adexo3
۷۴۸۳۵۳
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

انتقاد از انتساب خطا‌ی مکرر به خلبان پرواز یاسوج

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات رئیس کمیته بررسی سانحه هواپیمای ATR بر ضرورت استقلال گزارش این کمیته تاکید کرد و گفت که تاکنون نتایج گزارش کمیسیون اصل ۹۰ متفاوت از گزارش ارائه شده از سوی رئیس کمیته است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات رئیس کمیته بررسی سانحه هواپیمای ATR بر ضرورت استقلال گزارش این کمیته تاکید کرد و گفت که تاکنون نتایج گزارش کمیسیون اصل ۹۰ متفاوت از گزارش ارائه شده از سوی رئیس کمیته است.

بهرام پارسایی اظهار کرد: کمیته بررسی سانحه هواپیمای ATR تهران یاسوج که باید مستقل باشد به دلیل اینکه رئیس آن از سوی سازمان هواپیمایی کشور منصوب شده از استقلال خارج شده ولی شایسته است در داوری بی طرفی خود را حفظ کند.

انتقاد از انتساب خطا‌ی مکرر به خلبان پرواز یاسوج

متاسفانه در اظهارات رئیس این کمیته شاهد بودیم که گفته‌اند خلبان خطاهای مکرر داشته و ۷ خطا را منتسب به خلبان دانسته‌اند که هر کدام از این خطاها به تنهایی می‌توانست منجر به سقوط این پرواز شود، اگر بگوییم خلبان عمدا هواپیما را به کوه کوبیده است منطقی‌تر از برشمردن و منتسب کردن ٧ خطا تنها در یک پرواز به یک خلبان باتجربه خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ آنچه در اظهارات رئیس کمیته بررسی سانحه مطرح شده، جای سوال دارد. چرا که خلبان این پرواز ۱۷ هزار ساعت پرواز داشته و جزو کارکشته‌ترین خلبان‌ها و استاد خلبان بوده است. لذا انتساب ۷ خطای مکرر به وی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد اگر می‌گفتند او مثل خلبان پرواز جرمن وینگز عمدا هواپیما را به کوه کوبیده شاید منطقی‌تر به نظر می‌رسید.

پارسایی با اشاره به بخشی از این گزارش در خصوص بدی آب و هوا گفت: در این گزارش به نامساعد بودن شرایط جوی اعتراف کرده‌اند و بر این اساس عامل اولیه سقوط کسانی هستند که با بدی آب و هوا به خلبان اجازه پرواز داده‌اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه «قضاوت این تناقض گویی را به افکار عمومی واگذار می‌کنیم» یادآور شد: اگر خلبان این میزان امکان خطا داشته پس با کدام نظارت به چنین افرادی اجازه پرواز داده می‌شود و چطور به ایشان مدرک استاد خلبان داده شده و تدریس خلبانی می‌کرده است. به نظر می‌رسد کمیته مزبور در ارائه دلایل دستپاچه شده، همچنان‌که در گزارش آنها تناقض دیده می‌شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه «گزارش ارائه شده از سوی رئیس کمیته بررسی سانحه هواپیمایی تهران یاسوج بیشتر یک عملیات تروریستی که عمدا صورت گرفته را در ذهن متبادر می‌کند» اظهار کرد: متاسفانه این کمیته بر خلاف قانون تاکنون هیچگونه همکاری با کمیسیون اصل ۹۰ نداشته در حالی که قرار بود نماینده کمیسیون در جلسات بررسی حضور داشته باشند به جز جلسه‌ای که با حضور تیم اعزامی از فرانسه با فشار کمیسیون برگزار شد نمایندگان کمیسیون به هیچ جلسه دیگری دعوت نشدند.

پارسایی با بیان اینکه «در همان یک جلسه شرکت ATR عدم رفع نقص سیستم یخ زدایی هواپیما از طرف شرکت هواپیمایی آسمان را پذیرفته است» اظهار کرد:‌ کمیسیون اصل ۹۰ تا انتها گزارش‌های خود را پیگیری می‌کند و از کمیته‌ی بررسی سانحه نیز می‌خواهد حداقل در گفتار بی طرفی را رعایت کرده و متوجه باشد که علاوه بر ایمنی پروازها خون ۷۰ انسان در میان است. ما قطعا نتایج کار کارشناسی خود را که با گزارش اعلامی از سوی کمیته بررسی سانحه متفاوت است به قاضی پرونده اعلام خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت

    • ع

      خب حالا گیرم به این نتیجه رسیدین ایا مسافران زنده میشن یاخلبان خب هوا خراب بود ه نباید میرفتن اوایل گفته بودین خطای انسانی هستش

    • محمدرضا بختیار

      جناب پارسایی بر اساس گزارشات پزشکی قانونی یک جسد شناسایی نشده تو کمیسیون اعلام کنید که اگر صلاح می دانند همان را عامل سقوط هواپیما اعلان نمایند!!!!

    • بدون نام

      جناب نماینده مجلس عزیز
      اینکه خلبانی با تجربه با اشتباهات خود منجر به سقوط شود امر نادری نیست، در تعداد زیادی از سوانح هوایی که حداقل با دیدن مستندهای آنها قابل تجزیه و تحلیل هستند، خلبانانی با ساعت پرواز بالا مرتکب اشتباهات بعضا ابتدایی میشوند که از یک دانشجوی خلبانی هم سر نمیزند و منجر به سانحه میشود پس تجربه بالای خلبان دلیل تبری ایشان نیست.
      در مورد هوا، در بسیاری از پروازهای دنیا و البته به وفور در ایران به دلیل پایین بودن هزینه سوخت، خلبان اقدام به پرواز میکند به امید بهتر شدن شرایط در مقصد، اگر بهتر شد که مینشیند، اگر نشد که یا به فرودگاه جایگزین یا به فرودگاه مبدا برمیگردد.
      در پایان توجه بفرمایید که خلبان با علم به شرایط محیطی،در اقدامی عجیب از حداقل ارتفاع مجاز با مسولیت خود پایینتر رفته که حتی اگر با توجه به شرایط جوی حداقل ارتفاع مجاز را رعایت میکرد احتمال سانحه تقریبا بعید بود. شما را صحبت خلبان هلی کوپتری که اولین بار لاشه هواپیما را پیدا کرد ارجاع میدهم که میگفت اگر هواپیما 300 متر یعنی 1000 پا بالاتر بود قله را رد میکرد.

    • بدون نام

      نه بابا خلبان تقسیرش این بوده که کوه این هواپیمارو ندیده. اگه کوه متوجه هواپیمابود دیگه خلبان مشکلی نداشت.

    • بدون نام

      همه جا دروغ ... دروغ ... دیگه واقعا معلوم نیست کدام خبر یا گزارش درست هست یا نه ...

    • بدون نام

      ای ادمین خدا به شما سلامتی بده دوبله زحمت کشیدی بقیه چی شده

    • بدون نام

      اگر بجای مسافران بیگناه و کادر زحمتکش هواپیما عده ای از مسئولین و نمایندگان مجلس بی کفایت و مفتخور از جیب مردم بودند منطقی تر بود بگیم که خلبان عمدا هواپیما را بکوه زده تا ملت را از شر عده ای اختلاس گر و مکار و حیله گر و فکر جیب خود را پاک کرده.و در این راه بدرجه شهادت نائل اومده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج