adexo3
۱۳۴۴۳۴۲
۱۳۲۳
۱۳۲۳
پ

نقشه‌های سرمربی تراکتور برای آسیا

تیم تراکتور از ساعت ۱۹:۳۰ امروز و در ورزشگاه یادگار امام‌(ره) تبریز و در یک بازی حساس در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشارجه امارات می‌رود.

فرهیختگان: تیم تراکتور از ساعت ۱۹:۳۰ امروز و در ورزشگاه یادگار امام‌(ره) تبریز و در یک بازی حساس در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشارجه امارات می‌رود. پیروز این مسابقه در سید چهارم مسابقات قرار می‌گیرد. ایرانی‌ها امیدوارند تراکتور بعد از دو هفته ناکامی در لیگ برتر این بار در لیگ قهرمانان آسیا به یاری ستارگانش بتواند پیروز میدان شود و به همراه پرسپولیس، سپاهان و نساجی در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود. 

 تیمی که هماهنگ نیست

شاید بیشترین نگرانی علاقه‌مندان به تیم تراکتور ناهماهنگی این تیم است. خمز و تیمش در دو هفته‌ای که گذشت دو بازی سخت مقابل تیم‌های سپاهان و پرسپولیس انجام دادند که در هر دو بازی علاوه‌بر شکست عملکرد ضعیف و پرانتقادی داشتند. با این حال تغییرات زیاد در تیم خمز فعلا اجازه نداده کسی به عملکرد او انتقاد کند و اغلب ناهماهنگی‌ها تیم تراکتور را به همین تغییرات زیاد ربط می‌دهند. البته این تیم در اردوهای پیش فصل عملکرد خوبی داشت و حتی در بازی‌های تدارکاتی که در ترکیه داشت به گواه شاهدان عینی خوب بازی کرد اما در لیگ برتر هنوز چیز خاصی از تراکتور ندیدیم. فوتبال‌دوستان ایرانی دوست ندارند تراکتور در بازی با الشارجه نیز اسیر این ناهماهنگی شود و امیدوارند با ارائه یک بازی خوب اولویت خود را در کسب نتیجه بگذارد. پیروزی در این بازی به معنی صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است و قطعا خمز و شاگردانش به خوبی از اهمیت موضوع آگاه هستند. در واقع زنوزی به امید درخشش در آسیا برای تیمش این همه هزینه کرد. 

کاظم محمودی، بازیکن و مربی سابق تیم تراکتور در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «تراکتور به دلیل تغییرات زیاد هماهنگی لازم را ندارد. تقریبا 80 درصد تیم عوض شده است. به نظر من هنوز به هماهنگی نرسیده و باید صبور باشیم. هرچند در بازی با پرسپولیس تغییراتی به وجود آمده بود و بهتر از سپاهان بودند. من فکر می‌کنم اگر بازی‌ با الشارجه را با موفقیت پشت سربگذارند این شرایط تغییر می‌کند و روند رو به رشد را حتی در لیگ برتر از تراکتور خواهیم دید.»

 یارگیری کهکشانی جواب نداد

وقتی خمز ماندنی شد تراکتوری‌ها یارگیری را جدی گرفته و از همان میانه‌های فصل قبل شروع به تمدید قرارداد خارجی‌ها کردند. در میان بازیکنانی که قراردادشان رو به اتمام بود فقط رضا اسدی مورد توجه باشگاه تراکتور قرار داشت اما او تمایلی به ماندن نداشت. پس خیلی زود کارگروهی برای جذب بازیکنان و تقویت تیم به وجود آمد. بعد از پایان لیگ خمز ایران را ترک کرد اما از همان روزهای اول تعطیلات با ارسال فیلم بازی بازیکنان مورد نظرش سعی کرد نفراتی را به باشگاه تزریق کند. محدودیت جذب بازیکن خارجی اما نتوانست خمز را به اهدافش برساند و به نوعی لیست این تیم جای زیاد برای جذب بازیکن خارجی نداشت. در نتیجه با شناختی که از بازیکنان ایرانی داشت سعی کرد تا تغییرات مورد نیازش را در ایران صورت دهد. 

حضور در لیگ قهرمانان آسیا، محمدرضا زنوزی را مجاب کرد تا سرکیسه را شل کرده و بار دیگر دست به خریدهای گرانقیمت بزند. او که دو سه سالی بود مثل قبل دست به جیب نمی‌شد این بار با اعتمادی که به خمز پیدا کرده بود در بازار نقل‌وانتقالات گرد و خاک به پا کرد و تقریبا نفرات خوبی به خدمت گرفت و هزینه خوبی کرد. همین تغییرات زیاد تراکتور را از اهدافش دور کرد اما به نظر می‌رسد این تیم روند خوبی دارد و حتی مدیران تراکتور با حمایت از سرمربی تیم اعتقاد دارند تیم‌شان از هفته پنجم به شرایط بهتری می‌رسد. در حالی که این تغییرات زیاد در واقع به خاطر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا انجام شده و از تراکتور توقع می‌رود با هزینه‌ای که در بازار نقل‌وانتقالات کرد از مرحله پلی‌آف صعود کند. 

مدیر سابق تیم تراکتور در ادامه اظهاراتش با ما در این مورد گفت: «زنوزی و مدیران این باشگاه امکانات خوبی فراهم کردند و در یارگیری سنگ تمام گذاشتند. خوب یارگیری کردند ولی تغییرات زیاد، نیازمند بازی‌های تدارکاتی بیشتر است. پس باید به تراکتور زمان بدهیم. از طرفی مطمئنا چون خمز فصل قبل در تراکتور بود، با شناختی که از فوتبال ما به دست آورده، نفرات خوبی جمع کرده است و رفته رفته هماهنگ‌تر خواهد شد. به دو شکست تراکتور نگاه نکنید. این تیم با این نفرات می‌تواند جزء مدعیان باشد. با توجه به تغییرات و برای تزریق تفکراتش، کادر فنی به زمان بیشتری نیاز دارد. اگر در این بازی خوب نتیجه بگیرند روندشان در لیگ هم بهتر می‌شود. حضور پرشور هواداران در بازی با الشارجه می‌تواند به حریف فشار بیاورد و برنده شوند.»

 حواشی نقل‌وانتقالات به لیگ رسید

تغییرات زیادی در ترکیب تراکتور به وجود آمده و تقریبا می‌توان گفت به‌جز بازیکنان خارجی فصل قبل اغلب نفرات تیم جدید هستند. این موضوع اخیرا البته با چالش‌هایی همراه بود و کنفرانس خبری خمز بعد از بازی با سپاهان گمانه‌زنی‌هایی را مبنی‌براین که تیم را نفراتی به‌جز خمز بسته‌اند به وجود آورد. البته مشکل خیلی زود با دخالت مدیران باشگاه حل شد اما هنوز هم به نظر می‌رسد که در این باره تضادهایی وجود دارد. شنیده‌ها از باشگاه تراکتور حاکی از آن است که برخی بازیکنان جذب‌شده از سوی خمز هم مورد تایید باشگاه نبوده و قبل از شروع فصل در همان زمان یارگیری اختلافات در این خصوص در باشگاه به وجود آمده است. 

این مهم هر‌چند به ظاهر حل شده اما در واقع می‌تواند به دردسری بزرگ برای تراکتور ختم شود. صحبت‌های امیرحسین حسین‌زاده گواهی براین ادعاست و از نمونه‌ای چند دستگی و عدم اعتماد در این باشگاه حکایت دارد. تراکتور در حال حاضر به آرامش نیاز دارد ولی در همین دو هفته‌ای که از لیگ برتر گذشت مشخص بود آن اتحاد، همدلی و رفاقتی که لازم است در این تیم وجود ندارد و این موضوعی است که از زمان نقل‌وانتقالات تابستانی در این تیم وجود داشته و هنوز هم دردسری بزرگ است. 

محمودی که به‌خوبی از شرایط این تیم با خبر است توضیح داد: «واقعیت این است که تراکتور تیم بزرگی است و هواداران پرشوری دارد. هر بازیکنی که پیراهن این تیم را می‌پوشد اهمیت این موضوع را می‌داند. در نتیجه حتما با تعصب بازی می‌کند. من مطمئن هستم با اولین برد تراکتور روند خوب را ادامه می‌دهیم. از وقتی خمز به تراکتور آمد بازی‌ها چشمگیر بود و همه حس می‌کردند تغییر بزرگی ایجاد شده است. توانایی بازیکنان خوب است و می‌تواند کمک کند. تیم مهاجم نوک نداشت که با آمدن عبدی که به تازگی به تیم اضافه شد انتظارات برآورده می‌شود. ای‌کاش این بازیکن می‌توانست در بازی با الشارجه به میدان برود اما من به همین نفرات و شخص خمز به‌شدت امیدوارم.»

  الشارجه، حریف سخت و ترسناک

الشارجه حریف دست و پا بسته‌ای برای تراکتور نیست. آنها اخیرا در اولین بازی لیگ امارات مقابل تیم فرهاد مجیدی به پیروزی 4 بر 3 رسیدند و نشان دادند به خوبی آماده پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا هستند. از این رو تراکتور اصلا در بازی امروز کار راحتی ندارد. این حریف اماراتی بازیکن باتجربه‌ای مثل کایو لوکاس، میرالم پیانیچ، پاکو آلکاسر و عثمان کامارا را نیز در ترکیب دارد. مربی رومانیایی الشارجه در سال 2021 تیمش را به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساند و چهار جام داخلی را بالای سر برد. 

تراکتور با این تیم قبلا بازی کرده و تقریبا می‌تواند ادعا کند آن را می‌شناسد. با این حال تقابل دو تیم با توجه به نفراتی که در اختیار دارند جذاب و دیدنی خواهد شد. برتری برابر تراکتور باعث می‌شود الشارجه برای چهارمین بار راهی دور گروهی مسابقات شود در حالی که تراکتوری‌ها نیز خود را تا دندان مسلح کرده‌اند.

کارشناس تبریزی فوتبال به تقابل قبلی تراکتور با الشارجه اشاره کرد و ادامه داد: «تراکتور دوسال پیش در مرحله گروهی دو بار با الشارجه بازی کرد و یک برد و یک مساوی به دست آورد. این رقیب اماراتی توانایی‌های زیادی دارد و پارسال هفتم شد و در هفته اول لیگ امارات تیم فرهاد مجیدی را شکست داد. این تیم چند بازیکن خوب و مربی معروفی در اختیار دارد. سال 93 مربی الاهلی بود و من فکر می‌کنم بازی آسانی برای تراکتور نیست اما چون به توانایی تراکتور و حضور پر شور تماشاگران اعتقاد دارم احساس می‌کنم برنده بازی هستیم. تا امروز آنها تبریز نیامدند و ما در امارات با آنها بازی کردیم. از این رو من فکر می‌کنم وقتی وارد ورزشگاه تبریز شوند به نوعی اسیر جو هواداران می‌شوند. از همه هواداران می‌خواهم به ورزشگاه بیایند. از این تیم ناامید نشوند چراکه به مرور هماهنگ خواهد شد. تراکتور نماینده ایران است و به حمایت نیاز دارد. اگر بتوانیم از پلی‌آف بالا بیاییم به نفع ماست و چه‌بسا در سهمیه‌بندی‌ها هم تاثیرگذار است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج