adexo3
۱۴۲۳۶۹۹
۴ نظر
۱۱۱۸
۴ نظر
۱۱۱۸
پ

چند علامت سوال بزرگ جلوی نام فدراسیون

اسامی درگیر با پرونده فساد یکی‌یکی از فدراسیون برکنار می‌شوند اما درباره جزئیات این پرونده چیزی روشن نمی‌شود

همشهری آنلاین: پرونده فساد در فدراسیون فوتبال و باشگاه مس رفسنجان که طی هفته اخیر مطرح شده با برکناری دو مقام رسمی در فدراسیون فوتبال وارد مرحله جدی‌تری شد. خداداد افشاریان و سهیل مهدی از سمت‌های خود در فدراسیون فوتبال کنار رفتند اما نکته‌ای که بسیار جای انتقاد دارد این است که فدراسیون درباره دلایل این برکناری‌ها هیچ توضیح دقیقی ارائه نداده و در واقع در پرونده فساد مالی این فدراسیون که یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های این سال‌ها محسوب می‌شود، هنوز شفاف‌سازی به آن حدی که نیاز منطقی افکار عمومی است رخ نداده است.

چند علامت سوال بزرگ جلوی نام فدراسیون

دلیل برکناری؟ نامشخص!

فدراسیون فوتبال در ابتدا با انتشار اطلاعیه‌ای بدون آنکه نامی از خداداد افشاریان و سهیل مهدی بیاورد، پایان فعالیت آنها را اعلام کرد! در این اطلاعیه که روز پنجشنبه گذشته منتشر شد آمده بود: «با حکم مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، دانیال مرادی به‌طور موقت عهده‌دار مسئولیت امور مرتبط کمیته داوران تا تعیین سرپرست برای این کمیته شد. همچنین با حکم رئیس سازمان لیگ فوتبال، محمدرضا کشوری‌فرد، عهده‌دار وظایف کمیته مسابقات سازمان لیگ شد.» یعنی بدون آنکه نامی از افراد برکنارشده به میان بیاید صرفا جانشین آنها مشخص شد!

این اطلاعیه مبهم باعث شد مدیر روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با شبکه ورزش سیما مورد سوال و پرسش جدی در این زمینه قرار بگیرد. امیرمهدی علوی هم در این زمینه توضیح داد: «با اینکه آقای تاج در ایران حضور نداشتند، تماس مرتب و مداوم بین ایشان و اعضای هیات‌رئیسه وجود داشت. با توجه به این مساله آقای دانیال مرادی تا تعیین تکلیف مربوط به وضعیت سرپرست کمیته داوران عهده‌دار وظایف ایشان شده است. همچنین آقای بهاروند هم در سازمان لیگ دبیر سازمان لیگ را به عنوان جایگزین آقای سهیل مهدی و به عنوان مسئول کمیته مسابقات معرفی کردند تا در اداره امور خللی پیش نیاید.» در واقع مدیر روابط‌عمومی فدراسیون باز هم هیچ توضیحی که به شفاف شدن ابعاد ماجرا کمک کند ارائه نکرد و شخص رئیس فدراسیون هم که مثل اغلب ایام سال در سفرهای خارجی به سر می‌برد و در دسترس رسانه‌ها نیست.

افشاریان با تاخیر رفت

در این میان البته خداداد افشاریان یک نامه کناره‌گیری هم خطاب به فدراسیون فوتبال نوشت و استعفایش را رسمی کرد که توضیحات مختصر او در این نامه استعفا لااقل از توضیحات مسئولان و روابط‌عمومی فدراسیون بیشتر بود. افشاریان در این نامه خطاب به مهدی تاج نوشته است: «نظر به ادعاهای مطروحه علیه اینجانب و با وجود اینکه موضوع فعلا در دست بررسی و رسیدگی است و هنوز هیچ‌گونه ادعایی علیه اینجانب به اثبات نرسیده است اما به منظور جلوگیری از ایجاد حاشیه و التهاب برای فدراسیون فوتبال، خواهشمند است با کناره‌گیری اینجانب از مسئولیت ریاست کمیته داوران تا تعیین تکلیف نهایی و اتخاذ تصمیم مراجع محترم قضایی موافقت فرمایید.» جالب اینجاست که افشاریان پیش از این هم به دلیل برخی از تصمیماتش که طی حضور در یک برنامه تلویزیونی فاش شد و به خصوص به‌خاطر حمایت‌های نابجا از فرزند و افراد خانواده‌اش در کمیته داوران و فعالیت‌های غیرقانونی در این کمیته تحت فشار قرار گرفته بود. با این وجود در آن زمان به‌خاطر تخلفات اثبات‌شده‌اش با او برخوردی نشد اما امروز به‌دلیل پرونده‌ای که همچنان در دست بررسی است افشاریان کمیته داوران را ترک کرده و شغلش را از دست داده است.

کمیته‌های فدراسیون چه می‌کنند؟

پرونده فساد مالی که یک هفته‌ای است در فدراسیون فوتبال و باشگاه مس رفسنجان مطرح شده مربوط به فعل‌وانفعالات مالی در سال‌های ابتدایی ورود باشگاه مس رفسنجان به لیگ برتر است و این باشگاه متعلق به استان کرمان متهم شده است که در آن سال‌ها ارقام کلانی را بابت رشوه به تعدادی از مسئولان فدراسیون، دست‌اندرکاران داوری و همچنین مدیران برخی از سایت‌های پربیننده ورزشی به اشکال مختلف پرداخت کرده است. جالب اینکه شاکی پرونده خود باشگاه مس و مدیران فعلی این مجموعه هستند که فسادهای رخ‌داده در آن سال‌ها را افشا کرده‌اند. بنابراین بخش‌های نظارتی فدراسیون فوتبال و کمیته‌های اخلاق و... حتی در افشای این تخلفات و باز شدن این پرونده هم هیچ نقشی نداشته‌اند. اینکه در بخش‌های دیگری از فوتبال ایران و سایر باشگاه‌ها نیز تخلفات اینچنینی رخ داده و مواردی مشابه در جریان بوده باشد، غیرممکن نیست و حدس دور از منطقی به نظر نمی‌رسد. اما ارکان نظارتی و قضایی فدراسیون فوتبال با افشای پرونده رفسنجان نشان داده‌اند که در این زمینه کارایی چندانی ندارند و در بخش‌های زیرمجموعه آنها می‌تواند تخلفاتی از این دست رخ بدهد و از چشم‌ها دور بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ۲۵ سکه زیاد نیست ، پس بدهید عذرخواهی کنید برگردید سرکارتون
      مثل حاج صدیقی

    • ناشناس

      سفره ای پهن است همه با هم میخورند

    • ناشناس

      ظاهراً مهدی تاج تلفن زده که با هردوی این نفرات برخورد مومنانه بشود

    • ناشناس

      این همون که ب نکونام میگفت شتیل بگیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج