adexo3
۱۴۱۰۷۷۸
۶۱۶
۶۱۶
پ

تاریخ‌سازان ورزش ایران در انتظار چراغ سبز نظام وظیفه

یکی از موثرترین بازیکنان که به اعتقاد بسیاری در بازی با ژاپن یک تنه تیم را به نیمه‌نهایی برد، متین آقاجانپور بود.

فرهیختگان: یکی از تیم‌هایی که چند روز پیش علی‌رغم انتظار و پیش‌بینی دست به تاریخ‌سازی زد و برای اولین‌بار موفق به کسب مدال نقره و نایب‌قهرمانی در کاپ آسیا شد، تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران بود. تیم ملى سه به سه مردان ایران که در رقابت‌هاى قهرمانى ٢٠٢٤ آسیا به میزبانى سنگاپور با بردن تیم‌هاى هنگ‌کنگ، چین تایپه، سنگاپور، چین، ژاپن و حتى نیوزیلند به فینال رسید اما با شکست برابر استرالیا در دیدار نهایی جام قهرمانى را از دست داد و به مدال نقره بسنده کرد. یکی از موثرترین بازیکنان که به اعتقاد بسیاری در بازی با ژاپن یک تنه تیم را به نیمه‌نهایی برد، متین آقاجانپور بود. او در گفت‌وگویی از مسیر سخت رسیدن به این مدال و این تاریخ‌سازی گفت. 

شما اتفاقی تاریخی را رقم زدید و برای اولین‌بار نایب‌قهرمان کاپ آسیا شدید. مسابقات چطور بود؟

بله، برای اولین‌بار بود که ایران در فینال کاپ آسیا بازی می‌کرد و توانستیم سهمیه حضور در انتخابی جام‌جهانی را کسب کنیم. سطح بازی‌ها واقعا بالا بود و بازی‌های بسیار خوبی بود. ما تمام تلاش‌مان را کردیم که توانستیم به فینال مسابقات راه پیدا کنیم. 

تاریخ‌سازان ورزش ایران در انتظار چراغ سبز نظام وظیفه

به‌نظر می‌رسید که ما توانایی شکست غولی مثل استرالیا را نداشتیم و بردن این تیم انتظار زیادی بود. 

شاید ما توانایی شکست استرالیا را نداشتیم ولی می‌توانستیم بهتر بازی کنیم ولی چون دو تا بازی سنگین داشتیم به‌خصوص بازی با ژاپن که خیلی سخت بود و اذیت‌مان کرد، از نظر بدنی خالی شده بودیم. باید بگویم که خود من دومین تجربه حرفه‌ای سه به سه‌ام بود و اولین تجربه‌ام در کاپ آسیا بود. یا مجید رحیمیان اولین‌بار بود که در سه به سه شرکت می‌کرد. بچه‌ها واقعا خوب بازی کردند و ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به فینال و کسب این مدال نقره کردیم. 

شما نقش بسیار موثری در بازی برابر ژاپن داشتید و شاید بتوان گفت شما یک‌تنه تیم را به نیمه‌نهایی بردید. 

نمی‌دانم چه بگویم! همیشه که نباید شانس با حریف باشد بعضی وقت‌ها شانس با افرادی است که بیشتر زحمت کشیدند! خدا دوست‌مان داشت، خدا دوست داشت و آن شوت‌ها گل شد. 

چرا تا همین امروز از تیم ملی بسکتبال ۳ نفره کم شنیده بودیم؟ خیلی‌ها شاید اصلا ندانند چنین رشته‌ای در ایران هم هست و فعالیت می‌کند. 

بسکتبال سه به سه در ایران خیلی مورد توجه نیست و تقریبا هیچ لیگی هم ندارد. معمولا توجه اصلی به بسکتبال پنج به پنج است و شاید برای همین است که خیلی‌ها اصلا از این رشته در ایران خبر ندارند یا کمتر نامش را شنیده‌اند. 

از حالا با این مدال نقره تیم ما خیلی خوب شناخته شد و حالا انتظارات از این تیم بالاست. برنامه‌تان برای حضور در انتخابی جام‌جهانی چیست؟

یک تیم مستقیم از کاپ آسیا به جام‌جهانی می‌رود و دو تیم دیگر به انتخابی جام‌جهانی می‌روند. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا ببینیم خدا چه می‌خواهد. 

به‌عنوان نایب قهرمان آسیا انتظارتان از مسئولان چیست؟

هر چهار نفر ما سن و سال زیادی نداریم و دانشجو هستیم. خود من شخصا حدود پنج سال است که با تیم ملی به مسابقات می‌روم و این اولین‌بار در تاریخ بسکتبال سه به سه ایران بود که به فینال کاپ آسیا رفتیم. هر چهار نفر ما که سال‌هاست با هم رفاقت داریم یک خواسته داشتیم. ما گفتنی‌ها را گفتیم و همه گفتند که این کار را برای ما انجام می‌دهند و آن هم معافیت از سربازی بود. سطح این مسابقات خیلی بالا بود و ما تمام تلاش‌مان را کردیم. ان‌شاء‌الله ببینیم مسئولان چه کاری انجام خواهند داد. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج