adexo3
۸۲۳۷
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

پاسخ جالب پناهیان به یک سوال:

با شلوارلی می‌توان انقلابی مسلمان شد؟

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در اظهاراتی، انقلابی بودن و انقلابی‌گری را تشریح و نسبت به وضع آموزش و پرورش به شدت انتقاد کرد. پناهیان گفت:‌ من باید متاسفانه بگویم که آموزش و پرورش ما واقعا ضعیف است؛ واژه بهتر پیدا نمی‌کنم.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در اظهاراتی، انقلابی بودن و انقلابی‌گری را تشریح و نسبت به وضع آموزش و پرورش به شدت انتقاد کرد. وی در خصوص تنظیم یک سند بالادستی در وزارت آموزش و پرورش در خصوص تربیت معنوی دانش آموزان گفت: «من باید متاسفانه بگویم که آموزش و پرورش ما واقعا ضعیف است؛ واژه بهتر پیدا نمی‌کنم. از ۷ تا ۱۴ سالگی است که باید یک نفر را بسازیم و تقوا را در او زنده کنیم. بعد از ۳۰ سال یک سند جامع طراحی شده که از حیات طیبه هم در آن صحبت شده اما در کل این سند، راه رسیدن به این مساله ذکر نشده است!» وی افزود: «بعد از ۳دهه تازه به این سند رسیدیم. من نمی‌دانم چند سال دیگر باید صبر کنیم که به راه رسیدن هم برسیم! در حالی که «تقوا» گمشده فضای فعلی ماست.»

وی که در برنامه «گره» به صورت زنده روی آنتن شبکه سوم بود، در پاسخ به یک سوال مجری مبنی بر اینکه «کسی که شلوار لی بپوشد، می‌تواند انقلابی باشد، گفت: «دو جواب باید بدهم. اگر پیش ما نیامده باشد، بله و اگر به تور ما خورده باشد، خیر. چون ما آداب انقلابی بودن را هم آموزش می‌دهیم.»

وی توضیح داد: «ما در جلسات خودمان با بچه‌ها می‌گوییم که یک انقلابی گروه پیشروست و با دوست‌دارم‌هایش مبارزه می‌کند. یک انقلابی باید ابتدا از خودش بگذرد، از دست دوست‌داشتن‌هایش خلاص شود. خب شلوار لی اگر مظهر این دوست‌داشتن باشد، چی؟ خیلی‌ها بر مبنای دوست دارم و دلم می‌خواهد آن را می‌پوشند. باید بدانیم که مبنای تمدن غرب، دوست دارم و دلم می‌خواهد است و مبنای تمدن اسلامی که در حال شگل‌گیری است مخالفت با همین دوست‌دارم هاست.

پناهیان برای بازشدن گره‌های زندگی نیز گفت: «چند سال قبل من در جلسه‌ای درباره جامعه مهدوی صحبت می‌کردم، گفتند درباره جامعه مدنی حرف بزن، گفتم این‌ها جمع خواهد شد، جارو خواهد شد... جامعه مهدوی را باید بنشاسیم اگر به او بیاندیشیم گره‌های ما باز خواهد شد. او در همین زمینه ادامه داد: «حضرت در جامعه مهدوی به دو گروه خیلی سخت می‌گیرد؛ یاران خود و دشمنان خدا در تحیه هر کسی وارد عرصه سیاست در زمان ایشان نخواهد شد و گره‌های بسیاری هم از همین منظر باز می‌شود.»

منبع : برنا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ما

      مشکل بچه ها شلوار لی نیست قران که منبع اصلی دین وفکر واعتقاد یک مسلمان است در مدارس فقط وفقط روخوانی میشه

    • àmir

      جالب بود

    • بدون نام

      کشور ما تافته جدا بافته نیست . تو اکثر کشور های مسلمان از این لباس استفاده میشه .

    • بدون نام

      کشور ما تافته جدا بافته نیست . تو اکثر کشور های مسلمان از این لباس استفاده میشه .

    • hamed

      اتفاقا کت وشلوار که اغلب اقایان مسئول ما می پوشن بر گرفته از فرهنگ غربه.

      پاسخ ها

      • parsan

        نازنفست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج