adexo3
۱۴۲۱۱۲۶
۹ نظر
۷۰۵۹
۹ نظر
۷۰۵۹
پ

راه برای بستن در ورزشگاه‌ها به روی زنان باز شد

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم تقدیر از مدال‌آوران ورزش کشور که روز گذشته برگزار شد در مورد ورود زنان به استادیوم اظهارات ضد و نقیض و عجیبی را مطرح کرد.

روزنامه اعتماد: مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم تقدیر از مدال‌آوران ورزش کشور که روز گذشته برگزار شد در مورد ورود زنان به استادیوم اظهارات ضد و نقیض و عجیبی را مطرح کرد. 

تاج گفت: «آقای وزیر نامه‌ای به ما زدند که ما جواب دادیم چون نگران وضعیت فرهنگی باشگاه‌ها بود. ما به دستور ایشان اقدامات موثری انجام دادیم. ۸-۷ جلسه مختلف با مدیران هلدینگ خلیج‌فارس و سپس مدیران بانک‌ها و به همه اعلام کردیم اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند، ممکن است ورود آنها را منع کنیم. لیگ برتر آینده را با چهار مشخصه برگزار می‌کنیم. اول اینکه حتما باید بلیت الکترونیک وجود داشته باشد. هر کس روی صندلی خودش بنشیند. شرکت ثبت احوال هم همکاری لازم را انجام می‌دهد که از آنها تشکر می‌کنم. مجموعه کانون هواداران باید در هر باشگاهی فعال شود.» تاج درخصوص امکان منع ورود بانوان یادآور شد: «اصلا ورود بانوان منع نمی‌شود. چیزی نیست که بخواهیم منع شود. باید ضابطه‌مند باشد و باشگاه مسوولیت آن را بپذیرد. باید بانوان خودش را به ورزشگاه بیاورند و سپس با خوبی و خوشی آنها را بدرقه کنند که از ورزشگاه بروند. به هر قیمتی ورود بانوان عملی نیست.»

راه برای بستن در ورزشگاه‌ها به روی زنان باز شد

اظهارات تاج نگرانی‌هایی را برای اهالی فوتبال به همراه داشته است. ضمن اینکه تناقض‌های آشکاری در صحبت‌های رییس فدراسیون فوتبال دیده می‌شود. اظهاراتی کلی‌گویانه و کیفی نظیر ضابطه‌مند بودن، حفظ کرامت زنان یا بدرقه آنها با خوبی و خوشی ابهاماتی را درمورد ادامه حضور زنان در استادیوم‌ها ایجاد کرده است. مخصوصا جمله آخر رییس فدراسیون فوتبال که گفته «به هر قیمتی ورود بانوان عملی نیست.» 

رییس فدراسیون فوتبال درحالی بحث ضابطه و نوع خاص بلیت‌فروشی را مطرح کرده که چندین سال است سازمان لیگ ایران در انجام این کار ناتوان مانده. آقای رییس فراموش کرده چند سال قبل هم با این شعار که اگر فلان زیرساخت‌ها فراهم نشود لیگ را برگزار نمی‌کنیم چند هفته شروع لیگ را به تاخیر انداخت اما در ادامه دیدیم که اتفاقی رخ نداده است و همه چیز مثل سابق است. 

به نظر می‌رسد رییس فدراسیون فوتبال با انداختن توپ به زمین باشگاه‌ها کار را برای ممنوع کردن حضور زنان آسان‌تر کرده است. کدام مدیر در کدام باشگاه حاضر می‌شود مسوولیت ورود زنان را برعهده بگیرد؟ کدام یک از مدیران که تمام‌شان دولتی یا شبه‌دولتی هستند، می‌توانند تضمین دهند کرامت زنان حفظ می‌شود؟ تاج از لغو مجوز ورود زنان به استادیوم در صورت مسوولیت‌ناپذیری آن باشگاه به عنوان یک جریمه یاد می‌کند درحالی که برای مدیران فوتبال ایران این نه تنها جریمه نیست که یک امتیاز محسوب می‌شود. احتمالا تمام مدیران می‌گویند متاسفانه باشگاه ما قادر به حفظ کرامت زنان و بدرقه خوش و خرم آنها نیست و خلاص! فردا روزی هم که فیفا پرسید چرا زنان در ورزشگاه‌ها حضور ندارند، فدراسیون جواب می‌دهد باشگاه‌ها خودشان علاقه‌ای به انجام این کار ندارند وگرنه منعی وجود ندارد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      گفتند. اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را رعایت کند از ورود. منع میشود یعنی ورود آقایون ممنوع میشود. خخخخخ

    • ناشناس

      مافیای فوتبال طالبان

    • ناشناس

      ورود آقایون ممنوع

      پاسخ ها

      • A

        آقایون دارن فوتبال بازی میکنن بعد ورود تماشاگر آقا ممنوع؟

    • ناشناس

      واقعا جای تاسف دارد ایرانیها که اذعای تمدن هزاران ساله دارند به بانوان این سرزمین که در کل دوران ایران زمین ملکهای هر خانواده هستند بی احترامی میکنن وباید این اشخاص از ورود به ورزشگاها وجریمه بشن تا همه در کنار هم احترام داشته باشیم

    • ناشناس

      مقصر AFC

    • خسروجردی

      درسال یکروزروززن است ولاغیر

    • ناشناس

      خانمها اول خواهریشون را ثابت کنند و برن ورزشگاه خالی از تماشاگر و فوتبال بانوان را تشویق کنندو فوتبال وورزش بانوان راحمایت کنند و نشون بدن واقعا به خاطر فوتبال میان بعد نوبت برسه به تشویق آقایان!

    • ناشناس

      به بهانه حفظ کرامت و یا ارزش و هزار شعار تو خالی حق و حقوق اولیه بانوان را از بین می برید و منت هم بر سر آنان می گذارید که چون ارزش زن بالاست پس ما شما را به ورزشگاه راه نمی دهیم این دیگر از آن حرفهاست که فقط در این کشور می‌توان دید؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج