adexo3
۴۹۱۰۰۲
۵۱۲۳
۵۱۲۳
پ

با زیردریایی «طارق» ایران آشنا شوید

زیردریایی کلاس کیلو نوعی زیردریایی نظامی با موتور دیزلی – الکتریکی است که اولین آنها در سال ۱۹۸۰ به خدمت نیروی دریایی شوروی درآمد. نام روسی مدل ابتدایی این زیردریایی پروژه ۸۷۷ پالتوس بود که در اصطلاح بین المللی به کلاس Kilo شهرت یافته اند. در مجموع ۵۷ فروند از این زیردریایی ساخته شده است.

وب سایت تک شات: زیردریایی کلاس کیلو نوعی زیردریایی نظامی با موتور دیزلی - الکتریکی است که اولین آنها در سال ۱۹۸۰ به خدمت نیروی دریایی شوروی درآمد. نام روسی مدل ابتدایی این زیردریایی پروژه ۸۷۷ پالتوس بود که در اصطلاح بین المللی به کلاس Kilo شهرت یافته اند. در مجموع ۵۷ فروند از این زیردریایی ساخته شده است.
با زیردریایی «طارق» ایران آشنا شوید

ایران در سال ۱۹۹۱ قراردادی به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار را برای خرید دو فروند زیردریایی کلاس کیلو از مدل پروژه ی ۸۷۷ با شوروی به امضا رساند که تا دو سال بعد به ایران تحویل شدند. یک دستگاه دیگر نیز در سال ۱۹۹۲ خریداری و به آنها اضافه شد. این زیردریایی ها نخستین شناور زیر سطحی نیروی دریایی ایران محسوب می شدند که تا به امروز نیز با ارزش ترین زیردریایی های این نیرو باقی مانده اند. این سه زیر دریایی در ایران به ترتیب "نور، طارق و یونس" نامگذاری شدند.

وزن این زیردریایی با بارگیری کامل در زیر آب به ۳ هزار تا ۳ هزار و ۹۰۰ تن می رسد و طول آن ۷۰ تا ۷۴ متر است. کیلو بیشتر به منظور ماموریت های ضد زیر دریایی و ضد کشتی در آب های کم عمق طراحی شده است و به اژدرهای ۵۳۳ م م، موشک های ضد کشتی، مین های دریایی و موشک های دفاع هوایی کوتاه برد مسلح است. این زیردریایی ها از بی صداترین زیردریایی های دیزلی دنیا به شما می روند.
  • طول: 70 تا 74 متر
  • سرعت: 10 تا 12 گره دریایی در زیر آب و 17 تا 25 گره دریایی در سطح آب
  • برد عملیاتی: 700 تا 6500 مایل دریایی با سرعت 7 گره
  • جنگ افزارها: سیستم موشکی موشک ضد کشتی نوواتور کلوب - اس ، موشک دفاع هوایی 8 موشک استرلا -3
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج