اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۷۵۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

روابط جنسي قبل از ازدواج در ادیان بزرگ

اعضاء انجمن دانشجويان مسلمان دانشگاه يوتا يک مطالعه در سطح بين‌المللي در خصوص رفتارهاي جنسي پيروان اديان بزرگ انجام داده اند، اين مطالعه نشان مي‌دهد که مسلمانان و هندوها رابطه جنسي کمتري خارج از چارچوب ازدواج دارند.

فرارو: اعضاء انجمن دانشجويان مسلمان دانشگاه يوتا يک مطالعه در سطح بين‌المللي در خصوص رفتارهاي جنسي پيروان اديان بزرگ انجام داده اند، اين مطالعه نشان مي‌دهد که مسلمانان و هندوها رابطه جنسي کمتري خارج از چارچوب ازدواج دارند.

«نشريه جامعه شناسي آمريکا» که در ماه اکتبر سال جاري منتشر شد، با استناد به يک گزارش پزشکي، همچنين نشان مي‌دهد که رابطه معکوسي بين تعداد جمعيت مسلمانان در يک کشور و ميزان رابطه جنسي قبل از ازدواج در آن کشور وجود دارد.

اين مطالعات نشان مي‌دهد که نه تنها رابطه جنسي خارج از ازدواج مسلمانان، به نسبت ساير شهروندان و اقليتها، کمتر بوده است که افزايش نرخ جمعيت مسلمانان در اينگونه کشورها باعث کاهش نسبي آمار مربوط به رابطه جنسي خارج از ازدواج نيز شده است.

اين يافته‌ها نتيجه تجزيه و تحليل بيش از ۶۲۰ هزار پاسخنامه ايست که از افراد مختلف (بين سنين ۱۵ تا ۵۹ سال) توسط موسسه «بررسيهاي سلامت و جمعيت شناسي» در بيش از ۳۱ کشور درحال توسعه جهان بين سالهاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ جمع آوري شده است. غالب کشورهايي که تحت بررسي قرار گرفته اند داراي اکثريت مسلمان يا مسيحي بوده اند (البته ايالات متحده در اين پژوهش قرار نگرفته است).

يافته‌هاي پژوهشگران نشان مي‌دهد که به طور کلي رابطه جنسي قبل از ازدواج در بين مسلمانان متاهل ۵۳ درصد کمتر از مسيحيان متاهل مي‌باشد. اين رقم همچنين براي هندوها نيز در حدود ۴۰ درصد کمتر از مسيحيان گزارش شده است. در همين حال، و بر اساس داده‌هاي نشريه «علم زندگي»، يهوديان و بودائيان شانس بيشتري براي داشتن رابطه جنسي قبل از ازدواج در مقايسه با مسيحيان داشته اند.

اين پژوهش همچنين مشخص کرده است در کشورهاي که اکثريت آن را مسلمانان تشکيل مي‌دهند، نرخ بسيار پايين تري از بيماري ايدز در ميان مردم وجود دارد. پژوهشگران بر اساس تحقيقاتي که در اين خصوص انجام داده اند اذعان مي‌کنند که يکي از دلايل پايين بودن نرخ اين گونه بيماريها درصد پايين رابطه جنسي قبل از ازدواج در اين کشورها است.

بر اين اساس هر چه جمعيت مسلمانان و هندوها در ۳۱ کشور مورد بررسي بيشتر بوده، ميزان رابطه جنسي قبل از ازدواج و ميزان رابطه جنسي خارج از نهاد خانواده در دوره ازدواج نيز کمتر بوده است. تحقيقات اين تيم پژوهشي نشان مي‌دهد، مذهب نقش مهم تري را در پرهيز از رابطه جنسي نسبت به قوانيني که رفتارهاي جنسي را در جامعه کنترل مي‌کنند ايفا مي‌کند. از جمله آموزه‌هاي مذهبي که مي‌توان به آن اشاره کرد ايجاد محدوديت‌هاي اجتماعي در روابط بين مردان و زنان و همچنين نحوه پوشش زنان در محافل عمومي مي‌باشد.

پژوهشگران مي‌گويند «همه اديان بزرگ جهان مخالف روابط جنسي خارج از چارچوب ازدواج هستند، اما همه آنها به طور مساوي در کنترل رفتارهاي جنسي پيروانشان موثر نيستند.» «سوزان اسماعيل»، مشاور در امر ازدواج و طلاق و همچنين نويسنده چندين کتاب در مورد ازدواج مسلمانان، مي‌گويد: «علت نرخ پايين رابطه جنسي قبل از ازدواج و در دوره ازدواج در ميان مسلمانان را بايد در مذهب آنان جستجو کرد.»

سوزان اسماعيل معتقد است: براي مسلمانان، هر شکلي از زنا (يا هر عملي که به زنا منتهي شود) شرعاً ممنوع است. وي مي‌افزايد: در اسلام رعايت اخلاق جنسي دائماً از سوي ديگران به فرد يادآوري مي‌شود. اين مفاهيم شامل اهميت دادن به پوشش، رفتار محجبانه و روابط موقرانه است. همچنين مسلمانان تمايل دارند مفاهيم اخلاق جنسي را از همان سنين ابتداي جواني به فرزندان خود القاء کنند.

البته بررسيها نشان مي‌دهد کشورهاي که اکنون نرخ روابط جنسي قبل از ازدواج در آنها بالاست، به صورت سنتي و در گذشته اينگونه نبوده اند. به عنوان مثال در قانون مدني انگلستان در سال ۱۷۵۳ ميلادي در خصوص رابطه جنسي قبل از ازدواج عنوان شده است که يک زوج بريتانيايي تنها بعد از نامزد شدن يا برگزاري مراسم ازدواج مي‌توانند با هم زندگي مشترکي را آغاز کرده و رابطه جنسي داشته باشند.

همچنين به موجب قوانين حمايت از نهاد خانواده که در دوره ويکتوريا (قرن ۱۹) در اين کشور به تصويب رسيد به ضرورت نکاح براي ازدواج تاکيد شده بود که بر طبق آن عروس بايد براي ازدواج باکره باشد. چرا که به عقيده قانونگذاران حرام زادگي منجر به سست شدن پايه‌هاي جامعه مي‌شده است. اما اين کنترلها به تدريج در قرن بيست کمرنگ شده و اکنون در آغاز قرن بيست و يک اثري از آنها باقي نمانده است.

در ايالات متحده در طول دوران استعمار، رابطه جنسي قبل از ازدواج در مجامع عمومي يک عمل گستاخانه محسوب مي‌شد اما در محافل خصوصي نسبت به اينگونه روابط سخت گيري کمتري به عمل مي‌آمد. اما علي رغم تمام پيشگيري‌ها از مقاربت جنسي باز هم خيلي از افراد کودکاني حاصل از رابطه غير زناشويي داشتند.

در اين دوران اگر بارداري حاصل از رابطه جنسي قبل از ازدواج اتفاق مي‌افتاد، زوج جوان بايد تن به ازدواج مي‌دادند. پرونده‌هاي ازدواج و تولد از اواخر دهه ۱۷۰۰ در منطقه «نيوانگلند» امريکا نشان مي‌دهد که بين ۳۰ تا ۴۰ درصد از نوعروسان قبل از ازدواج باردار شده بودند.

همچنين يک مطالعه قديمي انجام شده در ايالات متحده نشان مي‌دهد که ۶۱ درصد از مردان و ۱۲ درصد از زنان متولد قبل از سال ۱۹۱۰ به داشتن رابطه جنسي قبل از ازدواج اعتراف کرده اند. در سال ۲۰۰۰، تقريبا يک سوم از زوج‌ها در ايالات متحده آمريکا قبل از ازدواج با هم زندگي مشترک داشته اند که به رابطه جنسي قبل از ازدواج منجر گرديده است.

در سال ۲۰۰۵ بر اساس مطالعه اي که توسط «بنياد خانوادگي کايزر» بر روي نوجوانان ايالات متحده انجام پذيرفت آشکار شد که ۲۹ درصد از نوجوانان (بين ۱۳ تا ۱۹ سال) اعلام کرده اند «براي داشتن رابطه جنسي تحت فشار هستند»، ۳۳ درصد از نوجوانان که کنش‌هاي جنسي دارند گفته اند «آنها در روابطي قرار مي‌گيرند که احساس مي‌کنند خيلي سريع منجر به عمل جنسي مي‌شود» و ۲۴ درصد از آنها اعلام کرده اند«هيچ تمايلي به برقراري رابطه جنسي ندارند».

همچنين بر اساس آخرين تحقيقات در سال ۲۰۱۱، مشخص شد که تقريبا ۸۵ درصد از جمعيت زير ۱۹ سال آمريکا رابطه جنسي قبل از ازدواج را تجربه کرده اند. همچنين آمار مشابهي در اين خصوص درباره کشورهايي با اکثريت جمعيت مسيحي چون استراليا، فرانسه، آلمان و فنلاند و نروژ وجود دارد. شايان ذکر است که افزايش فعاليت‌هاي جنسي در ميان نوجوانان، باعث افزايش خطر حاملگي ناخواسته و بيماري‌هاي مقاربتي در ميان آنها شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج