adexo3
۷۶۵۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اختلاف وزرای اقتصاد ونیرو بر سر چه بود؟

در شرایطی که وزیر نیرو چندی پیش بلوکه شدن پول این وزراتخانه در خزانه خبر دارد و وزیراقتصاد هم در واکنش به آن این خبر را سریعا تکذیب کرد مجید نامجو در گفت وگوی تفصیلی خود با خبرآنلاین علت این اتفاق ها را تشریح کرد.

در شرایطی که وزیر نیرو چندی پیش بلوکه شدن پول این وزراتخانه در خزانه خبر دارد و وزیراقتصاد هم در واکنش به آن این خبر را سریعا تکذیب کرد مجید نامجو علت این اتفاق ها را تشریح کرد.

این عضو هیات دولت در پاسخ به این سوال که این تناقض در اظهارات نشان می دهد هماهنگی که باید میان اعضای دولت باشد وجودندارد، تصریح کرد:آقای حسینی از جمله وزرائی هستند که کار همه دوستان در دولت را راه می اندازند.هم دقیق است هم جلسات بسیار خوبی برای حل مسایل و مشکلات می گذارد.

خود ما هم در این خصوص جلسه ای با ایشان داشتیم که حدود ۴ ساعت طول کشید و البته تصمیمات خوبی هم گرفته شد و حتی در قالب دو صفحه ابلاغ شد تا مشکل حل شود.بنابراین مشکل آنچنانی وجود ندارد.چرا که آقای حسینی یکی از افراد تاثیرگذار دولت هستند.

وی متذکرشد:به هر حال یک طرح بزرگ در کشور اجرا شده و هر کدام از ما در اجرای آن نقشی داشته ایم.این اراده وجود داشت که این طرح اجرا شود.بنابراین در شرایطی که سازمان هدفمندی هم از محل پرداخت قبوض آب وبرق برای پرداخت یارانه نقدی به مردم سهمی داشت تصمیم بر این گرفته شد که پول آب وبرق مستقیم به خزانه واریز شود و پس از آن میان ذی نفعان توزیع گردد.البته راه دیگری هم وجود داشت که پول همانند گذشته به حساب ما واریز شود و ما از این محل مطالبات سازمان هدفمندی را بپردازیم اما به هرحال به دلیل اینکه این منابع در یک جا متمرکز بشود و بین ما و سازمان هدفمندی اختلافی بوجود نیاید این پیشنهاد رد شد و بالاخره خزانه قرارشد به عنوان بخش فرابخشی منابع را دریافت و بین ما تقسیم به نسبت کند.اما مشکل اصلی در اینجاست که تاکید رئیس جمهور بر پرداخت این مطالبات ظرف ۴۸ساعت بود تا اختلالی در کار ما بوجود نیاید اما متاسفانه خزانه سازوکار لازم برای عملیاتی کردن این دستور رئیس جمهور تاکنون نداشته است.

به گفته او،الان اختلافات محدود شده و تنها یک موضوع باقی مانده که آنهم سرعت پرداخت است.طبق قانون، خزانه باید ظرف ۴۸ ساعت این مطالبات را پرداخت کند اما آنها معتقدند باید پول ها همه جمع آوری شود و بعد پرداخت در قالب یک چک صورت بگیرد.ما معتقدیم در شرایطی که ما به دستور رئیس جمهور با یک اولتیماتوم دو هفته ای سعی می کنیم سامانه قبوض برق وآب را سازماندهی کنیم کاری که نیاز به نرم افزار مشخص و همتی بزرگ دارد بنابراین خزانه هم می بایست خودش را برای این سازوکار آماده می کرد.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

اختلاف وزرای اقتصاد ونیرو بر سر چه بود؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج