adexo3
۶۵۷۵۵
۱۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

ساپورت پوشی؛ مُدگرايی يا هنجار شكنی؟!

نوع پوشش جديد امسال عده اي از زنان و دختران كه در بين مردم به "ساپورت پوشي" شهرت يافته، حرف و حديث هاي زيادي را بوجود آورده است. عده اي معتقدند چنين پوششي خلاف هنجارهاي متعارف اجتماعي و فرهنگي بوده و در دراز مدت ممكن است روابط سالم اجتماعي بويژه بنيان خانوادگي را دچار آسيب جدي كند.

خبرگزاری ایسنا: نوع پوشش جديد امسال عده اي از زنان و دختران كه در بين مردم به "ساپورت پوشي" شهرت يافته، حرف و حديث هاي زيادي را بوجود آورده است. عده اي معتقدند چنين پوششي خلاف هنجارهاي متعارف اجتماعي و فرهنگي بوده و در دراز مدت ممكن است روابط سالم اجتماعي بويژه بنيان خانوادگي را دچار آسيب جدي كند.

پوشیدن البسه تنگ براي زنان و دختران از سوي غالب خانواده هاي ايراني پذيرفته نيست و به گفته آنان باعث تحريك مشاهده گران شده، آنان را در معرض آسيب هاي اخلاقي و اجتماعي قرار مي دهد.

در همين ارتباط، يك كارشناس ارشد جامعه شناسي شهري در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا می‌گوید: مخالفان پوشش جديد، آن را نوعي محرك جنسي مي دانند كه زمينه را براي حدوث آسيب‌هاي اجتماعي مهيا مي كند اما این نکته نیز در بررسی گرایش جوانان به این نوع پوشش یا دیگر پوشش‌های جدیدی که تطابق چندانی با فرهنگ رسمی و عرف جامعه ما ندارند حائز اهمیت است که محرك و نياز انسان‌ها در دو سطح فيزيولوژيكي و سطح اجتماعي قرار دارد يعني انسانها همانطور كه به غذا و مسكن نياز دارند به احترام و كسب پايگاه اجتماعي هم نيازمندند.

محمدرضا فتحي مي گويد: افراد در جامعه داراي پايگاه‌هاي اجتماعي گوناگون هستند، هر فرد در جامعه در مجموعه اي از موقعيت‌هاي اجتماعي قرار مي گيرد كه اصطلاحاً "شبكۀ پايگاهي" ناميده مي شود. برآيند تركيبي تمامي اين پايگاه‌هاي اجتماعي، رفتار و موقعيت اجتماعي فرد را در جامعه تعيين مي كند.

وی می‌افزاید: ساپورت پوشان در يك محله يا شهر، به طور انتزاعي يك شبكه پايگاهي تشكيل مي دهند كه پيوندي شكننده دارد. اين شبكه ها چون منبعث از مُدگرايي جديد هستند معمولاً زود مي آيند و مي گذرند. در برخي از شبكه هاي پايگاه اجتماعي افراد از انسجام بيشتري برخوردار هستند و اين زمانيست كه مجموعه پايگاه‌هاي اجتماعي يك فرد از هماهنگي و ارتباط همسويي با يكديگر برخوردار باشند. در مقابل، برخي از شبكه هاي پايگاه اجتماعي تنش زا و حالت بحران زايي دارند و اين وضعيت وقتي بوجود مي آيد كه مجموعۀ پايگاه‌هاي اجتماعي يك فرد در تضاد يا در تعارض با يكديگر باشند.

فتحي در بيان نظر شخصي اش مي گوید: من معتقدم ساپورت پوشي از سوي بانوان، صرف نظر از محدوديت هاي فرهنگي و اجتماعي كه دارد، در ذات خود نوعي اعلام هويت اجتماعي از سوي افراد است. بايد پذيرفت كه با گسترش شهرنشيني و رشد طبقه متوسط در جامعه ايراني، سبك زندگي عميقاً تغيير كرده است. به تعبير اين جامعه شناس"سبک زندگی" مجموعه ای از صورت های نو و بدیع است که به شکل نمونه های خاص در زبان، مُد، حرکات بدنی و موسیقی تجلی می یابد. سبک زندگی مجموعه ای کم و بیش از عملکردهاست که فرد برای بیان یک روایت متفاوت از خود و زندگی اش به کار می برد و پوشش هاي تازه در چارچوب مُد و مُدگرايي فقط يكي از آنهاست.

وی یادآوری می کند: دقت كنيم كه چند سال پيش هم مانتوهاي كوتاه رواج يافته بود كه به آرامي از سوي استفاده كنندگان كنار گذاشته شد زيرا مُد، زماني بوجود مي آيد و مدتي بعد اضمحلال مي يابد. رويكرد جوانان و بويژه دختران به استفاده از قليان را مي توان در همين چارچوب تببين كرد.

وي تأكيد مي كند كه در شهري چون ساوه يا اراك به تبع صنعتي شدن طي دو دهه گذشته، سه اتفاق مهم حادث شده است: شهرنشيني، تراكم جمعيت و حاشيه نشيني.

فتحي توضيح مي دهد كه زندگي شهري نه تنها بر سازمان اجتماعي، كه بر نگرش اجتماعي افراد نيز تأثير مي گذارد، گروه‌ها و قوميت هاي همگن اجتماعي دستخوش تغيير مي شود و افراد در مسير تلاش براي رها شدن از كنترل شديد فرهنگ رسمي، به خرده فرهنگ ها روي مي آورند.

اتفاقاً خرده فرهنگ هاي جوانان، پيچيده ترين شكل فرهنگ غير رسمي است زيرا جوان از يكسو خود را متعلق و مقيد به رعايت هنجارهاي گروه مرجع مي داند و از سويي براي رهايي از سيطره نظارت آن تلاش مي كند. بررسي رويكرد جوانان و بويژه دختران به ساپورت پوشي و مصرف قليان در انظار عمومي، ساده ترين مثال‌هاي دم دستي براي تبيين ماجراست.

فتحي تصریح مي كند كه خصوصیات زندگی شهری شامل احساس بیگانگی، رهایی، از هم پاشیدگی نظام فرهنگ سنتي و تنهایی در جامعه است. در اين مرحله ارتباطات متصل در جامعه سنتی گسسته شده و جای خود را به رهایی داده است. رهايي از اين بابت كه هويت فرد از نگاه ديگران پنهان مي ماند و شخص، خود را آزاد و رها در جمعيت انبوهي از سايرين مي يابد و احساس آزادي به او فرصتي مي دهد براي درهم شكستن قيد و بندهاي زندگي سنتي در جامعه اوليه، اتفاقي كه دانشمندان جامعه شناس اصطلاح "شوك فرهنگي" به آن اطلاق مي كنند.

به اعتقاد اين كارشناس مسائل اجتماعي هر كدام از اين پديده هاي اجتماعي منجر به توليد رفتارهاي خاص از سوي كنشگران مي شود كه ايجاد هويت بصري جديد در قالب نوع پوشش، ساده ترين و صريح ترين شيوه تعريف پايگاه اجتماعي خويشتن براي مخاطبان است.

وی می گوید: دقت كنيم كه مثلاً داشتن اتومبيل آخرين مدل براي نمايش پايگاه اجتماعي و توسل به ابزارهاي ثروت و قدرت براي تعريف منزلت، پايگاه اجتماعي و تفاخر شخصي قطعاً براي همگان ممكن نيست ولي با ابزار پوشش و لباس، شخص با كمترين هزينه به ارضاي نياز دروني خويش براي همرنگي اجتماعي مي پردازد يعني تبعيت از خرده فرهنگ جاري و ساري در زير پوست جامعه. نهايتاً در تراكنش بين فرد، جامعه و هنجارهاي موجود، شخص به خرده فرهنگ هاي زندگي شهري روي مي آورد تا از اضطراب دروني خويش بكاهد.

فتحي مي گويد: خرده فرهنگ ها در زندگی شهری با سه کارکرد مبارزه با احساس بیگانگی، تأمین نیازهای اولیه و اصلی و هویت بخشی جدید به کمک افراد شهری می آیند. به همين دليل معتقدم "ساپورت پوشي" صرفاً یک خرده فرهنگ شهری است نه بيشتر. ‌فرد در مواجهه با احساس بيگانگي از جامعه، به همرنگي اجتماعي روي مي آورد، خود را در جامعه رها ساخته، به تعبير عاميانه براي اينكه رسوا نشود، خود را همرنگ جماعت مي کند.

وی دليل ديگر بر انتخاب این نوع پوشش را، فرض بر مقاومت فرهنگي در برابر نهاد فرهنگ رسمي جامعه می داند و می افزاید: وقتي شخص دريابد كه فرهنگ حاكم بر جامعه به دنبال مهار كردن او به تبعيت از هنجارهاي تعيين شده از پيش است لاجرم دست به نوعي مقاومت فرهنگي در مقابل آن مي زند. بويژه جوانان، تسليم محض در برابر فرهنگ سنتي را برنمي تابند و مترصد فرصتي براي نمايش سرپيچي از هنجارهاي موجود مي مانند.

به گفته اين معلم نمونه كشوري، ساپورت پوشي دقيقاً چنين ابزاري را در اختيار افراد مي گذارد؛ براي يك دختر جوان دانشجو يا دانش آموز این نوع پوشش، فرصتي براي اعلان هويت مستقل اجتماعي از طريق درهم شكستن هنجارهاي اجتماعي است. جوان یا نوجوان وقتي مي فهمد كه ساپورت پوشيدن زير نگاه تيزبين ديگر كنشگران اجتماعي است متقابلاً با چنين پوششي سعي مي كند سيگنال‌هايي دال بر محكوم ساختن هنجارهاي سنتي و حتي مقبول اجتماعي را به بينندگان ارسال كند تا قرائت رسمي از فرهنگ غالب را نفي كرده باشد.

فتحي مي افزايد: اما شيوه برخورد فرهنگ رسمي با چنين نوع پوشش و مُدگرايي، نحوه رفتار بعدي كنشگران اجتماعي را تعيين مي كند؛ اگر نحوه برخورد، جنبه اقناعي داشته باشد، كنشگران را به تأمل در تداوم رفتار واداشته و اگر جنبه اجبار و آمرانه داشته باشد، دو شيوه رفتاري ممكن است حادث شود؛ يا شخص را به مقاومت بيشتر و قويتر براي متلاشي كردن هنجارهاي سنتي واداشته يا او را به فردي منزوي، افسرده و گوشه گير تبديل مي كند كه رفتار بعدي او در قالب پناه بردن به تفريحات ناسالمي چون مصرف روانگردان، قليان و حتي مواد مخدر به دور از چشم ناظران فرهنگ رسمي، تجلي مي يابد.

پيامدهاي شديدتري كه بر احساس ناتواني فرد در مواجهه بر شوك فرهنگي مترتب است مي تواند در آسيب هايي چون خودكشي، خيانت به همسر و حتي ارتكاب جرايم خشن ظاهر شود.

فتحي در پايان با بیان اینکه "ساپورت پوشي" در ذات خود گرایش به نوعي مُد لباس است كه امري عادي و رايج در جوامع امروزي تلقي مي شود می افزاید: طبعاً پوشش صددرصد متناسب با هنجارهاي فرهنگي و مذهبي در جامعه ما امري مطلوب، ايده آرماني و هدف غايي است اما آنچه امروز به عنوان واقعيت موجود قابل مشاهده است؛ الگوپذيري كنشگران اجتماعي از رسانه هاي جمعي، تنوع طلبي و تغيير مداوم ذائقه در پوشش، غذا و تفريحات مدرن است.

وی در پایان تأکید می‌کند: با پديده هاي زندگي مدرن شهري بايد عالمانه برخورد كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ستاره

      باید عالمانه برخورد شود رو خوب اومدین!!

    • مهناز

      یه بارم یه مطلب بذارین درمورد اینکه مردا مواظب نگاهشون باشن
      نمیشه که همیشه زن ها مراقب رفتارشون باشن
      ای باباااااااااااااااااااااااااااااااااا

      پاسخ ها

      • محیا بانو

        مهناز جون قربون لایکات. واقعا حرف دل منو زدی من نمی دونم ای همه ازادی برای مرد ها زیاد نیست اصلا واسه همینه که بعضیاشون پررو شدن

      • محمد حسین

        اخه اگه نمیخوان مردا نگاه کنن چرا میپوشن؟ اگه واقعا خانما نمیخوان دیده بشن چرا اینقدر لباسای ناجور ارایشای بیش از حد و ... دارن؟این حرف شما که میگید خانما هر چی میخوان بپوشن هر ظاهری میخوان داشته باشن اقایون نگاه نکنن مثه این میمونه که به یه نفر که داره از گشنگی میمیره بگید غذای خوشرنگ و بو میذاریم جلوت نخور! من خودم یه مردم و همیشه هم سعی میکنم به نامحرم نگاه نکنم اما شما خانمها هم باید بدونید همونطور که شما میل به خودنمایی و زیبا نشون دادن خودتون دارید مرد ها هم میل به چشم چرونی و ... دارن.این موضوع باید 2 طرفه باشه.

      • babak

        چه بسیارپسران مجردی هستند که نمی تونن ازدواج کنند و قادربه تشکیل زندگی نیستند، هرچقدر هم که بخوان نگاه نکنند و خودشونو کنترل کنن باز قدرت غریزه بالاتره و ممکنه در این نبرد پیروز بشه، بهتره فکری برای ازدواج آسان جوونها کرد

    • شیطون

      هر دم از این باغ بری می رسد ...

    • بدون نام

      بريد افكار مردم رو عوض كنيد . پدري كه از زور بي پولي مجبور بره چند جا كار كنه و فرصتي نداره كه بشينه با خانوادش درد دل كنه. مادري كه از نمي تونه سولات بچه نوجونشو جواب بده. نوجواني كه هزاران سوال توي ذهنش و همش بي پاسخ مونده. جامعه ايي كه توش اي موارد تابو ميشه و كشيده ميشه به خلوت. عزيزان انسان گرايش به تنوع داره بايد آزاد فكر كنه و خوب و بد رو خودش تشخيص بده. به زور هيچ كاري درست پيش نميره. روابط بين اعضاي خانواده در حال پاشيدن . كافي الان رو با چند سال پيش مقايسه كنيد

      پاسخ ها

      • حسین

        دین اسلام خلقی باقی نزاشته و قرآن و زندگیه معصومین تمام سوالاتو جواب دادن اگر به ریسمان علی (ع) چنگ نزنید و ازش جدا بشین رنگ رستگاری رو نمیبینید اینو از منه تازه شیعه شده داشته باشید.
        من آدم مذهبی ای نیستم که فکر کنید بگید وای باز این مذهبیه اومد نه من خیلی هم ایمانم ضعیفه ولی فهمیدم که به جز در خونه خدا و اهل بیت هیچ جای دیگه ای خبری نیست.
        جوونا تحقیق کنید

    • vito

      چه عجب یه تحلیل درست در این مورد گفته شد

    • ققنوس

      من نمیدانم چرا به مسائل مهم رسیدگی نمی کنن انوقت بفکر ساپورت و این حرفا هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکلمون فقط ساپورت خانوماست دیگه

      • محیا بانو

        مشکل ما خانوما هم اینه که امثال کاربر نه تغییر کردنو بلدن نه فضولی نکردن و هزاران نه دیگر.بهت توصیه میکنم کاربر مریض برو پیش دکتر شاید حالت خوب شه گر چه امیدی ندارم

      • جوابیه محیا بانو

        شمایی که تو یه سطر این همه توهین میکنی به کسی که منظورش رو خوب نفهمیدی . چطور خودتو یک بانو خطاب میکنی . من خودم یک زن هستم وکاملا موافق با شما . منظور من اینه که توی این مملکت مسائل خیلی مهمتر از ساپورت خانوما هست و چرا باید ساپورت پوشیدن یک خانم .معظل باشه برای جامعه .؟؟!!

      • محیا بانو

        ببخشید کاربر جان والا دیگه انقدر داشتم پررویی کاربرای مردو میخوندم که دیگه اعصابم داغون شد من فکر کردم شما همونی در ضمن هر کسی این کامنت قبلیتونو بخونه فکر میکنه شما مخالفیو حرفت اینه که مشکلت ساپورته اگر از اول همین کامنت دومتونو مینوشتید من تشویقتون میکردم اگر کامنتای قبلیمو بخونید متوجه میشید من تا حالا با کسی این جوری حرف نزدم ولی این دفعه به عنوان یه دختر بهم خیلی بر خورد و فکر کردم شما مخالفین یازم عذر پوزش معذرت :))))))))))

      • بدون نام

        خواهش میکنم محیا بانو . ما خانوما انقدر حقمون ضایع شده تو این مملکت وانقدر نابرابری داشتیم که هممون یه جورایی زدیم به سیم آخر

      • محیا بانو

        قربونت :))))))))))))))))))

    • شهره

      اونقدر روی این مسئله مانور می دن، اینقدر رسانه ها از ساپورت و لباس تنگ حرف می زنن، اینقدر گشت ارشاد و پلیس می ذارن که مردم حساس تر می شن. شوهر من که قبلا توجهی به این مسائل نداشت الان حساس شده و لباس های همه ی خانم ها را چک می کنه. اون روز صفحه ی برخورد با بدحجاب ها رو باز کرده بود و سرتاپای خانم ها را بررسی می کرد که ببینه اشکال لباس هاشون چی بوده. آخه چرا مردم رو حساس می کنید و ذهنشون رو درگیر می کنید! کارهاتون کاملا نتیجه ی عکس داره.

      پاسخ ها

      • مجید

        بپا پاش از راه در نیاد. از ما گفتن....

    • لیلا

      ساپورت؟؟؟داریم واقعا مردم؟آره داریم ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه نداریم اجازه نوبت قبلیا بودن

    • always blue

      بابا برید به جای گشت ارشاد گشت مبارزه با مواد مخدر یا سارقین مسلح بذارید مگه خانمای ساپورت پوش چه تهدیدی واسه جامعه دارن؟؟؟ هرکی نمیخاد چشمش کور نگاه نکنه اصلا بمونه خونه چون بوی عطر نامحرم رو چه کنه؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        ساپورت پوشیدناتون منشا تمام انحرافات جووناست..

    • بدون نام

      ای کاش عکس دختر نعیمه اشراقی دختر نوه امام(ره) که تو کانادا برنده جایزه شد و عکسش رو تو فیسبوک گذاشته بود رو هم میگذاشتید ایشون هم ساپورت پوشیده بودن

      پاسخ ها

      • mini

        ایشون فقط نوه ی امام هست ولی دلیل نمیشه که فکر کردنشون شبیه امام باشه...مثلا پسر دکتر حسابی دکتر حسابی شد یا هزارتا نفر دیگه!
        این خانوم یه شخصیت مستقل با یک طرز فکر منحصر بخودشه برای کاراشم خودش مسئوله
        من اینا رو نگفتن که که تایید کنم ساپورت پوشی کار بدیه و بحران جامعه ماست،!به این خاطر گفتم که الگویی که انتخاب میکنیمو بخاطر خودش انتخاب کنیم نه بخاطر اجداد و اطرافیانش!

      • zizi

        گیرم پدر تو بود فاضل! از فضل پدر تو را چه حاصل؟
        تازه این که پدربزرگم هست!
        نوحم پسرش از بدان بود

    • همراه آبی

      هم مد گرایی هم هنجار شکنی

    • بدون نام

      اگه ساپورت خوب بود که همه جا ازش انتقاد نمیکردن

      پاسخ ها

      • شیرین

        عجب استدلالی کردی کاربر جان کاااااااملا قانع شدم!!

    • شیرین

      خانم نعیما اشراقی نوه امام خمینی (ره) هم در یه مراسمی توی کانادا یه شلوار بسیار تنگ پوشیده بودند. عکس هاش هم توی اینترنت موجوده. خب ما هم دوست داریم بپوشیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب اینا میگن مرگ خوبه واسه همسایه

      • سپیدار

        من به ایشون جسارت نمیکنم ولی از فضل پدر تو را چه حاصل؟
        رفتار هر کس معرف شخصیت خودش است
        امام خمینی امام خمینی بود خانم اشراقی هم خانم اشراقی است حالا چون نوه امام هستن و ساپورت پوشیدن میشن حجت؟

      • بدون نام

        سپیدار+++++++++++++++++++++++++++++++++++

    • محسن

      آخه مگه چه گناهی کردیم ما مردااااااا...
      بابا یه نگاهییییی به دور و ورتون کنیییییییییییید!!!

    • خانم

      دخترایی که ساپورت میپوشید بااین کارشمافکروذهن پسرای مردم رومنحرف کردیدنمیشه که چشم بسته توخیابون راه برن..یکم رعایت کنیدبااین کار تون به چی میخایدبرسید....جای تاسف بخدا

      پاسخ ها

      • ستاره

        تو برو به حال زار خودت تاسف بخور .... خرافاتیه محدود....

      • سپیدار

        خرافاتیه محدود!!!
        کاش شما هم برای توهیناتت حد قائل بودی

      • بدون نام

        ستاره خانوم، اگه نمیتونی جواب بدی، چرا به خانم توهین میکنی؟
        این که دلت میخواد ساپورت بپوشی، دلیل نمیشه کار خوبی باشه.
        هوای نفست تمام وجودتو اشغال کرده

    • بدون نام

      ای کاش دولت با این همه اختلاس و رانت خواری مبارزه می کرد من افرادی رو می شناسم که با باندبازی و رانت خواری تو یک هفته میلیارد شدن باور کنید فقط تو یک هفته
      این همه مشکلات اقتصادی و فساد مالی بزرگ داریم اون وقت گیر دادن به این چیزا

      پاسخ ها

      • فاطمه

        واقعا باهات موافقم این همه کثافت کاری و هم جنس گرایی و حتک حرمت و این هم بی پولی و ... بازم بگم؟؟ گیر دادن به همین یه ساپورت

    • رادمهر

      نمیدونم چرا بعضی از افراد برای دیده شدن ! به گونه ای در جامعه ظاهر می شن که نه در شان خودشونه و نه در شان خانواده شون

    • مجید

      سلام
      می تونم بپرسم چرا حالا همه سایت ها به ساپورت پوشیدن گیر دادن؟

      اینقدر ما بی فرهنگیم که یه ساپورت بخواد یه دختر بپوشه بگیم طرف یا فا .... هست یا می خواد جلب توجه کنه؟

      همین کار ها رو کردیم شدیم جهانی 100 فکر ما تو چه چیزایی هست بعد اروپایی ها فکرشون تو چیز ساختنه اگر ما ایرانی ها هم کار حسابی داشتیم 90% و مثل بعضی از مدیران این سایت ها که این مطالب رو منتشر می ککنند بیکار نبودیم الالن وضع مملکتمون این نبود

    • ماریا

      پوشش هر شخصی نشانه شخصیت اجتماعی اوست پس سعی کنیم با پوشش مناسب باعث تحریک و جلب توجه افراد نشیم.

    • esmat

      عزیزان چه اشکالی داره ساپورت پوشیدن مانند جوراب میمونه ولی ضخیم ترچقدرشما الکی هر چیزی رو کش میدین حالا خوبه جوراب شیشه ای نیست

    • بدون نام

      خود من هم ساپورت ميپوشم اما با مانتو بلند اين بلندى كه ميگم واقعاً بلنده،محمد حسين كاملاً با نظرت موافقم جداً بعضى از خانما واقعاً پى جلب توجه كردن ميگردن،بنده با خانم بودنم روم نميشه نگاشون كنم يعنى فكر ميكنم اگه،،خيلى خيلى عذر ميخوام،،برهنه باشن انقدر جلب توجه نميكنه كه اينا با اين پوشش ها شون جلب توجه ميكنن!يكى از دوستانم وقتى از كانادا مياد ايران هميشه براش اين جالب كه چرا سرووضع دختراى تهران تحريك كننده تر از كشور آزادى مثل كانادا است نه تنها تحريك كننده نيست بلكه اصلاً به چشم نمياد!من مخالف تميز و مرتب و به مد روز بودن نيستم اما رعايت اعتدال رو هم قبول دارم

      پاسخ ها

      • سپیدار

        دقیقا
        موافقم
        یکی از اقوام ما هم که کلا اونجا زندگی میکنه یه بار اومده بود ایران می گفت این سرو وضعی که برای خانمهای ایرانی عادی و معمولی شده اونجا فقط تیپ یه سری آدم خاصه بینوا روش نشد بگه فا..... ها

      • بدون نام

        سپیدار من هم انگلیس بودم درسته که خانومای ایرانی خیلی بد و غلیظ تر از خانومای غربی ارایش می کنن ولی از لحاظ پوشش غربی ها از ما خیلی بدترن مثلا هم تو انگلیس و هم فرانسه روزهای افتابی خانومایی رو می بینی که تو پارک ها با لباس زیر خوابیدن حموم افتاب می گیرن

    • حسن

      بابا اونایی که مخالفن ، بی خیال مخالفت شن . اجازه بدید دخترا بپوشن هم خودشون حال کنن و هم ما پسرا.
      من خودم مخالف این نوع حجابم ولی بعضی املا که مخالفت با بد حجابی رو امل بازی میدونن ، باید برخورد معکوس داشت.یعنی بهشون گفت بپوشید تا ما هم یه فیضی از اونا ببریم . خودشون میخوان دیگه . اونا ارائه میدن پسرا استفاده میکنن. فردا هم اگه تو خیابون گیر یکی از این شرور ها یا چه بدونم جوونایی نا اهل افتادن و باعث سلب آرامششون شدن بهشون میگیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه منفی دادم
        با دقت که خوندم متوجه منظورت شدم

      • مجید

        حرف حساب جواب نداره. دمه شما گرم.

      • مهسا

        بابا چرا اینجوری به قضیه نگاه میکنید؟!!!
        شاید یکی پول نداره شلوار جین بخره
        من خودم به شخصه پولم فقط به ساپورت میرسه
        وقتی ی ساپورت قیمتش 30 تومنه
        مگه دردبی درمون دارم که برم 80/ 90 تومن بدم شلوار جین O_o

    • حسین

      من به عنوان یک مرد دوست دارم شلوارک بپوشم تو همه جا...
      کدوم آزادی؟ واسه مردها هم ممنوعاتی هست. حسودی آزادی ما مردها رو نکنید لطفا

    • فرشاد

      اصلا مسائل جامعه ربطی به پوشش زن نداره . حالا ساپوت یا هر چیز دیگه. هر مسئله ای میشه که نباید رو زن خالی کرد . خیلی هم عالی هستن زنای ایرون.

      پاسخ ها

      • بی تو

        افرین بر شما

      • بدون نام

        آره خیلییییییییییی!!!!!!!!!!!!!!!!
        البته برای سواستفاده شما مردا.

    • مهسا

      آقاي محمد حسين +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
      من خودم دخترم ولي خدايي راست ميگه ديگه!! دختره اندازه يه عروس ارايش كرده صد رنگ و مدل لباس رو هم روهم پوشيده و هزار جور دستبند و گردنبند و انگشتر انداخته اومده سوار اتوبوس شده بعد ميگه خب پسرا نگاه نكنن!!!!!!!!!!! پس دقيقا ميخواستي كي نگاه كنه كه اين شكلي كردي خودتو!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا با شما موافقم
        من هم ساپورت میپوشم اما نه دیگه این مدلی

    • کیانا

      وای چقد نظر-وقتی جامعه ای 180 درجه عوض میشه اینم عواقب طرز فکر مردمش میشه-جامعه ما بین مدرنیته و سنت گرایی گیر کرده باید تعادل باشه نه خیلی غربی نه خیلی سنتی-اگاهی-اموزش باید به وجود بیاد جوونام به مقتضیات جوونی دوست دارن تو معرض توجه باشن ولی این اموزش باید طوری باشه که روح جوون دچار عقده خود نمایی نشه.محدودیت بیش از حد همیشه نشانه عکس داره

    • بدون نام

      دوستانى كه از ساپورت حمايت ميكنن!،دوست دارم يك بار بريد بام تهران(توچال)اونوقت متوجه ميشيد اين ساپورتى كه ما ازش داريم بد ميگيم و مخالفشيم رو ببينن،متوجه خواهيد شد كه منظور ما چه ساپورتى!خانم ساپورت پوشيده جلو مانتو هم باز باز در حدى كه فكر كنيد اگه استين نداشتن باد ميبرد!ساپورت هم كه تنگه در نتيجه چى معلوم ميشه؟ببخشيد نميشه گفت!همين و ميتونم بگم فيخالدون!حالا به نظر شما آقا پسرى كه ميگى چه عيبى داره بذاريد هم خودشون حال كنن هم ما!آيا به خواهر خودت هم اجازه ميدى كه با اين وضع بيرون بياد كه هم خودش حال كنه هم پسرها؟!اگه جوابت آره است كه ببخشيد وقتت رو گرفتم نمى دونستم شما...!

    • ققنوس آبی

      مگه نوه امام کیه اونم یه آدمه . یه دختره خوب خودش باید خوب باشه نه اینکه هر کسی از راه رسید بشه الگوی رفتاریش . همچین میگی نوه امام که هر کمی نفهمه فکر میکنه دختر پیامبره نعوذ بالله . قصدم توهین نیست واسه دخترای مجرد که هیچی ولی اونایی که متأهلن واقعا شوهرای بی غیرتی دارن اگه زناشون و اینجوری بیارن بیرون از خونه . کسی که زنشو مثه عروسک میکنه میاره بیرون دیگه زنش خودش نیست ، زنه مردمه . اگه زنا واقعا عاشق شوهرشاشون باشن نیازی نیس دیگه برن تو خیابونا خود نمایی کنن و همینطور واسه مردا . من مردم دلم میخواد نگاه نکنم ولی خب هر طرف که سرم و میچرخونم بازم هست مگه اینکه آدم کور باشه . اول که مانتوها کوتاه شد . بعدش ساپورت اومد . بعدشم خدا بخیر کنه دیگه ...
      من نمیگم گشت ارشاد کار دستی میکنه این چیزا باید فرهنگ سازی بشه که متأسفانه فرهنگ ما رو غرب داره میسازه . من نمیدونم غرب اینهمه حسن و خوبی داره چرا فقط ما برهنگیشو یاد گرفتیم . اگه برهنگی فرهنگه که بابا خر و اسب و گربه و... خیلی از آدما با فرهنگترن . بعدشم میگن ما آزادی نداریم . دیگه والا فقط مونده کنار خیابون هر کی بایکی مشغول شه . ...
      فقط یادمه یه زمانی زنا و دخترا واسه خودشون خیلی ارزش قائل بودن ... یادش بخیر ...

      من امروز که روز دختر هستش رو به همه دخترا تبریک میگم . امیدوارم یکمی فرهنگ ایرانی بودن کسب کنن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ++++++++++++++

    • حسین

      به نظر من پوشیدن ساپورت خیلی هم خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه زنگ به خودت بزن!!!!!!!!!!!!
        مرسی عمو جون مرسی که در نظر سنجی ما شرکت کردی!هه
        یه جایزه خوب هم داری

      • بدون نام

        جایزش یه ساپورت پلنگی واسه خواهرشه!

      • بدون نام

        کاربر، خیلی با مزه ای:)
        خداییش از ته دل خندیدم

    • دنیا

      من " زنم " و به همان اندازه از هوا سهم میبرم که ریه های مرد سهم میبرد. درد آور است که من آزاد نباشم تا او به گناه نیوفتد. فرم بدنم بیشتر از افکارم به چشمهایش می آید. تاسف بار است که باید لباسهایم را به میزان ایمان او تنظیم کنم.( سیمین دانشور)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دنیا جون به خدا اگه خانم دانشور الان زنده بودن و وضع دخترها رو میدیدن مطمئنا مخالفت میکردن اون زمان که سیمین جون این اثار ادبی رو نگارش کردن وضع اینطور که الان میبینیم نبود! درست نمیگم؟ما نمیگیم به روز نباشیم میگیم هرچیزی حدی داره حتما عکس بعضی هاشون رو تو فیس بوک دیدی اصلا فیسبوک چرا تو جامعه!حالا خودت قضاوت کن بعضی هاشون زیاده روی نمیکنن و ایا هدفشون فقط و فقط جلب توجه نیست؟من هم مثل همه دخترها دوست دارم زیبا و خوش پوش باشم(اصلا این خصلت افرینش زن هست) اما نه به هر قیمتی!

      • این منم

        دقت کردی؟ ((نه به هر قیمتی))

    • محمود

      اگه جوونارو به حال خودشون بزاريد همه چيز حل ميشه.اينكه مشكلي نيست كه اينقدر بزرگش ميكنيد.يه لباس يا مدل مو آسيبش بيشتره يا فقر و بيكاريه جوانان؟؟؟
      اگه اين حساسيتي كه به لباس و ظاهر مردم داشتيم توي موارد ديگه هم بود اين مملكت گلستان ميشد.
      با تشكر

    • شهاب

      پشت ساپورت دست آمريكا و صهيونيسته ! باعث فقر و گروني ساپورته! دلار 3300 تومن باعثش ساپورته! بيكايره جوونا عاملش ساپورته! پورشه و مازراتي 1100 باعثش ساپورته ! ...... بابا اصلا عامل همه چي ساپورته ! اگه نميدوني بدون مشكل اصلي جامعه ساپورتههههههه ! تورم 40 درصدي مرداد روحاني هم عاملش ساپورته ! روحاني متشكريم !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا کی گفت عامل همه اینا ساپورته؟!!!
        برادر من حق با شماست اما همه چیز رو باهم قاطی نکنیم

      • بدون نام

        برو بابا .هنوز 2 ماه نشده روحانی اومده چرا چرند میگی؟برو دعاگوی احمدی نژادت باش بابت همه این قضایا چرا آویزون روحانی بدبختی؟

    • مهنا

      مثلا پوشیدن ساپورت نشانه ی چیه؟

      پاسخ ها

      • حسین

        نشانه ی ایمانه عزیزم!!!!!!

    • نایس

      دقیقا اینطوریه لباس یه چیزیه که انتخابش باید آزاد باشه هر چقدر حساسیت بره بالا تحریک به هنجارشکنیم بیشتر میشه. واقعا آزادی بهترین چیزیه که میشه تصور کرد. یعنی بعضیا فکر میکنن اگه پوشش آزاد باشه ملت لخت میان تو خیابون نخیر حجاب مال اسلام نیست هر انسانی دوست داره لباس بپوشه و حتی لباس زیبایی که همه تحسینش کنن هیچ کس لخت بودن رو دست نداره ذات انسان اینه

    • آمیتریس

      خداییش اینام دیگه خیلی شورشو در اوردن.آدم باید حیا داشته باشه.یعنی چی سرشونو میپوشونن بعد تمام پاشون پیداس.تعادل داشته باشه.نه خودشونو چادر پیچ کنن نه با این شلوارا بیان بیرون.خجالتم خوب چیزیه والا

    • غریب آشنا

      حالم بهم می خوره از مردایی که مثه حیوون می مونن و با هرچیزی تحریک می شن
      کاشکی مردان مملکت ما یه مقداری خودسازی و خویشتن داری و از مردان غرب یاد می گرفتن که با هرچیز مسخره ای تحریک نشن
      بعد هم برای پنهون کردن عیب و ضعف های خودشون خانمارو مقصر می کنن

      پاسخ ها

      • mmmmmm

        به خدا غرب اگه اینطوری باشه!نه اینکه پوشیده میگردنا نه منظور من اینه که انقدر که نوع لباس تو تحریک کردن پسرا تاثیر داره لخت لخت گشتن نداره

      • بدون نام

        من نمیدونم 40 هزار دختر وپسر میرن کنسرت لیدی قاقا اونم لباس لیدی قاقا که همه میدونن چی میپوشه چرا پسرای امریکایی منحرف وتحریک وکوفت وزهرمار نمیشن؟؟؟؟؟
        از بس مردای ما بی جنبن

      • بدون نام

        با طبیعت ضدیت نکن غریب جان.
        مرد اگر زود تحریک بشه، عیب نیست، طبیعتشه. اگر دنبال تحریکش حرکت کنه و گناه کنه، این عیب هست

    • کیانا

      اونقد هی گفتن نعیمه اشرقی ما رفتیم عکساشو تو نت دیدیم.کجای این خانم ساپورت تنشه؟بنده خدا یه شلوار تنگ پوشیده اونم مشکی که اصلن هم جلب توجه نمیکنه.واقعا بعضی مردم باید خجالت بکشن که اینوری کامنت میذارن-به جایی پوشش این خانم که خیلیم نرمال هست بهتره به مدارج علمیش نگاه کرد.چمها رو یاید شست جور دیگر باید دید.با این طرز تفکر این ملت فعلی, ماهنوز جهان دهم باقی میمونیم فقط کارمون شده خاله زنک بازی و قضاوت رو مردم.شرم اوره.............

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر هم زیبا هستن

      • بدون نام

        اگه خانمی با همون حجابی که ایشون داره بره تو خیابون ماموران نیروی انتظامی چی به سرش میارن؟ اگه کسی به حجاب اعتقاد داره هر جای دنیا که باشه باید یک جور لباس بپوشه مثل مسلمانان کشورهای اروپایی

      • بدون نام

        خلقت خدا زیباست نه ایشون

    • بدون نام

      باید ریشه فساد در جاهای دیگه مورد بررسی قرار بگیره مثل فرهنگ و تفکر جامعه یه استادی داشتیم که می گفت قبل از انقلاب دخترها با مینی ژوپ (دامن بالای زانو) میومدن دانشگاه و ما بهشون نگاه هم نمی کردیم و از کنارشون بی تفاوت رد می شدیم حالا دخترها این همه لباس می پوشن بعد شما پسرا....
      الان همین که دانشجوهای ترم 1 وارد دانشگاه میشن از همون هفته اول دنبال....

    • لاله

      روز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر بر همه دخترای گل ایرونی اهل مد وساپورت پوش یا محجبه و چادری مبارک.امید که اول از هر چیز احترام به نظرلت یکدیگر را رعایت کنیم.

    • دنیا

      هیچ شکی نیست که ساپورت پوشیدن باعث زیباتر شدن و زیباتر جلوه دادن خود آدم میشه! بعضی از دختر ها که به پوشش دختر های ساپورت پوش یا زیبا اعتراض میکنن ...من فکر میکنم نمیتونن زیباتر از خودشونو ببینن! مثلا وقتی خودم وارد یه مهمونی میشم اصلا دوست ندارم خوشگل تر از خودم رو اونجا ببینم . دوست دارم زیبا ترین فرد خودم باشم و زیبا ترین لباس تو تن خودم باشه . و اگر دختری رو ببینم که احساس کنم از من زیبا تره از همه لحاظ شاید به ظاهر باهاش بگو بخند داشته باشم ولی اصلا ازش خوشم نمیاد. اون وقت تو تمام مدت مهمونی در رقابت با اون خودم رو میبینم. من اینجوریم یا همه اینجورین؟

    • مريم

      كاش درد جامعه فقط ساپورت پوشيدن بود بريد يه كم به مسائل جدي رسيدگي بشه نه لباس پوشيدن خانوما چرا به لباس پوشيدن مردا هيچ كس ايراد نميگيرن اونا نامحرم نيستن فقط خانوما بايد محكوم شن

    • بدون نام

      الان اگر همه ساپورت پوشها ساپورتشونو در بیارن ، دیگه مملکت هیچ مشکلی نداره ، همه چیز حله !!!!!!!!!

    • مسعود

      رسانه ها و روزنامه ها با انتقادهای زیاد خودشان بیشتر تبلغ میکنند و کسی هم که نمیداند بیشتر ترغیب به چنین پوششی میشود

    • یاسر

      حالا چرا اسم جوراب شلواری اینقد باکلاس تلفظ میشه ساپورت؟!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • زهذا

        گیر نده حالا.............

    • سارا

      مگه شلوارهای بندری تنگ نیستن؟ فرهنگ و بنیان چیه مسخره کردین خودتونو...تا یه چیزی مد میشه جبهه میگیرن.یه عده ای هستن که میخوان افغانستان کنن ایرانو نظرشون محترم واسه خودشون نگهش دارنو بدونن نمی تونن فکرشونو به کسی تحمیل کنن انقدم کمن که صداشونم کسی نمی شنوه بهتره از کرم ضد سوختگی استفاده کنن:))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنطق عن الهوی
        از روی هوای نفس حرف میزنی سارا

    • سعید

      آقا! ما بچه روستایی هستیم! کاش یک عکس از این ساپورت می گذاشتید! تا متوجه می شدیم که از چه بحث می کنید!
      هرچند بهتره که هرکس لباسشو خودش انتخاب کنه!

    • babak

      با سلام خدمت خانم ها و آقایون محترم
      می خوام بگم که اگر هر چیزی رو بیشتر بهش گیر بدن انسان بیشتر حریص تر میشه
      اگه دقت بکنین قدیم ها که گیر به روسری میدادن همه حریص بودن و اگه کسی یه ذره از موی کسی بیرون بود همه به اون نگاه میکردند ولی حالا دیگه برای همه عادی شده
      در مورد لباس هم همینطوره ولی باید ضمن اینکه استقلال خانم ها باید حفظ بشه باید طوری پوشش خودشونو حفظ کنند که باعث مسائل اجتماعی نشه چون کسانی که نمیتوانند ازدواج کنند با دیدن این منظره ها تحریک به انجام کارهای خلاف و نادرست میزنند از جمله تجاوز و دزدیدن و ...
      من خودم دیروز داشتم با ماشینی که تازه خریدم تو خیابون پاسداران میرفتم که یک ماشین که رانندش یه پسر جوون بود از پشت سر محکم به ماشین من زد چون داشت به خانمی که همین ساپورت ها رو پوشیده بود و مانتوش دکمه هاش باز بود رو نگاه میکرد.

      پاسخ ها

      • hoori

        حالا آقا بابک اگه نمیگفتی تو کدوم منطقه بودی و ماشینتم نو بوده نمیتونستی خاطرتو کامل تعریف کنی؟!!!
        ولی باهات موافقم

      • babak

        hoori جون سلام
        این تو ذات منه که دقیق و کامل صحبت کنم که جای سوال برای کسی پیش نیاد
        و ممنونم از اینکه نظر منو تائید کردی

      • زهرا

        آقا بابک گل تا هرچی به شما ها میگن می ذارید به حساب ذات بابا به ذات بد ذاتتون بگید ما هم دل داریم . الان همه چیز این مملکت درسته و فقط ساپورت پوشیدن ما مشکله؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • زهرا

      سلام به خانومای گلی که می گند چرا آقایون چشماشونو درویش نمی کنند!
      این تو ذات پسراست. خدایی به شما بگند آرایش نکن یا لباس خوشگل نپوش حاضری؟؟ منم نمی گم لباس خوشگل نپوشید یا این که آرایش نکنید اما یه حریمی قائل بشید! این لباسا رو بذاریند برا تو خونه هاتون! خداییش وقتی این لباسا رو می پوشید و می خواید بیاین بیرون منطقی فکر کنید! فرض کنید شوهرتون چه حالا چه آینده با شما میاد بیرون و به جا که حواسش به شما باشه چشمش می گرده!
      ریشه ی سست بودن بنیان خیلی از خوانواده ها همین نامناسب بودن حجابه!

    • زهرا

      عزیزانم بپوشید،ساپورت پوشیدن هیچ اشکالی نداره . مردا یاد یگیرن که چشماشونو درویش کنن یا به چشم خواهری نگاه کنن...............

      پاسخ ها

      • babak

        زهرا جون سلام
        به نظر من این اصطلاح که میگن به چشم خواهری نگاه کنن غلطه چون هیچ کسی به بدن باز خواهرش نگاه نمیکنه بخصوص که بخواد حالی به حالی بشه
        البته این نظر شخصی منه نمیدونم درسته یا نه ؟؟؟؟؟
        البته پوشیدن ساپورت یا هر پوشش دیگری که خانم های محترم دوست دارند که بپوشند قابل احترامه ولی نحوه پوشش آن مهمه که باعث تحریک دیگران نشه و فقط این زیبائی رو باید شخص برای شوهرش بذاره و دلربائی کنه و...

    • babak

      با سلام خدمت خانم ها و آقایون محترم
      می خوام بگم که اگر هر چیزی رو بیشتر بهش گیر بدن انسان بیشتر حریص تر میشه
      اگه دقت بکنین قدیم ها که گیر به روسری میدادن همه حریص بودن و اگه کسی یه ذره از موی کسی بیرون بود همه به اون نگاه میکردند ولی حالا دیگه برای همه عادی شده
      در مورد لباس هم همینطوره ولی باید ضمن اینکه استقلال خانم ها باید حفظ بشه باید طوری پوشش خودشونو حفظ کنند که باعث مسائل اجتماعی نشه چون کسانی که نمیتوانند ازدواج کنند با دیدن این منظره ها تحریک به انجام کارهای خلاف و نادرست میزنند از جمله تجاوز و دزدیدن و ...
      من خودم دیروز داشتم با ماشینی که تازه خریدم تو خیابون پاسداران میرفتم که یک ماشین که رانندش یه پسر جوون بود از پشت سر محکم به ماشین من زد چون داشت به خانمی که همین ساپورت ها رو پوشیده بود و مانتوش دکمه هاش باز بود رو نگاه میکرد.

    • الی

      بابا من که دخترم و مثلا رو مد بعضی از این دخترا رو که میبینم حالم ازشون به هم میخوره از دختر بودن خودم پشیمون میشم . معلومه واسه چه کاری میان تو خیابون

    • آرزو

      عزیز من دخترا که حتما واسه پسرای بی هویت لباس نمی پوشن؟
      چرا ما نباید توی این جامعه به میل خودمون،واسه دل خودمون لباس بپوشیم و رفتار کنیم؟؟هرکی با ساپورت از راه به در شد خاک تو سر بیجنبه اش کنن،بدرک
      بابا چشماتونو درویش کنین،تا کی ما بخاطر از راه بدر نشدن شما تو محدودیت باشیم؟

    • غزل

      دردم می اید من آزاد نباشم تا تو به گناه نیفتی..
      دردم می اید قوسهای بدنم بیشتر از افکارم به چشمت می اید.....

    • مهسا

      ما دخترا نمیتونیم به خاطر پسرا اسایش خودمونو نابود کنیم که ما هرطور دوس داریم زندگی میکنیم به کسی هم مربوط نیست اصلا من میخوام برم جهنم به شما چه ربطی داره اخه

    • مهسااااا

      چطور از زیر این همه ارایش و لباس تنگ نفس میکشید؟

    • مرسده

      قبول دارم که حساسیت بیش از حد رو هر چیز کارو خرابتر میکنه و چ بسا خیلی از فسادها هم از همونجایی شروع میشه که محدودیتهای بی حد و مرز و بی منطق اوج میگیره ولی خوبه بدونیم هر سخن جایی و...من خودم به شخصه ی ادم نرمالم نه با حجاب...نه تیریپ ساپورتو...بقول خیلی از دوستان هم جامعه ی ما هزار تا مشکل مهمتر هم داره ولی در تکمیل حرفام میخوام بگم گرچه قبول دارم خیلی از مردا خیلی...و از ی نقطه 600 تا تصویر و معنی میسازن ولی خانوما هم نباید توقع داشته باشن پا از خیلی حدود فراتر بذارن اونوقت 1 پسر خز هم هی نگاه نکنه و چیزی نگه چون مطمینا اینکارو میکنه از کسی ک شعور انسانی و اجتماعیش انقدر پایین ک ب یکی بدتر از خودش که حالا با سر و وضع ناجور میاد بیرون تیکه میندازه و...نباید توقع داشت که نگاه نکن...سنگ مفت گنجشک مفت
      خدا تو قران اول ب مردا گفته چشاشونو کنترل کنن بعدشم ب خانوما گفته ی حدودی رو رعایت کنن..
      حالا دیگه صلاح مملکت خویش خسروان دانند

    • مرسده

      ببخشیدا ولی واقعا متاسفم...
      یعنی ازادی و محدودیت برای بعضیا واقعا تو ساپورت خلاصه میشه!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟کسی ک سطح فکرش این باشه جایی برای حرف زدن نمیذاره...
      1کاری..لباس زیر ست بپوشید برید بیرون 1 پلاکارت بگیرید ک لطفا نگاه نکنید...حالا میگفتید مانتو راحتتر یا چ بدونم شال سبکتر و ..یا مثلا سندل بپوشیم پامون خنکتر اکی...ولی واقعا حکمت راحتی ساپورتو الله علم...از اون حرفا بودا

    • زندگي كرده دراروپا

      باسلام
      درغرب هرپوشش نمادگروهي خاص است پليس،پرستار،رفته گرو... حتي گروه هاي اجتماعي نيز نشان وپوشش مخصوص به خودرودارندكه مثلا هروقت اعتراض مي كنند ازپوشش معلوم باشه متعلق به كدام گروه هستند ومتاسفم كه بگوييم كه جوراب ساپورت پوشش زنان روسپي(فاحشه) است وبعضي ازآدم هاي ناآگاه اون رومي پوشن چون فكر مي كنن كه كلاس داره واقعا اين كارتاسف داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج