adexo3
۳۸۴۱۹۸
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

نیروی دریایی آمریکا: تهدید ایران واقعی است

فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در منطقه گفت: قایق‌های ایران به مجهز به سلاح هستند و خطرهای موجود در این زمینه را نادیده نمی‌گیرم.

خبرگزاری فارس: نشریه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» در مطلبی اذعان داشت که نباید انتظار داشت برخوردهای بین ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها در خلیج فارس به این زودی‌ها متوقف شوند.

«بیل اربن» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا حاضر در منطقه به این نشریه گفت: «تعداد فعل و انفعال‌های غیر‌حرفه‌ایی و غیر ایمن در نیمه اول سال جاری نزدیک به دو برابر میزان مشابه در سال ۲۰۱۵ شده و این روند ادامه یافته است. این امر در سال ۲۰۱۶ نسبت به تمامی سال ۲۰۱۵ افزایش داشته است.»

فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا در ادامه اظهار داشت که تهدید ایرانی‌ها بسیار واقعی است.

وی افزود: «هر لحظه یک قایق ایرانی به سوی یکی از کشتی‌های ما حمله‌ور می‌شود و آن‌ها هرگز از بی‌سیم استفاده نمی‌کنند. شما از نیات آن‌ها مطلع نخواهید شد.»

اربن گفت که ایران قایق‌های تندروی کوچک را به شیوه انبوه به سمت کشتی‌های جنگی بزرگ آمریکا می‌فرستد که البته آن‌ها به آسانی قابل غرق شدن هستند اما این مسئله به یقین موردی فراتر از قدرت آتش و یک تهدید است.»

فرمانده اربن افزود: «این قایق‌ها به یقین مجهز به خدمه مسلح هستند و بدون جنگ افزار نمی‌باشند. من خطرهای موجود در این زمینه را نادیده نمی‌گیرم. برخورد در دریا با یک کشتی بزرگ همواره موردی است که می‌تواند باعث خسارت به یک کشتی یا صدمه زدن به پرسنل شود.»

اربن در خاتمه افزود: «این نوع روش‌های تحریک‌ آمیز خطرپذیری تقابل و اشتباه محاسباتی را در بردارد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هه.بیچاره توهنوزحتی یه چشمشم ندیدی.وای به اون روزی که ایرانیابخوان باشمادرگیرشن.حتی فرصت جنبیدن به خودتونم نمیکنید

    • مهدی ملکان

      ایران حق دارد ک حتی ریز حرکات بیگانگان را نسبت ب حقوق دفاعی خود رصد کند امریکا از اون سر دنیا آمده در خلیج فارس لنگر انداخته..بعد انتظار دارد ک دریادلان ارتش و سپاه نسبت ب تحرکاتشون بی تفاوت باشند کشور عزیز ما هیچ وقت خلاف مقررات بین الملل عمل نکرده است...خداقوت دلاور مردان نیروی دریایی سپاه و ارتش

    • حسن

      مانباید دست به اقدامات تحریک آمیزبزنیم.البته که دفاع حق است

    • مجتبی

      از خلیج ما بروید به اون سر دنیا سر جای خودتان

    • رضا اسماعیلی

      بترسید از ما و از ترس بمیرید....!
      امام خمینی (ره):
      ماامریکارا زیر پا له میکنیم.

    • بدون نام

      سعی شود بامنطق اصولی چنانچه آمریکاییها وارد حوزه دریایی ماشدن برخورد ویاهشداری داده بشه وچنانچه اونا وارد آبهای مانشدن به منظور جلوگیری ازهرگونه جنگ یاتنشی نباید جلوی آنها صدمعبر ویا مانور داده شود .البته نیروی دریایی ارتش خیلی دیپلماتیک عمل میکنه طوریکه آمریکاییها میگن ولی نیروی دریایی سپاه دیگه خیلی حساسن

    • ممد خان

      امریکا باید قبول کند که دوران افولش فرا رسیده وایران قدرت برتر منطقه است و نفرت مردم ایران نسبت به امریکا به اوج خود رسیده است

    • بدون نام

      باز الان میان یه جو تحریمی راه میندازن، ما تا کی باید کوتاه بیایم یا نگران این اوضاع باشیم که آمریکا می خواد دوباره تحریممون کنه یا جو جدیدی راه بندازه؟ تا کجا عقب نشینی کنیم آمریکا متعهد میشه که دیگه کاری به کاریمون نداره؟ تمومی داره؟ ما زیاده خواهیم که نگران مرز هامونیم؟ ما زیاده خواهیم که انرژی هسته ای می خوایم؟ ما باید با این رفتار آمریکا چطور کنار بیایم؟ اسرائیل رو فراموش کنیم؟ ...
      یا باید تسلیم بشیم یا باید تا جایی که می تونیم مبارزه کنیم

    • پ پ

      دورود بر رهبر عزیزم مرگ بر دیکتاتور آمریکا آقا اجازه بده کاره همشون تمومه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج