adexo3
۷۴۹۵۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سالگادو: کی‌روش و نکونام را میشناسم

میشل سالگادو بازیکن سابق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا در سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶ برای حضور در همایش علمی فوتبال به تهران دعوت شده و روز چهارشنبه در ایران خواهد بود. روز گذشته گفتگویی با او در یکی از پایگاه های اینترنتی منتشر شد که به این شرح است.

سالگادو: کی‌روش و نکونام را میشناسم
روزنامه گل:

میشل سالگادو بازیکن سابق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا در سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶ برای حضور در همایش علمی فوتبال به تهران دعوت شده و روز چهارشنبه در ایران خواهد بود. روز گذشته گفتگویی با او در یکی از پایگاه های اینترنتی منتشر شد که به این شرح است.

تا چه حد از فوتبال ایران شناخت دارید؟

- کمابیش در جریان فوتبال ایران هستم و کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی این کشور را می شناسم که در گذشته مربی من در رئال مادرید بود. او شخص بسیار خوبی است و هم اکنون تیم را به جام جهانی ۲۰۱۴ فرستاد.

آیا از بازیکنان یا مربیان فوتبال ایران کسی را می شناسید؟

- همانطور که گفتم من فقط سرمربی تیم ملی ایران را می شناسم و همچنین یک بازیکن به نام جواد نکونام که در تیم معروف اسپانیایی بازی می کرد و هم اکنون در تیم فوتبال ایران بازی می کند را می شناسم. بعضی از بازیکن های فوتبال ایران آنقدر توانایی های بالایی دارند که می توانند در لیگ های اروپایی و جهانی بازی کنند که نیازمند روحیه بسیار قوی است.

چطور شد که تصمیم گرفتید به ایران بیایید؟

- من یک دعوتنامه رسمی از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کردم و قرار است چهارشنبه راهی تهران شوم. البته واسطه این حضور شرکت آل اشپورت است که در زمینه لوازم اختصاصی برای دروازه بان ها شروع کرد.

آیا می دانید که در ایران یک دربی با بیش از ۱۲۰ هزار طرفدار در ایران وجود دارد که همانند ال کلاسیکوی اسپانیاست؟

- بله، من این موضوع رات قبلا شنیده بودم که در ایران دو تیم پر طرفدار که اگر اشتباه نکنم به نام های استقلال و پرسپولیس رو در روی هم بازی می کنندو من می دانم که در چنین بازی هایی همه چیز دیوانه وار می شود و طرفداران تمام کشور را متوقف می کنند، به دلیل این همه طرفدار جو کاملا هیجان انگیز می شود. همانگونه که در بازی های جام جهانی تمام کشورهای دنیا اینگونه می شوند. خیلی دوست دارم یک بار این داربی را از نزدیک دیده و احساس طرفداران این دو تیم را تجربه کنم.

آینده کاری شما در چه جهتی خواهد بود؟ همان زمینه فوتبال و سرمربیگری؟ یا به سوی تجارت؟

- ترک کردن فوتبال بسیار سخت است. من تقریبا از پنج سالگی فوتبال را یاد گرفتم و با اینکه فوتبال تنها چیزی نیست که من بلدم، اما می توان گفت بهترین چیزی است که بلدم، در زمینه های مختلفی کار کردم اما با این همه، به دلیل وابستگی ام به فوتبال امکان ندارد که به آسانی آن را ترک کنم. البته من علاقه دارم که مربی باشم. چرا نه؟ هم اکنون من مدیریت یک مدرسه فوتبال بسیار عالی و بزرگ به نام مدرسه فوتبال اسپانیایی واقع در شهر ورزشی دبی را برعهده دارم که مربیان بسیار عالی و با تجربه ای دارد. در ابتدای کار فقط ۶۰ شاگرد داشتیم ولی هم اکنون طی مدت بسیار کوتاهی ۶۰۰ شاگرد داریم که پیشرفت بسیار عالی است و همه چیز به خوبی پیش می رود.

در ابتدای صحبت هایتان اشاره به وساطت آل اشپورت کردید که با نماینده آن در امارات شرکت روماریو اسپورت گویا با مدیرعامل ارتباط خوبی برقرار کرده و شناخت خوبی هم از مدیرعامل ایرانی این شرکت دارید؟

- بله. من برند آل اشپورت را از قدیم می شناختم و تقریبا از سال ۱۹۹۳ وارد شهر ما شده بود. الان هم در امارات بابت مدرسه فوتبال خود با آنها همکاری داریم.

************************************

سالگادو در تهران

روز گذشته شنیده شد که فدراسیون فوتبال از میشل سالگادو دعوت کرده برای حضور در همایش بین المللی علم و فوتبال به تهران سفر کند. سالگادو از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹ با پیراهن رئال مادرید به میدان رفت و ۲۵۴ بازی برای این تیم انجام داد. او از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶ هم ۵۳ بازی ملی برای اسپانیا انجام داده و قرار است در نشستی با مسئولان فدراسیون درباره زمینه های همکاری بین فوتبال دو کشور بحث و تبادل نظر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج