adexo3
۸۰۲۴۲۸
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

فردا؛ الحاق ناوشکن «سهند» به ناوگان ارتش

فرمانده هوا دریا نیرو دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه ساخت ناوشکن جماران ۱۲ سال طول کشید و ایران را جزو ۱۳ کشور دارای ناوشکن قرار داد گفت: فردا ناوشکن سهند در بندرعباس به آب انداخته می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: ناخدا یکم منصور روح‌الامینی فرمانده هوا دریا نیرو دریایی ارتش ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با اشاره به اینکه صادرات نفت کشور ایران تماما از طریق دریا انجام می‌شود اظهار داشت: ۹۰ درصد صادرات کشور ما از طریق دریا است.

وی با یادآوری اینکه در زمان جنگ تحمیلی نخستین راهبرد عراق و ایران قطع صادرات و واردات کشور مقابل بود افزود: ایران در این زمینه بسیار خوب عمل کرد و عراق را از طریق آب زمین‌گیر کرد.

فردا؛ الحاق ناوشکن «سهند» به ناوگان ارتش

فرمانده هوا دریا نیرو دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه هفتم آذر بنا به فرمایش امام خمینی(ره) روز نیروی دریایی نام گرفته است گفت: نیروی دریایی ایران 67 روز پس از آغاز جنگ تحمیلی اجازه ورود کشتی‌های عراقی به خلیج فارس را نداد و به وظیفه خود به‌درستی و به خوبی عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی ما با هزار و 500 عملیات اسکرت در زمان جنگ، 12 هزار ناوگان کشتی برای صادرات نفت ایران به بندرماهشهر آورد بیان کرد: تنها 2 درصد این ناوشکن‌ها مورد اصابت قرار گرفته که از این تعداد 16 صدم درصد مورد اصابت جدی قرار گرفتند.

روح‌الامینی با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی و در سال‌های بعد مشکل دزدان دریایی به‌وجود آمد گفت: باز هم نیروی دریایی جمهوری اسلامی در خلیج‌ عدن و دریای عمان حضور داشته و این منطقه را آرام و امن کرد.

وی با اشاره به اینکه منطقه خطر حدود 600 کیلومتر است افزود: کشتی‌هایی که تحت حمایت نیروی دریایی جمهوری اسلامی بودند بدون هیچ گونه مشکلی از این منطقه عبور کردند.

فرمانده هوا دریا نیرو دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به نگرش راهبردی به نیروی دریایی عنوان کرد: توسط مقام معظم رهبری این نام به نیروی دریایی داده شده است که حاکی از اهمیت نیروی دریایی است.

وی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران 5 هزار مایل دورتر از مرزهای خود می‌جنگند گفت: ما اجازه نمی‌دهیم دشمن حتی به مرزهای ما نزدیک شود.

روح‌الامینی با اشاره به اینکه ساخت ناوشکن جماران 12 سال طول کشید و ایران را جزو 13 کشور دارای ناوشکن قرار داد افزود: فردا ناوشکن سهند در بندرعباس به آب انداخته می‌شود و ساخت این ناوشکن 18 ماه به طول انجامیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mzb

      آفرین و ماشاالله به این ارتش و سپاه و ناجا خدا اجرتان دهد

    • بدون نام

      اینکه از عکسش هم معلومه ناوچه است. نمیدانم چرا فرماندهان نیروی دریایی فرق ناوشکن و ناوچه و رزمناو را نمیدانند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج