adexo3
۵۳۶۲۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

مردم بیدار می شوند و قیمت ها تغییر کرده

غلامعلی حداد عادل بیان کرد: انتظار مردم از دولت این است که برای رفع گرانی تلاش کند. من راه کنترل تورم را تثبیت ارز می‌دانم که البته این موضوع محتاج به بررسی‌های فراوان است.

غلامعلی حدادعادل، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه پنجشنبه با حضور در برنامه «دیدگاه» که از شبکه اول سیما پخش شد با تشریح برنامه‌هایش اظهار کرد: از سال ۱۳۴۱ با نهضت امام همراه و هم‌عقیده بودم و خوشحالم که از این کاروان جدا نشدم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اولین مسوولیتم در اسفندماه سال ۵۷ بود که در آن زمان معاون وزیر و در سال ۵۸ نیز عضو شورای سرپرستی صدا و سیما بودم. هم‌چنین به مدت ۱۳ سال در وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت بودم. لذا موسس المپیادهای علمی در ایران هستم. هم‌چنین در دوره‌های ششم، هفتم و نهم مجلس، نماینده و در دوره هفتم نیز رییس مجلس بودم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از افتخاراتم این است که مترجم قرآن کریم هستم. هم‌چنین خانواده علمی نیز دارم.

حدادعادل درخصوص نگاهش به اوضاع عمومی کشور تصریح کرد: مهم‌ترین فرصت برای ملت ما وجود انقلاب اسلامی است که منشأ برکت و حرکت است. انقلاب عزت و اقتدار را به ما داده است. هم‌چنین ما ملت بزرگ، مومن و فداکاری داریم و صاحب رهبری هستیم که اعتماد و برکت ملت است. کشور ما با توجه به تحریم‌ها در رشته‌های مختلف به پیشرفت‌های بالایی دست یافته است. لذا با چالش‌هایی نیز مواجه بوده که مهم‌ترین آن اقتصاد است.

وی در ادامه افزود: دشمن می‌خواهد با تحریم ما را در فشار قرار دهد و ما امیدواریم که از این فشارها سربلند بیرون بیاییم. هم‌چنین ما با مشکلات مدیریتی مواجه هستیم. برخوردهای پرهزینه و کم‌تجربه‌ای را داده‌ایم. ما بداخلاقی‌های سیاسی زیادی را هم شاهد بودیم.

حدادعادل با بیان این‌که به انقلاب و اسلام باور عمیق دارم گفت: تلاش می‌کنم در گفتار از صداقت دور نشوم. در عین حال که بر اصول خود پایبندی می‌کنم تلاش می‌کنم از دعوا دوری جویم؛ چرا که به عقلانیت اعتقاد دارم. هم‌چنین به وحدت و همبستگی ملی میان همه ایرانیان معتقدم. سعی می‌کنم از اشرافی‌گری بپرهیزم، به مردم عمیقا باور دارم و خود را در کنار آنها می‌بینم. برای مبارزه با فساد عزم جدی دارم و در دستگاه دولتی برای هیچ‌کس از جمله اطرافیانم خط قرمزی قائل نیستم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که در آبادانی به ایران معتقد به قاعده «همه یا هیچ» هستم، افزود: باید با دیوان‌سالاری فجیع مقابله کرد. معتقدم که دولت باید وظیفه‌ی خود را بشناسد. دولت باید عمدتا به سیاست‌گذاری، هماهنگی، هدایت و حمایت بپردازد و زیرساخت‌ها را برای توسعه به وجود آورد و مابقی امور را به مردم بسپارد. من به دولت دانش‌بنیان معتقدم و توجه به محیط زیست را اساسی می‌دانم. لذا اصل شایسته‌سالاری برای من حائز اهمیت است و دولتم برنامه‌محور خواهد بود و در یک کلام شعار دولتم «تقوا و تدبیر» است.

وی مهم‌ترین دغدغه‌ی مردم را گرانی و تورم دانست و خاطرنشان کرد: مردم گاهی شب می‌خوابند و صبح بیدار می‌شوند و می‌بینند که قیمت‌ها تغییر کرده. لذا انتظار مردم از دولت این است که برای رفع گرانی تلاش کند. من راه کنترل تورم را تثبیت ارز می‌دانم که البته این موضوع محتاج به بررسی‌های فراوان است.

حداد عادل گفت: از دیگر مشکلات اقتصادی کشورمان فراوانی نقدینگی در دست مردم است که همین موضوع باعث شده که مردم به خریدن سکه و ارز یا مسکن هجوم ببرند که این موضوع با رونق اقتصادی ما در مغایرت است. برای این‌که رونق اقتصادی را به وجود آوریم باید به اصل ۴۴ عمل کنیم. در شرایط فعلی دولت باید انضباط را رعایت کند تا بتواند الگوی مردم باشد.

حدادعادل با بیان این‌که مبارزه با فقر و تامین عدالت اجتماعی یکی از اهداف ما در مساله‌ی اقتصاد است، اظهار کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها و سهام عدالت را باید به صورت صحیح اجرا کنیم. مبارزه با مفاسد اقتصادی لازمه‌ی مدیریت اقتصادی دولت است که باید به صورت ساختاری با مفسدان مبارزه کرد.

وی برنامه‌هایش را در بخش فرهنگ این‌گونه توضیح داد: در بخش فرهنگ باید ترویج ایمان سرلوحه ما باشد. ما باید کاری کنیم که مردم ایران به مسلمان بودن خود افتخار کنند که البته این‌چنین است. به تعلیم و تربیت باید اصالت داد و این باید از آموزش و پرورش شروع شود که این حرکت به سوی سبک زندگی اسلامی است و در درجه اول به کار فرهنگی نیاز دارد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: توجه به زبان و ادب فارسی به عنوان یکی از ارکان هویت ایرانی مورد نظر من است. لذا کتاب و کتاب‌خوانی نیز برایم بسیار حائز اهمیت است.

حدادعادل درخصوص مسائل اجتماعی اظهار کرد: باید روحیه امید، عزم و اراده را در جوانان تقویت کنیم. باید شادی را در جامعه افزایش دهیم که می‌توان در این راستا به ورزش همگانی توجه کرد. کرامت تک تک افراد جامعه حائز اهمیت است. لذا باید به کرامت و منزلت زن توجه کرد. من اگر رییس‌جمهور شوم درصدد این هستم که نهضت ازدواج آسان را ایجاد کنم. هم‌چنین توجه به بهداشت و درمان از مسائل مهم در زمینه اجتماعی است. لذا با پدیده شومی مانند اعتیاد قصد مقابله جدی دارم. هم‌چنین معتقدم دوران سربازی باید یک دوران آموزش و تربیت باشد تا هر خانواده‌ای خوشحال شود که فرزند خود را وقتی به سربازی می‌فرستد آن فرزند پس از بازگشت، فکرا، قلبا و مهارتی رشد کرده باشد.

وی درخصوص برنامه‌هایش در سیاست داخلی گفت: بر امنیت تاکید عمده‌ای دارم. مردم از حکومت انتظار تامین امنیت را دارند. امنیت برای جامعه بستر رشد و ترقی را می‌آفریند. هم‌چنین به وحدت ملی و همبستگی ملت ایران اهمیت می‌دهم؛ زیرا به نظر من مردم ایران رگه‌های پر طاووسی هستند که تفاوت رنگ ما را از هم جدا نمی‌کند. من به تقویت مشارکت مردم، احزاب، جمعیت‌ها و ساماندهی فعالیت‌های سیاسی معتقدم. لذا معتقدم که سرمایه‌های اجتماعی باید حفظ شود و اعتماد عمومی مردم به حکومت بیشتر شود. مردم باید متقاعد شوند که تصمیمات دولت تصمیمات عقلانی است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که موضوعاتی که مطرح شد اصول مورد نظرم است، گفت: پیداست که اجرای این اصول نیاز به کار کارشناسی دارد. دولت من دولت تقوا و تدبیر خواهد بود و وظیفه‌ی رییس‌جمهور در این راستا مدیریت است. مبنای من در مدیریت استفاده از نیروهای باتقوا و با تدبیر است. بدون در نظر گرفتن وابستگی‌های حزبی.

وی با اشاره به دوران فعالیت هایش در مجلس شورای اسلامی تصرحی کرد: در موسساتی که خدمت کردم به‌ویژه مجلس شورای اسلامی به آن چیزهایی که گفتم عمل کردم. فکر می کنم مجلس هفتم از نظر مردم کارنامه قابل قبولی داشته باشد؛ چرا که در مجلس هفتم سهمیه‌بندی بنزین که از افتخارات دولت است اتفاق افتاد و من در آن سهم داشتم و آن‌قدر پافشاری کردم که یکی از خبرنگاران در آن زمان از من پرسید فکر نمی‌کنید اصرار شما سبب شود که برای مجلس بعدی رای نیاورید؟ و من پاسخ دادم کاری را انجام می‌دهم که به نفع ملت است و این برایم مهم نیست که رای بیاورم یا نیاورم.

حدادعادل در پایان اظهار کرد: ملت مومن و بابصیرت ایران تهدید تحریم را به یک فرصت تبدیل خواهد کرد. فرصت دور شدن از وابستگی و رسیدن به یک اقتصاد مقاومتی که آسیب‌پذیری آن کمتر باشد. ملت ایران می‌تواند حال که طعم استقلال و‌ آزادی را چشیده با این تحریم‌ها مقابله کند و چشم و چراغ همه‌ی مسلمانان جهان شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      ما بیدار هم که هستیم به چشم خودمون تغییر قیمت هارو می بینیم

    • بدون نام

      خسته نباشی باهوش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج