اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۳۷۰۶۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

تعقیب قضایی نتانیاهو به اتهام فساد مالی

تلویزیون اسرائیل روز پنجشنبه ۹ اسفند به نقل از وزارت دادگستری این کشور اعلام کرد که دادستان کل تصمیم خود را برای متهم کردن بنیامین نتانیاهو در سه پرونده فساد مالی گرفته است.

یورو نیوز: تلویزیون اسرائیل روز پنجشنبه ۹ اسفند به نقل از وزارت دادگستری این کشور اعلام کرد که دادستان کل تصمیم خود را برای متهم کردن بنیامین نتانیاهو در سه پرونده فساد مالی گرفته است.

رسانه های اسرائیلی پیش از این اعلام قریب الوقوع تصمیم دادستان کل برای طرح اتهام و پیگرد قضایی بر ضد نخست وزیر و رئیس جزب لیکود خبر داده بودند.

به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران مسائل داخلی در اسرائیل طرح اتهامات و پیگرد قضایی بر ضد بنیامین نتانیاهو کارزار انتخاباتی پیش رو در اسرائیل را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد و زمینه را برای پایان دادن به فعالیت سیاسی نخست وزیر این کشور فراهم خواهد کرد.

تعقیب قضایی نتانیاهو به اتهام فساد مالی

از سوی دیگر کابینه نتانیاهو که پیشتر با استعفای آویگدور لیبرمن از وزارت دفاع دچار تزلزل شده بود در صورت اعلام جرم بر ضد نخست وزیر با ضربه مهلکی دیگری مواجه خواهد شد؛ این مسئله همچنین کابوسی واقعی برای حزب لیکود تلقی می شود که قرار است در انتخابات ماه آوریل با رقبایی متحد دست و پنجه نرم کند.

این درحالیست که احزاب جناح میانه پارلمان اسرائیل که رقبای اصلی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از جناح راست به شمار می روند به تازگی اعلام کردند که برای مبارزات انتخابات پارلمانی با یکدیگر ائتلاف می‌کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی جروزالم پست با توجه به اختلاف اندک آراء نظرسنجی های اخیر میان لیکود و حزب تحت ریاست بنی گانتس، نظامی بازنشسته و رهبر حزب «انعطاف اسرائیل»، از دست دادن تنها چند کرسی پارلمان توسط کابینه نتانیاهو تحولات سیاسی در این کشور را به مسیری جدید هدایت خواهد کرد.

کارشناسان و همکاران دادستان کل اسرائیل پیشتر اعلام کرده بودند که آماده اند پس از دو سال تحقیق و رایزنی های فشرده تصمیم نهایی در خصوص به جریان افتادن این پرونده را اعلام کنند.

این تصمیم در حالی اعلام می شود که پلیس اسرائیل پیش از این در ماه دسامبر از در دست بودن مدارک کافی برای اثبات اتهام فساد مالی و رشوه علیه بنیامین نتانیاهو و همسرش خبر داده بود.

نخست وزیر اسرائيل در چهار پرونده فساد مالی موسوم به هزار، دو هزار، سه هزار و چهار هزار متهم است و در ماه‌های گذشته به همراه همسرش بارها مورد بازجویی قرار گرفته است. بر اساس یکی از این پرونده ها که به «چهار هزار» لقب گرفته بنیامین نتانیاهو متهم است که در ازای جلب حمایت رسانه ای یک پایگاه خبری میلیون ها دلار تسهیلات مالی به یک شرکت بزرگ پرداخته است.

صدور کیفر خواست آویخای مندلبلیت، دادستان کل اسرائیل بر ضد نتانیاهو در خصوص اتهامات مطرح شده قرار است پس از برگزاری آخرین جلسه دفاع پس از انتخابات نهم آوریل صادر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خجالتی بکشین با درج این اخبار دزدی مقامات را سرپوش می زارین

      پاسخ ها

      • طوفان آبی

        اینا پیامای مردم پخش نمیکنن و سانسور میکنن ولی خدارو شکر خودشون میخونن و میدونن که بدتر از اسرائیلیا خود اینا هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج