اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۳۷۰۸۸
۱۵ نظر
۵۰۱۰
۱۵ نظر
۵۰۱۰
پ

روایتی از حاشیه‌های اعتراض کسبه بازار تهران

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: کسبه خواهان حفظ امنیت فضای بازار و بازگشت آرامش و ثبات به اقتصاد هستند.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: کسبه خواهان حفظ امنیت فضای بازار و بازگشت آرامش و ثبات به اقتصاد هستند.

احمد کریمی اصفهانی در ارتباط با آخرین وضعیت بازار تهران با اشاره به «بسته شدن تعدادی از مغازه‌ها از سوی کسبه در اعتراض به اوضاع اقتصادی و نرخ دلار» نسبت به عملکرد مراجع مسوول در این ارتباط انتقاد کرد و با بیان این‌که «پیش‌بینی شرایط فعلی بازار را پیش از این کرده بودیم» خاطرنشان کرد: ما مکررا تذکرات لازم را به مسئولین دادیم و گفتیم نمی‌شود با سیاست فعلی وضعیت بازار را کنترل کرد.

وی ادامه داد: کسی که الان جنسی دارد یا نمی فروشد یا اگر فروخت دیگر نمی‌تواند جنسی جای آن بگذارد؛ لذا این وضعیت باعث نارضایتی کسبه و اصناف شده است. دولتمردان ما صادقانه با مردم صحبت نمی‌کنند. مطالبی می‌گویند که با دو دوتا چهارتاری بازار همخوانی ندارد. من فکر می‌کنم لازم است دولتمردان ما به مردم بگویند که در برخی از تصمیم‌گیری‌های اقتصادی اشتباه کرده‌اند. چرا رئیس دولت و تیم اقتصادی نباید اعلام کنند که در رابطه با مسائل اقتصادی چند وقت اخیر توفیقی نداشته‌ایم؟

وی افزود: ما مکررا با نمایندگان اصناف و بازاری‌ها طی یک ماه اخیر جلسه داشتیم و تاکید کردیم مسئله امنیت جامعه، آن هم امنیت بازار اهمیت بالایی دارد. تلاش کردیم تا با منطق و مذاکرات نکات مهم را منتقل کنیم، اما گفت‌وگو هم تا حدی پاسخگوی شرایط فعلی جامعه است.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار خاطر نشان کرد: ما مکررا در جلسات‌مان تاکید کرده‌ایم تا بازاریان مواظب باشند که اعتراض‌ها به شرایط اقتصادی، مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد، اما این نکته که اصناف و بازاریان به شدت از شرایط موجود ناراضی هستند هیچ جای شکی ندارد.

وی سپس گفت: کسبه و نمایندگان اصناف طی چند روز گذشته بارها به ما می‌گفتند که با وجود آن‌که اعتراضات فراوانی به شرایط فعلی دارند اما حاضر به بستن مغازه‌ها نیستند و نمی‌خواهند عده‌ای از این شرایط به نفع خود سوء استفاده کنند. آن‌ها تاکید می‌کردند که نمی‌خواهند وضعیت امنیتی بازار را به هم بریزند و مردم را مکدر کنند.

وی در ادامه از نحوه مدیریت اقتصادی طی چهار دولت گذشته انتقاد کرد و گفت: خروج آمریکا از برجام چند درصد از وضعیت بد اقتصادی را تشکیل داده است، اما بحران اقتصادی و ارزی چندین سال است که گریبانگیر بازار ماست. آقایان می‌آیند و می‌گویند برای مشکلات ایجاد شده راه حل دارند و می‌توانند به همه سرویس بدهند اما در عمل در ارائه سرویس برابر به همگان ناموفق می‌شوند.

کریمی اصفهانی افزود: کاش به مردم بگویند که امکانات فعلی پاسخگوی مشکلات نیست. از سوی دیگر فراموش نکنیم مسائل اقتصادی با گرفتن و بستن برطرف نمی‌شود. من از اول با برخوردی که با صرافی‌ها صورت گرفت مخالف بودم؛ چراکه پس از آن انتظار افزایش مجدد نرخ ارز هم می‌رفت چون آن‌ها کسانی بودند که بازار ارز را معتدل می‌کردند.

وی با اشاره به مطالبه کسبه بازار گفت: مطالبه آن‌ها این است که وضعیت اقتصادی که بازار را متزلزل کرده است بهبود پیدا کند؛ چراکه این تزلزل خسارت سنگینی به مردم وارد کرده است. فقط ثبات اقتصادی است که می‌تواند آرامش را به بازار بازگرداند. به نظر من اعتراض‌ها ادامه‌دار نخواهد بود. تقاضای ما از آن تعداد کسبه‌ای هم که هنوز مغازه‌های‌شان را باز نکرده‌اند این است که مغازه‌های خود را باز کنند. ان‌شاءالله این اتفاق خواهد افتاد.

وی معتقد است: یا همه تیم اقتصادی باید کنار رود چراکه اگر قرار بود موفق شوند تا الان باید موفق می شدند، یا باید چاره‌ای جدید برای وضعیت اقتصادی اندیشیده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      قابل توجه نمایندگان محترم. اگر واقعا مردمی هستید سریع این رییس‌جمهور رو استیضاح و برکنار کنید. چون کفایت و درایت لازم رو برای اداره مملکت ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بشرطی که مرخصی تابستون نرفته باشن،خخخ،خیلی کشور باحالی داریم

      • خدا شاهده

        دلم میسورزه برا انهایی که فک میکنن تقصیر روحانیه یکی دیگه بیاد درست میشه .

    • بدون نام

      گوچه علی چپ کجاست

    • امیر

      وضعیت نابسامان اقتصادی کاملا به نفع دولت مردان است چرا که دولت مردان رو آدمای پولداری تشکیل داده که با شرایط پیش آمده هر روز بر میزان ارزش اموالشان افزوده میشه وهر لحظه غنی تر میشن.
      کدامیک از دولت مردان مستاجره تا نرخ کرایه ها و بدونه؟
      کدامیک از دولتمردان کارگره فصلیه تا با دست خالی پیش زن و بچه برگشتن و تجربه کرده باشه؟
      کدامشون بی پولی و نداری کشیدن تا بدانند مردم چی میکشن؟
      کسی میتونه بازارو سروسامان بده که رنج کشیده باشه نه اینکه تا لنگ ظهر تو استخر ویلاش کیف میکنه

    • بدون نام

      توکه فتوامیدهی رییس جمهورفوراکناربرود.بیچاره این نتیجه سالهابذل وبخشش بی حساب وکتاب دوره احمدی نژادوسایرین ووجودیک مجلس خنثی است که درمسائل مهم مملکتی ورود نمیکند میباشدمجلسی که اکثریت آن فقط تماشاگروفرصت طلبند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ بازم احمدی نژاد،خدا رو شکر احمدی نژاد خلق شد،مرد حسابی ۶ سال از اون موقع گذشته بس کن دیگه،تا کی میخوای همه تقصیر رو بندازین گردن یکی دیگه،شورش رو در نیارید،احمی نژاد هم کم خبط نداشت و این حرفا رو میزنید که که روی گرده ما سواد شدن و پایین نمیان

    • دارکوب

      آقای روحانی که مملکت رو ول کرده به حال خودش توی توچال داره عشق و حال میکنه تیم اقتصادی هم که کلا همه نوع تخصص دارن الا علم اقتصاد هر روز یه تصمیم گرفته میشه هرجا که مداخله میکنن دقیقا خرابی به بار میاد از روزی که دست به سود بانکی زدن این مشکلات سریالی بوجود اومد لطفا کنار بکشید بزارید ملت و بازار خودشون همه چی رو درست میکنن

    • بدون نام

      همه این شلوغی ها و بستن یکدفعه مغازه ها بنظر سریالی و نقشه است.

    • اندوه لبنان کشت ما را به ولله

      آقایون داداش های گل
      مشکل ها بعد از خارج شدن ترامپ از برجام شروع شد
      جا داره بگیم علی برکت الله

    • بدون نام

      چراتاپای بازارواعتراض بازاریان پیش آمده همه اقایان درحالت آماده باش قرارگرفته اند چندین سال است ملت فریادمی زند کسی توجه نمی کند ولی تاپای بازاروبازاری میادوسط کمربندهارا سفت می بندید

    • بدون نام

      فقط دولت مقصر نیست اصلا دولت چکارست توی این مملکت همه هم میدونن

    • بدون نام

      تمام این بازیهای سیاه و خبیث کار عده ای دلال بازار ی و سیاسی است دنبال قدرت و زر و زور هستند

    • ابول خیر

      لیلی
      رشیدی میگفت کسی که به روحانی رای ندهد بویی از شعور اجتماعی نبرده است آخه روحانی که گند به سراشیبی اقتصاد خدا لعنتتون کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار از این دولت و اون دولت گذشته ! ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج