adexo3
۳۴۴۶۳
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

حرکت خودجوش پرویز پرستویی + عکس

همت خودجوش چندتن از رزمندگان جنگ و «پرویز پرستویی» و با هدف کم کردن آلام تمامی کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده، هفتمین جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس برگزار شد.

خبرگزاری فارس: با نیت نذر فرهنگی و به همت خودجوش چند تن از رزمندگان جنگ و «پرویز پرستویی» و با هدف کم کردن آلام تمامی کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده ‌آذربایجان شرقی، هفتمین جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس مصادف با روز جهانی کودک به‌صورت بسیار شاد و مفرح به مدت دوازده روز از تاریخ ۱۶ تا ۲۷ مهر ماه در شهرستان‌های اهر، ورزقان، هریس و بخش‌های خواجه، هوراند و خاروانا با تمامی روستاهای تابعه، برگزار شد و بیش از ۴۱۰۰۰ دانش‌آموز مقاطع تحصیلی دبستان، راهنمایی و دبیرستان به همراه معلمان خود در آن شرکت کردند.

حرکت خودجوش پرویز پرستویی + عکس

هدف از برگزاری این جشنواره (با دوری از تکلف و شعارهای همیشگی)، گردهمایی و حضور فرد فرد تمامی دانش‌آموزان آسیب دیده حتی از دورترین و صعب‌العبورترین مناطق، با اجرای برنامه‌های بسیار شاد و در عین حال آموزنده برای بازگرداندن روحیه امید و نشاط در آستانه سال تحصیلی جدید برای فرزندان این نقاط بلادیده از ایران زمین بود تا بتواند پیام پایداری در سختی و امید به آینده را که از دستاوردهای همیشگی فرهنگ دفاع مقدس می‌باشد بصورتی نوین و غیرشعاری در سطح منطقه منتشر و این نوجوانان و کودکان را که بسیاری از آنان به علت حضور در روستاهای دورافتاده منطقه هرگز به سینما و تماشای دسته جمعی فیلم نرفته بودند با تجربه‌ای نو و فرحبخش روبرو کند.

حرکت خودجوش پرویز پرستویی + عکس

از قسمت‌های اصلی این جشنواره، اجرای سرودهای دسته جمعی از جمله (ای ایران) توسط دانش‌آموزان با همراهی «پرویز پرستویی» و «نورالدین عافی»، راوی آذری کتاب (نورالدین پسر ایران) و نمایش فیلم طنز دفاع مقدسی (تخم مرغ جنگی) به همراه انیمیشن (شکرستان) و برگزاری مسابقات صمیمی، همراه با اهدا جوایزی همچون عروسک شخصیت‌های «شکرستان» و وسایل تحصیلی مورد نیاز این عزیزان بود، که تماما با شور و استقبال این آینده سازان کشور روبرو شد.

حرکت خودجوش پرویز پرستویی + عکس

در ادامه نیز «پرویز پرستویی» به معرفی و ذکر عبرت‌هایی از خواندن کتاب‌های دفاع مقدسی از جمله نورالدین پسر ایران، دا، بابا نظر، کوچه نقاش‌ها، شنام، پایی که جا ماند و بچه‌های کفیشه)می‌پرداخت و با دعوت از «نورالدین عافی» بر روی صحنه، این اسطوره زنده آذربایجانی دفاع مقدس را به حاضران هم استانی‌اش معرفی می‌کرد تا به ذکر خاطراتی شیرین و در عین حال عبرت‌انگیز و امیدبخش بپردازد.

حرکت خودجوش پرویز پرستویی + عکس

در انتهای هر مراسم نیز به تمامی معلمانی که به همراه شاگردانشان در مراسم شرکت کرده بودند، کتب معرفی شده هدیه داده می‌شد تا در آینده و با مطالعه بیشتر، این فرهنگ انسان‌ساز را هرچه بهتر به آنان منتقل کنند.

از دیگر هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره می توان به «مالک سراج»، «کورش سلیمانی» و «علی صالحی» نیز اشاره کرد.

حرکت خودجوش پرویز پرستویی + عکس

خوشبختانه در طی دوازده روز برگزاری جشنواره که در دو سانس مدرسه‌ای صبح و بعدازظهر (که در بیشتر مواقع بصورت همزمان در دو شهر برگزار می‌شد) برگزارکنندگان برنامه توانستند قریب به اتفاق تمامی دانش‌آموزان روستایی و شهری منطقه گسترده زلزله زده ارسباران را با طی مسافت‌های چند ساعته بصورت رایگان در این جشنواره شرکت داده و پذیرایی کنند.

در انتها و در جمع‌بندی از نظرات معلمان و دانش آموزان و اولیاء و مسئولین محلی مشخص شد که جشنواره در تامین اهداف انسانی، اسلامی و ملی خود برای شادی بخشی و ارتقا روحیه در منطقه کاملا موفق بوده و همگی شرکت کنندگان با شعف زیاد خواستار تکرار چنین جشنواره‌هایی در آینده‌ای نزدیک شدند.

حرکت خودجوش پرویز پرستویی + عکس

این جشنواره همچون شش دوره گذشته با دبیری «سعید سیاح طاهری» از جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و با مدیریت «حبیب احمدزاده» برگزار شد.

پشتیبانان اصلی برگزاری این جشنواره مردمی عبارت بودند از جشنواره فیلم مقاومت، بنیاد فرهنگی روایت، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، نواحی مقاومت سپاه عاشورا در منطقه ارسباران، بسیج هنرمندان، انتشارات سوره مهر، دانشگاه هنر، واحد انیمیشن حوزه هنری، معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استانداری و ادارات آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و بخشداری‌های مناطق اهر، هریس، ورزقان، هوراند ، خواجه، خاروانا و روستاهای تابعه...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      مرسی از پرستویی و سایر دوستان که این کار را کردن.

    • مجتبی

      ستاره مرام و معرفت ایران توئی

    • maryam

      کارشون عالی بود.انشاالله خدا خیرشون بده

    • فی فی

      آفرین به پرویز پرستوئی

    • بدون نام

      پرستویی رو عشقه

    • متانت

      دستشون درد نکنه.

    • فريد

      من ميگم اقاي پرستويي اين ايده را داد و تعدادي هم ايشان را همراهي كردند كه اگر از آقاي پرستويي سوال كني شايد بگه از پتانسيلهاي شخصي اش استفاده كرده تا اين اميد را دوباره برگردونه درنهايت اينكه ما هم بيايم ببينيم ما با پتانسيلهامون چه كارهايي ميتونيم براي اين بچه ها يا براي هر يك از همنوعانمان ولو در سطح كوچك حتي در اقوام و فاميلهامون ميتونيم انجام بدهيم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج