اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۱۴۶۷۴
۱ نظر
۶۴۵
۱ نظر
۶۴۵
پ

جنگ آبی و قرمز برای قهرمانی در انگلیس و ایتالیا

بین لیگ‌های معتبر اروپایی تاکنون تکلیف قهرمانی در سه لیگ آلمان، اسپانیا و فرانسه مشخص شده است و عصر امروز قهرمان دو لیگ مهم جزیره و سری A نیز مشخص خواهند شد.

فرهیختگان: بین لیگ‌های معتبر اروپایی تاکنون تکلیف قهرمانی در سه لیگ آلمان، اسپانیا و فرانسه مشخص شده است و عصر امروز قهرمان دو لیگ مهم جزیره و سری A نیز مشخص خواهند شد. در هردو کشور رقابت نزدیک و پرهیجانی بین تیم‌های قرمز و آبی در جریان است و اختلاف‌امتیاز کم تیم‌ها باعث شده تا ۴ مسابقه عصر امروز در اوج هیجان برگزار شود و درنهایت باید دید جام قهرمانی را کدام دو تیم بالای سر خواهند برد.

در انگلیس منچسترسیتی و لیورپول مدت‌هاست حساب خود را از سایر مدعیان جدا کرده‌اند و از هفته‌ها قبل مشخص بود که جام‌قهرمانی به یکی از این دو تیم خواهد رسید. در ایتالیا هم جدال همشهری‌ها به روز آخر کشیده شد و پس از اینکه تیم‌هایی چون ناپولی و یووه از کورس عقب ماندند، حالا مصاف هفته پایانی میلان و اینتر تکلیف اسکودتو را مشخص خواهد کرد. البته با توجه به اینکه میلانی‌ها با یک تساوی هم قهرمان می‌شوند، شانس روسونری در این رقابت بیشتر از رقیب همشهری است.

جنگ آبی و قرمز برای قهرمانی در انگلیس و ایتالیا

۸ بازی حساس در جزیره

تنها 10 مسابقه دیگر تا پایان یکی‌دیگر از فصول پرهیجان و جذاب لیگ برتر باقی مانده است و در این میان هنوز تکلیف تیم‌های قهرمان، سهمیه چهارم لیگ قهرمانان و همچنین تیم‌های سقوط‌کننده کاملا مشخص نشده و دیدارهای عصر امروز که قرار است به‌صورت همزمان برگزار شود، سرنوشت یک فصل تلاش 20 تیم حاضر در این مسابقات را مشخص خواهد کرد. این 90 دقیقه آخر می‌تواند سرنوشت 37 بازی و تلاش تیم‌ها برای رسیدن به موفقیت درطول فصل را مشخص کند و به همین دلیل هیجان زیادی را هواداران تیم‌ها متحمل خواهند شد. به‌جز دو مسابقه ساوتهمپتون برابر لسترسیتی و همچنین چلسی مقابل تیم سقوط‌کرده واتفورد که تغییر خاصی در جدول ایجاد نخواهد کرد، 8 بازی باقی‌مانده اهمیت زیادی در بالا و پایین جدول دارد. کمتر درطول تاریخ این مسابقات سابقه داشته که هشت بازی روز پایانی مسابقات این اندازه اهمیت داشته باشد.

به‌جز جنگ قهرمانی بین سیتی و لیورپول در صدر جدول، آرسنال و تاتنهام برای رتبه چهارم می‌جنگند و اگرچه سقوط نوریچ و واتفورد پیش از این قطعی شده اما دو تیم برنلی و لیدز برای فرار از سقوط و پیوستن به این دو تیم جدال نزدیکی دارند. در ادامه وضعیت دیدارهای امروز را بررسی می‌کنیم.

جنگ آبی و قرمز برای قهرمانی در انگلیس و ایتالیا

جنگ قهرمانی

در کورس قهرمانی سیتیزن‌ها دست بالاتر را دارند و شاگردان پپ گواردیولا با توجه به اینکه یک امتیاز بیشتر از حریف دارند و در خانه میزبان استون‌ویلا هستند، می‌توانند امیدوارتر به قهرمانی باشند. پپ در 18 بازی قبلی خانگی تیمش 14 برد به دست آورده است و همین آمار نشان می‌دهد در ورزشگاه اتحاد آبی‌های شهر منچستر شانس خوبی برای کسب سه امتیاز دیگر دارند و می‌توانند امیدوار باشند تا یک قهرمانی دیگر را در روز پایانی لیگ تجربه کنند.

برد در این مسابقه فارغ از هر نتیجه‌ای که در بازی لیورپول به دست بیاید، قهرمانی این تیم را تضمین می‌کند اما تساوی یا حتی شکست ممکن است باعث شود جوردن هندرسون و یارانش جام را در آنفیلد بالای سر ببرند. نکته جالب ماجرا حضور استیون جرارد، اسطوره لیورپولی‌ها روی نیمکت استون‌ویلاست که شاید بتواند یک قهرمانی دراماتیک و رویایی را برای تیم سابقش رقم بزند. جرارد و تیمش در بازی رفت در ویلاپارک 2 بر یک مغلوب حریف شدند اما گواردیولا به‌خوبی می‌داند اگر استون‌ویلا در فرم خوبش باشد می‌تواند برای تیمش دردسرساز شود.

سرمربی آبی‌ها درباره دیدار امروز می‌گوید: «امیدوارم هواداران منچسترسیتی و همه دوستداران آبی روز یکشنبه در خیابان‌ها و ورزشگاه حاضر باشند؛ چراکه به خوبی می‌دانند ما هر کاری لازم باشد برای کسب عنوان قهرمانی انجام می‌دهیم. شک ندارم آنها پس از این بازی از اینکه تمام تلاش خود را برای موفقیت انجام داده‌ایم افتخار خواهند کرد. تردیدی نیست که ورزشگاه را هواداران ما پر خواهند کرد و حمایت لازم را از ما برای رسیدن به موفقیت انجام خواهند داد.»

در شرایط فعلی سیتی با برد قطعا قهرمان خواهد شد و البته درصورتی‌که امتیازات دو تیم مساوی شود هم در تفاضل گل سیتیزن‌ها شرایط بهتری دارند و 72 به 66 به سود آنهاست. با این حال با توجه به بازی‌های دو تیم بعید است شرایط به تفاضل گل کشیده شود. در آنفیلد هم لیورپول میزبان ولورهمپتون است و جالب اینکه هر دو مدعی قهرمانی در روز آخر میزبان رقبای خود هستند و هرکدام فاتح جام شوند جشن قهرمانی را برابر دیدگان هواداران برپا خواهند کرد.

شاگردان یورگن کلوپ پس از فتح‌جام اتحادیه و جام‌حذفی به‌دنبال ثبت رکوردی تاریخی در فوتبال جزیره هستند تا به نخستین تیمی تبدیل شوند که در یک فصل هر 4 جام ممکن را بالای سر می‌برند. البته در لیگ اوضاع از کنترل آنها خارج است و باید امیدوار باشند با برتری در بازی امروز، جرارد و تیمش کمکی به آنها داشته باشند. سرمربی آلمانی در بازی قبلی برابر ساوتهمپتون 9 تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرد تا برای بازی هفته آخر و همچنین فینال لیگ قهرمانان به ستاره‌های تیمش استراحت بدهد.

حالا احتمالا برای بازی امروز اکثر آنها را به ترکیب برمی‌گرداند تا با برتری برابر ولوز، فشار حداکثری را روی رقیب خود در راه قهرمانی قرار دهند. لیورپولی‌ها بهترین روند را در دیدارهای خانگی این فصل لیگ جزیره دارند و در 18 بازی خود 14 برد و 4 تساوی داشته‌اند تا همچنان بی‌شکست در خانه به کار خود ادامه دهند. در سوی دیگر میدان هم ولوز 8 بازی از 18 مسابقه خارج از خانه خود را برده و البته کار بسیار سختی برای متوقف‌کردن لیورپول که سرشار از ‌انگیزه است، دارد.

کلوپ درباره دیدار امروز می‌گوید: «هر اتفاقی در بازی‌های روز یکشنبه رخ دهد ما تا دقیقه آخر دست از تلاش برنمی‌داریم و با تمام توان به‌دنبال این هستیم تا فشار را تا آخر روی سیتی حفظ کنیم. تیم ما هیچ فشار و استرسی برای بازی هفته آخر ندارد و این سیتی است که مجبور است بازی خود را ببرد و نگران مسابقه ما باشد. ما چیزی برای از دست دادن نداریم و به مصاف ولوز می‌رویم تا سه امتیاز بازی را کسب کرده و منتظر نتیجه دیگر بازی این هفته باشیم.»

قرمزها البته خاطره خوبی از بازی با ولوز در هفته پایانی ندارند؛ چراکه در فصل 2019-2018 اگرچه در بازی آخر خود این حریف را با دو گل بردند اما برتری 4 بر یک سیتی برابر برایتون سبب شد تا شاگردان گواردیولا با یک امتیاز بیشتر فاتح لیگ شوند و شاید این‌بار هم این اتفاق دوباره تکرار شود.

جدال لندنی‌ها برای چهارمی

به‌جز سیتیو و لیورپول، چلسی هم حضور خود در فصل بعد لیگ قهرمانان را قطعی کرده است اما دو تیم لندنی تاتنهام و آرسنال جدال نزدیکی برای چهارمین سهمیه دارند. همین دو هفته پیش تاتنهام 4 امتیاز از رقیب اصلی خود کمتر داشت و به نظر می‌رسید بعید است به رده چهارم برسند اما وقتی بازی رودررو برابر توپچی‌ها را بردند و هفته قبل برنلی را شکست دادند، ناگهان ورق به‌نفع آنها برگشت و آرسنال پس از شکست ناباورانه 2 بر صفر برابر نیوکاسل حالا 2 امتیاز هم از حریف کمتر دارد.

جنگ آبی و قرمز برای قهرمانی در انگلیس و ایتالیا

در چنین شرایطی همه‌چیز به سود کونته و تیمش پیش می‌رود به‌خصوص که آنها در روز آخر باید به‌مصاف نوریچ بروند که مدت‌هاست سقوطش قطعی شده و‌ انگیزه‌ای برای ادامه مسابقات ندارد. از طرف دیگر تفاضل گل تاتنهام 24 و آرسنال 9 است و این یعنی حتی اگر تاتنهام برابر نوریچ به تساوی برسد هم شاگردان آرتتا باید 15 گل به اورتون بزنند که در وضعیت عادی محال است چنین نتیجه‌ای رخ دهد. اورتون البته با توجه به اینکه در بازی قبلی خود ماندنش در لیگ را قطعی کرد، تنها نکته مثبت برای آرتتا کم‌انگیزه بودن این حریف در بازی امروز است.

برای کسب سهمیه لیگ اروپا نیز منچستریونایتد با یک برد برابر کریستال‌پالاس می‌تواند حضورش در این تورنمنت را قطعی کند؛ چراکه آنها هم دو امتیاز بیشتر از وستهام دارند اما اگر شیاطین سرخ در بازی آخر خود نتوانند شاگردان ویرا را در خانه حریف شکست دهند، وستهام این فرصت را خواهد داشت که با برتری برابر برایتون راهی لیگ اروپا شود و یونایتد را به لیگ کنفرانس بفرستد.

در جنگ قعرنشینان هم برنلی شرایط بهتری نسبت به لیدز دارد و شاید این تیم که در ابتدای فصل با مارچلو بیلسا پس از سال‌ها به لیگ جزیره صعود کرد خیلی زود به دسته چمپیونشیپ برگردد. برنلی امروز میزبان نیوکاسل است و با توجه به اینکه هم‌امتیاز با لیدز است اما تفاضل گل خیلی بهتری نسبت به این حریف دارد، شانس بیشتری برای ماندن در لیگ دارد. در این شرایط لیدز برای ماندن باید برنتفورد را ببرد و حتی در صورت تساوی امیدوار باشد که برنلی بازی‌اش مقابل نیوکاسل را ببازد. با توجه به اینکه رقبای این دو تیم ‌انگیزه خاصی برای دیدارهای امروز ندارند هر دو تیم می‌توانند به کسب امتیاز از این دو بازی امیدوار باشند.

البته در این میان دو تیم برنلی و لیدز یونایتد شکایتی را علیه اورتون تنظیم کرده و به مدیران لیگ برتر ارائه کرده‌اند تا این تیم بابت هزینه‌های زیادی که در این سال‌ها انجام داده مورد تحقیق قرار گیرد تا درصورت اثبات تخلفات مالی، آنها به دسته پایین‌تر سقوط کنند. اگرچه فرانک لمپارد به زحمت توانست تیمی که فرهاد مشیری مالکیت آن را برعهده دارد در لیگ برتر حفظ کند اما مالک ایرانی‌الاصل این تیم در مدت حضورش در این باشگاه هزینه‌های زیادی را بابت خرید بازیکنان جدید انجام داده که البته تاکنون دستاورد چندانی در این‌باره نداشته است. تیم دوم شهر لیورپول در سه سال اخیر 371.8 میلیون پوند ضرر مالی داشته است که این موضوع باعث شده دو رقیب آنها در لیگ بابت هزینه‌های بی‌حساب و کتاب و زیرپا گذاشتن قوانین فیرپلی مالی از آنها شکایت کنند.

میلان علیه میلان

امسال جام‌قهرمانی سری A مطمئنا راهی میلان خواهد شد اما باید دید در دیدارهای روز پایانی این رقابت‌ها کدام یک از دو تیم میلان یا اینتر موفق خواهند شد به این افتخار مهم دست پیدا کنند. میلانی‌ها هفته پیش یک گام بلند به سوی قهرمانی برداشتند و با برتری برابر آتالانتا خود را به یک قدمی اسکودتو رساندند. حالا حتی یک تساوی هم برای قطعی‌شدن قهرمانی آنها کفایت خواهد کرد. میلان 83 امتیازی امروز راهی ساسولو خواهد شد تا آخرین مسابقه این فصل خود را در زمین این حریف میانه جدولی برگزار کند و اینتر 81 امتیازی هم در خانه میزبان سمپدوریا خواهد بود. ارزش برد 2 بر یک روسونری در دربی دلامادونینا در ماه فوریه حالا بیش از همیشه به چشم می‌آید؛ چراکه آنها با توجه به قوانین فوتبال ایتالیا که بازی رودررو را درصورت مساوی شدن امتیازات ملاک قرار می‌دهد، در این زمینه دست بالاتر را دارند. به این ترتیب یک امتیاز برای شاگردان پیولی به‌معنای نخستین قهرمانی آنها از فصل 11-2010 خواهد بود.

جنگ آبی و قرمز برای قهرمانی در انگلیس و ایتالیا

نرآتزوری هم تا پیش از هفته سی‌و‌چهارم صدر جدول را در اختیار داشت اما شکست ناباورانه 2 بر یک آنها برابر بولونیا باعث شد تا رقیب همشهری از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرده و جای آنها را درصدر جدول بگیرند. به این ترتیب اگرچه شاگردان سیمونه اینزاگی بازی آسان‌تری نسبت به میلان پیش‌رو دارند اما شانس آنها برای دفاع از عنوان قهرمانی بسیار کمتر است. نکته جالب ماجرا این است که هرکدام از این دو مربی که بتوانند تیم خود را به مقام قهرمانی برسانند برای نخستین‌بار اسکودتو را به‌عنوان سرمربی فتح می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پیولی برای دیدار خارج از خانه امروز انتخاب 11 بازیکن اصلی تیمش برای این مسابقه است. البته به نوشته رسانه‌های ایتالیایی احتمالا میلان به همان ترکیب بازی با آتالانتا راهی زمین خواهد شد و احتمالا تنها تغییر این تیم حضور آنته ربیچ در خط حمله به‌جای اولیویه ژیرو خواهد بود. ربیچ در هفته‌های اخیر دچار مصدومیت شده اما به نظر می‌رسد برای دیدار امروز آماده است و می‌تواند به‌جای ستاره فرانسوی و باتجربه تیم به میدان برود.

در ایتالیا تکلیف سهمیه‌های لیگ قهرمانا فصل بعد پیش از دیدارهای هفته آخر مشخص شده بود و ناپولی و یووه به همراه میلان و اینتر در فصل بعد در این تورنمنت مهم اروپایی حضور خواهند داشت. برای رسیدن به لیگ اروپا نیز لاتزیو رتبه پنجمی خود را تثبیت کرده است و قطعا راهی این مسابقات خواهد شد. رم هم که بازی هفته آخر خود را به‌دلیل حضور در فینال لیگ کنفرانس زودتر و جمعه‌شب برگزار کرد با برتری برابر تورینو دومین نماینده ایتالیا در این مسابقات خواهد بود.

در منطقه سقوط هم فعلا دو تیم ونتزیا و جنوا به سری B سقوط کرده‌اند و در روز آخر دو تیم کالیاری و سالرنیتانا رقابت نزدیکی برای بقا خواهند داشت. سالرنیتانا که دو امتیاز بیشتر از حریف دارد در زمین خود میزبان اودینزه است و کالیاری که در زمین ونتزیا به مصاف این تیم سقوط‌کرده می‌رود فقط نیاز به سه امتیاز این دیدار دارد و در‌صورتی‌که سالرنیتانا نتواند حریف میانه جدولی خود را ببرد با توجه به اینکه هر دو مسابقه رفت و برگشت دو تیم با تساوی به پایان رسیده است، کار به تفاضل گل کشیده می‌شود که در این بخش کالیاری وضعیت بهتری نسبت به رقیب دارد و می‌تواند یک فصل دیگر را نیز در سری A بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      سیتی میبره ومهربان میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج