adexo3
۴۸۷۷۰۶
۲۰ نظر
۵۰۰۵
۲۰ نظر
۵۰۰۵
پ

«فروشنده»، میدان ترافالگار را به هم ریخت

میدان مشهور ترافالگار در قلب لندن عصر روز یکشنبه شاهد استقبال گرم از فیلم فروشنده اثر اصغر فرهادی کارگردان ایرانی و نامزد جایزه اسکار در هوایی سرد و ابری است.

خبرگزاری ایرنا: میدان مشهور ترافالگار در قلب لندن عصر روز یکشنبه شاهد استقبال گرم از فیلم فروشنده اثر اصغر فرهادی کارگردان ایرانی و نامزد جایزه اسکار در هوایی سرد و ابری است.
به‌رغم اینکه به شروع برنامه کمتر از یک ساعت باقی‌ مانده است، هزاران نفر که در میان آنها شمار زیادی از ایرانیان مقیم انگلیس دیده می‌شوند، به میدان ترافالگار آمده‌اند.

نمایش این فیلم همزمان با شروع مراسم اسکار در هالیوود و با حمایت صریح صادق خان شهردار مسلمان لندن که حرکتی اعتراضی به سیاست‌های تفرقه‌افکنانه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا است، صورت می‌گیرد.
«فروشنده»، میدان ترافالگار را به هم ریخت

صادق خان و جمعی از دست‌اندرکاران صنعت سینمای انگلیس از جمله ' لیلی کول ' هنرپیشه، 'کتی ویلسون تهیه‌کننده و 'مارک دونی ' فیلم‌ساز، نمایش این فیلم برای عموم مردم به صورت رایگان، به‌ عنوان یک حرکت در حمایت از تنوع ( قومیت‌ها و مذاهب ) در عین وحدت میان آنها، سازمان‌دهی کرده‌اند.

صادق خان شهردار لندن مجددا در یادداشتی که روز یکشنبه در تارنمای' ایونینگ استاندارد' منتشر شد، با اشاره به تشدید آشفتگی‌ها و جداسازی‌ها بعد از برگزیت و سیاست‌های عوام گرایانه دونالد ترامپ، از نمایش فیلم فروشنده اثر اصغر فرهادی در میدان ترافالگار به‌ عنوان حرکتی در جهت 'وحدت و جشن تنوع لندن' یاد کرد.

صادق خان در این یادداشت عنوان کرد:' جهان به نحو فزاینده‌ای در حال آشفته شدن و جداسازی مکان‌ها و افراد است. بعد از برگزیت، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و تشدید سیاست‌های عوام گرایانه، به نظر می‌رسد که در حال حاضر بیش از وحدت ما، تفرقه بچشم می‌خورد. اما در واقع، چیزی جز حقیقت نمی‌تواند وجود داشته باشد.'

شهردار لندن افزود: 'این به ما ثابت می‌کند که بهترین پاسخ به تغییرات اقتصادی باز کردن فضا است و نه انزوا گرایی.'

صادق خان پیشتر نیز در پیامی ویدئویی به لندنی نشینان و سایر مردم انگلیس گفته بود: یکشنبه شب ۲۶ فوریه، شب برگزاری مراسم اسکار ، میدان ترافالگار را برای یک رویداد خاص، به بزرگترین سینمای لندن تبدیل خواهیم کرد. نخستین نمایش از فیلم اسکار 'فروشنده ' که توسط اصغر فرهادی دارنده جایزه اسکار از ایران کارگردانی شده است.'

'از تمام مردم پایتخت و فراتر از آن استقبال می‌کنیم که در این جشن لندن، به‌عنوان قطب بین‌المللی خلاقیت و نشانه‌ای برای سیاست پذیرش آزاد و تنوع، شرکت کنند.'

انتظار می رود که علاوه بر صادق خان، شماری از هنرمندان و متصدیان صنعت سینمای انگلیس از جمله ' مایک لی ' برنده جایزه نخل طلایی، برای تماشاگران فیلم اصغر فرهادی در میدان ترافالگار سخنرانی کنند.

علاوه بر نمایش فیلم فروشنده در میدان ترافالگار، این فیلم قرار است در سایر شهرهای انگلیس توسط یک شرکت پخش فیلم این کشور به نمایش گذاشته شود.

این حرکت پس ‌از آن صورت می گیرد که اخیرا برخی از هنرپیشه‌ها و فیلم‌ سازان انگلیسی از جمله 'جولی کریستین '، 'کوین مک دونالد ' ، 'ریدلی اسکات ' و 'تری گلیام ' در نامه‌ای به 'دوک وستمینستر' خواستار اجازه پخش فیلم اصغر فرهادی در میدان روبروی ساختمان سفارت آمریکا در لندن، در اعتراض به سیاست‌های ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از جمله ممنوعیت ورود شهروندان هفت‌کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا شده بودند.

فرمان جنجال برانگیز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت سه ماهه صدور ویزا و ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران، مانع از حضور اصغر فرهادی و گروه بازیگران فیلم فروشنده در مراسم اسکار 2017 شد.

فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان در جشنواره اسکار شده است.

میدان ترافالگار که در سال 1845 میلادی ساخته‌شده است، یکی از مشهورترین میدان‌های شهر لندن هست و از جاذبه‌های توریستی این شهر به شمار می‌آید.

تعدادی از ساختمان‌ها و بناهای یادبود معروف لندن همچون نگارخانه ملی لندن، کلیسای 'سنت مارتین' و ستون 'نلسون' در این میدان که به مناسبت بزرگداشت پیروزی دریاسالار' نلسون' در نبرد ترافالگار ، چنین نام‌گذاری شده است، قرار دارند.

برپایی بسیاری از جشن‌ها و بزرگداشت‌ها از سوی شهرداری لندن و نیز اغلب گردهمایی‌ها، اعتراضات و راهپیمایی‌های سیاسی و غیرسیاسی در این میدان که در نزدیکی ساختمان نخست‌وزیری انگلیس (داونینگ استریت) و ساختمان پارلمان (وستمینستر ) قرار دارد، صورت می‌گیرد.

شهرداری منطقه وستمینستر لندن از عصر روز گذشته کار آماده سازی میدان ترافالگار برای نمایش فیلم اصغرفرهادی را شروع کرده بود.

انتظار می‌رود که بیش از ده هزار نفر در شب نمایش فیلم فروشنده در این میدان بزرگ، حضور یابند.
نمایش "فروشنده" در مشهورترین میدان لندن
فیلم فروشنده اصغر فرهادی، یکی از پنج نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار، امروز عصر در مشهورترین میدان‌ تاریخی لندن نمایش داده شد.

به گزارش بی بی سی، بعد از آن‌که آقای فرهادی گفت در اعتراض به فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، به مراسم اسکار در آمریکا نخواهد رفت، صادق خان، شهردار لندن اعلام کرد که فیلم او را به صورت عمومی و بصورت رایگان در میدان ترافالگار نمایش خواهد داد.

«فروشنده»، میدان ترافالگار را به هم ریخت

در این مراسم پیام اصفر فرهادی از تهران در صفحه نمایش بزرگ پخش شد. او از حامیانش و همین‌طور صادق خان شهردار لندن برای اعلام همبستگی با او تشکر کرد.

قرار است بعد از نمایش فیلم فرهادی، یک گروه نوازندگان سوریه‌ای و یک گروه به نام "آفریقا اکسپرس" موسیقی زنده اجرا کنند. نوازندگان سوری از پناهجویانی هستند که زمانی در یکی از مشهورترین ارکسترهای سوریه فعالیت داشتند.

«فروشنده»، میدان ترافالگار را به هم ریخت

مایک لی، کارگردان مطرح بریتانیایی پیش از نمایش فیلم، با حمایت از فرهادی فیلم 'جدایی نادر از سیمین ' را یکی از بهترین‌ فیلم‌هایی توصیف کرد که تا کنون دیده است. او فیلم فروشنده را هم تحسین کرد و گفت بیشتر درباره‌اش حرف نمی‌زند که داستان آن را لو ندهد.

«فروشنده»، میدان ترافالگار را به هم ریخت

صادق خان، میزبان این برنامه، با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان، گفت او شهردار شهری است که درهایش به روی همه باز است: "چه ایرانی، چه عراقی به لندن خوش آمدید."

«فروشنده»، میدان ترافالگار را به هم ریخت

نومی راپاس، بازیگر سوئدی فیلم 'دختری با خالکوبی اژدها ' در مراسم حضور داشت.

«فروشنده»، میدان ترافالگار را به هم ریخت

نمایش ساعت چهار و نیم عصر به وقت لندن شروع شد.

به غیر از ایرانیان جمع زیادی از بریتانیایی‌ها هم برای دیدن فیلم فروشنده به میدان ترافالگار آمدند. مراسم اسکار امشب در لس آنجلس کالیفرنیا برگزار می‌شود. کارگردانان چهار فیلم خارجی رقیب آقای فرهادی به همراه او در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که هر کدام جایزه بگیرند، به کسانی تقدیم می‌کنند که برای آزادی بیان و حقوق بشر تلاش می‌کنند.
«فروشنده»، میدان ترافالگار را به هم ریخت
«فروشنده»، میدان ترافالگار را به هم ریخت
«فروشنده»، میدان ترافالگار را به هم ریخت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمت گرم تیم فرهادی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید بنویسیم دم فرهنگ پیشرو و ارزشهای مترقی غرب گرم .ببینید چطوری هوای بقیه اقوام و فرهنگها رو دارند و در برابر تندروی مقاومت می کنند. ببینید و یاد بگیرید

    • ناشناس

      بهم ریخت؟

    • بدون نام

      الانه که یالثارات بگه فرهادی فتنه گره

    • مسعود

      بازم خوبه حداقل به بهانه فیلم ایرانی های لندن با هم متحد میشن!

    • فرساش

      درووود به اصغر فرهادی...امیدوارم امشب اسکار رو ببریم

    • بدون نام

      کیهانو چرا نمیگی فردا تیتر میزنه فرهادی اله وبله

    • بدون نام

      افخمی و فراستی نبودن دونفر چقدر شبیه بودن

    • بدون نام

      بهونه کیهان جور شد
      فردا تیتر میزند :
      فرهادی عامل روباه پیر در ایران

    • saeed yazdandoust

      آرزوی موفقیت بیشتر برای آقای اصغر فرهادی دارم.

    • بابک اهوازی

      ممنونیم که باز نام ایرانو ایرانیو زنده کردید

    • مسعود

      این نوع فیلم ها ابروی ایرانی هارو میبره. بعد تماشای این فیلم خدا وکیلی خودتون قضاوت کنید چند درصد ممکن تو ایران از این اتفاق ها بیافته؟؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه به چه زبونی به امثال شما باید حالی کنیم که فیلم های فرهادی ربطی به ایران نداره و برای جامعه بشری ساخته میشه و هر فردی در هر نقطه از کره زمین با فیلم هاش ارتباط برقرار میکنه و خودش رو جای شخصیت های فیلم میذاره به همین خاطر هم هست که بهش اسکار میدن .

    • بدون نام

      درود بر این هنرمند عزیز ک نام ایران را سربلند کرد،، اون بی شخصیت هایی ک ازش ایراد میگرفتن ببینندو یاد بگیرن کسانی مثل روزنامه کیهان

    • بدون نام

      حیف یک افرادی نام ایرانی و مسلمان رو خراب میکنن افرادی هم مثل جناب فرهادی و عوامل فیلمش ایران و ایرانی رو ب دنیا نشون میدن تا افکار عمومی خارج از کشور فکر نکنن ایرانیها وحشی هستن و چادر نشین

    • بدون نام

      فقط ببینید تأثیری که یک فیلم از اصغر فرهادی روی دنیا گذاشته چندین برابر کارهای فرهنگی هستش که ما سالهاست تلاش میکنیم انجام بدیم و به دنیا ارائه کنیم که هیچوقت هم موفق نبودیم و نخواهیم بود!!!!!!!!!!. واقعاً این بشر نابغست و در آینده حتماً جزو بزرگترین فیلم سازان تاریخ میشه و جا پای بزرگانی مثل کروساوا، کوبریک و ... میذاره.

    • بدون نام

      افخمی و فراستی نبودن دونفر چقدر شبیه بودن

    • بدون نام

      از ما که ایرانی هستیم پول میگیرند تا فیلم ببینیم اونوقت برای خارجیهای لندنی مجانیه این عجیب نیست واقعا انصافه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه زیر چنین خبری کسانی با فرهنگ ایزوله و بسته کامنت می گذارند و خودی ناخودی می کنند.اصلا فهمیدی ارزش این حرکت رو؟

    • بدون نام

      کافیه این قضیه بر عکس بود و ملت ایران فقط تجمع داشتند واسه مردم انگلیس...با باتوم و ....از ملت پذیرایی میکردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج