اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۸۹۴۵۷
۱۵ نظر
۵۰۰۹
۱۵ نظر
۵۰۰۹
پ

نماینده کرمان: جلوی اجرای سند ۲۰۳۰ را بگیرید

یک نماینده مجلس گفت: وزیر جدید آموزش و پرورش باید برای اجرای سند تحول این وزارتخانه تلاش کند و از اجرای سند۲۰۳۰ جلوگیری کند.

خبرگزاری فارس: محمدرضا پور ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش برای وزیر جدید این وزارتخانه چه مواردی است؟»، اظهار داشت: وزیر جدید باید چند محور را به عنوان محورهای مهم و اساسی در دستور کار خود قرار دهد و بتواند آنها در این ۲ سال پایانی دولت عملیاتی کند.

وی افزود: اولین موضوع، تحقق اهداف برنامه‌های مرتبط با سند تحول نظام آموزشی است که توسط رهبر معظم انقلاب بارها مورد تأکید قرار گرفته است البته بخشی‌ از این سند اجرا شده، بخشی دیگر اجرا نشده و بخشی نیز با عدم اجرا مواجه است.

پورابراهیمی اضافه کرد: اجرای این سند برای ما بسیار مهم است و مجلس قطعاً به کسی رأی خواهد داد که بتواند منویات رهبر معظم انقلاب را به عنوان اولویت اصلی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار دهد و بخش‌هایی که اجرایی نشده یا ناقص بوده را بتواند عملیاتی کند.

وی گفت: دومین موضوع جلوگیری از اجرای اسناد به عبارتی تعهدات بین‌المللی است که موجب خسران و زیان کشور در نظام تعلیم و تربیت می‌شود مانند سند ۲۰۳۰ که براساس آن مسیر حرکت ما در فضای آموزشی کشور به یک ادبیاتی که با مبانی اعتقادی نظام فرهنگی ما بیگانه است سمت و سوق می‌دهد.

پور ابراهیمی اضافه کرد: سومین موضوع توجه ویژه به حوزه معیشت فرهنگیان است. امروز فرهنگیان با شرایط بسیار مشکلی روبه‌رو هستند و انتظار بر این است که وزیر جدید بتواند برنامه جامعی داشته باشد و این برنامه نباید اتکای کامل به بودجه کشور داشته باشد و باید از مزیت‌های خود آموزش و پرورش هم استفاده کند کمااینکه قانون دسترسی بسیار خوبی قرار داده که می‌تواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند که بخش‌های قانونی برای تحول در زیرساخت‌های آموزش و پرورش، افزایش فضای آموزشی، کمک به ارتقای معیشت فرهنگیان و جایگاه و منزلت فرهنگیان می‌توانند بسیار مؤثر باشد.

وی اظهار داشت: وزیر جدید باید نقش و جایگاه آموزش و پرورش و منزلت معلمان را با برنامه‌های جامع و کاملی که در ابعاد مختلف طراحی می‌کنند ارتقاء دهد و بتواند این ویژگی را فراهم کند که ما بتوانیم موضوع منزلت جایگاه فرهنگیان در فضای عمومی کشور را ارتقاء دهیم و آن چیزی که باعث دلخوری و نگرانی معلمان و طبعاً اثر منفی بر روی عملکرد آنان گذاشته، جبران شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بحث پرداخت مطالبات فرهنگیان، بخشی ظرفیت‌های قانونی است و بخشی هم تعهدات دولت به وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: به نظر بنده هم مجلس و هم رئیس جمهور و همچنین سازمان برنامه و بودجه می‌توانند کمک کنند چرا که دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه می‌تواند خیلی کارساز باشد.

پور ابراهیمی با تأکید بر اینکه بخشی از حل مشکلات معیشتی و مسائل مادی در آموزش و پرورش به مطالبات فرهنگیان باز می‌گردد، گفت: الان تعداد زیادی از بازنشسته‌های آموزش و پرورش سنوات خود را دریافت نکرده‌اند و این برای آموزش و پرورش هزینه‌ساز است چرا که معلمی که سر کلاس است می‌بیند که بعد از بازنشستگی باید چند سال متمادی تلاش کند که یک عدد ناچیزی به عنوان حق بازنشستگی دریافت کند.

وی بیان کرد: تعیین تکلیف مطالبات وزارت آموزش و پرورش از دولت، پرداخت سنوات باقیمانده فرهنگیان، مطالبات فرهنگیان در سرفصل‌های مختلف از حق‌التدریس‌ها گرفته تا موضوعاتی مانند حق سنوات، ارتقای وضعیت معیشتی فرهنگیان هم در این حوزه در کنار پرداخت تعهدات از جمله اولویت‌هایی است که وزیر جدید آموزش و پرورش باید به آن بپردازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من نمیدانم ایشان اقتصاد دانه سیاستمداره تو همه چیز اظهار نظر می‌کنه بگذارید کسی نظر بده که از موضوعات مرتبط اطلاعی داشته باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا بحث حجاب پیش میاد مشکلات اقتصادی رو ول میکنید و میچسبید به اون الان چی شد یهو یاد مشکلات اقتصادی افتادین

    • بدون نام

      تو که سواد نداری و درکی درباره آنوزش و پرورش نداری بیخود نظر میدی ... تو در اندازه ای نیستی که بخوای حرف بزنی

    • بدون نام

      این مسایل بتو چه مربوطه

    • بابک

      پروردگار خودش کرمی کنه و ما رو از دست شما نجات بده آقای پور ابراهیمی..ما بد جوری گیر افتادیم بین شماها

    • رضا

      جناب نماینده ایا یک بار سند ۲۰۳۰ را مطالعه کردی.کدام بند ان با موازین شرع مغاریت دارد.بفرمائید.لطفا کلی گویی نکنید.

    • بدون نام

      اقای پورابراهیمی بازنشسته اموزش پرورش چند. میگیر. بازنشسته تامین اجتماعی چند. میگیر یا خودت میزنی به اون دری خودت بزار جای بازنشسته تامین اجتماعی

    • کامران

      فقط دروغ گو وظاهر ساز است

    • بدون نام

      مرگ بر خائنین داخلی و مستکبران خارجی

    • یوسف

      زیره ب کرمان ببر

    • بدون نام

      تا اموزش و پرورش اصلاح ساختاری نشود کشور درست نحواهد شد

    • فاطمه سادات

      به خدا اگر تا آخر خونده باشیش.یا اگر فهمیده باشیش.

    • بدون نام

      خیلی فیلمی کی بگیرد. صدا کنیم نمکی را تا بیاید جلو گیری کند

    • بدون نام

      هموطنای کرمونی عزیز به این اقا تعهد بدین دوباره بهش رای میدین شاید کمتر درباره همچی نظر بده

    • فاطمه سادات

      این آقا خبر داره سود بانکی تو سوییس منفی شده و وام گیرنده مبلغ کمتری از روز اول که وام گرفته باید برگردونه
      ۲۰۳۰ چیه؟ مملکت رو با قصه به غصه کشوندین.خجالت بکش .تو همه چی دخالت میکنی.اما اون کار که وظیفته و رفاه ساختن برای مردم هست نه تو فکرشی نع بلدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج