adexo3
۶۵۸۲۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شکایت مسئولان خانه سینما از شمقدری

مصطفی افضلی‌فرد در گفتگو با خانه ملت گفت: کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس در حال بررسی موضوع شکایت مسئولان خانه سینما از جواد شمقدری به عنوان مسئول سازمان سینمایی کشور در دولت دهم است که گزارش نهایی آن را به زودی آماده خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: مصطفی افضلی‌فرد در گفتگو با خانه ملت گفت: کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس در حال بررسی موضوع شکایت مسئولان خانه سینما از جواد شمقدری به عنوان مسئول سازمان سینمایی کشور در دولت دهم است که گزارش نهایی آن را به زودی آماده خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع شکایت، عملکرد سازمان سینمایی درباره جایگاه خانه سینما و ادامه فعالیت این مجموعه صنفی است و تقریبا ۱۰ نفر از اعضای خانه سینما و جواد شمقدری برای ارائه توضیحات به کمیسیون اصل نود آمدند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: اطلاعات لازم برای این پرونده جمع‌آوری شده و کمیسیون اصل نود باید آنها را آنالیز و سپس گزارش نهایی را آماده کند.

محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز ۱۴ دی سال ۱۳۹۰ از انحلال خانه سینما با توجه به تخلفات آن خبر داد ولی محمدمهدی عسگرپور، مدیر عامل خانه سینما، اعلام کرد این موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کند. یکی از اعضای هیات موسس خانه سینمای ایران نیز معتقد بود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان انحلال تشکل صنفی سینماگران را ندارد.

براساس آیین‌نامه داخلی مجلس،‌ هرکس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. کمیسیون اصل نود مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قضائیه مربوط است، رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج