adexo3
۶۸۳۵۷
۵۵ نظر
۵۰۵۲
۵۵ نظر
۵۰۵۲
پ

جوراب شلواری هایی که ساپورت شد!

اگرچه تاکنون اشکال حجاب و مدگرایی در میان مردم ایران از ابعاد سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی مورد واکاوی قرار گرفته است، اما ما در پرونده پیش رو قصد داریم از زاویه «اقتصاد» به آن بنگریم.

خبرگزاری ایسنا: اگرچه تاکنون اشکال حجاب و مدگرایی در میان مردم ایران از ابعاد سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی مورد واکاوی قرار گرفته است، اما ما در پرونده پیش رو قصد داریم از زاویه «اقتصاد» به آن بنگریم.

ماهنامه تجارت فردا در گزارشی نوشت: «یک سال و اندی می‌شود که «ساپورت» - کالایی که ایرانیان درگذشته‌ای نه‌چندان دور، عنوان «جوراب‌شلواری» را بر آن می‌نهادند - مد شده است. بر کسی معلوم نیست که چرا حالا آن را ساپورت می‌خوانند؛ واژه‌ای انگلیسی که در زبان فارسی به «حمایت‌کننده» معنا می‌شود. ساپورت در گذشته به صورت ساده، با کفه و در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شد و بعدها نمونه منقش و بدون کفه آن نیز به بازار آمد. نرخ این کالا نیز متفاوت است؛ از حدود ۱۵ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان که برای نمونه‌های مرغوب آن قیمت‌گذاری شده است.

ساپورت‌هایی که به این حد از فراوانی رسیده است، چگونه سر از بازار ایران در می‌آورد؟ این پرسش در شرایطی مطرح است که حدود ۱۰ ماه پیش دولت برای کاهش محدودیت‌های ارزی، ثبت سفارش ۷۷ قلم کالا را ممنوع کرد که از قضا، پوشاک نیز در فهرست این اقلام ممنوعه گنجانده شده بود. در حالی ‌که نگاهی به آمار گمرک در سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد که این ممنوعیت برای واردات «جوراب‌شلواری» که ممکن است از نوع ساپورت‌های موجود در بازار باشد، صادق نبوده است.

بر اساس این آمار در سال ۱۳۹۲ حدود ۵۲۲۸ دلار کالا با عنوان «جوراب‌شلواری، جوراب‌آلات تراکمی درجه‌بندی‌شده (برای مثال، جوراب‌های واریس)، بدون به کار بردن کفه، کش‌باف یا قلاب‌بافی‌شده» و با وزن ۶۳ کیلوگرم از مبدأ «ایتالیا» وارد شده است. ارزش ریالی واردات این کالا نیز حدود ۱۲۹ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۸۵۲ ریال بوده است. با این حساب، چنانچه اندکی در این اعداد و ارقام دقیق شویم، درمی‌یابیم که ارز تخصیص‌یافته به این جوراب‌شلواری‌ها، از نوع مبادلاتی بوده است.

آمار واردات این کالا و کالاهایی با عناوین مشابه در سال ۱۳۹۱ نیز رقمی معادل ۷۹۶/۸۴۶ را نشان می‌دهد که البته به نظر می‌رسد این آمار یا دست‌کم بخشی از آن مربوط به پیش از اعمال ممنوعیت‌ها در سال ۱۳۹۱ بوده است.

آنچه بدیهی به نظر می‌رسد، حجم واردات پنج هزار‌ دلاری جوراب‌شلواری تکافوی تقاضای موجود در بازار را نخواهد کرد. از سوی دیگر گفته می‌شود حدود ۶۰ درصد ساپورت‌های موجود در بازار از تولید داخل تامین می‌شود. بنابراین با در نظر گرفتن ۶۰ درصد سهم تولید داخل در بازار این کالا می‌توان نتیجه گرفت که بخش بزرگی از ساپورت‌هایی که در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد، جزو کالاهای قاچاق است که ممکن است هم پارچه و هم کالای نهایی از طریق قاچاق وارد کشور شود و کسی جلودار ورود این محموله‌ها به کشور نیست. اما جالب اینجاست که تولید‌کنندگان این کالا نیز به صورت زیر‌زمینی فعالیت می‌کنند. شاید آنان می‌دانند که عرضه، حمل و نقل و نگهداری البسه قاچاق و لباس‌های خلاف عفت عمومی، جرم و قابل تعقیب است.

بر اساس ماده ‌۶ قانون «نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس‌هایی که استفاده از آنها در ملاءعام خلاف شرع است یا عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند»‌ در تمامی مواردی که به موجب این قانون، تخلفات مزبور توسط شرکت‌ها، سازمان‌ها یا بنگاه‌هایی صورت‌گرفته که دارای شخصیت حقوقی هستند، مدیرعامل یا مدیرمسئول شخصیت حقوقی، مسئولیت داشته و به حبس از یک تا دو سال محکوم می‌شوند و در موسسات دولتی مدیرعامل یا مدیرمسئول علاوه بر حبس از خدمت نیز منفصل می‌شود.

با این وجود اما کالاهایی که ممکن است از نگاه دولت و حاکمیت بر خلاف عفت عمومی باشد، در بازار به وفور یافت می‌شود و به نظر می‌رسد اجرای این قانون نیز ممکن نیست چرا که باید قوه قضائیه ظرفیت زندان‌های خود را به شدت افزایش دهد. بنابراین چاره این است که ضابطان قضایی همچنان به برخوردهایی که اکنون در سطح شهر یا برج میلاد، هنگام برگزاری کنسرت با دختران و بانوانی که شاید تنها از مد روز تبعیت می‌کنند، ادامه دهند.

البته شنیده شده است که در هفته آینده قرار است نشستی مشترک میان مسئولان نیروی انتظامی و دکتر «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری، برگزار شود و خط‌مشی جدیدی برای نحوه مواجهه با نوع پوشش مردم ترسیم شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      ای بابا ول کنین این ساپورت رو تورو خدا انقدر گفتین ساپورت که چند هفته پیش همه سایت ها عکس مهناز افشار رو با ساپورت گذاشته بودن و نوشتن رنگ ساپورت و لاک ناخنش یکرنگه! اخه مساله مهم تری نداریم تو این مملکت خداییش دلم می خواد برم یه ساپورت بخرم ازش طناب دار درست کنم خودم رو اعدام کنم راحت شم

      پاسخ ها

      • maryam

        راست میگه والا

    • ریحانه

      نوع پوشش لباس جزء ساده ترین و اولین حقوق آزادی انسان هاست و هیچ پلیسی در هیچ جای دنیا نمی تونه برای مردم نحوه لباس پوشیدن رو تعیین کنه.باید در جامعه انقدر تنوع و زیبایی در لباسهای موجود و آزادی انتخاب وجود داشته باشه که یک نوع پوشش لباس(که شاید خیلی هم زیبا نباشه) همه گیر نشه واینکار فقط از طریق متخصصین طراحی لباس و با هوش و ذکاوت مسئولین مربوطه صورت می گیره نه با زور پلیس.

      پاسخ ها

      • فریناز

        عزیزم اگه یکم سواد داشتی و دو تا مسافرت خارج از کشور رفته بودی میدونستی که تایلند هم قوانین لباس داره و در کشورهای دنیا آزاد به حساب نمیاد ... پس هر جایی نمیشه هر چیزی رو پوشید و در یکی از ایالتهای آمریکا هم پوشیدن لباسی که گل داشته باشه ممنوعه و پلیس برخورد میکنه...
        پس با گفتن کلمات غلمبه سعی نکنید خودتون رو روشن فکر نشون بدید و واقعا با ذهن باز به مسائل فکر کنید

      • ریحانه

        اگر خانم فریناز باسواد به پرچم بالای نظری که دادم دقت کنی می بینی پرچم ایتالیاس نه ایران و شما که خیلی سفر کردی و به تمام قوانین کشورا واردی اصلا فهمیدی خودت چی گفتی تو نظرت؟ شما خیلی خوبی هرجایی هرچیزی رو نپوش و هر جایی هر چیزی رو نگو.

    • بدون نام

      پوشش کاملا شخصیه اینو بالاخره بهزودی حالیتون می کنند

      پاسخ ها

      • طُرفه

        منظورت از " کاملاً شخصیه " حتماً اینه که فردا اگر با مایو دو تیکه هم اومدی وسط شهر کسی بهت چیزی نمیتونه بگه ؟!؟؟! نه جانم، زندگی ما در چارچوب خونه تا حدود زیادی شخصیه، در حیطه جامعه کاملاً باید اجتماعی و باید تابع قوانین و عرف اجتماعی بود !

    • ریحانه

      نوع پوشش لباس جزء ساده ترین و اولین حقوق آزادی انسان هاست و هیچ پلیسی در هیچ جای دنیا نمی تونه برای مردم نحوه لباس پوشیدن رو تعیین کنه.باید در جامعه انقدر تنوع و زیبایی در لباسهای موجود و آزادی انتخاب وجود داشته باشه که یک نوع پوشش لباس(که شاید خیلی هم زیبا نباشه) همه گیر نشه واینکار فقط از طریق متخصصین طراحی لباس و با هوش و ذکاوت مسئولین مربوطه صورت می گیره نه با زور پلیس.

      پاسخ ها

      • فریناز

        من نمیدونم واقعا از اون ور چرا نخود آش میشن یه سری

      • زن ایرانی

        پشت گود نشسته (توي ايتاليا) میگه لنگش کن (توي ايران) !!!

    • شهرزاد

      بابا ول کنین جون هرکی دوست دارین
      آخه چقدر یه ملت باید ندید بدید باشه که یه بار به ویدئو گیر بدن، یه بار به نوارهای غیرمجاز، یه بار به ماهواره، حالا هم به ساپورت.
      خیلی زشته به خدا
      باور کنید بیشتر چشم و گوش پسرها رو باز می کنید با این کارهاتون.

    • بدون نام

      ببيخشيدا ببخشيدا هر زني كه ساپورت ميپوشه حيايي براش نميمونه و مردي كه اجازه ميده ناموسش اينجوري بره بيرون غيرت براش نمونده

      پاسخ ها

      • سامان

        مردی که زنش با ساپورت بره بیرون سیب زمینیه مرد نیست !

      • مینا

        خواهش میکنم راحت باش،اینقد گفتی ببخشید که فکرکردم میخوای فحش بدی

      • شهرزاد

        شما مردها چرا فکر می کنید صاحب زن هستید؟ ما زن ها قیم و سرپرست نمی خوایم آقا سامان. خودمون بلدیم راه زندگی و لباس پوشیدنمون رو تشخیص بدیم.

      • ددی جواد

        lمن با ساپورت ماپورت کاری ندارم هرکس جوابگوی اعمال خودشه به هیچ احدالناسی هم مربوط نیست ولی این از برکت اجبار پیش امده نماز اجباری.پوشش اجباری .دین اجباری .اگه یادتون بیاد یه زمونی میگفتند اگه مسلمون نیستید از این کشور برید اینها همه نتیجه اعمال سیاستی است که بر مردم وارد شده .واما غیرت اونهایی که دم از غیرت میزنند اول چشمشان را غیرتی کنند همه به انسانها با دید اونها نمینگرد بلکه هرکس با تفکر درونی خودش به انسانها مینگرد اگه با نیت باشه بدونه که به همون ناموس داخل چادرش به همون نیت مینگرند

      • دختر

        باشما کاملا موافقم.زن اگه ساپورت بپوشه تمام اندامش مشخصه.. بازن لخت هیچ فرقی نداره

      • محسن

        دمت گرم...خوب گفتی...

      • محسن

        بابا چرا اينقدر در مورد ديگران صحبت مي كنيد چرا اينقدر در مورد ديگران نظر مي ديد چرا اينقدر در مورد ديگران قضاوت مي كنيد معيار انسان بودن يا خوب و بد بودن فراتر از ايناست لطفا نظرات شخصي تون رو مثله يه قطعنامه اعلام نكنيد هر كس رو مي ذارن تو قبر خودش و اون دنيا هيچ كس رو به خاطر اعمال ديگري مجازات يا حسنه بهش نمي دن خواهشا بيايد از خودمون شروع كنيم از همين الان اون موقع مي بينيد كه خوب بودن چقدر جاي كار داره فراتر از ساپورت تنه اين و اون

      • محدثه

        برو بابا...

      • هادی

        چرا اینقدر خودتون رو به جهالت میزنید ... با این تعریفی که شما ارائه میدید هیچ جای دنیا آزادی نیست الا جنگل !!
        هر جای دنیا قوانین برای رسیدن به هدف های اون جامعه بنا شده ... و درست یا غلط بودن قوانین با قوه ی عقل قابل بررسیه ...
        واقعا حرف ازین مسخره تر نشنیده بودم که هرکسی جوابگوی اعمال خودشه و به هیچ احدالناسی هم مربوط نیست !!! این حرف خودش خودش رو نقض میکنه !! هرکسی باید جوابگو به چی کسی باشه ؟! اگه قراره جوابگو باشه پس (به هیچ احدالناسی ربط نداره) چیه ؟
        اصن قانون برا چی درست شده ؟ قوانین باید به نفع جامعه و افرادش باشه.
        خودتون رو گول نزنید، ما انسانیم و از یه سیستم خاص درست شدیم ، هم مرد و هم زن. یه سری از زنا یا از سیستم مردا خبر دار نیستن یا خودشون رو به کوری می زنند !! مردا از طریق چشم لذت میبرن ! من منکر زیبایی نیستم ! هر کسی دوست داره زیبا باشه . ولی در حدی که به شخص آرامش بده ! و آرامش جامعه رو هم مختل نکنه ! اینکه زن با ساپورت بیاد بیرون چه سودی برای زن و برای جامعه داره ؟ واقعا اینکه هزار تا چش دنبال زن باشه به زن آرامش میده ؟ یا بهش اعتماد به نفس میده !! دیده شدن توسط کلی مرد چشم چرون که قصد استفاده از شما رو دارن اعتماد به نفس میده ؟ آیا این آزادیه ؟!! شما زنا که اینقدر دم از روشن فکری میزنید ! توجه کردن دیگران به جسمتون مهمه یا فکر و ایده تون ؟!

      • طُرفه

        اي بابا ، مرد هم همان مردان قدیم!
        یاده " قیصــــــــــــــــــر " بخیر ... !

    • خاک

      خاک برسر همه ما که با داعیه تمدن و حقوق انسانی داریم تیشه به ریشه خودمون می زنیم

      پاسخ ها

      • طُرفه

        تمدن و حقوق انسانی جداست و ربطی به دینو مذهب و آئین اسلامی هر کشوری نداره .

    • بدون نام

      آخه عقده و كمبود تا چه حد!!! ميشه يكي بگه؟نميتونن مثله آدم بيا تو خيابون حتما بايد يه جوري لباس بپوشن كه همه جاي بدنشون معلوم بشه!!واقعا جاي بسي تاسفه.تاسف تاسف و باز هم تاسف

    • اردی

      به مسائل و موضوعات مهمتری بپردازید.آخه این هم شد موضوع بحث و بررسی؟البته این مطلب شده نان دونی برای بعضی ها.

    • مدیون

      متاسفانه تو شهر ما هم نامرد زیاده هم نازن!

    • سارا

      سلام به نظر من اگه یه نفر همش بهم بگه این کار خوبی نیست من بدتر انجامش میدم چون فکر میکنم میخواد نظرش رو بهم تحمیل کنه بعدشم اینقدر نگید شهید دادیم الان همین شهیدا دارن حقوق و زندگی مادراشون رو تامین میکنن مادرایی که بعضی هاشون از ازدواج دوم یا سومشون 2،3 تا بچه دارن و اصلا یادشون نیست یه روزی یه جنگی بود که بچشون توی اون جنگ کشته شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • هادی

        خواهشن تعمیم ندید !!

      • علیرضا

        ای کاش یکم فکر می کردی بعد نظر می دادی
        برای چنین تفکری باید افسوس خرد ! ! !

      • زن قهرمان

        سارا جملات جالبی نزدی !!!!!!! بعدشم یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران !!! ببین خودت کارات درسته ؟!؟!

      • بی تو

        واقعا خیلی ......................

      • بحیرا

        اگه پدر یا برادر خودت هم شهید بودن همین حرفا رو میزدی؟؟؟؟؟؟؟
        تاسف داره - برا یه ساپورت چه حرمتهایی که نمیشکنی!

      • میریام

        خجالت بکش"فقط همین

      • میناخانم

        مثل اینکه مادر نیستی و نمیدونی که یه مادر هیچ وقت بچش رو فراموش نمیکنه. درضمن تعمیم نده. اگه دور و بر خودت یکی این مدلی بوده دلیل نداره که همین اینجوری باشن. تو که از تو دل اون مادر بدبخت خبر نداری. شاید مجبور بوده. درضمن اونایی که شهید شدن یا حتی جانباز و اسیر بودن حقشون که از مزایاش هم استفاده کنن. از جونشون مایه گذاشتن. میتونستن مثل مردای فامیل شما کنج خونه هاشون بمونن زندگیشون رو ادامه بدن.

      • یکی مثل همه

        بنظرم سارا دور از واقعیت نگفت ... البته بعضی ازشهدا واقعا هم خودشون و هم خانواده شون حرمت دارن ولی چه فرقی بین یک بچه که در طفولیت پدرش رو از دست داده و مادر خونه دارش با بدبختی بزرگش کرده و یک فرزند شهید که همه جا از حقوق و مزایای یک فرزند شهید استفاده می کنه داره ، از حقوق ماهیانه و دانشگاه و خرید نیم بهای بلیط هواپیماو وام های بلا عوض و یا بی بهره و خرید مسکن و چه چه ...
        به واقعیت ها بنگرید دوستان نه به تعصبات بی اساس
        هرچند من هیچوقت پوشیدن ساپورت رو در اجتماع عمومی درست نمی دونم ولی خواهشا واقعیت ها رو ندیده نگیرید...

        راضی نیستم اگه نظرمو پخش نکنید

      • سارا هستم

        سلام بر شما خانم سارا، کاش کمی جملاتو تو دهانتون مضمضه می کردید بعد جاریشون می کردید... این چه طرز استدلاله؟ منطقا تعمیم جزء به کل رده. دیوار کوتاه تر از شهدا و مادرانشون پیدا نکردید؟ حیا هم خوب چیزیه ..

      • يكي از بزگان اهل تميز

        ساراي عزيز دختر گلم كاملا مشخصه كه شما نميدوني جنگ يعني چي دلم نميخواست اين حرف رو بزنم اما اين هم كاملا مشخصه كه شما بيشتر از 16 سال نداري پوشيدن يا نپوشيدن ساپورت آخه چه ربطي به جنگ و خانواده محترم شهدا داره زن و بچه هركسي از جمله كسي كه شهيد شده ميتونه بد يا خوب باشه ولي اصلا اين مقوله ربطي به نه ساپورت و نه حتي گير دادن توي خيابون نداره البته اين رو هم بگم اون كسي هم كه براي هر حرفي ميگه شهيد نداديم كه اين كار يا اون كار رو بكنيم هم اشتباه ميكنه كه حرمت آدم هاي بزرگي رو كه از جونشون گذشتن رو ميشكونه دخترم شايد براي تو نه ولي اگر از پدرت بپرسي هر كي و توي هر شرايط كه باشه حاما يه دوست يه بچه محل يا يه هم كلاسي داشته كه شهيد شده و اون حتما يهت ميگه كه شهدا حرمت دارن يه دوست ديگه اي هم ميگفت چه فرقي بين اون دختري كه توي بچه گي پدرش فوت كرده با اون دختري كه پدرش شهيد شده هست خوب براي اون دختر هيچ فرقي نيست هر دو تا شون بي سرپرستي رو با بند بند سلولاشون درك ميكنن و هر دو تا سخت سختي ميكشن اما اونا براي ما فرق ميكنن ما به اون شهيد بدهي داريم چون اون توي جنگ جونش رو كف دستش گذاشت رفت جنگيد و من و همسن و سالاي من اونايي كه نجنگيدن درس خوندن كار كردن توي همون سال ها هم بعضي ها بي پدر شدن و سخت بزرگ شدن و زندگي براي اون ها هم سخت بود ولي مردم به اون ها بدهكار نبودن جامعه دولت به اونها بدهكار نبودن اما شهدا اونايي كه توي جنگ بودن رفتن جنگيدن و اونايي كه موندن بهشون بدهكارن و اونايي كه موندن و اونايي كه بهشو.ن بدهكارن همه ما هستيم من بچه من دوست من چون اگه فكر كني به اين موضوع دشمن اگر به جايي ميرسيد آباد نميكرد لطف نميكرد ميكشت غارت ميكرد نابود ميكرد و اونايي كه جنگيدن نزاشتن ما به اونايي كه جنگيدن هم بدهكاريم خيلي ها هستن جنگيدن شهيد نشدن جانباز و اسير هم نشدن سالم رفتن سالم اومدن و الان هم دارن با زندگس ميجنگ توي سن چهل سالگي كارگرن ما به اون ها هم بدهكاريم تو رو خدا حرمت بزرگا رو حفظ كنيم

    • میریام

      زن باساپورت بازن لخت هیج فرقی نمیکنه ..به هر نیتی خوب یا بد پوشیده....لایق فحش...

      پاسخ ها

      • طُرفه

        نه بابا ميترسه شلوار پوشیده تری بپوشه همه بگن به روز نیست! ریفریش نیست! با مُد نیست!

      • بحیرا

        شما هم دیگه خیلی تند میری!

    • مهدي

      سلام
      جداازمسائل اقتصادي و تحريمهاو بيكاري كه آماروحشتناكي داره و.....
      ناسلامتي يه كشوراسلامي هستيم و خداپيغمبرو كه ميشناسيم

    • molavi

      اوتا بهتره مودبانه با هم حرف بزنیم وامابعد ای کاش بانوی ایرانی قدر حود رابشناسد وبداند هیچ مردی ارزش ان را ندارد که زن تن رابرایش به معرض نمایش بگذارد کاری که برده ها وکنیزها در روزگاران گذشته مجبور به انجامش بودند زشت ترین لباسی که مد شر همین جورابهاست اصلا لباس نیست لباسهای سنتی ایرانی را با این لباسها مقایسه کنید به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم

    • دختر

      میرید بیرون مثل ادم لباس بپوشید مثل ادم ارایش کنید هزار بلا سر شکل وقیافه خودشون میارن اونا رو میبینیم زهرترک میشیم.قیافه ادم گونه داشته باشد نه میمون...

    • ایات

      زنی که با ساپورت بره در ملا عام فاحشه است وهیچ حیایی براش نمونده!

      پاسخ ها

      • نسیم

        خیلی بی تربیت و بی شعوری

    • کیان

      باید به همه آدما و نظراتشون احترام گذاشت و به هیچکیم نمیشه امر ونهی کرد کشور اسلامی که قانونی در مورد طرز پوشش نداره آخر عاقبتش همینی میشه که داریم میبینیم .هرکی هر جور دلش میخواد میپوشه .هرچند به نظرر منم درستشم همینه.

    • امین

      همه این آقایون و خانومهایی که اظهار فضل کردن و تا میتوونستن عقده هاشون را سر ساپورت پوشیدن خانومها خالی کردن باید بهشون بگم واقعاً شما یا ایرانی نیستید و یا اینکه در ایران زندگی نمیکنید
      از اول انقلاب تندرویها و برخوردها و....بیشتر مختص خانومها بوده مگر نه اینکه در اسلام زن و مرد از حقوق یکسانی برخوردارند و در جای جای قرآن مگر سفارش به برابری زن و مرد نشده؟
      پس چرا باید یک عده متعصب و متحجر و عقب مانده برای خیل عظیم خانومها نظر بدهند
      اگر بعد از گذشت سی وپنج سال از انقلاب هنوز نتوانستیم نگاه درست به مقوله زن و حقوق زن داشته باشیم ایراد از خانومها نیست از نوع نگاه ماست

    • امین

      ضمنا اونهایی که خیلی احساس غیرت بهشون دست میده این خبر را بخونن...
      عفاف و شخصیت دختران ایرانی همچنان در سفارتخانه ها و منازل شخصی سفرا در کشورمان لکه دار می شود و دستگاه های مسئول با چراغ خاموش از کنار آن ها عبور می کنند.
      مبارکتون باشه

    • big bang

      تو عصری که خری ات قالب گیری میشه و به شکل مدرنیته متبلور میشه به راحتی میشه با همین نگرش منطق و استدلال رو ضربه فنی کرد. متاسفانه تو کشور ما تا کسی دو کلاس درس میخونه سر تا پای سنت رو تحجر میبیه و مدعی سر سخت مدرنیته میشه که البته برهنگی هم به عقیده اینها بخش لاینفک این تفکر محسوب میشه... اونهایی که الان سالهاست که دنیا رو به نفع خودشون میچرخونن دقیقا به این نکته آگاهی کامل دارن که اگر تمایلات جنسی رو به شکل افسار گسیخته ترویج بدن در واقع بخش عظیمی از تفکر و تعقل در جوامع که مربوط به فکر کردن در مورد مسائل اخروی میشه رو براحتی از بین میبرن و تمام حواس رو به سمت دنیای فانی معطوف میکنن.موقعی که این امر محقق بشه کل دنیا مثل موم تو دستشون قرار میگره و شروع به بهره کشی همه جانبه میکنن و علاوه بر اینکه به تمام دنیا حکومت میکنن و سود هنگفتی هم عایدشون میشه از این بابت هم آسوده خاطرن که هیچ کس مزاحمشون نمیشه چون همه افکار رو به سمت دنیا سوق دادن...
      نزدیک به یه سال بود تو این سایت نظر نداده بودم به علل مختلف که خیلی از دوستان کاملا آگاه هستن و بخشی از اون به این مسئله مربوط میشه که بعضی از پیجها سطحش از یه کلاس پیش دبستانی هم پایین تر میاد. اینکه بعضی گفتن نوع پوشش در مکانهای عمومی کاملا شخصیه و به کسی مربوط نمیشه دقیقا مثل این میمونه که یه نفر یه شیر وحشی بدون قلاده و گرسنه رو ببره بین مردم و بگه به هیچکس ربط نداره چون این شیر جزء دارایی های شخصی منه و به همین علت هر جور دوست داشتم عمل میکنم!!!!

      پاسخ ها

      • حسنک

        جنابعالی هم یکی از همون چراغ خاموشها هستی...اینهمه در رابطه با بهره کشی از خانومها توی کل جهان گفتی که چی؟!! خبری که اون بالا زده به نقل از خبرگزاریهای خودمونه...جناب آقای مویز

    • يكي از بزرگان اهل تميز

      خواهش ميكنم يه كم دقت كنيد قرار بود در باره ساپورت صحبت كنيد نه ساپورت پوشيدن هر لباسي استفاده اي داره و مكاني براي استفاده اون لباس بهترين مكانه كدوم يكي از شما ميتونه منكر اين بشه كه ساق شلواري يا ساپورت بهترين لباس ورزشيه براي زن (البته اگر حواستون به اين باشه كه تا ميگيم ساپورت ساپورت شيشه اي يا گيپور توي نظرتون نباشه ساپورت مشكي ضخيم هم نوعي از ساپورته حتي طرح هاي جين و برزنت اون هم آمده)وقتي قراره خانم هاي محترم ورزش كنن و بدنشون معلوم نباشه مخصوصا ورزش هايي مثل دو ،واليبال ، اسكيت ،بسكتبال ....خوب چي از ساپورت بهتر؟ ........اما از همه اين ها كه بگذريم به نظر من اصل اين متن اشتباهه يا شايد تعاريف فرق كرده من دوست جوراب فروشي دارم كه ميگه چند سال پيش به بند هاي جورابي كه جوراب رو نگه ميداشت و همينطور به بند هاي مردانه اي كه براي شلوار استفاده ميشد ميگفتن ساپورت يا سوسپانسر(اگه درست گفته باشم)بعد ها يك جنسي از جوراب هاي مختلف سه ربع تا ساق بلند ايتاليايي آمد كه جنس بسيار خوبي داشت و به هيچ عنوان در نميرفت و محكم به پا ميچسبيد و كش بالاي جوراب هم نداشت كه شل بشه و بيافته يا احتياج به بند جوراب داشته باشه به اون هم ميگفتن ساپورت تازگي ها هم ديگه به انواع مختلف ساق شلواري و جوراب شلواري هم ميگن ساپورت و اما آخرين موضوع اينه كه من يادمه يه وقتي ويدئو خريد و فروش داشتنش و ديدنش جرم بود همينطور موسيق همين آهنگ ماهيگير كه قبل مازيار خونده بود و الان توي مترو و راديو پخش ميشه منظورم از طرح اين مسئله اين بود كه بدونيد قوانين در تغيير زمان خودشون دچار تغيير ميشن هر چيزي كه قديم بد بوده الزاما الان هم بد نيست و اما يك نكته هم براي خانم هاي محتر و آن اين كه در همه جاي دنيا پوشيدن لباس هاي اروتيك و يا به عبارتي پورنو پوشي در مجامع عمومي جرمه اما الزاما هر لباس بدن نما يا دكولته اي رو لباس اروتيك نميگن شايد اگر همه جاي دنيا پوشيدن هر لباسي آزاد بود و جلب توجه نميكرد ليدي گاگا به اين زودي مشهور نميشد البته در بعضي جاها هم قوانين نپوشيدن بعضي از لباس ها به خاطر دلايل مختلفي مثل شرايط محيطي اون منطقه يا خيلي چيزهاي ديگه هست و در آخر درسته كه هر كس آزاده هر لباسي كه ميخواد بپوشه اما اصل دموكراسي ميگه مردم تا جايي آزاد هستن كه آزادي آنها لطمه به آزادي ديگران نزنه در هيچ مملكت آزادي اجازه نميدن يه نفر بره توي كشتي و كشتي را به دليل آزادي سوراخ كنه و در هيچ كشور آزادي در دنيا خود كشي آزاد نيست و البته همون مسائل آزاد رو هم افراد آزادن ولي طبيعيه كه بايد تاوان كارهاشون رو خودشون پس بدن مثلا آدم آزاده كه همه پولش رو وقت ناهار بزار روي ميز رستوران و بياد بيرون ولي شرط منطقيه اين كار اينه كه قبوا كرده باشه شام نخوره و پياده بره خونه كسي هم به شما نميگه چون اين كار رو كردي بايد پياده بري ولي در مورد عمل شما نقد و بررسي انجام ميشه ببخشيد زياد حرف زدم و آخرش هم نشد سر و ته حرف رو به هم بچسبونم اما همه اين ها دلي بود ديگه مرسي از اين كه خوندين

    • بحیرا

      پسرا همشون ادعای غیرت میکنن ولی اکثرشون تو خیابونا برا خانوما غش میرن.واقعا ثبات ندارینا داداش.
      به نظر من ساپورت با مانتوی بلند ایرادی نداره.مگه قدیما که خانوما عوض شلوار جوراب بلند با مانتو یا چادر میپوشیدن کسی از این حرفا بهشون میزد. ؟
      ساپورت ذاتا ایراد نداره ولی باید با یه مانتویی پوشیده بشه که اندامش زیاد مشخص نباشه.

    • میناخانم

      درمورد نظر سارا باید بگم قطعا خودت مادر نیستی و نمیدونی که یه مادر هیچ وقت؛ حتی اگه بخواد هم نمیتونه از بچش دل بکنه. حالا اگه دور و بر خودت یکی اینجوری دیدی که ازدواج کرده حتما مجبور بوده. خانواده هایی هم که شهید دادن حقشونه که الان از مزایاشون استفاده کنن. اون مادر اگه بچه اش شهید نشده بود خوب الان نان آور خانوده اش بود. اونایی که جانباز و اسیر بودن حقشونه که از مزایاش استفاده کنن. اونا از زندگی و جوونیشون گذشتن تا تو راحت بتونی الان این پیامهای به دردنخورت رو پست کنی... اونا هم میتونستن مثل مردای فامیل تو هنگام جنگ کنج خونه هاشون قایم بشن و به زن و زندگیشون برسن ولی اینکار رو نکردن... درضمن یاد بگیر همه چیز روباهم قاطی نکنی.

    • مجيد

      كى به كيه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج