adexo3
۱۳۷۳۱۸۲
۱۳۹۹
۱۳۹۹
پ

سبک‌های خاص زندگی‌ برای درخشش در فوتبال؛ از پای مرغ تا خواب نوزادی!

بازیکنان حرفه‌ای برای افزایش دوران ورزشی، عادت‌های خاص و عجیبی را دنبال می‌کنند.

فوتبال 360: در گذشته‌ها شاید طول عمر بازیکنان فوتبال چیزی حدود 35 سال بود و گاها بعضی از دروازه‌بان‌ها یا برخی بازیکنان خاص را می‌دیدیم که بیشتر از این میزان در زمین حرفه‌ای حاضر بودند اما امروزه به لطف پیشرفت علم و شناخت بیشتر آناتومی بدن، بسیاری از بازیکنان می‌توانند در صورت رعایت زندگی حرفه‌ای، زمان بیشتری را در فوتبال بگذرانند و این دیگر نمی‌تواند به پست آنها مربوط شود.

دوری از الکل و دخانیات، ورزش‌های پیاپی و اصولی، تغذیه مناسب با فیزیک بدنی، ساعات خواب و بیداری و بسیاری از مسائل دیگر زیر نظر متخصصان،  این امکان را در اختیار بازیکنان حرفه‌ای قرار داده که دوران فوتبالی طولانی‌تری داشته باشند. انسان‌ها همگی تفاوت‌هایی را داشته و دارند و نیاز است اگر رژیمی را انتخاب می‌کنند، برای آنها کاملا شخصی‌سازی شده باشد اما هرکدام از بازیکنان مسن، چه رژیم‌های عجیبی برای زندگی خود دارند؟

اشلی یانگ؛ حمام یخ همراه با شکلات!

سبک‌های خاص زندگی‌ برای درخشش در فوتبال؛ از پای مرغ تا خواب نوزادی!

مدافع کناری اورتون بعد از تیاگو سیلوا، مسن‌ترین بازیکن حاضر در لیگ برتر است. او تحت نظر مربیان زیادی تا به این لحظه کار کرده و می‌شود گفت تمامی آنها از کیفیت او راضی بوده‌اند. آنتونیو کونته در زمان حضور آن 2 در اینتر، او را «ماشین» خطاب می‌کرد و همیشه از یانگ به خوبی یاد کرده است.

گفته می‌شود اشلی یانگ ساعاتی از روز را همیشه در حمام و وان یخ سپری می‌کند. این کار می‌تواند او را از مصدومیت دور کند و عضلاتش را به بهترین حالت ممکن نگه دارد. اشلی یانگ از رژیم غذایی مخصوص خودش استفاده می‌کند اما نکته‌ای جالب درون رژیم او وجود دارد. یانگ در این باره گفته بود: «من از رژیم خاصی پیروی می‌کنم و همه‌ ما می‌دانیم چه چیز‌هایی برای بدنمان مناسب یا مضر است اما من هیچ موقع خودم را محدود به رژیم‌ها نمی‌کنم. من کمدی پر از شیرینی و شکلات دارم و مقصر این عادت را پدرم می‌دانم. از شیرینی‌ها و شکلات‌های مختلف استفاده می‌کنم اما شرطی وجود دارد؛ حتما باید آن روز بازی کرده باشم!»

آندروس تاونسند؛ رژیمی با پای مرغ

سبک‌های خاص زندگی‌ برای درخشش در فوتبال؛ از پای مرغ تا خواب نوزادی!

بال سابق تاتنهام بعد از مصدومیتی که در مارس 2022 به آن دچار شد به مدت 413 روز توانایی بازی کردن را از دست داده بود و بعد از از دست دادن 49 بازی برای اورتون، پس از بازگشت نتوانست دوباره به ترکیب این تیم بازگردد. در پایان قرارداد با اورتون، او قراردادی کوتاه‌مدت با لوتون تاون امضا کرد و بعد از رسیدن سریع تاونسند به تناسب اندام، همه متعجب بودند چگونه توانست بعد از 2 سال دوری، در سن 32 سالگی دوباره به فرم مناسبی دست پیدا کند.

به گفته خود بازیکن، این اتفاق برای او با معجزه‌ی پای مرغ رقم خورده است. او روزانه و حتما در رژیم غذایی خود پای مرغ را قرار می‌دهد. او در این باره گفت: «باید سریعا به تناسب مناسب برای لوتون می‌رسیدم و تیمم به بازیکنی مانند من احتیاج داشت. تناسب اندام را می‌توانیم با دریافت کلاژن سرعت ببخشیم و پای مرغ، بهترین منبع برای دریافت سریع آن است! طعم آن شبیه به بال مرغ است. گوشت کمی دارد و غضروف‌های زیادی نزدیک به استخوان‌هایش قرار گرفته‌ است. در چین، آفریقای جنوبی و پرتغال به طور معمول استفاده می‌شود و چیز عجیبی نیست.»

این بازیکن همانند ارلینگ هالند و بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای در زمان تمرین راه تنفس دهانی خودش را با دستگاه‌های مخصوص و یا با چسب می‌بندد و این کار روند به تناسب رسیدن و آمادگی جسمانی را سریع‌تر می‌کند. 

کازویوشی میورا؛ مرد ۵۶ ساله فوتبال

سبک‌های خاص زندگی‌ برای درخشش در فوتبال؛ از پای مرغ تا خواب نوزادی!

مسن‌ترین فوتبالیست حرفه‌ای شناخته شده در جهان هنوز هم در سن 56 سالگی، امادگی جسمانی مانند بازیکنان جوان را دارد. مهاجم اولیویرنسه که به صورت قرضی از یوکوهاما در لیگ جی‌یک ژاپن بازی می‌کند، رژیم‌های خاصی را دنبال می‌کند. او  نوعی از آب گازدار را همیشه می‌نوشد که تنها در ایتالیا تولید می‌شود.

میورا از سال 1991 در زمین فوتبال حضور دارد و در تمام این مدت ساعت بیداری او از 5 صبح گذر نکرده است. خوراک او در تمام روز توسط متخصص تغذیه شخصی او کنترل می‌شود و روزانه، چربی و اطلاعات بدنش را به صورت تخصصی بررسی می‌کنند. نویورک‌تایمز در گزارشی از زندگی او اعلام کرد کازویوشی در هر زمان از روز که متوجه شود سطح آهن بدنش کم شده، به رستورانی رفته و جگر را به صورت خام یا پخته میل می‌کند.

کریستیانو رونالدو؛ مرد همیشه جذاب فوتبال

سبک‌های خاص زندگی‌ برای درخشش در فوتبال؛ از پای مرغ تا خواب نوزادی!

تناسب اندام و سن بدن رونالدو هنوز مانند جوانان امروز فوتبال است و این مرد 38 ساله زندگی خودش را تماما در اختیار فوتبال و علاقه‌اش گذاشته. زندگی حرفه‌ای کریستیانو توسط چندین متخصص فوق حرفه‌ای پیگیری می‌شود اما فقط رژیم سخت و تمرینات پیاپی نیست که او را در 38 سالگی مانند جوانان کرده است.

طبق گفته ادن ازار، او هر زمان کریستیانو را می‌دید در حال یادگیری بود. فرقی نمی‌کند تمرینات سنگین را گذرانده باشد یا وقت دوش بعد از تمرین باشد. هر گوشه‌ای که کسی در حال صحبت در مورد اتفاقی خاص باشد، رونالدو دوست دارد تا چیزهای جدیدی خودش اضافه کند.

تحقیقات زیادی در مورد روند رشد نوزادان و سبک خواب آنها انجام شده است. نوزادان ساعات زیادی را در شبانه‌روز می‌خوابند و این میزان خواب را به صورت غریزی به بخش‌های چند ساعته تقسیم می‌کنند. همه امروز می‌دانیم رونالدو هرچیزی باعث پیشرفتش باشد را آموزش می‌بیند و برای خودش استفاده می‌کند. او زیر نظر متخصصانش این مدل را برای زندگی خودش پیاده کرده و به جای 8 ساعت خوابیدن در طول شب، خواب‌هایش را به 5 بار خوابیدن در زمان‌های 90 دقیقه‌ای تقسیم کرده است. این تقسیم خواب توانسته، او و بدنش را مانند کودکان رشد دهد و عملکرد حرفه‌ای خودش را همیشه در سطحی بالا حفظ کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج