adexo3
۸۱۱۳۱۶
۱۵ نظر
۵۰۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۷
پ

دو شرط قوه قضاییه برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها

معاون فرهنگی قوه قضاییه معتقد است بانوان نیز می توانند همچون آقایان به ورزشگاه ها بروند و از دیدن بازی ها لذت ببرند به شرطی که اخلاق و مسائل شرعی رعایت شود.

خبرگزاری ایرنا: معاون فرهنگی قوه قضاییه معتقد است بانوان نیز می توانند همچون آقایان به ورزشگاه ها بروند و از دیدن بازی ها لذت ببرند به شرطی که اخلاق و مسائل شرعی رعایت شود.

حجت الاسلام هادی صادقی افزود: همانگونه که خانم ها همراه با آقایان به سینما می روند و از دیدن فیلم بهره می‌گیرند یا به پارک می روند، در ورزشگاه نیز می توانند حضور پیدا کنند ولی ورود زنان به ورزشگاه ها ممکن است دو عارضه داشته باشد که باید آن را برطرف کرد و مسئولان اجازه ندهند این مسائل پدید آید.

وی افزود: اگر این دو عارضه مدیریت و با آن مقابله شود و دولت فضایی مناسب را ایجاد کند که این دو مشکل وجود نداشته باشد، هیچ اشکالی مانع حضور بانوان در ورزشگاه ها نخواهد بود که عارضه اول موضوع اخلاق است. یعنی ممکن است در ورزشگاه ها فضای ناسالمی وجود داشته باشد و کلمات اهانت آمیزی گفته شود یا به بانوان توهین هایی شود و در آن صورت حریم ها شکسته شود که در این زمینه باید مدیریت شود ولی باید بدانیم رفع این مساله فقط کار دولت نیست و خود مردم باید همکاری کنند.

معاون قوه قضاییه افزود: مساله رعایت اخلاق در ورزشگاه هم به عهده دولت است و هم تیم های ورزشی و طرفدارانشان باید فعالیت کنند تا فضایی سالم را برای حضور زنان ایجاد کنند و فدراسیون ها نیز باید نظارت داشته باشند.

صادقی اضافه کرد: عارضه دوم مربوط به مسائل شرعی است که طبق فتوای مراجع تقلید دیدن بدن نامحرم برای هر دو طرف اشکال دارد. یعنی هم مرد و هم زن نمی توانند به بدن برهنه نگاه کنند که رفع این مشکل هم سخت نیست. چون در گذشته برای حضور بانوان در بعضی از ورزش ها این کار را کرده ایم و تجربه داریم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه اضافه کرد: بانوان در اوایل انقلاب در هیچ رشته ورزشی شرکت نمی کردند ولی الان در ده ها رشته با پوشش خوب شرکت می‌کنند و بر همین اساس می‌توانند با پوشش خوب در مسابقات شرکت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیدن از رسانه میلی پس چرا اشکال نداره واسه بانوان؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • احد

        از ما نپرس برو از مرجعت بپرس
        يا يک کارشناس ديني سوال کن

    • بدون نام

      من پیشنهاد میکنم ورزشکاران عزیزمون شلوار کردی و لباس یقه اسکی بپوشن تا خانوماون احیاین برای تحریک شدن به ورزشگاه مراجعه نکنن

      پاسخ ها

      • احد

        خودتو به حماقت زدي
        موضوع حرام و حلال است نه تحريک شدن

    • بدون نام

      موقع تماشای فوتبال کی حواسش به برهنه بودن یا نبودن هست همه فقط بازی را دنبال میکنند.

    • بدون نام

      الان نفهمیدیم شرط دوم چی شد! یعنی لباس فوتبالیست ها عوض بشه یا پوشش زنا خوب بشه؟ اگه گزینه اول باشه که هیچی دنبال نخودسیاهیم !!! اگه گزینه دوم باشه که سالها درگیرش هستیم ضمنا کسی با تیپ لباس مجلسی نمیاد فوتبال ببینه !!!

    • بدون نام

      درود بر شما

    • بدون نام

      اگر بحث نامحرم و بدن آنهاست که تو والیبال خانم ها راحت تر بدن آقایان را می بینند چون نزدیکترند.!!! البته کشتی و فیلم و که مرد لخت را نشون میدن آونها را چی می گویید!!

    • بدون نام

      خداوند در قران حجاب رو فقط بر زنان واجب فرموده مردها که لازم نیست خیلی پوشیده باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حجاب هم برای خانم‌ها واجبه، هم واسه آقایون. فقط حدودش فرق می‌کنه.
        حد حجاب آقایون پوشیدن لباس زیرشون هست. البته توصیه اسلام اینه که آقایون جدا از حجاب واجب‌شون، مطابق عرف جامعه‌ای که توش زندگی می کنن، لباس بپوشن. و این مستحب موکد هست.

    • بدون نام

      اگر داورها درست سود بزنند کسی شعار اهانت آمیز سر نخواهد داد در اکثر بازی ها داور ها یا با سفارش فدراسیون ویا با دریافت رشوه سوت های اشتباهی میزنند وبازی را مطابق میل یه عده خاص در میاورند واین طور داوری ها باعث شعار های اهانت آمیز به خانواده داور میشود وجوع وزشگاه خراب میشود بنابراین اگر فدراسیون بخواهد جوع ورزشگاها از اهانت پاک باشد باید داوری ها را اصلاح کند وخود فدراسیون سعی نکند که یک تیم خاص قهرمان شود وتیم خاص دیگری قهرمان نشود

    • بدون نام

      به نظرم یک بار مراجع رو ببرن یک مسابقه رو ببینند. از همین فاصله ای که خانمها میبیند. کل مشکل حل میشه. کجای پای پشمالوی فوتبالیست ها از زیر جوراب به اون بلندی و شورت پاچه دار از اون فاصله پیداست که توی اون هیاهو بخاد یک خانمی رو زبانم فلان تحریک بکنه. ی خورده عقل هم خوب نعمتی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قربونت عزیز جه خوب گفتی

    • خوزستان

      زن نباید بیاد ورزشکاه ما ایرانی ها هنوز فرهنگ خیلی از چیزها رو یاد نگرفتیم قبول کنید

      پاسخ ها

      • بی نام

        هر کسی از خودش شروع کنه درست می شه. شروع کن برادر من. یاالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج