adexo3
۶۱۴۸۰۰
۹ نظر
۵۰۱۸
۹ نظر
۵۰۱۸
پ

«سرزمین مادری» مشکل ممیزی ندارد

شاید این حجم از پیگیری در مورد کمتر سریالی در رسانه ملی اتفاق افتاده باشد؛ سریالی که چرایی عدم پخشش حاشیه و بحث زیادی به دنبال داشته است.

روزنامه شرق: شاید این حجم از پیگیری در مورد کمتر سریالی در رسانه ملی اتفاق افتاده باشد؛ سریالی که چرایی عدم پخشش حاشیه و بحث زیادی به دنبال داشته است.
برای سریالی مثل «سرزمین کهن» یا نام فعلی «سرزمین مادری» این اتفاق خیلی دور از ذهن نیست که تعویق پخشش علامت سؤال‌های متعددی به‌همراه داشته باشد. طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده و اعلام دست‌اندرکاران سریال، «سرزمین مادری» قرار بود جمعه، ١٤ مهر، از شبکه سه سیما روی آنتن برود، اما پخش‌نشدن این مجموعه در زمان تعیین‌شده، باز هم این حاشیه را پررنگ‌تر کرد که یقینا این‌بار نیز تیغ ممیزی گریبان‌گیر این مجموعه شده و قطعا مشکلی پیش آمده که هنوز اطلاع‌رسانی نشده است، اما پیگیری‌ها از کمال تبریزی و دست‌اندرکاران این مجموعه حکایت از چیزی دیگر داشت و آن مشکلات فنی به‌وجودآمده برای این سریال و تعویق در پخش آن بود.
«سرزمین مادری» مشکل ممیزی ندارد
کمال تبریزی در گفت‌وگو با ایسنا علت پخش‌نشدن سریال «سرزمین مادری» را «مشکلات فنی و آماده‌نشدن تیتراژ» اعلام کرد. تبریزی همچنین درباره زمان پخش سریال «سرزمین مادری» گفت: احتمالا این سریال جمعه آینده (۲۱ مهر) پخش می‌شود. ٢١ مهر آمد و این سریال پخش نشد و بار دیگر حواشی قوت گرفت.
بااین‌حال علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سه، در گفت‌وگو با «شرق» باز هم بر مشکلات فنی سریال تأکید کرد و گفت: «سریال «سرزمین مادری» همچنان با مشکلات فنی مواجه است که قطعا تا هفت، هشت روز دیگر برطرف خواهد شد و قطعا این هفته یا هفته آینده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد و جز این موضوع مشکل دیگری برای پخش این مجموعه وجود ندارد».
او در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز هم مشکلاتی از جمله ممیزی در مورد این سریال وجود دارد یا خیر؟ افزود: «این سریال برای پخش با هیچ مشکل ممیزی‌اي روبه‌رو نیست و نظارت روی مجموعه پیش از این در زمان تولید انجام شده است و دلیل عدم پخش مجموعه مشکل ممیزی یا سانسور نیست».
«سرزمین کهن» به بررسی وقایع سیاسی، تاریخی و اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ خورشیدی تا انقلاب ۱۳۵۷، در بستر زندگی یک پسر نوجوان می‌پردازد. این سریال، سوم بهمن ۱۳۹۲ روی آنتن رفت، اما پس از پخش چهار قسمت، با موجی از اعتراض‌ها مواجه شد که در نهایت صداوسیما را به توقف پخش مجاب کرد. قرار بود این سریال پس از اصلاحات انجام‌شده، از ۱۴ مهر از شبکه سه سیما با نام جدید «سرزمین مادری» پخش شود که تا امروز پخش آن به تعویق افتاده است.
از جمله بازیگران این مجموعه می‌توان به نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن پورشیرازی، فرشته صدرعرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، شبنم قلی‌خانی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، حسین محجوب، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن تنابنده، جواد عزتی، رسول نقوی، شیوا بلوچی، متین حیدرنیا، امین رحیمی، درشن سینک، بهرام کمیجانی، فریبرز گرم‌رودی و... اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد عزیز

      شاید از نظر شما نداشته باشد اما حق پخش هم ندارد..
      این سرزمین سرزمین بختیاریست

    • عجب

      اینکه بیان اسم فیلم رو عوض کنند و دوباره اقدام به پخش کنند مسخره نیست آیا؟
      مردم رو چی فرض کردن نمیدونم . بنظرم با عوض کردن اسم فیلم توهین دوباره شد به اقوام ایرانی و توهین به شعور ملت شده هرچند عادیه توی این کشور
      ادمین بچاپ هرچند با سلیقت جور نیست منتشر نمیکنی:)):))

    • بدون نام

      بچاپ این سریال نباید پخش بشه تمام

    • بختیاری

      رییس سازمان صدا و سیما وحدت ملت را با پخش این سریال بهم نریزید

    • بدون نام

      فقط اسم عوض نشده سناریو عوض شده و با تغییرات فیلم برداری صورت گرفته

    • هستی

      این بختیاریا هم که شورشو در آوردن....مگه دیالوگ چی بود که انقد شلوغ کردین

    • هستی

      من که منتظرم هرچه زود تر پخش شه

    • ورناصری ازمسجدسلیمان

      ب کمال تبریزی بگین بساط این فیلم تاریخی رو جمع کن این سریال کپی از سریال‌های گذشته هستش.

    • ناشناس

      این بختیاریها انگار سریال را گروگان گرفتند که خواسته هاشونر ا تحمیل کنند همین طورکه با تغییر اسم سریال سناریو عوض نمیشه با تغییر نام فلان شبکه استانی هم که اون مثلا نخبگان بختبیاری در شروطشون برای قابل پخش بودن سریال در شورای مثلا علمی بازنگری مطرح کردند هم اگر واقعا غیر قابل پخش باشهباعث قابل پخش شدنش نمیشه پس همین نشون میده که بختیاریها این سریال بهونه کردند که تا همیبشه بتازونند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج