adexo3
۴۳۶۰۴۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

مصطفی معین: هاشمی متحول شده

مصطفی معین که در جلسه بزرگداشت روز دانشجوی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان شرکت کرده بود، در پاسخ به سؤال دانشجویی که از او پرسید آیا شما رهبر فکری خود را هاشمی‌رفسنجانی می‌دانید؟ گفت: من از هیچ طیفی نمایندگی نمی‌کنم، فقط می‌دانم که قشر دانشجو باید پیشتاز باشد و اصلاح‌طلبان هم همین نظر را دارند.

خبرگزاری ایلنا: مصطفی معین که در جلسه بزرگداشت روز دانشجوی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان شرکت کرده بود، در پاسخ به سؤال دانشجویی که از او پرسید آیا شما رهبر فکری خود را هاشمی‌رفسنجانی می‌دانید؟ گفت: من از هیچ طیفی نمایندگی نمی‌کنم، فقط می‌دانم که قشر دانشجو باید پیشتاز باشد و اصلاح‌طلبان هم همین نظر را دارند.
دانشجویان ما سالیان‌سال است که پیاده‌نظام یک حزب سیاسی نیستند، هرچند که حزب هم نداریم. من از آقای هاشمی انتقاد جدی نکردم. هاشمی در دیدگاه‌های سیاسی‌اش تحول ایجاد شده است و پدر فکری بنده یا اصلاح‌طلبان هم نیست. ایشان جزء استوانه‌های انقلاب بودند، هرچند که با هاشمی‌رفسنجانی در برخی جهات اختلاف‌نظر دارم. او همچنین در سخنرانی خود در این مراسم گفت: ۱۶ آذر نماد آرمان‌خواهی جنبش دانشجویی است و نقش سرنوشت‌سازی در ۷۰ سال گذشته داشته است. او افزود: جنبش دانشجویی ایران پایدارترین و پویاترین جنبش اجتماعی ایران است و در همه مقاطع سرنوشت‌ساز بوده است، به‌طوری‌که بعد از انقلاب، در جنگ تحمیلی و بازسازی کشور و در سال ۸۸ و انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کرد. او افزود: منتها در کشورهای جهان‌سوم به دلیل پویا‌نبودن نهادهای مدنی و آزادنبودن مطبوعات، جنبش دانشجویی با مشکلات زیادی مواجه است، اما خوشبختانه در ایران این جنبش پویا و فعال است و نقشی فرمایشی ندارد.
او درهمین‌خصوص گفت: همان‌طور که می‌دانید، دین مبین اسلام بر عدالت تأکید زیادی دارد، به‌گونه‌ای که همه باید از حقوق برابر برخوردار باشند و شهروند درجه یک و دو نداریم؛ چراکه همه حقوق برابر دارند. معین در تبیین نسبت عدالت با آزادی گفت: عدالت و آزادی لازم و ملزوم یکدیگر هستند، به این معنا که اگر عدالت نباشد، آزادی هم نیست و اگر آزادی نباشد، عدالت هم موجودیت ندارد. پس هیچ‌کدام از این دو واژه بر یکدیگر مقدم نیست. وزیر علوم دولت‌های اصلاحات و سازندگی گفت: حق گرفتنی است و نه دادنی، حق یک چیز ذاتی است. انسانی که از آگاهی برخوردار باشد، به‌دنبال حقوق خود می‌رود. آیا در جامعه ما این رویه وجود دارد؟
در قانون اساسی، حق آزادی بیان، آزادی مطبوعات و اشتغال برای همگان رعایت شده است، اما این‌همه بی‌کاری نشان از سوء مدیریت دارد. حق آموزش رایگان باید برای همه وجود داشته باشد، اما امروز آموزش ما قطبی شده است، به‌طوری‌که ظرفیت روزانه دانشگاه‌های دولتی فقط ۱۳ درصد جمعیت دانشجویان کشور را تشکیل می‌دهد. معین ادامه داد: در اقتصاد کشور نیز با مشکلات عدیده‌ای از جمله فسادهای مالی روزافزون روبه‌رو هستیم که این هم ناشی از سوءمدیریت است. در آن هشت سال سیاه، یک زمین سوخته تحویل دولت جدید دادند، البته بخشی از مشکلات هم به ناآگاهی خود مردم برمی‌گردد.
مردم باید نسبت به حقوق خود آگاه باشند تا مطالبه‌گری صحیح داشته باشند. او افزود: مدیریت این نیست که با دادن ماهی ۴۰‌هزار تومان یارانه به مردم آنها را تحقیر کنیم، این تحقیر انسانیت است. او گفت: عدالت جنسیتی نیز باید در کشور برقرار باشد و در دانشگاه‌ها در زمان دولت اصلاحات با بی‌عدالتی جنسیتی مبارزه می‌شد. باید در تمام رشته‌ها، خانم‌ها نیز مشغول به تحصیل باشند، همان‌طور که در مصر بیش از ۳۰ درصد نمایندگان مجلس زن هستند. معین گفت: البته بی‌عدالتی نسلی هم وجود دارد؛ چرا یک مدیر سالیان دراز در یک مسند قرار دارد و کنار نمی‌رود. هم‌اکنون دوره اصلاحات است و همه باید به آن کمک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی وطنی

      جناب اقای معین خیلی وقت است که اقای هاشمی متحول شده لازم نیست اینها را بفرمایید خوب بود می فرمودید اقای هاشمی به کدام طرف متحول شده .... جناب اقای معین شما چهل هزار تومان رامیگویید ولی از حقوق های نجومی حرف نمی زنید چرا

    • وحید پیامنی

      شما به فکر بیکاری جوانان باشید اول وآخر زبانتان شده یارانه خیلی از مردم کشوربایارانه زندگی میکنن اگر این یارانه هم نباشد معلوم نیست چه برسرشان می آید امام علی بیت المال زیر دستش بود ولی برا کار به باغهای مردم میرفت ایم حکومت بوی از اسلام نبرده است فقط اسم آن را یدک میکشد آیا مسولان تا حالا گرسنه خوابیدن نان خالی خوردن نه ولی نیمی از مردم کشور به خاطر فقر دست به هر کاری میزنندتا خانوادهاشان از صددرصد دو درصد در رفا باشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج