر علي پروين در ۶۷ سالگي قرار باشد محبوبيتش در بين مردم کم شود تنها راهش اين است که او را مديرعامل کنيم که اين اتفاق افتاده است. چرا آقايان افکارسنجي نمي‌کنند؟ چرا خودشان بايد مديرعامل تعيين کنند؟ چرا از وزارتخانه تماس گرفته‌اند و گفته‌اند موقتا استعفاي رويانيان را بپذيريد؟ چرا با مردم صادق نيستيد؟ چرا جمعيت صد هزار نفري به ۷ هزار نفر رسيده است؟ زماني که انصاري‌فرد از هيأت مديره خداحافظي کرد التماسش کردم که برگردم چون براي اين تيم زحمت کشيده است. اين هيأت مديره‌اي که مردم حتي آنها را نمي‌شناسند چطور مي‌تواند مديرعاملي را عوض کند که هر روز با مردم سر و کار دارد. رويانيان براي فوتبال زحمت کشيد. مگر مي‌شود وقتي يک مديرعامل مي‌رود بدهکار نباشد؟ علي فتح‌الله‌زاده انساني است که ايثار کرده است. او هر کاري مي‌کند به او خرده مي‌گيرند. اگر اعضاي هيأت مديره به او کمک کنند و يا سينه سپر کنند و مسئوليت بپذيرند اينگونه نمي‌شود. اگر مديرعامل را قبول نداريد چرا او را برکنار نمي‌کنيد؟ وقتي ساختار روشن نيست اين اتفاق‌ها هم رخ مي‌دهد.

عابديني ادامه داد: هفته گذشته در يک برنامه پرطرفدار مثل ۹۰ سؤالي مطرح شد که کدام گل زيباتر است؟ و نزديک به ۲.۵ ميليون نفر در اين مسابقه شرکت کردند. اين نشان مي‌دهد يک برنامه تلويزيوني که فوتبال پخش مي‌کند حداقل ۱۰ ميليون جمعيت را به خودش معطوف کرده است. پس ما بايد به اين بستر بها بدهيم چون هيجان زيبايي به نام ورزش را دنبال مي‌کند. تعبير انصاري‌فرد درست است که مي‌گويد بنيه دفاعي کشور روي کاکل ورزش مي‌چرخد.

محمود خوردبين در ادامه اين برنامه صحبت کرد و گفت: تا آنجايي که من در جريان هستم قرار بود آقاي هدايتي به آقاي پروين کمک کند البته من در روزنامه‌ها خواندم که آقاي هدايتي گفته بود اگر آقاي دادکان باشد من کمک مي‌کنم.

وي در خصوص اينکه رابطه دايي و پروين با يکديگر خوب است، گفت: انشاء‌الله اين اتفاق بيفتد و پروين هم در مصاحبه‌هايش در مورد دايي خوب صحبت کرده و ديديد که پرسپوليس هم برد خوبي مقابل سپاهان به دست آورد.

سرپرست سابق تيم پرسپوليس ادامه داد: من ۴۸ سال است که با پرسپوليس زندگي مي‌کنم و در کنار علي پروين در اين تيم بوديم ولي بايد بگويم حتي به عباسي وزير سابق ورزش گفتم که امير عابديني بهترين مديرعامل پرسپوليس است و او در کنار علي پروين مي‌تواند اين تيم را نجات دهد نه اينکه بخواهم عملکرد ديگران را زير سؤال ببرم ولي انصافا عابديني مدير لايقي است. قبل از اينکه عباسي از وزارت کنار برود من را به عنوان عضو هيأت مديره انتخاب کرد و به من گفت شنبه جلسه است. روز قبل از جلسه به من اطلاع دادند اگر قرار است فردا در آنجا حضور پيدا کنيد به آقاي کامبوزيا رأي دهيد که من همان جا استعفا دادم و اعلام کناره‌گيري کردم. اتفاقا گفتم اين آقايي که شما اسمش را مي‌آوريد برود در شطرنج کارش را انجام دهد، براي چه در حضور علي پروين رئيس فدراسيون شطرنج مديرعامل پرسپوليس شود.

عباس انصاري‌فرد نيز در ادامه اين برنامه صحبت کرد و گفت: بحث ما اين است که خصوصي‌سازي واقعي شود. بايد يک مکانيزم درست تعريف شود. همه بايد بدانند اين باشگاه به بخش خصوصي واگذار شده و آن وقت بيايند و رويش سرمايه‌گذاري کنند. خواهش من از وزارت ورزش اين است که هر چه سريع‌تر بحث خصوصي‌سازي انجام شود تا از اين بحران فرار کنيم.

مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس افزود: قبول کنيم که وزير در کشورها تأثير بسزايي دارد. ما در اين مدت بيشتر در جهت تضعيف بنيه دفاعي از ورزش استفاده کرديم. متأسفانه ما آورده نداريم و از جيب هزينه مي‌کنيم. ما در ورزش بيشتر نقش مخرب داريم. مي‌دانيد چرا؟ چون استراتژي مشخصي در مملکت ما در مورد ورزش وجود ندارد. معمولا اشخاصي که در مباحث سياسي بيرون مي‌ماندند به ورزش هدايت مي‌شوند. قبول کنيم که پيکان ورزش ما، تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال هستند. وقتي ما در مورد ورزش ساده‌نگري مي‌‌کنيم همين اتفاقات هم مي‌افتد. مثلا مي‌گفتند آقاي فلاني چون در پرسپوليس خطرناک شده بايد حذف شود!

وي تأکيد کرد: وقتي ورزش به صنعت تبديل شده بايد نگاهمان هم همانگونه باشد. وقتي هيأت مديره قوي باشد قطعا يک مديرعامل قوي انتخاب مي‌شود. استقلال و پرسپوليس بايد خصوصي شوند. بايرمونيخ و بارسلونا وقتي تشکيلات شخصي دارند قطعا موفق مي‌شوند چون آنها سعي مي‌کنند بهترين مديرعامل را بگذارند و نتيجه بگيرند.

برنامه ورزش از نگاه ۲ طي هفته گذشته طي دو روز پنج‌شنبه و جمعه با محوريت مشکلات باشگاه پرسپوليس پرداخت و در اين نظرسنجي مردم رأي به اين موضوع دادند که نگاه‌ها نسبت به هيأت مديره و مديريت در اين دو باشگاه پرطرفدار ورزشي نيست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج