adexo3
۱۶۵۰۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سکوت معنادار بانک مرکزی

تب نافرمان ارز لحظه ای شد / دلار ۱۷۰۰ تومان

نرخ دلار در مرکز ارزفروشان تهران در حال حاضر به صورت لحظه‌ای درحال تغییر است و برخی صرافان نیز از نایاب شدن این نوع ارز خبر می‌دهند.

نرخ دلار در مرکز ارزفروشان تهران در حال حاضر به صورت لحظه‌ای درحال تغییر است و برخی صرافان نیز از نایاب شدن این نوع ارز خبر می‌دهند. در همین حال، برخی از دلالان در آخرین خرید و فروش‌های خود، دلار را ۱۶۹۵ تومان به متقاضیان می‌فروشند.

قیمت دلار هم اکنون به صورت لحظه ای تعیین می‌شود، صرافان لحظه‌ای به خریداران یک نرخ و در لحظه‌ای دیگر نرخ دیگری را اعلام می کنند.

بسیاری از صرافان هم از فروش دلار امتناع و به متقاضیان اعلام می کنند که دلار برای فروش نداریم، به نظر می رسد که دلار در بازار نایاب شده است.

سرگذشت خرید دلار

کسانی که برای خرید دلار به یکی از صرافی ها به عنوان مشتری مراجعه کرده بودند، با پیشنهاد قیمت ۱۶۴۰ تومان یعنی همان نرخ دلالی و واسطه گری مواجه شدند.

افزایش لحظه ای قیمت دلار منجر به افزایش ۵۵ تومانی قیمت دلار در نیم ساعت از ۱۶۴۰ تومان به ۱۶۹۵ تومان شده است. برخی از صرافان پیش بینی کردند که دلار ۲۰۰۰ تومان دور از دسترس نیست.

نوسانات بازار ارز حتی با تغییر معاون ارزی این بانک هم مهار نشد. در حال حاضر اکثر صرافی های میدان فردوسی از درج نرخ دلار بر روی تابلوهای خود امتناع می کنند و مشتریان را بلاتکلیف نگه داشته اند.

البته با توجه به اینکه نرخ صرافی ها با نرخ بازار آزاد تفاوتی نمی کند، مشتریان با توجه به اینکه قیمتها به صورت لحظه ای تعیین می شود، ناچار به تهیه ارز مورد نیاز خود را واسطه ها و سفته بازان می شوند.

فعالان بازار ارز یکی از عوامل مهم افزایش نرخ ارز را تحریک تقاضا و افزایش تقاضا برای خرید عنوان می کنند. افزایش نقدینگی سرگردان در بازار ارز باعث تشدید دلالی و ایجاد چنین وضعیتی شده است.

فعالانی که از فروش دلار امتناع می کنند، دلیل این کار را امکان افزایش مجدد قیمت عنوان می کنند و شرایط مذکور را ناشی از جو روانی می دانند که باعث می شود خریدار و فروشنده دچارسردرگمی شوند و واکنشهای لحظه ای از خود بروز دهند.


منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تب نافرمان ارز لحظه ای شد / دلار 1700 تومان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج