adexo3
۱۷۲۶۲۰
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

تغییر روش پرداخت یارانه نقدی به مردم

عضو کمیسیون تلفیق با تشریح جزئیات نشست ویژه کارگروه هدفمندی یارانه‌ها گفت: ۳ پیشنهاد برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها که شامل کمک به نیازمندان، متغیر شدن یارانه نقدی و عدم افزایش میزان یارانه نقدی است، به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: ایرج ندیمی عضو کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات نشست ویژه امروز کارگروه هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: این جلسه که با حضور مسئولان دولتی، نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق برگزار شده بود به بررسی پیشنهادات یارانه‌ای مجلس و دولت پرداخت.

وی با بیان اینکه ۳ پیشنهاد در جلسه امروز نهایی شده و به کمیسیون تلفیق برای رأی گیری ارائه می شود، گفت: در هر حال نباید پرداختی ها در یارانه نقدی با افزایش قیمت همراه باشد و پیشنهاد شد که دولت به نیازمندان و دهک های پایین درآمدی با روش های غیرنقدی کمک کند.

این عضو کمیسیون تلفیق همچنین در خصوص پیشنهاد دوم افزود: کارگروه هدفمندی یارانه ها همچنین پیشنهاد کرد که با هماهنگی دولت بخشی از دهک‌ها از نظر درصد پرداخت مدیریت شوند، بنابراین دولت می تواند یارانه دهک های بالای درآمدی را حذف نکند ولی میزان یارانه پرداختی به آنها را براساس اطلاعات دریافتی راستی آزمایی شده تغییر دهد.

ندیمی ادامه داد: پیشنهاد سوم هم این بود که از روش رفتار عکس در ادامه پرداخت های نقدی استفاده شود به این گونه که دولت به جای حذف گروه های پرداختی، نیازمندان را شناسایی کند و به گروه های کم درآمد توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیشنهادات مذکور در کمیسیون تلفیق مطرح خواهد شد، تاکید کرد: تا زمانی که تلفیق به این پیشنهادها رأی ندهد نمی توان گفت پیشنهاد یا طرحی به تصویب مجلس رسیده است.

این عضو کمیسیون تلفیق همچنین این را هم گفت که پیشنهادات زیادی برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها در کارگروه مذکور مطرح شده است که یکی از آنها در حوزه مصرف انرژی می باشد.

وی ادامه داد: طبق این پیشنهاد کسانی از حامل های انرژی کمترین و بیشترین استفاده را دارند، شناسایی می شوند و به گروه های کم مصرف امتیازهای ویژه ای ارائه می شود.

ندیمی در خصوص نظر نمایندگان دولت درباره پیشنهادات یارانه‌ای مذکور، گفت: نمایندگان دولت که معاونان سازمان مدیریت وبرنامه ریزی بودند، با حذف نکردن یارانه نقدی و جهت دهی به حمایت های غیرنقدی موافق بودند.

این عضو کمیسیون تلفیق در ارتباط با زمان بررسی این پیشنهادها در این کمیسیون تصریح کرد: کمیسیون تلفیق طی امروز و فردا بررسی تبصره های درآمدی بودجه را به اتمام می رساند و تا پایان هفته احتمالاً نوبت به پیشنهادهای هزینه ای می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صبا

      بابا کشتید خودتونو با این یارانه مضخرف.... میخاستید بچاپید ملتو که رسیدید به هدفتون دیگه... ورش دار خلاصصصصصصصصصص.... انگار این 45 تومن به کجا میرسه یه باک بنزینه دیگه ... اه اه اه

    • بدون نام

      سلام ایکاش ثروتمند بودم این همه منت یارانه نمیکشیدیم یارانه را افزایش دهید

    • سیدمحمدعلی صدر طباطبائی

      با سلام، چفدر خوب است دولت بجای اینکه وقت خود را صرف بررسی قطع یارانه ثروت مندان کند تلاش و بررسی کند چگونه می تونان از فرار مالیاتی ثروت مندان جلو گیری کردد. که درآمد حاصله میلیون ها برابر بیشتر خواهد بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتماً تو این قضیه هم منافعی لحاظ میشود .
        چیزی که واضح و مبرحنه این هستش که کسی به فکر مردم نیست و یه جورایی خیلی وقته مردم فراموش شدن.

    • بدون نام

      همه بدونند که هیچ دولتی این یارانه رو بر نخواهد داشت هم دولت قبل هم این دولت چرا ؟ چون اگه یارانه نباشه پس با چه توجیهی این همه گرانی را به مردم تحمیل کنند؟پس پرداخت یارانه یعنی سوراخ فرار همه ی گرانیها .

    • بدون نام

      خسته مون كرديد به خدا. مردم ديگه اعتمادشون از دست دادن. همش پيشنهاد؛ همش مشورت؛ همش حرف...
      بابا نتيجه رو بگيد؛ نتيجه. ... نتيجه ميدونين چيه ؟ همونو بگيد

    • بدون نام

      عجب کلاه بزرگی!!!!!!!!!!

    • رضا

      هیچ توجهی به کم درآمدها نخواهد شد .

    • زهرا

      این دولت با این سرزمینی که در اختیارش هست اگه هر ماه ب هر نفر 5 ملیون پول هم یارانه بدهد کم نمیاورد چون وجب به وجب این خاک ایران مثل طلا هست.فقط ملت یک نظر ب پارس جنوبی و منطقه عسلویه استان بوشهر بیندازند تا بماند منابع سنگی و معدنی کشور.تمام

    • ساناز

      من موندم چرا مردم هیچ عکس العملی نشون نمیدن
      بخدا کشورهای خارجی مارو تحریم نکردن خود دولت ملت رو تحریم کرده. غیر از اینه. نمونش همین تفاوت بسیار زیاد درآمدها و هزینه های مصرفیمون هست

    • محمد

      سلام یک نماینده که خدا تومان حقوق میگیره چه می فهمه از اون کارگری که اگر یک روز کار نکنه نمی تونه بچه خودش روسیر کنه ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج