adexo3
۵۷۷۸۳۳
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

قبض کاغذی تلفن ثابت حذف می شوند

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به اعلام صورت حساب قبض یک‌ماهه از مرداد و حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت تا پایان سال، از مشوق‌هایی برای کسانی که قبض خود را بدون صورت‌حساب و به صورت مستقیم پرداخت می‌کنند خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به اعلام صورت حساب قبض یک‌ماهه از مرداد و حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت تا پایان سال، از مشوق‌هایی برای کسانی که قبض خود را بدون صورت‌حساب و به صورت مستقیم پرداخت می‌کنند خبر داد.

داوود زارعیان با اشاره به اقدامات مخابرات در حوزه خدمات به مشتریان، گفت: تعیین کیفیت برای همه سرویس‌های مخابراتی از جمله این اقدامات است. بدین ترتیب که ما برای خدمات شاخص کیفیت تعریف می‌کنیم و اگر کیفیت پایین‌تر از حد مطلوب بود، به مشتریان خسارت پرداخت می‌کنیم.

وی تجمیع دفاتر امور مشترکین را یکی دیگر از خدمات مخابرات دانست و افزود: ما قصد داریم به صورت موازی دو کار انجام دهیم. بدین ترتیب که مراجعه به یک مکانی خاص در همه کشور حذف شود و در همه نقاط سرویس دهد. همچنین اکنون ۱۲۰ مرکز در تهران داریم. به همین دلیل مراکز امور مشترکان را محدود خواهیم کرد تا سرویس‌ها به صورت تجمیع شده وجود داشته باشد.

صورت‌حساب یک‌ماهه و حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با تاکید بر خدماتی برای جلب رضایت مشتریان به ویژه در حوزه تلفن ثابت، گفت: اعلام صورت حساب قبض یک‌ماهه یکی از اقدامات است و از ماه مرداد صورت حساب یک‌ماهه خواهیم داشت. حذف قبوض کاغذی در یک فرآیند هشت ماهه در کشور نیز از اقدامات دیگر است. افزایش کانال‌های ارسال و دریافت صورت حساب از اکنون شروع شده بدین ترتیب تا آخر سال قبض کاغذی حذف می‌شود.

پرداخت مستقیم با همکاری بانک

زارعیان پرداخت مستقیم (direct debit) را از دیگر سرویس‌های پرداخت دانست و اظهار کرد: کسانی که در بانک حساب دارند می‌توانند با بانک قرارداد بسته تا بدون دریافت صورت حساب قبض، بانکشان آن را به صورت مستقیم پرداخت کند. برای این کار مشوق‌هایی نیز از طرف مخابرات و بانک برای مشتریان در نظر گرفته شده تا انگیزه یافته و دیگر نیازمند قبض تلفن نباشند.

وی با تاکید بر دیجیتال‌سازی و ساده‌سازی به عنوان دیگر خدمات مخابرات، گفت: دیجیتال‌سازی به این ترتیب است که رفت و آمد مردم حذف شده و همه سرویس‌های مخابرات تا پایان سال به صورت عملیاتی دیجیتالی شود. همچنین ما به دنبال این هستیم هر آنچه مشتری را معطل می‌کند، حذف کنیم و ساده‌سازی بنیادین به صورت اساسی و حذف پرونده‌های کاغذی از برنامه‌های ماست، زیرا این پرونده‌ها جای زیادی را اشغال می‌کنند در صورتی که مراجعه به آنها بسیار کم است.

بی‌عدالتی در حق تلفن ثابت

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به تعرفه تلفن ثابت، اظهار کرد: در حوزه تعرفه‌گذاری تلفن ثابت یک ظلم تاریخی و بی‌عدالتی رخ داده است. در صورتی که مردم برای تلفن همراه دقیقه‌ای ۶۰ تومان پول می‌دهند، این هزینه برای تلفن ثابت چهار تومان است اما با آن مشکل دارند، در حالی که ایجاد و نگهداری تلفن ثابت دشوارتر است. بنابراین باید توجه داشت برای تلفن ثابت گرانی اتفاق نمی‌افتد اما مسوولان ارتباطاتی کشور اگر بخواهند به توسعه ارتباطات فکر کنند باید حداقل‌ها را در نظر بگیرند.

زارعیان در ادامه با بیان این که باید نگرش تغییر کند زیرا اگر می‌خواهیم سرویس‌های خوب داشته باشیم مردم باید حداقل هزینه را پرداخت کنند، افزود: به دلیل تفکری که جا افتاده مردم تصور می‌کنند که هزینه تلفن ثابت گران است. در صورتی که تلفن ثابت در ایران تقریبا رایگان است. همچنین ۷۰ درصد مکالمات تلفن همراه زیر یک دقیقه است و چهار تومان هزینه دارد در صورتی که در همراه از همان لحظه اول ۳۰ تومان هزینه خواهد داشت.

اخطار پرداخت به جای قطع تلفن

وی در پاسخ به ابهامی که در خصوص اخطار به مشترکان پرمصرف تلفن ثابت داده می‌شود، گفت: مصوبه ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این است که اگر صورت حساب خط اعتباری ثابت به ۲۰ هزار تومان و خط دائمی به ۳۰ هزار تومان رسید، خط باید قطع شود. با وجود این ما در چنین شرایطی تلفن‌ها را قطع نمی‌کنیم و به مشترکان اخطار می‌دهیم تا به پرداخت قبض خود اقدام کنند.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به بسته‌های ترکیبی و تاکید به ایجاد این بسته‌ها، اظهار کرد: اکنون مخابرات بسته‌هایی شامل صوت و دیتا، صوت و دیتا و سرویس ابری، صوت و ADSL و سرویس ابری و تلویزیون اینترنتی دارد. همچنین در حال مذاکره با سرویس سیار برای اضافه شدن این بسته‌های ترکیبی هستیم.

زارعیان همچنین درخصوص رقابت با شرکت‌های FCP‌ در راستای واگذاری تلفن روی فضای ابری توضیح داد: ما در حال حاضر واگذاری تلفن ثابت روی فضای ابری را شروع کردیم و تاکنون ۳۰۰۰ واگذاری انجام داده‌ایم. البته در مکان‌هایی که از نظر اقتصادی به صرفه باشد همین شبکه فعلی را گسترش می‌دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرویس تانوما توسط مخابرات، اظهار کرد: در تهران همه مناطق و در کشور نیز ۱۰ استان به این سرویس مجهز هستند. همچنین در تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان واگذاری داشته‌ایم. تاکنون نزدیک به ۷۰۰۰ واگذاری در تهران انجام شده است و تانوما به صورت جدی از اول مهرماه آغاز می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قدرت

      شما که به فکر مردم هستید و خیلی راست می گید
      بازم از شما ممنونیم که بجای گرفتن دوماه یکبار آبونمان و مالیات و عوارض و .... نگران ما هستید و هر ماه آنرا دریافت می کنید
      من بابت ظلم تاریخی که به شما شده معذرت می خوام و تلفن همراهم را دور میندازم
      ممنون میشم دیگه به فکر ما نباشید براتون ضرر داره عزیزم

    • سامان

      باتوجه به آیتمهای زیادی که در قبوض وجود دارد، حذف قبوض کاغذی باعث میشود تا خیلی از هزینه های دریافتی، نامشخص باقی بماند. ضمن اینکه قبض آب یا برق یا گاز و تلفن، بعنوان فاکتور هزینه های استفاده شده است و حق مشترکین است تا آنرا دریافت کنند.
      شما در یک رستوران هم میرویدبابت چند قلم غذا و مخلفات آن فاکتور میگیرید حالا تصمیم دارندبرای قبوض ، اینکار انجام ندهند تا از ریز هزینه ها آگاه نشویم؟
      در ضمن خیلی از مشترکین شاید تلفن همراه نداشته باشند و یا افراد سالخورده که نمی توانندبرای دریافت قبض به دفاتر مخابراتی مراجعه و باپرداخت 500 تومان( که ظلم فاحش دیگری است) قبض خودرا بگیرند .
      لازم به یادآوری است که در کلیه دنیا حتی کشورهائی که در آنها IT حرف اول را میزند،هنوز قبض صادر میشود و این از حقوق اولیه مشترکین است.
      این کار در جهت عدم رضایت مشتری و کاهش هزینه های شرکتها است.

    • بدون نام

      واقعا چرت میگن ماالانه 5 تا 6ساله که قبض موبایل وتلفن ثابت کاغذی ندیدیم فقط با مسیج میفرستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چندین سال هست قبض تلفن ثابت در کار نیست تاز خبر می‌دهد که دیگه صادر نمی‌شود این به نفع شماست هرچه. ل تنگ شما میخواد بنویسی

    • بوستانی

      سلام قبض کاغذی تلقن ثابت برای ارائه به اتحادبه های مشاغل و یا گرفتن وام از بانک و یا ارائه به سازمانهایی مانند اداره مالیات و غیره لازم و واجب است ( برای شناسایی محل کار و یا منزل و کد پستی ) لطفا بدون توافق با مشنرک آنرا حذف نکنید با تشکر

    • محسن

      حذف قبض کاغذی تلفنا نه بخاطر صرف جویی در صنعت چوب و کاغذه فقط جهت کلاهبرداری و دزدی از مردم در آینده نه چندان دور هستش چون دیگه ملت نمیتونن اطلاع دقیقی از قبض تلفناشون داشته باشن

    • محسن

      حذف قبض کاغذی فقط جهت دزدی و کلاهبرداری از مردم در آینده نه چندان دور هستش چون دیگه ملت اطلاع دقیقی از قبضشون ندارن

    • مهدئ

      اینجوری بهترمیتونن مردم روسرکیسه کنن

    • بدون نام

      به جاش نرخ تلفن ثابت روپایین اورید

    • عسل

      خیلی وقته قبض نمیاد .

    • بدون نام

      کاربران گرامی پیام های همه کاملا صحیح بود
      مخاطب قدرت لاییییییک

    • نگار

      سلام من خودم پیامک تلفن ثابت رو فعال کردم برام پیامک اومد ولی کاغذی هم میاد نمیدونم چرا ؟

    • اسد

      کلاه برداری آنقدر زیاد شده آدم نمی تونه بدون قبض هزینه تلفن پرداخت کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج