۱۹۴۰۹۵
۱ نظر
۱۷۰۷۰۳
۱ نظر
۱۷۰۷۰۳
پ

محتوای حمایت‌شده

ماندگاری لیزر موهای زائد: عوامل موثر و راهکارهای افزایش آن

از بین بردن موهای زائد همیشه یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی افراد به ویژه خانم ها بوده و از گذشته تا حال، روش های گوناگونی برای این موضوع مورد استفاده قرار گرفته است؛ از قدیمی ترین روش یعنی استفاده از پودرهای موبر گرفته تا جدیدترین روش ها که استفاده از انواع لیزرها است.

از بین بردن موهای زائد همیشه یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی افراد به ویژه خانم ها بوده و از گذشته تا حال، روش های گوناگونی برای این موضوع مورد استفاده قرار گرفته است؛ از قدیمی ترین روش یعنی استفاده از پودرهای موبر گرفته تا جدیدترین روش ها که استفاده از انواع لیزرها است.ولی با وجود این همه تنوع در محصولات زداینده موها، باز هم این مسئله به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات آرایشی بهداشتی در افراد مطرح است. به راستی مناسب ترین روش چه روشی است؟ آیا لیزر برای همه افراد مناسب است؟

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

در طی انجام لیزر موهای زائد نور لیزر به فولیکول های مو بدون آسیب به پوست بدن تابانده می شود فولیکول های مو نور لیزر را جذب کرده و باعث از بین رفتن موها می شود و رشد مو متوقف می شود و بعد از یک الی دو هفته موها ریزش  پیدا می کنن،برای رهایی از موهای زائد باید چندین جلسه زیر نظر پزشک لیزر موهای زائد انجام شود تا تمام فولیکول مو از بین بروند.

ماندگاری لیزر موهای زائد: عوامل موثر و راهکارهای افزایش آنماندگاری لیزر موهای زائد: عوامل موثر و راهکارهای افزایش آن

همین حالا تماس بگیرید.

ماندگاری لیزر موهای زائد چقدر است؟

ماندگاری لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی بستگی دارد، اگر اشعه لیزر بتواند فولیکول های مو را از بین ببرد مو دیگر رشد نخواهد کرد و اگر اشعه نتواند باعث از بین رفتن فولیکول شود و فقط به آن ها آسیب بزند بعد از مدتی مو ها دوباره رشد می کنند،همچنین مهارت تکنسین لیزر ،نوع دستگاه،درجه ی لیزر، رنگ پوست و وضعیت هورمون از عوامل مهم ماندگاری لیزر هستند.دوره ی رشد مو در افراد متفاوت است برای بعضی ها کوتاه و برای بعضی ها طولانی تر است.برای گرفتن نتیجه ی مطلوب از لیزر موهای زائد باید دوره های لیزری بیشتری را بگذراند. 

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

آیا لیزر موهای زائد دائمی است شاید این سوال شما نیز باشد،برای از بین رفتن موهای زائد فولیکول مو باید به طور کامل تخریب شوند تا نتیجه ی دائمی داشته باشند.اما باید این واقعیت را بپذیرید که ممکن است موهای برخی از نواحی دوباره رشد کند. با گذشت زمان و تکرار جلسات لیزر باعث کم شدن و حتی به از بین رفتن موهای دوباره رشد کرده می شوند،البته این نکته قابل ذکر است که موهای زائدی که پس از لیزر دوباره رشد می کنند نسبت به قبل نازک تر،روشن تر و همچنین کم پشت تر هستند که این امر نشان دهنده ی این است که به فولیکول های مو آسیب وارد شده و کامل از بین نرفته و روند رشد مو را به هم زده است.تکرار جلسات لیزر باعث کند شدن ،نازک شدن و به مرور از بین رفتن موهای زائد می شود.

عوامل موثر بر ماندگاری

همانطور که پیش تر گفته شد ماندگاری و اثربخشی لیزر به عوامل متعددی بستگی دارد که برای همه ی افراد یکسان و به یک شکل عمل نمی کند.دراین قسمت قصد داریم عواملی که بر ماندگاری موهای زائد تاثیرگذار است را مورد بررسی قرار دهیم.این عوامل عبارتند از:

  • رنگ پوست

رنگ پوست یکی از عوامل تاثیر گذار در ماندگاری لیزر محسوب می شود.لیزر باید بتواند فولیکول مو را از پوست جدا کند و نور و گرمای آن باعث آسیب به فولیکول ها شود.کسانی که پوست روشن و موهای تیره دارند نتیجه ی بهتری می گیرند زیرا تعداد کمی از رنگدانه های پوست برای رقابت با رنگدانه فولیکول مو وجود دارد و بلعکس کسانی که موهای روشن و پوست تیره دارند ممکن است در برخی موارد آن ها را تحریک به رشد کند.کسانی که پوستشان را برنزه می کنند باید تا زمانی که اثر رنگ برنزشان از بین نرفته اقدام به لیزر موهای زائد نکنند.

  • رنگ و ضخامت مو

هر چه اندازه مو ضخیم تر و رنگ آن تیره تر باشد ماندگاری لیزر بیشتر می باشد.لیزربرای افرادی که پوست روشن و موهای تیره ای دارند تاثیر بیشتری دارد اما افرادی که پوست تیره ای دارند باید برای اثر بخشی بیشتر تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد.

  • تغییرات هورمون ها

سطح هورمون بالا می تواند بر ماندگاری لیزر موهای زائد تاثیر بگذارد زیرا عدم تعادل هورمونی باعث رشد بیشتر موهای زائد می شود و کسانی مبتلا به اختلال هورمونی هستند باید به پزشک مراجعه کنند و با مصرف داروهای هورمونی شد موهای زائد را کند و یا متوقف کنند که این کار بر جلسات لیزر آن ها تاثیر گذار است و احتمال موفقیت را افزایش می دهد.

  • چرخه رشد مو

چرخه ی مو روی ماندگاری لیزر تاثیرگذار است.مو دارای مراحل رشد آناژن،کاتاژن و تلوژن می باشد و از جایی که تمام موها به طور همزمان رشد نمی کنند لیزر نمی تواند در یک جلسه تاثیر بگذارد به همین علت برای ماندگاری لیزر به چندین جلسه نیاز است.

ماندگاری لیزر موهای زائد: عوامل موثر و راهکارهای افزایش آن

  • ژنتیک

گاهی پرمویی یک بیماری است و موهایی که در ناحیه چانه، ناف و ران ایجاد می شود معمولا کلفت تر و تیره تر از سایر موها هستند.که به آن هیرسوتیسم گفته می شود که روی صورت و بدن برخی از زنان رشد می کند. گاهی اوقات ممکن است ناشی از یک وضعیت پزشکی باشد. این بیماری علل مختلفی دارد و اغلب به دلیل اختلالات هورمونی به وجود می آید. سردسته این مشکلات وجود کیست های متعدد در ناحیه تخمداناست.علت دیگر این بیماری ژنتیک است که در برخی از خانم ها به صورت ارثی، فولیکول های مو در نواحی گفته شده نسبت به تستوسترونی که به میزان طبیعی در خون وجود دارد واکنش نشان می دهد و موهای این نواحی تیره تر و کلفت تر می شوند. در برخی موارد هم به علل ناشناخته، این مشکل به وجود می آید که نه فرد مشکل هورمونی دارد و نه سابقه ژنتیکی.داشتن موی نازک یا موی ضخیم پوست روشن یا تیره چرخه ی رشد مو به ژنتیک بستگی دارد.برای نتیجه گیری بهتر و ماندگاری بالای لیزر موهای زائد باید در زمان مشخص و در تعداد جلسه ی مورد نیاز انجام شود. 

راهکارهای افزایش ماندگاری

برای ماندگاری لیزرموهای زائد نیاز به انجام یک سری اصول است که انجام آن ها به حذف موهای زائد کمک کرده و از رویش مجدد آن ها جلوگیری می کند. 

تنظیم طول موج لیزر

​دامنه کم طول موج (۶۵۰ تا ۷۰۰ نانومتر)  میتوان بدون آسیب رساندن به پوست استفاده کرد اما برای موهای روشن با پوست تیره تر باید از طول موج های بلندتری (۸۰۰ نانومتر و بیشتر) استفاده کرد

مدت زمان پالس لیزر

مدت زمان پالس باید کمتر از زمان استراحت حرارتی فولیکول مو باشد.برای فولیکول های مو ناحیه تناسلی بین 10 الی 50 ثانیه متغیر است.

حد مطلوب فلوئنس
 فلوئنس انرژی تحویلی در واحد سطح است. استفاده از فلوئنس کمتر از حد مطلوب یکی از شایع ترین علل عدم تاثیر لیزر روی موهای زائد است.

اندازه ﺳری دستگاه لیزر  
اندازه سری دستگاه: هرچه سری بزرگ‌تر باشد، پراکندگی نور در داخل کاهش‌یافته و نفوذ به عمق بیشتر می‌شود.

ماندگاری لیزر موهای زائد: عوامل موثر و راهکارهای افزایش آن

 

میزان مهارت اپراتور لیزر
اپراتور لیزر باید آموزش دیده و دانش کاملی داشته باشد

شیو کردن موها

هنگام انجام لیزر طول مو نباید بیشتر 1 الی 5 میلی متر باشد و برای جلوگیری از فولیکولیت باید همیشه در جهت فولیکول مو اصلاح شود.

منظم بودن جلسات لیزر
جلسات لیزر بین ۶ تا ۸ جلسه نیاز است که باید به صورت متوالی و در زمان مشخصی انجام شودو پس از آن ۲ الی ۴ جلسه در سال برای افراد متفاوت می باشد.

  • رعایت مراقبت های لازم بعد از انجام لیزر
  • پس از انجام لیزر باید نکاتی را رعایت کرد از جمله:
  • دوش نگرفتن تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر
  • قرار نگرفتن در معرض نور خورشید
  • نپوشیدن لباس های تنگ و آلوده
  • خودداری از لمس پوست
  • جلوگیری از تعریق زیاد بدن
     

 

ماندگاری لیزر موهای زائد: عوامل موثر و راهکارهای افزایش آن

 

جمع بندی

لیزر یک روش از بین بردن موهای زائد وجایگزینی برای روش های سنتی می باشد.لیزرها طول موج های متفاوتی دارند و به دلیل همین طول موج ها اسامی مختلف دارند. هدف تمامی لیزرها ملانین (رنگ دانه مو) است و طول موج های متفاوت سبب می شوند که به طور اختصاصی یا فولیکول مو یا عروق و بافت های عصبی را در پوست از بین ببرند. از بهترین لیزرها می توان «لیزر دایوت» و «الکساندرا» را نام برد. تفاوت لیزرهای در میزان خنک کنندگی آنهاست. برخی از سیستم های خنک کننده با باد و برخی دیگر با اسپری کار می کنند و بسته به اینکه خنک کننده به چه صورت باشد، می تواند میزان درد بیمار را کم و زیاد کند.

 ماندگاری لیزر موهای زائد: عوامل موثر و راهکارهای افزایش آن

 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م م

      آیا لیزر صورت برای دختران مجرد ضرر دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج