adexo3
۷۲۷۹۶۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

توافق میانمار و سازمان ملل بر سر روهینجایی‌ها

میانمار و نهادهای سازمان ملل امروز (چهارشنبه) توافقنامه‌ای را امضا کردند که می‌تواند به بازگشت شماری از ۷۰۰ هزار روهینجایی گریخته از میانمار بینجامد.

خبرگزاری ایسنا: میانمار و نهادهای سازمان ملل امروز (چهارشنبه) توافقنامه‌ای را امضا کردند که می‌تواند به بازگشت شماری از ۷۰۰ هزار روهینجایی گریخته از میانمار بینجامد.

طبق این توافقنامه به منظور بازگشت "داوطلبانه، امن، محترمانه و پایدار" مسلمانان روهینجایی، یک "چارچوب همکاری" برقرار می‌شود.

مسلمانان روهینجایی در پی خشونت‌های راخین در ماه اوت ۲۰۱۷، از میانمار فرار کرده و به بنگلادش گریخته‌اند.

میانمار و بنگلادش در ماه نوامبر برای بازگشت روهینجایی‌ها به میانمار توافق کردند اما این مهاجران از بازگشت به میانمار هراس داشته و بدون نظارت‌های بین‌المللی جان خود را در خطر می‌بینند.

نات اوستبی، هماهنگ‌کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل در میانمار اظهار کرد، این توافق، گام نخست مهمی به سوی حل این بحران است.

اوستبی در این باره گفت: کارهای زیادی باید انجام شود. این امر نباید دست‌کم گرفته شود. ما درباره تقریبا ۷۰۰ هزار انسانی صحبت می‌کنیم که نه تنها باید بازگردند، بلکه شرایط نیز برای بازگشت آنان باید مهیا شود. این شرایط شامل هویت اجتماعی، امنیت، خدمات، وضع معیشت، اسکان و زیرساخت‌های مورد نیاز آنان است.

سازمان ملل اظهار کرده است که این توافق برای نهادهای مهاجرتی و نهادهای ایجاد توسعه این سازمان دسترسی به راخین را فراهم می‌کند و این نهادها می‌توانند با جمع‌آوری اطلاعات از محل سکونت این مهاجران، اطلاعاتی را در این باره در اختیار آنان قرار دهند تا بتوانند برای بازگشت بهتر تصمیم‌گیری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینهمه مسلمانو در میانمار سوزاندند سازمان ملل چه کار کرد؟ننگ بر مسلمانان عضو سازمان ملل.سازمان ملل باید به آتش میکشیدید...نشستند و دست رو دست گذاشتند و نظاره می کردند.عامل فلاکت مسلمانان همین است فقط نظاره گرند.اگر در منطقه ای همین کارها را بر سر یهودیان یا مسیحیان می اوردند سازمان ملل چه میکرد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج