adexo3
۸۳۱۹۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نخستين گام روحانی برای حل مشكلات اقوام

دولت حسن روحاني نخستين گام رسمي‌اش را براي سامان دادن به مشكلات اقوام و اقليت‌هاي ديني برداشت. حسن روحاني به محمد باقر نوبخت «معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي» و علي يونسي دستيار ويژه رييس‌جمهوري در امور اقوام، مذاهب و اقليت‌هاي ديني ماموريت داد كه با حضور در استان‌هاي مرزي مسائل و مشكلات آنها را بر آورد و براي رسيدگي به آنها چاره يابي كنند.

روزنامه اعتماد: دولت حسن روحاني نخستين گام رسمي‌اش را براي سامان دادن به مشكلات اقوام و اقليت‌هاي ديني برداشت. حسن روحاني به محمد باقر نوبخت «معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي» و علي يونسي دستيار ويژه رييس‌جمهوري در امور اقوام، مذاهب و اقليت‌هاي ديني ماموريت داد كه با حضور در استان‌هاي مرزي مسائل و مشكلات آنها را بر آورد و براي رسيدگي به آنها چاره يابي كنند.

در همين راستا هم، جمعه گذشته يونسي و نوبخت در مقصد نخستين سري سفرهايشان راهي سيستان و بلوچستان شدند. اينكه چرا برنامه دولت براي رسيدگي به امور اقوام و مذاهب و اقليت‌هاي ديني از سيستان و بلوچستان استارت خورد قطعا دلايل ويژه ‌اي دارد اما به نظر مي‌رسد كه آراي ۷۷ درصدي مردم سيستان و بلوچستان در انتخابات رياست‌جمهوري به حسن روحاني در اين ميان بي‌تاثير نيست.

به دنبال شعارهاي انتخاباتي حسن روحاني براي حل مشكلات و مسائل اقوام و اقليت‌هاي قومي و تاكيد چندين باره بر اين شعارها طي چهار ماه گذشته از سوي دولتمردان، دولت نخستين گام رسمي‌اش را براي سامان دادن به اين مقوله برداشت. دولت روحاني پيشتر در قالب منشور حقوق شهروندي‌اش نيز عزم جدي رياست جمهور براي توجه به مسائل و مشكلات اقوام و اقليت‌هاي ديني را عيان كرده بود.

نوبخت: نگاه ويژه به سيستان و بلوچستان، از اولويت‌هاي دولت است

در همين راستا سخنگوي دولت گفت: نگاه ويژه به سيستان و بلوچستان در اولويت كارهاي دولت قرار دارد و براي تحول اين استان، برنامه‌هاي راهبردي كوتاه‌مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده است. محمدباقر نوبخت اظهار كرد: طرح‌هاي زيربنايي دولت تدبير و اميد از استان مرزي و استراتژيك سيستان و بلوچستان آغاز مي‌شود و با اجراي اين طرح‌ها به زودي شاهد توسعه استان در جنوب‌شرق كشور خواهيم بود.

معاون رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به اهداف سفر خود به سيستان و بلوچستان نيز گفت كه تخصيص اعتبارات ويژه براي استان جهت اجراي چند پروژه مهم، از برنامه‌هاي سفر وي است. نوبخت تصريح كرد: خوشبختانه براي جبران عقب‌ماندگي‌هاي سيستان و بلوچستان به ويژه برخي نابرابري‌ها كه در توزيع اعتبارات گذشته وجود داشته است، از سه منبع برخوردار خواهيم شد. همچنين از محل منابع ۳۷ هزار ميليارد توماني بودجه عمراني كشور براي سيستان و بلوچستان استفاده خواهيم كرد. سخنگوي دولت خاطرنشان كرد: تا پايان سال ۹۳ تعدادي از طرح‌هاي موجود استان را به پايان مي‌رسانيم و مردم را از مزاياي آنها بهره‌مند مي‌كنيم.

يونسي: اختلاف افكنان، دشمن توسعه كشور هستند

دستيار ويژه رييس‌جمهوري در امور اقوام، مذاهب و اقليت‌هاي ديني گفت: كساني كه تفرقه‌انگيزي، تقابل قومي و مذهبي و ناامني را در هر لباس و با هر نيتي ايجاد مي‌كنند دشمن توسعه كشور هستند و نمي‌خواهند مناطق مختلف ايران اسلامي مانند سيستان و بلوچستان پيشرفت كند. علي يونسي افزود: حساب عده قليلي اختلاف‌افكن و تفرقه‌انگيز از اسلام و مردم سيستان و بلوچستان جداست و اين قبيل افراد، دشمن توسعه و عمران و آباداني منطقه هستند.

وي ادامه داد: خوشبختانه علما، روحانيون، معتمدان طوايف و قشرهاي مختلف مردم شيعه و سني سيستان و بلوچستان آگاه و هوشيارند و هيچگاه به دشمنان و نوكران اجنبي اجازه رخنه در صفوف به هم فشرده خود را نمي‌دهند. دستيار ويژه رييس‌جمهوري با بيان اينكه دو قوم بلوچ و سيستاني از اقوام اصيل ايراني و مسلمان هستند، تصريح كرد: مردم اين استان با هر گرايش و قومي از بهترين و اصيل‌ترين مسلمانان ايران هستند و تفاوت‌هاي مذهبي هيچ خللي در وحدت و همبستگي آنان ايجاد نكرده و نمي‌كند.

وي افزود: به تفاوت‌هاي مذهبي بين مردم سيستان و بلوچستان نبايد با نگاه امنيتي نگريسته شود بلكه اينها براي توسعه كشور فرصت هستند؛ سيستاني‌ها و بلوچ‌ها اعم از شيعه و سني براي توسعه كشور و استان فرصت‌هاي بسيار خوبي به شمار مي‌روند و چنانچه از اين توانمندي و ظرفيت منطقه به‌خوبي استفاده شود، اين استان توسعه مي‌يابد و چهره آن دگرگون مي‌شود. وي ادامه داد: دولت تصميم دارد در جهت توسعه كشور و امنيت مرزها از توانمندي‌هاي تاريخي و شكوفا نشده مردم بلوچ و سيستاني بيشترين استفاده را ببرد به همين سبب بايد بيش از پيش به وحدت مردم توجه كرد.

برگزاري چند جلسه و برنامه كاري با مديران دستگاه‌هاي اجرايي، ديدارهاي مردمي و نشست با دانشجويان، منتخبان شيعه و سني سيستان و بلوچستان از جمله برنامه‌هاي كاري سفر معاون برنامه‌ريزي و دستيار ويژه رييس‌جمهوري به اين استان مرزي اعلام شده است. ديدار با روحانيون، معتمدان، بزرگان و ريش‌سفيدان عشاير و طوايف شيعه و سني سيستان و بلوچستان نيز از جمله ديگر برنامه‌هاي معاون برنامه‌ريزي و دستيار ويژه رييس‌جمهوري در سفر به اين استان اعلام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج