adexo3
۱۴۲۱۰۶۲
۹۰۶
۹۰۶
پ

معبدی که آرسنال روح خود را در آن جا گذاشت

در چنین روزی، آخرین بازی خانگی آرسنال در ورزشگاه تاریخی هایبوری برگزار شد.

برترین‌ها: در چنین روزی، آخرین بازی خانگی آرسنال در ورزشگاه تاریخی هایبوری برگزار شد. توپچی‌ها بعد از گذراندن ۹۳ سال در ورزشگاه هایبوری، نهایتاً در سال ۲۰۰۶ به ورزشگاه جدید خود یعنی امارات نقل مکان کردند؛ ورزشگاهی که ظرفیت آن ۶۰ هزار نفر است. آرسنال بعد از جدایی از هایبوری، نتوانست موفقیت های قبل را در ورزشگاه جدید خود یعنی امارات نیز تکرار کند.

معبدی که آرسنال روح خود را در آن جا گذاشت

آرسن ونگر در مورد ورزشگاه هایبوری می‌گوید: من از هایبوری نقل مکان کردم که بسیار شبیه به آنفیلد بود؛ جایی که روح در آن وجود داشت. ما ورزشگاه جدید ساختیم اما نتوانستیم در آنجا روح خود را پیدا کنیم. فکر می کنم که روح خود را در هایبوری جا گذاشتیم. ما قصد داشتیم که در همان جا یک ورزشگاه جدید بسازیم اما به دلایل امنیتی این امر امکان پذیر نبود. وقتی مردم از من می‌پرسند هایبوری برای من چه معنایی دارد، به راحتی جواب می‌دهم که این ورزشگاه زندگی من است. هایبوری جاییست که من بهترین احساسات، بهترین نتایج و بهترین حس و حال را برای سال‌ها تجربه کردم.

معبدی که آرسنال روح خود را در آن جا گذاشت

تیری آنری هم در مورد این ورزشگاه پر از خاطره می‌گوید: در هایبوری چیزی بود که نمی‌توان آن را توصیف کرد. وقتی وارد می‌شود، شما به سختی می‌توانید یک استادیوم بزرگ را مشاهده کنید و با خود فکر می‌کنید پس این ورزشگاه کجاست اما به یک باره بین دو ساختمان معمولی، ورزشگاه را پیدا می‌کنید.

معبدی که آرسنال روح خود را در آن جا گذاشت

استادیوم هایبوری از بین سال های 1913 الی 2006، استادیوم اختصاصی تیم فوتبال آرسنال بود، استادیومی که برزرگان زیادی را در خود دیده، بازیکنانِ افسانه ای چون تیری آنری، دنیس برکمپ، تونی آدامز و ده ها اسطوره دیگر...

این استادیوم که میدانی بود برای نبرد افسانه های توپچی، در سال 2006 میلادی به مجتمع مسکونی تبدیل و استادیوم اختصاصی تیم فوتبال آرسنال به استادیوم امارات تغییر یافت. استادیوم امارات در نزدیکی استادیوم هایبوری سابق ساخته شده است.

معبدی که آرسنال روح خود را در آن جا گذاشت

معبدی که آرسنال روح خود را در آن جا گذاشت

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج