adexo3
۷۴۲۱۰۷
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

نظر یک نماینده مجلس درباره اظهارت اخیر ذوالنور

محمدرضا نجفی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در واکنش به توییت ترامپ در ادامه ادعای مجتبی ذوالنوری نماینده اصولگرای مجلس مبنی بر اعطای تابعیت آمریکا به ۲۵۰۰ ایرانی در جریان مذاکرات برجام، گفت: تصور می‌کنم که عالم سیاست آن‌هم سیاستی که به خیلی از انحرافات و زیاده‌خواهی‌ها، فرصت‌طلبی‌ها، حق‌کشی‌ها و ناجوانمردی‌ها آلوده است می‌تواند بستر و فضایی باشد برای انتقال مطالبی که اسباب تفرقه، تشتت و آسیب به انسجام اجتماعی را فراهم کند.

اعتماد آنلاین: محمدرضا نجفی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در واکنش به توییت ترامپ در ادامه ادعای مجتبی ذوالنوری نماینده اصولگرای مجلس مبنی بر اعطای تابعیت آمریکا به ۲۵۰۰ ایرانی در جریان مذاکرات برجام، گفت: تصور می‌کنم که عالم سیاست آن‌هم سیاستی که به خیلی از انحرافات و زیاده‌خواهی‌ها، فرصت‌طلبی‌ها، حق‌کشی‌ها و ناجوانمردی‌ها آلوده است می‌تواند بستر و فضایی باشد برای انتقال مطالبی که اسباب تفرقه، تشتت و آسیب به انسجام اجتماعی را فراهم کند.

او ادامه داد: لذا در چنین بستر و چنین فضایی همیشه ما نیازمندیم که در مواجهه با گذاره‌ها، اخبار و مواردی که به‌صورت روزانه و فراوان منتشر می‌شود حتماً در مرحله اول نسبت به صحت و اعتبار آن خبر اطمینان حداقلی ایجاد شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: حقیقتاً نسبت به این‌گونه اخبار تا زمانی که از یک مجاری قابل‌اتکا و قابل‌اعتمادی منتشر نشود، مبنا قرار دادن، داوری، قضاوت، کنش و واکنش قرار دادن آن شرط عقل و به مصلحت نیست. اما پیگیری این اخبار و تعیین صحت‌وسقم، اصلاح خطاها و اشتباهات احتمالی و پیشگیری آن‌ها در اقدامات بعدی، حداقل وظیفه و کاری است که در مقابل این‌گونه مسائلی که از اهمیت استراتژیک برخوردار هستند، باید انجام داد.

نجفی گفت: لذا من معتقدم که دستگاه‌های مسئول و نظارتی باید اعطای تابعیت به ۲۵۰۰ ایرانی در زمان مذاکرات برجام را بررسی کنند و جهت روشن شدن اذهان، نتایج این بررسی را به استحضار مردم برسانند.

او ادامه داد: به نظر من ابتدابه‌ ساکن چنین خبری نمی‌تواند مبنای قضاوت و داوری و تشخیص و به‌تبع اقدام قرار گیرد. از دستگاه‌های مسئول درخواست می‌کنم که این موضوع را بررسی کنند و نتیجه آن را به مردم بدهند. حتماً اگر چنین امتیازاتی گرفته شود ازنظر من هم مذموم و نادرستی است و به‌هیچ‌وجه درشان و حق جمهوری اسلامی، مدیران جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

این نماینده تهران تأکید کرد: با این فضای آشفته اطلاع‌رسانی که وجود دارد و این‌همه نامردمی که در اطلاع‌رسانی و خبررسانی‌ها می‌شود و سیاست ورزی آلوده‌ای که وجود دارد، من اعطای تابعیت آمریکا به ایرانیان را نمی‌پذیرم. اما اصرار دارم بررسی شود و نتیجه آن اعلام شود. اگر چنین چیزی باشد حتماً پدیده ناصحیح و خلاف شئون کشور و ملت است و حتماً باید جبران و در آینده پیشگیری شود.

نجفی ادامه داد: اما اگر این‌طور نباشد که به‌احتمال غریب به‌یقین بر اساس تجارب و فهم و شناختم می‌گویم، که چنین اقداماتی بسیار دور از ذهن است. باید از پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های عجولانه صرف‌نظر کنیم. نباید برای رسیدگی به امور با تعجیل و یک‌جانبه اقدام کنیم و این خلاف منافع و مصالح ملت و کشورمان است چون ممکن است در یکجا درست باشد اما درجاهای متعدد دیگری منجر به سرمایه سوزی و آشفتگی و برهم خوردن حداقل انسجام و نیازهای کشور شود.

او گفت: همه تلاش‌ها و مذاکرات برای این است که حداکثر منافع ملی و عمومی را با حداقل هزینه‌ها برای کشور و مردم دنبال کنیم. هر چیزی که این را مخدوش کند باطل است و نباید اتفاق بیفتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امریکابه پولدارهای زیادوادمهای زیادتابعیت میده

    • ابی

      اگه دروغ باشه تا حالا تکذیب شده بود

    • بدون نام

      کاملا صحیح میباشد

    • یوناس حقی

      یک سوال ؛ اگر ایران به کسی تابعیت اعطا کند ، حاکمیت فردی که متولد آنجا هست از کجا متوجه می شود که این فرد تابعیت کشوری دیگر را قبول کرده ؟؟؟!!!!
      حالا شما بگویید مقامات دقیقا چه چیزی را باید بررسی کنند ؟ از کجا باید بفهمند ؟
      فراخوان بدهند که هرکسی تابعیت کشور شیطان بزرگ را گرفته بیاید و اعلام کند !!!! اصولا چون ما مردمی پاکدست هستیم همه می آیند و اعلام میکنند .

    • حسین

      ذالنور واقعا. مرده دستش درد نکنه که این انگل ها را رسوا کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج