adexo3
۲۷۸۶۹۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تصویر اولین وب سایت در ۲۵ سال پیش

نخستین وب سایت جهان گستر توسط «تیم برنرز-لی» در ۲۵ سال پیش در چنین روزی آنلاین گشت.

وب‌سایت دیجیاتو - فروغ بیداری: نخستین وب سایت جهان گستر توسط «تیم برنرز-لی» در ۲۵ سال پیش در چنین روزی آنلاین گشت. صفحه یاد شده هنگام انتشار به معنای واقعی جهانی نبود و در تاریخ بیستم دسامبر سال ۱۹۹۰ از طریق اینترنت در شبکه سرن (CERN)، لابراتوار فیزیک هسته‌ای اروپا، به اشتراک جهانی گذاشته شد و چندین ماه بعد در اواخر تابستان سال ۱۹۹۱ میلادی کاملا عمومی گشت.

تصویر اولین وب سایت در 25 سال پیش

با اینکه در آن زمان تارنمای مورد بحث در واقع نوعی تعریف و توضیح برای چگونگی کارکرد پروژه «ابرمتنی» بود اما زمینه ای شد برای بسیاری از امکانات اینترنتی که اکنون شاهد آنها هستیم.

شاید لازم باشد در اینجا توضیح دهیم که دو واژه «وب» و «اینترنت» کاملا مجزا از هم هستند و اگر شما هم جزو افرادی هستید که این دو را یکی فرض می کنید باید بدانید وب در حقیقت یکی از خدماتی است که روی اینترنت ارائه می شود و در زبان فارسی هم آن را «تارنما» می خوانند.

در مورد خالق وب یعنی برنرز-لی باید گفت که هنوز هم در حوزه وب مشغول به فعالیت است و در حال حاضر ریاست کنسرسیوم وب جهان شمول را به عهده دارد و بر روند تکامل وب نظارت می نماید. حوزه فعالیت شبکه سرن که نام کامل آن «سازمان اروپایی پژوهش های هسته ای» است هم تا اندازه ای تغییر کرده و با اینکه همچنان تحقیقات شبکه ای (به خصوص محاسبات شبکه) در آن صورت می پذیرند اما بیشتر برای فیزیک ذره ای و ساختِ افزارهای شتاب دهنده ذرات شهرت پیدا کرده است.

نکته اصلی در واقع خود وب محسوب می شود که اکنون بیشتر یک پلتفرم محسوب می گردد تا مجموعه ای از اسناد و در حال حاضر آن را در همه چیز از تلفن همراه گرفته تا هدبندهای واقعیت مجازی می توان پیدا و استفاده نمود. هسته اصلی این سامانه بدون تغییر باقی مانده و همچنان ابزاری پویا و زنده برای به اشتراک گذاری اطلاعات از طریق شبکه جهانی اینترنت در سراسر دنیا به شمار می رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج