adexo3
۸۷۹۰۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آنچلوتی: در فروش اوزیل اشتباه کردم

سرمربی رئال‌مادرید معتقد است فوتبال در سال‌های اخیر در خاور میانه پیشرفت زیادی داشته است و برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در این منطقه به رشد آن کمک خواهد کرد.

ایسنا: کارلو آنچلوتی که موفق شد فصل گذشته در تیم پاری سن ژرمن به قهرمانی در لیگ فرانسه برسد، در این فصل با تیم رئال مادرید عملکرد مطلوبی از خود نشان داده است و با ۵۰ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارد.

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید در گفتگو با "Gulf news" درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت که در زیر می‌خوانیم.

عملکرد رئال‌ را در نیم فصل نخست چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم عملکرد تیم در نیم فصل نخست چندان بد نبود. در ابتدا تیم با کمی مشکل روبه‌رو بود که آن‌ هم به خاطر تغییر شیوه بازی باشگاه بود. در لیگ قهرمانان اروپا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و موفق شدیم با قدرت به مرحله حذفی صعود کنیم. باید منتظر بازی‌ها در مرحله دوم باشیم.

آینده فوتبال در خاورمیانه را چگونه ارزابی می کنید؟

سازماندهی فوتبال در خاورمیانه نسبت به قبل شرایط بهتری دارد. ورزشگاه‌های خوبی در خاورمیانه ساخته شده است که به نظرم به پیشرفت فوتبال در این منطقه کمک خواهد کرد. فوتبال در این منطقه در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته است. نکته دیگر این که جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر برگزار خواهد شد و به نظرم به رشد فوتبال در این منطقه کمک زیادی خواهد کرد.

به نظر شما جام جهانی ۲۰۲۲ بهتر است در تابستان برگزار شود یا زمستان؟

فکر می کنم برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در زمستان مشکلات زیادی برای تیم‌های اروپایی ایجاد کند و امکان پذیر نیست که در زمستان لیگ‌ها را تعطیل کنیم تا جام جهانی برگزار شود.

آیا رفتن از لیگ فرانسه به لیگ اسپانیا سخت بود؟

نه سختی خاصی نداشت. فوتبال در فرانسه و اسپانیا شرایط خاص خود را دارد؛ آن هم به این خاطر که هر کشور فرهنگ خاص فوتبالی دارد. در اسپانیا بازی‌ها نسبت به فرانسه فشرده‌تر و بر خلاف فرانسه کمتر فیزیکی است و این کمک می‌کند که فوتبال در اسپانیا جذاب‌تر باشد.

نظرتان درباره فروش اوزیل به آرسنال چه است؟

درها را برای اوزیل باز گذاشتیم تا با وجود دی‌ماریا تیم را ترک کند. ممکن است در این زمینه اشتباه کرده باشم اما این تصمیمی است که گرفته شده و کاری نمی‌توان کرد. با حضور دی‌ماریا فکر می کنم تعادل خوبی در خط هافبک ما ایجاد شده است. شاید دی‌ماریا تکنیک پایین‌تری نسبت به مسوت اوزیل داشته باشد اما به حفظ تعادل در تیم ما کمک می کند.

آیا روزی برای مربیگری به امارت خواهید آمد؟

فکر نمی کنم (می خندد). دیگر خیلی جوان نیستم که بخواهم دنبال مربیگری در نقاط مختلف جهان باشم. با این وجود مشکلی برای آمدن به فوتبال امارات ندارم. تیم‌های اماراتی دنبال مربیان بزرگ هستند و من هم مشکلی برای آن ندارم.

به نظرتان مدعیان جام جهانی ۲۰۱۴ کدام‌ها هستند؟

دو تیم هستند که با سایر تیم‌ها متمایزند. برزیل که میزبان رقابت‌هاست و اسپانیا که مدافع عنوان قهرمانی. ایتالیا هم تیمی است که معمولا در تورنمت‌ها عملکرد خوبی از خود نشان می دهد و فکر می کنم که آنها در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز عملکرد خوبی داشته باشند.

در روز‌های اخیر صحبت‌های زیادی درباره مرد سال فوتبال جهان صورت گرفت و در نهایت این جایزه به کریستیانو رونالدو بازیکن تیم شما رسید نظرتان در این مورد چیست؟

جایزه مرد سال فوتبال جهان مهمترین جایزه فردی دنیای فوتبال است. کریستیانو رونالدو بازیکن بزرگ و رویایی است. او در سال ۲۰۱۴ عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و به نظرم شایسته دریافت توپ طلا بود. رونالدو قطعا در سال ۲۰۱۳ برترین بازیکن جهان بود. من در دوران مربیگری با بازیکنان بزرگ زیادی سروکار داشتم اما باید اعتراف کنم که کریستیانو رونالدو با بقیه فرق دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج