adexo3
۱۶۰۱۳۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

درخواست آژانس درباره فعالیت هسته ای ایران

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز از کشورهای عضو آژانس خواست در سریع ترین زمان ممکن چهار میلیون و ۶۰۰ هزار یورو - پنج میلیون و ۷۰۰ هزار دلار - برای کمک به تأمین بودجه نظارت بر توافق نامه تمدید شده موقت هسته ای بین ایران و ۱+۵ اختصاص دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز گزارش مقدماتی خود را در مورد برنامه هسته ای ایران در نشست شورای حکام اژانس منتشر کرد.

یوکیا امانو در این گزارش مقدماتی گفت من از شورای حکام خواسته ام تشکیل جلسه دهند تا درخواست برای تمدید فعالیت نظارتی و راست ازمایی در جمهوری اسلامی ایران در رابطه با طرح اقدام مشترک را مورد باررسی مجدد قرار دهند.

ایران و گروه ۱+۵- متشکل از آمریکا، فرانسه،‌آلمان، انگلیس، چین و روسیه - ماه گذشته در دستیابی به توافق نامه جامع هسته ای ناکام ماندند و تصمیم گرفتند مدت زمان توافق نامه موقت هسته ای را هفت ماه دیگر تمدید کنند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی مسئولیت نظارت بر روند پایبندی ایران را به مفاد توافق هسته‌ای دارد که بر اساس آن ایران فعالیت های هسته ای خود را در ازای کاهش نسبی تحریمهای اقتصادی محدود می کند.

یوکیا آمانو در نشست شورای حکام آژانس اعلام کرد برای نظارت بر این روند به بودجه بیشتری نیاز است.

او گفت: من از کشورهای عضو که شرایطش را دارند دعوت می کنم در سریع ترین زمان ممکن و به منظور تضمین ادامه فعالیت های ما بودجه لازم را تأمین کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج