adexo3
۹۶۰۳۳
۳۱ نظر
۵۰۲۷
۳۱ نظر
۵۰۲۷
پ

ساپورت را آکادمی گوگوش در ایران مد کرد!

یکی‌ـ‌دو سالی است پدیده «ساپورت‌پوشان» در کشور بویژه در کلانشهر‌ها به راه افتاده است. پدیده‌ای که شروع آن با چند برنامه از آکادمی گوگوش در شبکه «من و تو» ماهواره به راه افتاد و کم‌کم به یک اپیدمی ناهنجار اجتماعی تبدیل شد.

خبرآنلاین: یکی‌ـ‌دو سالی است پدیده «ساپورت‌پوشان» در کشور بویژه در کلانشهر‌ها به راه افتاده است. پدیده‌ای که شروع آن با چند برنامه از آکادمی گوگوش در شبکه «من و تو» ماهواره به راه افتاد و کم‌کم به یک اپیدمی ناهنجار اجتماعی تبدیل شد.

روزنامه وطن امروز نوشت: در سری اول آکادمی در ۱۴ سکانس متفاوت، خانم‌ها از شلوار ساپورت استفاده کردند. در سری دوم آکادمی در ۱۷ سکانس و در سری سوم، در ۷۲ سکانس متفاوت، خانم‌ها از شلوار ساپورت استفاده کردند! این تعداد یعنی در ۹۰ درصد سکانس‌های موجود این سری آکادمی از ساپورت استفاده شده است که در جای خود جای تامل زیادی دارد!

اگرچه در یک بررسی رفتاری مشخص شده است ۷۵ درصد کسانی که از پوشاک زننده استفاده می‌کنند، دچار «سندروم خودنمایی» هستند اما این واقعیت اجتماعی را نباید فراموش کرد که شبکه‌های ماهواره‌ای بر تغییر فرهنگ کشور تاثیر گذاشته‌اند و با شیب ملایمی اقدام به تغییر پوشش جوانان کشور کرده‌اند تا بدان جا که قبح پوشیدن این نوع از لباس‌ها دیگر ریخته است.

... در فصول گرم امسال پیش‌بینی‌ها محقق شد و جمعیت قابل توجهی از خانم‌ها به ساپورت‌های براق و رنگ بدن روی آوردند. پوششی که نه برای کاستن آستانه تحمل جامعه در برابر غرایز، بلکه مستقیما خانواده‌ها و مردهای متاهل را نشانه گرفته است. در بهار و تابستان ۹۲ دیگر خبری از مانتوهای دکمه دار نبود. تمام مغازه‌ها نه از مانتوهایی که به‌صورت استوانه‌ای و سنتی دوخته شده‌اند، بلکه از مانتوهایی که دوخت هلالی و باز دارند، پر شدند تا تهییج غرایز جامعه به حداکثر ممکن برسد.

...در این برنامه مدون از تهاجم فرهنگی و تغییر پوشش، غرب سعی دارد متناسب با برخی ویژگی‌های فرهنگی خانوارهای ایرانی، نوعی انحراف ایجاد کند و در ظاهر نشان دهد حجاب رعایت شده اما هدف اصلی‌‌اش، پوشیدن لباس بدن‌نمایی است که حتی بیش از برهنگی، اثر منفی بر فرهنگ خانوار ایرانی دارد بویژه آنکه با معرفی یک زن محجبه و متاهل با این نوع پوشش در لباس خانم‌ها، تخریب بیشتری را هدف گرفته‌اند. این هشدارها ما را بر آن می‌دارد که بیش از پیش بر الگوی پوشش سال آینده دقیق شویم.

... آنچه امروز در شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره ارائه می‌شود، می‌تواند حائز اهمیت باشد. معرفی پوششی عریان‌تر در شبکه‌های امروز ماهواره‌ای که ترکیبی است از ساق شلواری -که بسیار نازک‌تر و بدن نما‌تر از ساپورت‌های موجود در بازار ایران است- به همراه بلوز یقه‌باز که بیش از همه در همین شبکه من و تو نشان داده می‌شود یک زنگ خطر بزرگ است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Hadi

      آدم ديگه شلوار ميبينه ميگه امله طرف

    • پاینده آزاد

      مرد متاهلی که با یه ساپورت بخواد منحرف بشه رو باید .......!!!!

      پاسخ ها

      • esi

        حالا گیریم که مرد ایمانش خوب بود و منحرف نشد.
        یا اینکه خیلی بی اراده بود و منحرف شد
        چرا باید زنا و دخترا خودشون مدل و مدلینگ کنن و خودشون رو به این و اون نمایش بدن؟
        که چی؟
        یعنی بدنم روی فرمه؟
        یا اینکه ... هستم

      • فرزند ایران

        الان پس تو اروپا و جهان اول همه مردهای متاهل منحرف هستن ؟؟؟!! قبل انقلاب پدر ها همه منحرف میشدند ؟؟

    • دنیا

      به قول....: دختر اگه خوشگل باشه , شلوار کردی هم بپوشه , باز هم زیباست! اون وقت میگن: شلوار کردی هم مبتذله! ابتذال ازدید جامعه ی ایرانی صرفا پوشیدن ساپورت نیست بلکه هرچیز "مدرن" از دید جامعه ی ایرانی , ابتذاله! بلندترین مانتو و پوشیده ترین مانتو رو هم بپوشیم اگر اون مانتو به مد سال باشه و رنگش هم رنگ سال باشه و طرحش هم طرح جدید باشه حتی اگه کاملا پوشیده باشه از دید گشت ارشاد ابتذاله چون مدرن و جدیده

    • Malek

      امروز سر غذا با شوهرم حرفم شد هميشه كله گنجشكجى ميخورد اما حالا ميگه چرا ابگوشت درست نمى كنى اينها همه اش اثر ماهواره است

    • آرش

      مجله باز گیردادی به ساپورت بکش بیرون بابا

    • اكرم

      ببخشيد پاينده ازاد نمى دونم خانم يا اقا هستيد مى خواييد بگيم خانوما بى شلوار بيان تو خيابون

      پاسخ ها

      • شیلا

        تو از ساپورت ناراحتی شلوار کردی بپوش شوهرتم بگو چشم بند ببنده

    • تن تن

      ساپورت واسه کسی که تونیک یا دامن کوتاه میپوشه خوبه ولی نه واسه مانتو اونم تو خیابون
      ما خودمون باید عقل داشته باشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مادر بزرگ 180 ساله هم اگه ساپورت بپوشه خوشگل و خوش اندام می شه

    • Mali

      شما خودتون ميگين در اكادمى گوگوش ساپورت پوشها باعث شدند زنان ما ساپورت بپوشند ايا سالى يكبار اين برنامه بيشتر پخش ميشد؟ چرا اينهمه بقول شما جوانان رو به ساپورت اوردن( كه من قبول ندارم چون كلا درتمام كشورها ميپوشن)
      چرا صدا وسيما سي ساله از حجاب ميگه اما براى جوانان جذابيت نداشته
      وقتى از زشترين و بد لباسترين دكترها و مجريان استفاده ميكنه چجوري ميتونه حجاب رو جذاب بكنه
      خانمها ميتونندبا حجاب باشند و شيك و خوش لباس هم باشند زشتى و شلختگى در خور زن مسلمان نيست

    • مخاطب همیشگی

      هیچ دقت کردید روند مکاتبات و افکار و نوشته ها شبیه نوشته های افغانی هاست بد نیست یه سر به نظر سنجی هاشون بزنید . جامعه ای که ادعای اخلاق اهل بیت رو داره در عمل هم باید همه چیزش همخوانی داشته باشه . بی بند باری و لخت عریان بودن تجدد نیست . اگر ما ایمان دار هستیم باید حجاب داشته باشیم هم مرد هم زن . حجاب به چشم و گوش و باستن و ران و ساق و حتی نوع فکر هست . اول باید اونایی که مجری هستن اصلاح کنند بعد جامعه اصلاح بشه یا کلا باید همه چیز ازاد بشه که فرض محاله

    • پيمان

      ميگن كشورهاي خارجه
      باشه
      چند درصدشون ساپورت ميپوشن
      تازه يه سوال مهمتر
      چند درصدشون هفت قلم ارايش ميكنند
      توروخدا نكنيد
      مرد از طريق ديدن تحريك ميشه
      اخه اين چه حرفيه كه ميگن مرد بايد ذاتش درست باشه
      پيامبر ص هم هميشه ميگفت از وسوسه هاي شيطان بخدا پناه ميبرم ، اونوقت ما بيايم ادعا كنيم
      انشاا... همگي عاقبت بخير شويم

    • الهام

      با سلام.
      من فقط میتونم در جواب عملکرد دخترانی که بد حجابن این شعر و بیارم:
      مرغ پرنارسته گر پران شود
      طعمه هر گربه دران شود.
      حال این مرغ پر نارسته میتونه دختری باشه که هنوز قدر گوهر وجودی خودشو نمیدونه وگرنه مروارید وجودش و در معرض دید هر کسی قراار نمیداد.

    • حسام

      شما دخترا همیشه میگید ما باید نگاه نکنیم و منحرف نشیم ، باشه ما نه نگاه میکنیم نه دیگه منحرف میشیم ؛ ولی تا جایی که من میدونم تو قران برای حجاب ما چند خط نوشته و برای شما یک صفحه ، و این یعنی اینکه در درجه اول شما باید حجابتونو بیشتر رعایت کنید درحالی که الان در جامعه ما دقیقا برعکسه ، من نمیگم هم جنس های من همشون خوبند ولی از اینکه شما دخترهای جوون این جامعه که دنیاتون اندازه همون آینه تو اتاقتون براتون کوچیکه انتظار بیشتری نداریم ، یک کم از این دنیاتون بیایین بیرون و فکر ساپورت های رنگی و مدهای مختلف نباشید ، هیچ وقت آن چیزی که شیک و قشنگه حتما نباید مد باشه .
      اینقدر که وقت میذارید و میخواید مارو خوشحال کنید یک کم وقت بذارید و خداتونو خوشحال کنید

      پاسخ ها

      • زهراخانوم

        یکی هم که حرف حق میزنه بهش کلی منفی میدن...بنظر من هم بعضی از خانم ها واقعا دنیاشون به اندازه ی آینه ی تو اتاق و افکارشون کوچیکه...

    • آیدا

      ساپورت خوبه ولی نه واسه خیابون واسه خونه یا مجالس و مهمونی ها خوبه اونایی که تو خیابون ساپورت میپوشن کمبودتوجه دارن .

      پاسخ ها

      • شیلا

        خانوم خانوما ساپورت زیر مانتوی بلند چه توجهی می خواد جلب کنه ؟ یه چی شنیدی ها

      • الی

        آخه الان مانتوی بلند داریم قد مانتوها تا فاق شلوار هم نمیرسه

    • بهی

      خب اگ با لباس زیر میومدن اونموقع هم اونو میپوشیدن؟ خانمای جامعه خودمون باید قدرت کنترل خودشونو داشته باشن..

    • احسان

      اینایی که اینجوری میان بیرون، باعث بسیاری از تجاوزهاست. حالا تا دلتون میخاد لخت بیاین بیرون.

    • ارغوان

      شما اشتباه می کنید ، آکادمی گوگوش ساپورت را مد نکرد بلکه گرانی شلوار و ارزان بودن ساپورت در مقایسه با شلوار به عنوان یک کالای جایگزین موجب مد شدن و شیوع یافتن آن شد . وقتی شما باید برای خرید یک شلوار 100 الی 150 هزار تومان بپردازید در حالی که یک ساپورت را با قیمت 20 هزار تومان می توانید بخرید ، عقل اقتصادی حکم می کند کدام را بخرید ؟؟!!! معلوم است ساپورت به صرفه تر است و از تنوع و راحتی بیشتری برخوردار است . همین .

    • arash

      ازپخش30شبکه سیما درشبانروزبه غیرازانعکاس منفی دربیننده چیزی دیگری راالقا نمیکندحتی اکثرخانواده های عالیقدرروحانی ما هم به اینها کاری ندارندوزندگی خودشان رادرجامعه می یابندمیلیاردها ومیلیاردها خرج این رسانه میشودطنز آن لودگی میشود(خنده بازار)کمدی آن هجومیشودرمان ایرانی آن دردهه 1320گیرکرده فیلم های مذهبی آن درپوشش ابتدایی وساختگی چنگی به دل نمیزندقربان اون فیلمهای آبگوشتی رابرویم که وقتی صدای اذان پخش میشدنامردترین فرداکران ونامردترین فردتماشاچی دلش منقلب میشدالبته سیما انعکاس صدای خودرابراحتی ازبرون مرزی هامیفهمدوشاخ وشونه هاش راسرمامی آوردخداکنداین اخباربیست وسی شبکه 2واخبار22 شبکه3 راازدهن نندازندکه فقط این مونده ساپورت ها همه پیش کش حریم سلطان

    • بدون نام

      عزيز جان الان اروپايي ها يا آمريكايي ها هم كه ساپورت ميپوشن عكدمي ديدن؟؟!
      اونا كه بعضا شلوارم نميپوشن :))))

    • بدون نام

      مكه كشور كمونيستيه كه بخواين هميشه يه مدل مانتو و شلوارو لباس ببوشيم همه دنيا فشن و مد طرفداراي زيادي داره كه بيشتر خانم و جوان هشتن جرا بايد تو ايران اين رو قبح بدونيم تازه سابورتو تو زمستون توي همه كشورا با بوت استفاده ميكنن.تو تابستونم احتياجي بهش ندارن كه بخوان ببوشن اين ماييم كه بايد تو دماي ٤٠درجه تابستون مانتو و شلوار و شال و جادر ببوشيم تا نكنه يه مرد ادم نديده ي منحرف، منحرف تر نشه!!!!!

    • سهند

      تفکراتی که باعث نوشتن این اخبار توسط شماها می شه . تفکرات بیماریه که باید درمان بشه.

    • امير

      زيبا بودن، شيك بودن، و لباس فصل پوشيدن هيچ ربطي به عريان نمايي و جلب توجه كردن نداره. ميشه لباس خنك و روشن و زيبا پوشيد و در عين حال شيك و ساده بود. اگر اين طور تونستيد لباس بپوشيد خرد مندانه عمل كرديد و باعث بوجود اومدن حساسيت و جلب توجه نشدين. هيچ جاي دين نگفته لباس بايد حتما تيره و ضخيم باشه. حتي پوشيدن لباس سياه مكروه اعلام شده . خانم هاي محترمي كه به فكر فشن و مد هستن يه كم از خودشون بعنوان يه ايراندخت سليقه و ابتكار نشون بدن تا بقيه كشور ها از اونا تقليد كنن.

    • esmal

      جذب جنس مخالف شدن به چیز غریزیه اصولا مساله جنسی یه امر غریزیه پس اونایی که میان باعپ تحریک بیشتر این غریزیه میشن در واقع هم خودشون و هم جامعه رو در خطر قرار میدن. خوب ساپورت بپوش اما تو خونه بپوش اونم واسه شوهرت هیچ دلیلی هم نداره ادم تحریک کننده بره بیرون بعد انتظار داشته باشته تا دیکران بتونن خودشون رو حفظ کنن. ادم یوسف پیامبر هم باشه اگه کمک خدا نباشه امکان داره خطا کنه. کلا بیام این چیزا رو به خیابونا نکشیم.

    • بدون نام

      بياييد منصف باشيم دنيا هرچي هم كه بروز بشه بعضي چيزا عوض نميشه مثل غريزه خدايي كه مارو خلق كرده بهتر ميشناستمون پس اگه گفته درپوشش حجاب داشته باشيد بيخود نيست چرا فكر ميكنيم اگه دين داشته باشيم نميتونيم بروز باشيم

    • ناشناس

      بلاخره خانمها با این بدحجابیشون بزرگترین ضربه رو به این جوونای مجرد که درتنگنا قرار دارن و به خاطر هزاران مشکل نمیتوانن ازدواج کنن می زنن، جوونی که با دیدن این بدحجابها راهی جز ...... نمی بیند و گرفتار هزاران بیماری جسمی و روحی می شود ، بیخود نیست که در دین ما مجازات سختی رو برای زنان بدحجاب در دوزخ تشریح کرده اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج