اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۵۴۶۹۳
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

BBC فارسی باز هم در کنار اغتشاشگران

هرگاه سخن از اغتشاش در ایران باشد، بی‌بی‌سی فارسی با کنار گذاشتن تمام اصول حرفه‌ای عرصه رسانه به حمایت از اغتشاش‌گران مبادرت می‌ورزد، اغتشاشات اخیر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

خبرگزاری فارس: بخش فارسی بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا، بی‌بی‌سی، در ایران کم شناخته‌شده نیست. شبه‌رسانه‌ای که در به‌راه انداختن کودتا علیه دولت محمد مصدق نیز نقش داشت، اگرچه شاید بعضا در تنظیم خبر خبره باشد اما چون کار به اغتشاش در ایران بکشد، شهوت بروز حمایتش از ناآرامی، تمام پرده‌های حرفه‌ای‌گریش را نیز می‌درد.

در شرایطی که حتی برخی حامیان اغتشاش در سال ۸۸ نیز، اغتشاشات اخیر در ایران را «بی‌ریشه» و «فرونشستنی» خوانده‌اند، بی‌بی‌سی نمی‌خواهد دست‌کم بر اساس تاکتیک قدیمی خود بی‌طرف به‌نظر برسد. نوع گزارش‌ها از اغتشاشات بی‌پرده حمایت‌آمیز است، صدایی که از به‌اصطلاح مخاطبان پخش می‌شود، تقریبا یک‌دست به حامیان اغتشاش اختصاص دارد و کارشناسانی که برای گفت‌وگو انتخاب می‌شوند نیز عموما یا آشکارا از اغتشاش حمایت می‌کنند یا دست‌کم کوچک‌ترین موضعی علیه آن ندارند.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، امروز (یکشنبه) اعلام کرد که هیچ کدام از تجمعات اغتشاش‌گران حتی به جمعیت هزار نفری هم نرسیده است. حتی اگر در روز ۵۰ شهر هم درگیر اغتشاش بوده باشند، کل جمعیت اغتشاش‌گران - که از منظر بی‌بی‌سی فارسی، به رغم اعتراضات سال ۱۳۹۰ در انگلستان کارشان آشوب نیست، بلکه اعتراض است - کمتر از ۵۰ هزار نفر می‌شود. اگر جمعیت ایران ۸۰ میلیون نفر باشد، این بدان معناست که جمعیت اغتشاش‌گر که امروز، به مراتب کمتر از دیروز هم بود، کمتر از ۶ صدم درصد جمعیت ایران است. ناآرامی‌های چنین درصدی از جمعیت، آیا واقعا شایسته این پوشش گسترده بنگاه سخن‌پراکنی دولتی بریتانیا است؟ چرا پوشش رفتار کمتر از ۶ صدم درصد جمعیت یک کشور، بیش از هفتاد درصد بار بخش‌های خبری بی‌بی‌سی را به‌خود اختصاص می‌دهد؟

اینکه بی‌بی‌سی از دیروز به دنبال جمع‌آوری ویدئو و عکس از اغتشاشات است و امروز در کانال تلگرامی خود فیلترشکن تبلیغ می‌کند، تا چه حد می‌تواند رفتاری طبیعی و حرفه‌ای تلقی شود؟ یا اینکه تا چه اندازه می‌توان رفتار یک مجری را حرفه‌ای تلقی کرد که تقاضای وزیر ارتباطات از مدیر تلگرام برای بستن کانالی که «آموزش ساخت کوکتل مولوتوف» می‌دهد را با اظهارات رئیس‌جمهور ایران مبنی بر اینکه به دنبال فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی نیست، متناقض تلقی می‌کند و این را به‌عنوان سوال می‌پرسد؟

هرگاه سخن از اغتشاش در جمهوری اسلامی ایران باشد، بی‌بی‌سی فارسی با کنار گذاشتن تمام اصول حرفه‌ای عرصه رسانه به حمایت از اغتشاش‌گران مبادرت می‌ورزد. این رسمی است که دیگر رسمیت یافته است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باباندازين کردن این اون ما بخدا عاقليم

    • بدون نام

      وقتی رسانه ی داخلی از دم همه چیز رو سانسور میکنه امثال بی بی سی هستن که کیفش رو میبرن
      راست بگین و بنوسین تا مردم دنبال بی بی سی و .... نباشن
      در ضمن مشهد روز اول چن هزار نفر واسه اعتراض و نه اغتشاش تو میدان شهدا جمع شدن
      الان مشهد کلا امنیتی شده همه جا پره گارد ویژه شده تلگرام و اینستا هم قطعه

    • بدون نام

      لعنت بر بی بی سی وطن فروش

    • عبد خدا

      اعتشاش ممنوع تضاهرات مسالمت امیز بدون خشونت راهگشاست.شعار فریاد خواستهاست نه هر شعاری

    • بدون نام

      بی بی سی داره مستند نشون میده الکی حرف نزنین

    • اسی

      متاسفم برای بی بی سی

    • بدون نام

      اینا وطن فروشن

    • بدون نام

      به انگلیس چه ربطی داره میاد دخالت تو امور داخلی ما میکنه

    • بدون نام

      اگه صدا سیمای ما میلی عمل نمی کرد بی بی سی مخاطب نداشت

    • بدون نام

      برو مقالت بدرد عمت می خوره

    • بدون نام

      بی بی سی دشمن مردم هم میدانند ولی دلیل فقر ملت را پیگیری کنید ما گرسنه ایم با چه زبانی بگیم

    • بدون نام

      خدا لعنت کند این بی بی سی را که همیشه ودر هر زمان در کنار اغتشاشگران است

    • بدون نام

      مرگ بر bbc و بی بی سی پرستان ما ملت ایران هیچگاه نفاق و جنایات bbc را فراموش نخواهی کرد . ای کاش مسئولین ما هم حکایت اخلالگری های این رسانه انگلیس کثیف را بعد از بر قراری آرامش کشور از یاد نبرند و باز پیش پای مسئولین منافق آن کشور فرش قرمز پهن نکنند بلکه برای همیشه عطا این کشورهای ملعون را به لقایش ببخشند اما کو عقلو!

    • reza

      این که طرفداری نکنه تعجب داره. به هر حال اوباش وطن فروشی که اغتشاش میکنن جیره خوره اینان دیگه. معترضین مراقب باشن تا میانشون این اوباش نباشند... درست باید اعتراض کرد ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج