adexo3
۴۰۰۴۴
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

مانی حقیقی: شما چه‌کاره مملکت هستيد؟!

«پذيرايي ساده» به کارگرداني ماني حقيقي اين روزها به عنوان چهارمين فيلم تحريمي حوزه هنري اکران شده است اما حاشيه‌هاي اکران آن همانند سه فيلم قبلي «بي‌خود و بي جهت»، «من مادر هستم» و «من همسرش هستم» آنقدر به متن آمده است که دست‌اندرکاران اين فيلم تصميم گرفته‌اند، شعار تبليغاتي فيلم‌شان را با توجه به اين حاشيه‌ها بنويسند.

خبرگزاری ایسنا: «پذيرايي ساده» به کارگرداني ماني حقيقي اين روزها به عنوان چهارمين فيلم تحريمي حوزه هنري اکران شده است اما حاشيه‌هاي اکران آن همانند سه فيلم قبلي «بي‌خود و بي جهت»، «من مادر هستم» و «من همسرش هستم» آنقدر به متن آمده است که دست‌اندرکاران اين فيلم تصميم گرفته‌اند، شعار تبليغاتي فيلم‌شان را با توجه به اين حاشيه‌ها بنويسند و مخاطبشان را با اين پرسش به سينماها دعوت کنند که «چه کسي نمي‌خواهد از شما پذيرايي کنيم؟»

ماني حقيقي درباره اين شعار تبليغاتي گفت: پاسخ اين سوال طبعا حوزه هنري است. وقتي حوزه هنري به خودش اجازه مي‌دهد بدين شکل به فيلم‌ها حمله کند، ما هم مي‌توانيم از اين حمله‌ها استفاده تبليغاتي کنيم. وي تصريح کرد: به هر حال وضعيت به شکلي درآمده است که استقبال مردم از فيلم هاي تحريمي به مخالفت عمومي با سياست‌هاي حوزه هنري تبديل شده. مردم دارند در واکنش صريح به سياست‌هاي ارتجاعي حوزه هنري از اين فيلم‌ها استقبال مي‌کنند.

کارگردان «پذيرايي ساده» درباره اينکه آيا حوزه هنري به شرط حذف برخي از صحنه‌ها حاضر مي‌شد فيلم را اکران کند به ايسنا گفت: بله، آنها پيشنهاد حذف چند سکانس را دادند تا فيلم را در سينماهاي حوزه هنري اکران کنند. اما من طبعا قبول نکردم. من براي ساخت اين فيلم مراحل قانوني را پشت سرگذاشته بودم و بعد از ساعت‌ها بحث و گفت‌وگوي منطقي و مستدل، اصلاحيه‌هاي مفصل شوراي نمايش وزارت ارشاد را به شش ثانيه حذف از فيلم رسانده بودم. بنابراين طبيعي بود که حاضر نباشم به حرف‌هاي گروهي گوش بدهم که نه مشروعيت دولتي دارند، نه جايگاه مردمي، و نه درک و فهمي از هنر.

وي خاطرنشان کرد: اقدام حوزه هنري مثل اين مي‌ماند که صنف ميوه فروش‌ها از ما بخواهد اگر فلان سکانس را حذف بکنيم، فيلم را تماشا مي کنند! يا مثلا کساني که در سينما بليت پاره مي‌کنند بگويند ما حاضر نيستيم بليت‌هاي اين فيلم را پاره کنيم چون با فلان ديالوگ مشکل داريم. خب، داشته باشيد! نظرتان محترم است، ولي در مملکت ما نظر محترم شما مشروعيت اجرايي ندارد و نبايد هم داشته باشد.

حقيقي تاکيد کرد: بايد از حوزه هنري پرسيد شما اصلا چه کاره هستيد که با اين همه غرور و تکبر براي هنرمندان مملکت حکم صادر مي‌کنيد؟ شما صرفا صاحب تعدادي سينما هستيد. اگر خيلي عاقليد برويد کار خودتان را درست انجام بدهيد و در مسائلي که به شما مربوط نيست دخالت نکنيد.

کارگردان «پذيرايي ساده» در پاسخ به اينکه آيا سينما «آزادي» در فروش فيلم شما تاثير ندارد؟ گفت: بعد از فروش چشمگير سه فيلم تحريمي ديگر متوجه شديم سينما «آزادي» در فروش فيلم‌ها تاثيرچنداني ندارد و ما وقت خودمان را تلف کرديم که با حوزه هنري درباره سينما آزادي صحبت کرديم. اين گفت‌وگو واقعا در شان ما نبود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      تمام این کارها سیاه بازیه چند ساله که میگن گیشه ها رونق نداره مردم به سینما نمیان چاره تواین دیدن که اول به یک فیلم مجوزبدهند وبعد ازتولید زمان اکران به اون فیلم حمله کنند وکلی هم دررسانه ها فریاد کنند که ای وای فلان فیلم خلاف موازین شرعی وعرفی ودینی وازاین قبیل موردهاست مردم هم که دیگه ازفیلمهای سفارشی دست چندم خسته شدن فکرمی کنن اوه اوه این فیلمها که کلی ازش انتقادمیشه بهترین فیلمه وبهترین فیلمنامه روداره وکلی ارزشمنده وهجوم میارن به سینماها... نمیگم فیلمهای امروزایران بد هستند اما به وضوح میشه خط کشی های سیاسی رودراونها مشاهده کرد البته بعد ازبسته شدن خانه سینما بیشترهم شده

    • بيننده سينما

      تو ياد بگير فيلم درست بسازي و از نظر اخلاقي و رواني و شرعي مشكل نداشته باشه. بعد بيا بگو كه اونها چكاره هستند!! خوب بگو ببينم اقاي ماني حقيقي شما چكاره هستي؟ جز يك كارگردانه ...... ؟
      معلومه حوزه هنري كاره اي نيست كه شما بدجور سوختي و عصباني هستي و از كوره در رفتي. بشين تو تشت اب سرد. خنك ميشي اقاي حقيقي.

      پاسخ ها

      • سینا

        مثل اینکه بی تربیتی گروههای فشار و حوزه هنری مسریه؟معلومه از فروش خوب فیلمهای تحریمی بدجوری سوختی.یه تشت آب سرد توصیه من به تو.

      • بهزاد میرهادی

        نکنه شما نماینده حوزه هنری هستی که اینطور مغذوبانه جواب میدی
        من الان متوجه نشدم کی داره میسوزه
        این که خوب داره میفروشه

    • دنا

      از بین سینماگرانی که فیلمهاشون تحریم شد، تا جایی که خوندم، آقای حقیقی از همه محکم تر و مستدل تر صحبت کردند و بنظرم این نشان از منطقی و برحق بودن حرفها و خواسته هاشونه. جناب حقیقی عزیز حق با شماست :)

    • بهزاد میرهادی

      آفرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج