adexo3
۹۹۱۸۰۸
۱۱۱ نظر
۵۰۱۳
۱۱۱ نظر
۵۰۱۳
پ

سازمان بازرسی: بستر دلالی خودرو جمع شود

رییس سازمان بازرسی کل کشور پیش بینی کرد ظرف هفته آینده شورای رقابت فرمول قیمت گذاری خودرو را ارائه کند و به زودی قیمت مشخص شود.

ایسنا: رییس سازمان بازرسی کل کشور پیش بینی کرد ظرف هفته آینده شورای رقابت فرمول قیمت گذاری خودرو را ارائه کند و به زودی قیمت مشخص شود.

به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات سازمان بازرسی در بحث برخورد با برخی تخلفات صنعت خودرو اظهار کرد: همواره نظارت بر موضوع خودرو را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی برنامه‌های نظارتی مدنظر داریم.

وی افزود: در رابطه با قیمت گذاری خودرو و عرضه آن به مردم و نحوه توزیع و واگذاری خودرو، از چند وقت پیش مکاتباتی با معاون اول رییس جمهور و وزارت صمت و اعضای ستاد تنظیم بازار داشتیم.

سازمان بازرسی: بستر دلالی خودرو جمع شود

رییس سازمان بازرسی کل کشور به جایگاه قانونی شورای رقابت اشاره و تصریح کرد: طبق بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، باید شورای رقابت فرمول تعیین قیمت خودور‌های انحصاری را که تشخیص انحصاری بودن هم به عهده آن‌هاست، مشخص کند. تشخیص آن‌ها این است که خودرو‌های تولیدی سایپا و ایران خودرو انحصاری است، بنابراین تعیین قیمت و فرمول قیمت به عهده شورای رقابت است.

درویشیان افزود: متاسفانه مدتی است که شورای رقابت را از گردونه انجام تکلیف قانونی خود کنار گذاشته‌اند، اما اخیرا با تاکید معاون اول رییس جمهور و مکاتباتی که با وی داشتیم و همچنین جلسه‌ای که دیروز در وزارت صمت با حضور وزیر، معاونان و دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی تشکیل شد از رییس شورای رقابت هم دعوت شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد ظرف چند روز آینده شورای رقابت فرمول خود را بر اساس دستورالعملی که طبق قانون دارند ارائه کند تا بر اساس آن قیمت خودرو برای امسال تعیین شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: یکی از اختلاف‌های بین شورای رقابت با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این است که آن‌ها و خودروساز‌ها می‌خواهند قیمت تعیینی را بر اساس همه هزینه‌های مرتبط با تولید خودرو و غیرمرتبط با آن تعیین کنند، ولی شورای رقابت معتقد است طبق قوانین باید هزینه‌های تمام شده مرتبط با تولید خوردو به اضافه درصد و میزان تورمی که هر سال بانک مرکزی اعلام می‌کند قیمت خودرو را تعیین کند.

درویشیان تصریح کرد: وزیر صمت روز گذشته در جلسه دستور اکید داد حتما شورای رقابت وظیفه خود را انجام دهد و ظرف چند روز آینده فرمول خود را ارائه کند تا بر اساس آن تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به التهاباتی که در بازار در رابطه با خودرو رخ داده است، گفت: متاسفانه التهاباتی اخیرا تشدید شده در حالیکه هیچ اتفاقی نیفتاده و خودرویی که قیمت آن ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بوده به یکباره ۸۵ تا ۹۰ میلیون تومان شده است، این اتفاق، اتفاق درستی نیست.

رییس سازمان بازرسی کل کشور یک بخش از این التهابات را ناشی از نحوه عرضه خودرو دانست و افزود: اگر خودرو به میزانی که بازار این التهاب را پیدا نکند، عرضه می‌شد قیمت‌ها اینگونه نجومی بالا نمی‌رفت.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر این شرکت‌ها مثل سابق به جز دو مورد، عرضه به صورت پیش فروش هم نداشته‌اند.

درویشیان با اشاره به گلایه‌ها و شکایات مردم به قوه قضاییه و سازمان بازرسی از نحوه ثبت نام خودرو در سایت ایرانخودرو و سایپا افزود: مردم گلایه می‌کنند که در سایت ایران خودرو و سایپا اگر قوی‌ترین پهنای باند را هم کسی در اختیار داشته باشد و ماهرترین فرد هم پشت سیستم نشسته باشد گاهی ظرف چند دقیقه اعلام می‌شود که ظرفیت پر شد و امکان ثبت نام نیست.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: حتما این بحث را با کمک مسئولین ذیربط دنبال می‌کنیم که شیوه ثبت نام و نحوه عرضه خودرو اصلاح و از سوی دیگر بستر دلالی جمع شود.

وی ادامه داد: اینکه یک نفر تعداد زیادی خودرو را در اختیار بگیرد و احتکار کند تا قیمت افزایش پیدا کند و به سود‌های نجومی برسد مناسبت نیست و باید اصلاح شود و امروز وزیر صمت دستور اکیدی داد که این موضوع پیگیر شود و با کسانی که موجب التهاب بازار و افزایش قیمت‌های غیرواقعی می‌شوند، برخورد شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور پیش بینی کرد ظرف هفته آینده شورای رقابت فرمول خود را ارائه کند و به زودی قیمت مشخص شود.

وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار هفته گذشته برای اصلاح قیمت خودرو در کارخانه شرایطی را گذاشته است، گفت: تضمین داخلی سازی، کاهش ارزبری، افزایش تولید و افزایش کیفیت خودرو از جمله مواردی بود که مورد تاکید قرار گرفت و خودروسازان باید آن را رعایت کنند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: تاکید سیاست‌های کلی نظام بر استفاده از ظرفیت داخل است، لذا کاهش ارزبری تجهیزاتی که برای تولید خودرو لازم است، افزایش تولید و عرضه مناسب محصولات ایران خودرو و سایپا در تنظیم بازار و کاهش قیمت خودرو و مناسب کردن قیمت کمک می‌کند، از طرفی افزایش کیفیت خودرو نیز یکی از مواردی است که روز گذشته نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری بود.

وی تصریح کرد: به اعتقاد ما اگر بخواهد قیمتی اصلاح شود باید این اتفاقات بیفتد و شاخص‌های ارزیابی و پایش این عوامل پیش‌بینی، کنترل و رصد شود.

درویشیان تصریح کرد: نحوه عرضه خودرو را سازمان بازرسی کل کشور پیگیری خواهد کرد چراکه به شکلی که تا به حال عرضه میشده، آن اختلاف قیمت کارخانه و بازار را خصوصا در یک سال اخیر خیلی کاهش نداده است لذا برخی ضوابط باید اصلاح شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پایان گفت: سایر شیوه‌ها و روش‌ها که دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه کند باید اصلاح شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلال خود دولت است دولت دارد با دلالی چرخ اقتصاد را می چرخاند این را همه میدانند لطفا هرچه زودتر واردات خودرو را آزاد کنید تا متوجه شوید

      پاسخ ها

      • اسکندر زمان

        چه بدبخت هایی هستیم ما ماشین سی سال پیش رو به قیمت گزاف میفروشن تازه نه بوسیله کارخونه بلکه بدست دلال

      • احسان

        یک کلمه بگید هر کی گرون بخره مجرمه و۵سال زندان داره ولی دست خودتونه که انجام نمیدید

      • بدون نام

        باید کشور را بدست کسانی بسپارند که از قانون کشور داری واقف هستند والا همین کاش است و همین کاسه :

      • ماه مبارک رمضان ماه دل

        آقازاده ها را جمع کنید مشکل حل میشود
        مردم بی پول نمی‌توانند دلال باشند.

      • ردیاب

        در اصل اگه به خوایم دقیق تر بگیم این سازمان بازرسی هستش که باید بساطش جمع شه به دلیل بی کفایتی

      • دونالد ترامپ

        پرايد رو ميدن به سوريه پنج ميليون

      • بدون نام

        ای کاش تو این کشور هم کور بودیم و هم کر.چه عمر عزیزی رو با غم اندوه و استرس نا امیدی و بدبختی گذروندیم .خدایا این بلای بزرگ رو ب چه جرمی بر ما نازل کردی.

      • بدون نام

        شما مسولین داری به کی میگی جمع شود عجبا

      • hassan.h

        اینکه دولت با دلالی خود را می چرخاند حرف غلطی نیست فقط بحث اینست که این رویه از ابتدا که پایه گذاری شده هیچ کس بدنبال اصلاح آن نبوده و نیست و نکته ناکارامدی دولتها همین است

    • بدون نام

      خود دولت دلاله. مگه سلطان سکه رو اعدام کردن درست شد

      پاسخ ها

      • محمد

        اگه دلالی دربازارخودروجمع شودقطعاقیمتها متعادل میشود حرف درستی دادستان زده انشااله یه حرکتی بشه

      • بدون نام

        بازرسی کل کشور باسخن گفتن کار درست نمیشود سالها قیمت خودرو رو به افزایش است ولی هرچه مردم فریاد میزنند پاسخگو نیستندچرا برای همیشه یکبار خودرو را قیمت گذاری نمیکند و با دلالان وکسانی که مقصرند برخورد شود

      • بدون نام

        هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک

      • ..... به من نچسب ...

        ... جمع شود.!!!

    • کهنه سرباز

      هروقت تونستید قیمت پراید را به سی یاسی وپنج یافوق فوق فوقش به چهل بیارید من میگم مملکت صاحب وباررس وعدالت داره

    • بدون نام

      تازمانی که مردم ثبت نام میکنن برای ارابه مرگ همین هست،،، تازمانی که این خودروسازان از طرف مردم تحریم نشه همینه چه بسا که تا بتوانند صفر جلوی این رقم‌ها میزارن

    • بدون نام

      آی شلوغ،،،

    • بدون نام

      جناب آقای ریس باادب که شما به گفته خودتون اسلامی ربا حرام نزول حرام پس چطور من نزول خور سود می گیرم در صف نما پشت سر امام جماعت صف اول استادم همه گرونی ها برای هموطن خودم درست می کنم بعد از خدا عف ناب

    • بدون نام

      دلالها آقازاده ها هستند ولی متاسفانه کسی زورش بهشون نمیرسه مگه با احتکار کننده گان ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی کننده چکار کردن که با دلال های خودر چکار خواهند کرد؟

    • امیرخان

      وقتی پای خود دولتی ها و مسیولیین و آقازاده ها درمیان هستش، انتظار بهتری نداریم......التماس دعای مخصوص.....!!!!!!!

    • بدون نام

      آقای درویشیان اگر خودتون می تونید درستش کنید اینکه وزیر صمت دستور بدهد هیچی که درست نمیشه بدتر هم میشه دستشان تو یه کاسه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت کمبود عرضه خودرو را با گران کردن جبران میکنه تا واردات خودرو ازاد نشه همین اش و همین کاسه است تا زماانیکه قیمت خودرو نجومی میره بالا پولدارها و دلال ها دنبال خرید ان هستند تا سود نجومی نصیبشان شود

    • بدون نام

      چه عجب یکی پیدا شد گفت بایس جلوی گرانی پراید لنگ گرفته بشه

      پاسخ ها

      • بینام

        احتمالا سهمشو ندادن

    • بدون نام

      چیزی تو ایران نیست که مردم نفهمند
      اگه مردم حرف نمیزنند ، برای این است که نمی گزارید حرف بزنند ،
      وقتی مالیات هر خودروی وارداتی رو ۱۲۰٪ از وارد کننده میگیرید معلومه که دست خود دولت در انحصار خودروست ، شما هم بازیچه ای بیش نیستید ، شما با حرف زدنتون میخواین خودی نشون بدین ، اما مردم میدونند که شما مترسک هستید ،
      همه میدونند بازرسی در ایران معنی نداره !!!

    • بدون نام

      دروغگو ها فقط میخواهید زمان بخرید تا مردم به قیمت ها عادت کنند.#دروغگوها

    • محسن

      باحرف زدن چیزی درست نمیشه دلیل حرف زدنشون یاسوپاپ اطمینانه واسه مردمواروم کنند یازورشون به خودشون نمیرسه

    • رحیمی

      خدا لعنت کند دلالها را

    • بدون نام

      بساط وقتی جمع میشود که با کد ملی ثبت نام وکارت بانکی خودش شخص پرداخت انجام شود و تا هشت سال حق فروش و ثبت نام نداشته باشد ودر صورت فروش تفاوت قیمت با بازار مالیات گرفته شود

    • بدون نام

      یک نفر نمیتونه خودروهای زیادی دردست بگیره مگر اینکه خود شرکتهای خودرو سازی بایکی تبانی کنن که قطعا دارن اینکارو میکنند وگرنه اینهمه خودرو صفر دربازار ازکجا میاد؟ بعدش اینکه ثبت نام در سایت فقط یه بازیه مثل اکثر کارهای دولت که فقط مردم رو گول بزنن وادعای عدالت بکنن

    • بدون نام

      هی می فرمایند این باید اصلاح شود و اون هم باید اینجور شود و اون هم دستورش رو تازه دادند و ... کی باید اینها رو پیاده کنه؟؟کی نظارت جدی و قاطعانه میکنه؟؟ مهلقا خانم؟؟! خب یه حرکتی بکنید!! دلالان سیری ناپذیر بدتر از هر دشمن خارجی در حال نابود کردن کشور هستن و عین موریانه درحال پوساندن جامعه اند و انگار نه انگار! تا دلت بخاد سیستم نظارتی داریم و انواع شوراها با عنوان قیمت گذاری، رقابت، تنظیم بازار، بازرسی و ... کو حرکتی که نشان از تعهد و دلسوزی قاطعانه داشته باشه؟

    • ح

      خودرو سلطان نداره؟

    • محمد رضا

      اینا فقط مردم رو مشغول کردنه هیچ اتفاق مثبتی نمی افته همون‌طور که پراید 8ملیونی شد 50ملیون الآنم میشه 100ملیون اونا هم که باید هزاران میلیارد میزنن به جیب فقط مردم این وسط نابود میشن و هیچ اتفاقی به نفع مردم اصلا قرار نبوده و نیست که بیوفته

    • بدون نام

      این هم خواسته یه چیزی بگه.....

    • بدون نام

      خدا پدر و مادر تو بیامرزه زودتر

    • کارمند

      وقتی دلالهای اصلی وسهامداران اصلی خود دولت ومسئولین دولتی است این حرفها معنی نداره

    • بدون نام

      چَشم

    • رضا

      جناب درویشیان مردم دیگه متوجه شدن که دولت از طریق همین گرونیها داره هزینه های خودش رو در میاره . دیگه کلاهشون پشم نداره .

    • بدون نام

      بزرگترین دلال خود دولت است چرا در ایران مملکت اسلامی دست دوزد را نمیتوان قطع کرد پیدا کنید پرتغال فروش را؟

    • بدون نام

      آفرین صدافرین ر

    • بدون نام

      فقط حرف.جمع شود همین
      خب باید چیکار کنید یه راه عملی کنید و اجرا کنید دیگه

    • بدون نام

      واقعا نظارت شماها رو داریم می بینیم ؟لطفا میشه نظارت نکنید!

    • م

      خسته نباشید صبح بخیر پاپا

    • سید

      چه جالب سازمان بازرسی هم داریم نمیدونستم آخه کجای عالم گیتی شب میخوابی 10000 هزارتومنی کنار تختت تا صبح تبدیل میشه به 5000 هزار تومنی

    • بدون نام

      یه بدبختی ماشین میخرید نون شبشو در میاورد ایا دیگه میتونه

    • بدون نام

      هرچند از خلخالی متنفرم ولی جای کسی مثل خلخالی خالی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر میکنی اگر خلخالی بود چی میشد باز بی گناهان را اعدام میکرد

    • بدون نام

      جمع شود؟؟؟؟ من جمعش کنم؟؟!!!!

    • بدون نام

      دلال کجا خودرو در انحصار ده نفره خودتان هم میدونین هیچ ربطی به تحریم نداره

    • بدون نام

      چشم حتما شما بگید همه انجام میدن

    • بدون نام

      دست دولت و حکومت در امر خودرو کاملا معلوم ک در کار است و به فکر مردم بدبخت هیچکی نیست.فقط دنبال جهش تولید بی کیفیت و بنجل مردمم پشم.

    • بدون نام

      خود شما این دلال بازی را یاد مردم دادین

    • علی 11

      آخه این همه سال همین حرفها رو در مورد همه چی زدین، هر روز بدتر از روز قبل شده، خواهش میکنم حداقل مصاحبه نفرمایید

    • فرشاد فدایی

      قبلاً هم عملکرد شورای رقابت و دیدن مردم

    • بدون نام

      آقای درویشیان عزیز بی خودی انرژی خودت را هدر نده .
      خودرو سازی در ایران در دست مافیاست اگر اثرار کنی خسته ونابودت می کنن .

    • بدون نام

      دربحث گرانی اجناس تمام سران مملکت ازکوچک تابزرگ دست دارندوسهم دارند؟!

    • بدون نام

      برووو باووو

    • مجید

      جمع کنید تین تریبونها رو
      میزارین قیمت یه جنس 2برابر بشه و بعد میاین با افتخار میگید 10 درصد ارزون شد و...
      این سیاست چندین ساله که داره اجرا میشه
      مثل دلار، طلا، ماشین، مسکن و هرچیزی که فکرشو بکنید

    • بدون نام

      یعنی سازمان بازرسی تاالآن درجریان نبوده ازبی عدالتی بساط این دوتاخودروساز!!!!!!!!!!!!؟دست مرزاد سازمان

    • بدون نام

      چه کسی میخواهد جمع کند .تمامش دست خود مسولین محترم دزد است

    • بدون نام

      این وضعیت تورم و قیمت خودرو به خدا آب به آسیاب دشمن ریختنه چرا باید سوژه دست دشمن داده بشه که مدام از ما بد بگن شما را به خدا کاری بکنید.

    • حسین شریف

      چشم ممنون که گفتید . فردا که تعطیله از شنبه

    • بی نام

      قربونت دلال‌ها جیره خوار خودتان هستند. نقش آنها ملتهب کردن بازار خودرو است تا شما ب قیمت‌هایی که دوس دارید نزدیک شوید

    • بدون نام

      اول باید دولت رو جمع کرد بعد دلال رو بیچاره ملت

    • م

      شعار ممنوع

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتم شعار میدی

    • بدون نام

      باشه

    • بدون نام

      یکی نیست بگه بسه دروغ .......

    • بدون نام

      چرا در مورد خرید خودرو پیش فروش همه رو سوداگر حساب میکنن و آدرس غلط میدن خودروسازها؟ بخدا قسم تازه ازدواج کردم و نیاز به خودرو دارم برای گذران زندگی.
      چرا بجای برخورد با دلال ها، میگن باید قیمت کارخانه نزدیک شه به بازار! مگه ما مردم نیازمند واقعی خودرو گناهمون چیه که در حسرت بمونیم؟ این بود آرمان های انقلاب؟

    • ح.م

      این سازمان بازرسی تا الان کجا بودی،پراید90 میلیونی رو می تونی بیاری،بیست میلیون،یا الکی می خوابید بگید کنترلش می کنیم.

    • بدون نام

      در هر معامله ای که دولت چنگ بران نداشته باشد ولو سود یک کیلو پیاز باشه از نظر دولت دلالی محسوب ميشه

    • اتوبوس

      خود ایرانخودرو و سایپا جولانگاه مدیران دلال است .
      چرا به هر کسی که ماشین میخواهد اجازه پیش خرید نمی دهند و مثلا بگویند دو سال دیگه نوبت تحویل می شود .
      جمع آوری دلال بازی یعنی پراید 90 میلیونی بشه 89میلیون

    • هیچکس

      هرچیزی که گرون میشه بی شک دلال اول آن دولت هست.اگه دولت‌نبود قطعا باهاش برخورد میکرد.

    • بدون نام

      سیاست تکراری ، اول قیمت را چند برابر می کنن ، بعد یکی در نقش رابین هود ظاهر میشه و میگه 2 ریال کمترش کنید .
      با قیمت پراید میشه بهترین ماشین های دنیا را خرید ، ولی مافیای زور و ریا و تزویر نفعش در فرغون سازی ایرانخودرو و سایپاست

    • بدون نام

      چهار میلیون از صد م کم میکنن ومیگن تصویب شد !

    • بدون نام

      من معتقدم که دولت اگر به گرانیها ورود نکنه مشکلات بهتر حل میشه در موقع سلطان سکه سکه بزور به ۳میلیون تومان میرسید ولی همین که سلطان سکه رو گرفتن واعدام کردند بعد سکه شد ۶میلیون وخورده ای پس دولت جان به گرانیها ورود نکن

    • بهمند

      نگران نباشید چند وقت دیگه پانصدهزار ارزون میشه

    • حسین

      سازمان بازرسی غیر از اینکه یک بودجه کلان را به بدنه نظام تحمیل
      کرده اثر دیگری ندارد

    • ع،ر

      حاج‌اقا‌کلآمسئولین‌کشور‌با‌دیددلالی‌و منافع
      یک‌جانبه‌دولت‌‌به‌امورکشور‌نگاه‌می‌کنند‌والا
      مسایل‌داخلی‌ربط‌ان‌چنانی‌به‌تحریمها‌ندارد
      لیموترش‌کیلویی‌۱۰۰هزار‌تومن‌کاراجانب‌نیست

    • رضا

      اولا خود دولت کریمه یه دلال به تمام معناست . ثانیا بیشتر گرونی تقصیر خود مردم است اگه همه مردم فقط وفقط پنچ شش ماه هیچ ماشین نویی ثبت نام نکنند خواهید دید خودروسازان به دست وپای مردم میفتن که بیایید خرید کنید اونم با کلی تسهیلات وارزونی . ولی حیف مردم ایران اصلا فرهنگ اقتصادی ندارند

    • بدون نام

      این چه دولتی هست که نمیتونه جلو فساد وهرج ومرج را بگیره یا همشون دستشون تویه کاسه هست

    • داود

      شعار نده، مردی بیا جلو
      اگه برترین ها منتشر کنه

    • علي

      باشه، شما بشينين من برم جمع كنم بيام، باشه ؟!!!

    • بدون نام

      بساط وقتی جمع میشود که با کد ملی ثبت نام وکارت بانکی خودش شخص پرداخت انجام شود و تا هشت سال حق فروش و ثبت نام نداشته باشد ودر صورت فروش تفاوت قیمت با بازار مالیات گرفته شود

    • شایان

      دیگه خسته شدم از این مدیران ....دیگه حتی ارزش کامنت گذاشتن هم نداره.....گرفتاری تو همه بخش های جامعه فقط خودرو نیست که از پنیر تبریز تا سبزی خوردن و مسکن هست.....همه این داستان ها فیلمه

    • پیمان

      باعرض پوزش جناب رئیس بازرسی کل کشور شاید اطلاع نداشته باشید.جهت اطلاع عرض میکنم.دلال اصلی خودشرکت سایپا وایرانخودرو هست که مدیر عاملش توسط دولت انتخاب میشود.من کارشمارو راحت کردم

    • بدون نام

      واقعا چرا تعرفه گمرک جمع نمیشود؟؟؟؟
      آقا بسته دیگه خفه شدیم تواین کشور

    • بدون نام

      سازمان بازرسی را خیلی کم کار و شاید اصلا نمیبینیم کجایی حاجی اقا؟
      اینهمه فساد ودزدی چرا کشف اونها توسط شما اتفاق نمیافتد؟
      در کل پای کار نیستید

    • مهدی

      همه ارگانهای نظارتی فقط یاد گرفتن بگن باید این شود، باید آن شود
      معلوم نیست کی مسئول اجرای این بایدهاست

    • بهلول

      در اصل اگه به خوایم دقیق تر بگیم این سازمان بازرسی هستش که باید بساطش جمع شه به دلیل بی کفایتی

    • parsian

      نوشداروی تقلبی بعداز مرگ سهراب..ببخشید ملت

    • بدون نام

      بایدتولیدتیبا،ساینا و...افزایش،وتیباقیمت ۴۰تومان عرصه شود،خودبه خودپرایدسقوط میکندواین وظیفه سایپاهست وایران خودروهم قیمت ۲۰۶تیپ۲را۶۰میلیون اعلام کند

    • بدون نام

      پیشینه نظارتی و بازرسی این بزرگواران نشان می دهد که قیمتها باز هم خواهند پرید!

    • بدون نام

      جنگ با عراق خیلی راحتره تا با اینا در بیوفتین

    • خخخ

      چه فایده قیمت رو تعیین میکنن ولی وقتی خودرویی نمیدن چه فایده بازهم قیمتها میرن بالا من الان یک سال و سه ماهه منتظرم پرایدم رو تحویل بدن ولی ندادن قرار بود برج هفت تحویل بدن

    • ش م

      اقای ريیس جلوی سایپاوایران خودرو بگیری خود به خود دلالی محو میشه خیلی سرراست ادرس دادم.

    • بدون نام

      شوخی نکن . ملت که میدونن دلال خودرو کیه

    • بدون نام

      واردات رو آزاد کنید تا دهنشون سرویس شه

    • بدون نام

      دولت قیمت کارخونه رو بالا ببره قیمت دو برابر همین حالا می شه

    • bidar

      بهتر است بساط خود سازمان بازرسی جمع بشه

    • بدون نام

      قیمت کارخانه بالا بره تازه افزایش قیمتها شروع می شه

    • بدون نام

      فقط حرف مفت که منم میتونم بزنم

    • بدون نام

      دلالان را دستشان را قطع کنید از بازار چرا باید برا پراید چهل ملیون فرق کارخانه تا بازار باشه دلالان را نقره داغ کنید بعدم تا پیش فروش شروع میشه یه ادم عادی نمیتونه ثبت نام کنه چون دلالان زیرمیزی میدن به نمایندگی ها که کل ماشینها فقط بنام همونا میشه و مردم عادی هیچی بقران که همینطوره الان راهی پیدا کنید مسولان جلویشان را بگیرید نظارت داشته باشین همه شهرها

    • بدون نام

      باسلام. دولت اشرافی ومافیا درد مردم را احساس نمی کنند
      متاسفانه مردم هم مقصر اند چرا به این خوردو 90 میلیون میدن

    • بدون نام

      باسلام برادری که گفتین کار را به کاردان بسپارید سوال اینه که مدریت ها همه بر اساس آمار تحصیل کرده های غربی یا متأثر از آنها بوده اما ...

    • اریا

      کی جمع کنه وقته خودشون تو این معامله دست دارن

    • .

      بابا خودروی پراید را بی‌خیال شوید ماشین سنگین سر به فلک کشیده فکری به حال این کنید

    • رضا

      سزای گران فروش نخریدن است.نخرید تا مثل چند سال قبل با وام تا رفتان کنند.باز هم نخرید تا با هر کد ملی مجانی بدهند.باز هم نگیرید تا این خودرو سازها دست پایشان را جمع کنند. برن.عزیزان هیچکس از بی ماشینی نمرده.

    • بدون نام

      باید بازار انحصاری و محدودیت واردات خودرو کارکرده حذف شود

    • بدون نام

      همین بازار قیمت رو تعیین کرده خودروساز خودش بازار دستشه قشنگ میدونه چکار میکنه ! نهایتش قیمت میدن پراید 95 میلیون تومن !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج