adexo3
۷۰۲۹۳۹
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

تکلیف رسانه‌ها با این همه تعطیلی چیست؟

مدیر مسوول روزنامه «شرق» درباره‌ی ضرورت تداوم خبررسانی از سوی رسانه‌ها در تعطیلات گفت: برای خبررسانی باید یک سیر منطقی و معقولی ایجاد کرد که مناسب‌ترین آن، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هستند.

خبرگزاری ایسنا: مدیر مسوول روزنامه «شرق» درباره‌ی ضرورت تداوم خبررسانی از سوی رسانه‌ها در تعطیلات گفت: برای خبررسانی باید یک سیر منطقی و معقولی ایجاد کرد که مناسب‌ترین آن، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هستند.

مهدی رحمانیان با اشاره به تعطیلات بسیاری که در کشور وجود دارد، اظهار کرد: امام علی(ع) جمله‌ای طلایی دارند که می‌فرمایند بزرگترین تفریح کار است. اما نمی‌دانم چرا در کشور ما وقتی می‌خواهیم به کسی احترام بگذاریم به مناسبت آن فرد، یک روز را تعطیل اعلام می‌کنیم. در حالی که اگر بخواهیم به سیره امام علی (ع) عمل کنیم باید کار را تعریف و بیکاری را تقبیح کنیم. حتی شنیده‌ام که برخی، روزهایی را پیشنهاد داده‌اند تا به دلیل مناسبت‌هایی تعطیل شود که با سیره ائمه هم منافات دارد. در واقع من معتقدم که ما باید فرهنگ کار را در جامعه نهادینه کنیم؛ بنابراین تعطیلی یک امر مذمومی خواهد شد. تعطیلی باید اضطرار باشد نه اینکه جزو برنامه هفتگی ما شود.

او درباره عملکرد رسانه‌ها در تعطیلات بیان کرد: این فرهنگ تا زمانی که در کشور وجود دارد، بود و نبود رسانه در روزهای تعطیل تأثیری نخواهد داشت؛ به دلیل اینکه کسی نیست که روزنامه بخرد و سیستم توزیع هم تعطیل است. به نظرم باید رسانه‌های دیجیتال را فعال کرد. همان طور که ما (روزنامه شرق) در تعطیلات توییتر و تلگرام‌مان فعال بود. در واقع خبر به دلیل اینکه خبر نمی‌کند نمی‌توان آن را تعطیل کرد و دروازه خبر را نمی‌توانیم ببندیم. خبر مانند آب است و اگر بر روی آن سد بزنیم انرژی آن جمع می‌شود و در جای دیگری نشت و بروز پیدا می‌کند.

مدیرمسؤول روزنامه شرق ادامه داد: برای خبررسانی باید یک سیر منطقی و معقولی ایجاد کرد که مناسب‌ترین آن، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هستند؛ به دلیل اینکه می‌توانند در تعطیلات خبررسانی کنند. همچنین روزنامه‌ها به دلیل اینکه مدیرمسوول دارند و پاسخگو هستند و تلاش‌ می‌کنند که خبر موثق به مردم دهند، مورد وثوق مردم هستند؛ بنابراین نباید تعطیلی آن‌ها طولانی شود و از طریق اینترنت باید راهی را برای خبررسانی ایجاد کنند.

رحمانیان با اشاره به مشکلات چاپ روزنامه‌ها در تعطیلات بیان کرد: چاپ روزنامه‌ها فعلا در ایام تعطیل امکان ندارد به دلیل اینکه اگر هم چاپ شوند، سیستم توزیع تعطیل است و مخاطب هم حضور ندارد؛ به دلیل اینکه در سفر به سر می‌برد. همچنین ما در شهرستان‌ها نیز امکانات زیادی نداریم و ۶۰ درصد تیراژ روزنامه‌های ما در تهران است. می‌توان گفت بیشتر روزنامه‌ها بیشترین تیراژ خود را در تهران دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو هم حالت خوشه

    • بدون نام

      حرف بی خود میزنی اخه خوب در روز تعطیل لاعقل به ان مناسبت حالا روز خوب برای دید بازدید میرن همان روز پدر که تعطیل نباشه شاید در سال به زور به دیدن پدرشون برن مخصوصا انهایی که دورند.شما در روز تعطیل شمال نرو برو به دیدن خانواده ات اگه این کار رو بکنی که محال هست انجام بدی.

    • بدون نام

      من یه مغازه دار هستم اونم اجاره ای واقعا تعطیلات کمر ما را شکسته،یعنی اگر یکشنبه تعطیل باشه شنبه هم کار نمی‌کنیم ویا بدتر چهارشنبه که نه سه شنبه کار میکنیم نه پنج شنبه،واقعا نور الانوره

    • بی نام

      امام علی خیلی چیزای دیگری هم فرموده است که اگه الگو بزرگ مردان بشه بسیار مفید هم میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج