adexo3
۱۴۲۲۴۹۷
۱۵ نظر
۲۵۷۵۱
۱۵ نظر
۲۵۷۵۱
پ

رائفی‌پور و حسابی که با کتاب نمی‌خواند!

انتشار اسناد مالی مرتبط با موسسه مصاف، که توسط علی اکبر رائفی پور اداره می‌شود، با واکنش‌هایی گسترده همراه شده است.

فرارو: انتشار اسناد مالی مرتبط با موسسه مصاف، که توسط علی اکبر رائفی پور اداره می‌شود، با واکنش‌هایی گسترده همراه شده است. این اسناد مالی که ابتدا از شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، واریز مبالغ قابل توجهی را به حساب اشخاص مختلف نشان می‌دهد.

رائفی‌پور و حسابی که با کتاب نمی‌خواند!

اگرچه بانک مرکزی در خصوص افشای اطلاعات بانکی این موسسه واکنش منفی نشان داده و اعلام کرده با متخلفین برخورد می‌کند، اما جلیل محبی، فردی که برای نخستین بار اسناد بانکی موسسه مصاف رائفی پور را منتشر کرده بود، توییت جدیدی را منتشر کرد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جناب اقای فرزین ریاست محترم بانک مرکزی باسلام بجای برخورد با افرادی که در بانک‌ها با هیات تحقیق و‌ تفحص بانک‌ها همکاری کرده اند باید با افرادی که وظایف خود را در زمینه پول‌شویی انجام نداده اند برخورد کنید. موفق باشید.»

زندگی با سود آهنگری

علی اکبر رائفی پور یا آنطور که هوادارانش دوست دارند نامیده شود: «استاد رائفی پور»، سخنرانی‌های متعددی درباره فراماسونرها، شیطان پرست‌ها و تئوری‌های آخرالزمانی دارد. تئوری‌های توطئه‌ای که رائفی پور در خصوص اقدامات فراماسونری منتشر کرده بسیار متعددند و به نوعی تا مدت‌ها مثل لیبل تجاری رائفی پور شناخته می‌شدند.

تیرماه ۱۴۰۲ بود که موسسه مصاف با انتشار بیانیه‌ای در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود از ممنوع‌الخروج شدن رائفی پور از خاک عربستان خبرداد. این موسسه اعلام کرد که رائفی پور برای انجام حج واجب «به صورت قانونی» وارد خاک عربستان شده و «هیچ عمل مجرمانه‌ای در آن سرزمین» نداشه، اما در فرودگاه جده از خروج او جلوگیری شده است. موسسه مصاف تاکید کرده رائفی پور بازداشت نشده و ساکن کنسولگری ایران در عربستان است. در پی انتشار این بیانیه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده علی‌اکبر رائفی‌پور «به عنوان یک شهروند حج‌گزار ایرانی در پایان مناسک حج و به هنگام خروج از فرودگاه جده به دلیلی که هنوز برای ما به درستی مشخص نشده، با مشکل خروج مواجه می‌شود.» با این وجود در آن روزها، برخی مدعی شایعاتی از جمله مسئله «پاسپورت جعلی» یا «سب النبی» به علت توهین به عایشه همسر پیامبر بودند که در نهایت نیز اثبات نشد و رائفی پور به کشور بازگشت.

همچنین بهمن ماه سال گذشته بود که ادعای علی اکبر رائفی پور در خصوص دریافت ۱۴۰ سکه توسط یکی نمایندگان مجلس با واکنش‌هایی روبرو شد. محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفته بود: «اخیراً فردی که خود را همه‌چیزدان می‌داند و درباره همه چیز نظر می‌دهد، در صداوسیما صحبتی را علیه نمایندگان به بهانه شفافیت کرده و گفته است یکی از نمایندگان برای آنکه درخواست یک تحقیق و تفحص را پس بگیرد، سکه دریافت کرده است. این فرد اگر خودش مدافع شفافیت است، اعلام کند که در جلسات و سخنرانی‌های خود چه مبالغی دریافت می‌کند.»

رائفی پور نیز در واکنش به همین اظهارات گفته بود: «خرج زندگی را از کجا می‌آورم؟ ۶۰۰ میلیون تومان پول نزد یکی از دوستانم (آهنگری) دارم که هرماه سود آنرا محاسبه کرده پرداخت می‌کند. ‌هرچه جز این پیدا کردید افشا فرمایید و مال خودتان. اما من یقه شما را رها نخواهم کرد!»

انتخابات مجلس شورای اسلامی

علی اکبر رائفی‌پور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ائتلاف «جبهه صبح ایران» حضور پیدا کرد. بیشترین نمایندگان راه‌یافته به مجلس از حوزه انتخابی تهران از اعضای ائتلافی این جبهه هستند. جریان رائفی‌پور از شهرستان‌ها نیز شمار قابل توجهی نماینده راهی مجلس شورای اسلامی کرده است.

برخی کارشناسان معتقدند افشاگری‌های اخیر از جمله درباره پولپاشی و پولشویی موسسه «مصاف ایرانیان» در پی تضعیف جبهه اکبر رائفی‌پور، در واقع خیزی است که جریان او برای پیروزی در انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برداشته است. جریان اصولگرا در ماه‌های گذشته دچار گسست شده و در دوازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با سه ائتلاف مختلف در رقابت‌ها شرکت کرد. شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی (شانا) و جبهه پایداری با محوریت حمید رسایی، «جبهه صبح ایران» با محوریت علی‌اکبر رائفی‌پور و «امنا؛ شورای وحدت اصولگرایان» شامل گروه‌های سنتی با محوریت جامعه روحانیت و جمعیت مؤتلفه، سه جریان ائتلافی اصولگرا در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی بودند.

برخی نیز معتقدند آن چه برای رائفی پور رخ داده درواقع حاصل یا نمایه درگیری‌های سیاسی پشت صحنه است. یکی از جنجالی‌ترین حواشی در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس، تمامی مسائلی بود که درباره محمدباقر قالیباف، همسر، فرزندان، مشاورانش و دستگاه‌های منتسب به او در فضای مجازی مطرح بود.

ماجرای پولشویی و خورشید خانم

اخیرا لیست تراکنش حساب‌های موسسه رائفی پور، بنیانگذار جبهه صبح ایران که نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان است در فضای رسانه‌ای منتشر شده است. این مبالغ پس از انتقال به موسسه مصاف خیلی زود نیز برداشت شده و به حساب اعضای موسسه و اقوام رائفی‌پور منتقل شده است.

همچنین فیلمی از توضیحات جلیل محبی، دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر منتشر شده که می‌گوید: «بر اساس اساس‌نامه مصاف که در اینترنت نوشته شده، گفتند این موسسه برای پژوهش در حوزه مهدویت بوده و درباره حضرت مهدی (عج) می‌خواهد فعالیت کند. پس اگر دادگاه و قوه‌قضائیه به این نتیجه برسد که یک ریال از این پول‌های جمع شده در حوزه غیرمهدویت خرج شده، مشمول ماده ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی شده که ۳ تا ۵ سال حبس دارد. بنابراین، دادستان باید رسما ورود پیدا کند، زیرا غیرقابل گذشت است. نکته دوم در پول‌هایی است که جابه‌جا شدند؛ یعنی برخی از پول‌هایی که به حساب اشخاص حقیقی واریز شده، دوباره به حساب برای رائفی‌پور یا مصاف بازگشته است که این شائبه پول‌شویی دارد و شامل مواد ۱، ۲ و ۳ قانون مجازات اسلامی است که دادستان باید ورود پیدا کند.»

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «برخی از افراد در توئیتر نوشته بودند که سازمان مبارزه با پولشویی باید به این مسئله ورود پیدا کند، اما این‌طور نیست. زمانی که در دادگاه به یک جرمی رسیدگی می‌شود و به یک جرم دیگری برخورد می‌کنند، باید در همان دادگاه بررسی شود؛ مگر آنکه حوزه صلاحیت ذاتی آن متفاوت باشد یک بحث حقوقی است. زمانی که دادستان به این دو حوزه ورود پیدا کند، می‌تواند از بانک مرکزی و مرکز شورای اسلامی استعلام بگیرد. این اسنادی است که در دست مخالفان قالیباف است و ربطی به او ندارد. ما در حقوق دو موضوع داریم، یک پرونده قضایی و یک واقعیت امر.»

روابط عمومی بانک مرکزی، روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام کرد که رئیس کل بانک مرکزی به دنبال انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی موسسه «مصاف ایرانیان» در فضای مجازی، ضمن تأکید بر خلاف قانون بودن این اقدام نادرست از سوی هر فرد و جریانی، طی جلسه عصر پنج‎شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه دستور پیگیری فوری و بررسی ابعاد مختلف آن را صادر کرد. روابط عمومی بانک مرکزی افزوده محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی گفته است: «اگر محرز شود ارسال اطلاعات مالی این موسسه از طرف شبکه بانکی بوده باشد با عاملان این اقدام غیرقانونی شدیدا برخورد خواهد شد.»

در بین واریزی‌های موسسه مصاف رائفی‌پور، نام یک دختر خارجی به نام الونا واشچنکو به چشم می‌خورد به او در پنج شیفت متوالی پول داده بودند تا خودش را جلوی دوربین طاهره واشچنکو معرفی کند و حتی با الونا مصاحبه گرفتند. با تیتر مصاحبه «با بانوی اوکراینی که مسلمان شد». طبق سندی دیگری، ادعا شده مبلغ ۱۴۵ میلیون تومان به حساب خانمی به نام روجا صفرپور واریز شده است. او همان زنی است که در انتخابات ۱۱ اسفند بدون حجاب سر صندوق رای حاضر شد و رای داد و سپس به دیدار رائفی پور رفت. از او در رسانه‌ها به عنوان خورشید خانم یاد شده است.

واکنش استاد به اتهامات چه بود؟

اولین واکنش رائفی پور به اتهامات مطرح شده، انتشار یک ویدئو بود، رائفی پور در پاسخ خود، به مواردی اشاره کرد از جمله این که تاکید کرد موسسه مصاف، شخصی است و از این که برخی افراد اطلاعات حساب‌های موسسه او را افشا کرده‌اند به شدت انتقاد کرد. او همچنین درباره درآمده و هزینه‌های موسسه توضیح داد و مدعی شد که این موسسه با کمک‌های مردمی اداره می‌شود و فعالیت‌هایی مانند راه اندازی موکب اربعین و اداره مدرسه دارد. رائفی پور اشاره کرد که خودش حسابداری خوانده و روی ریال به ریال درآمد‌های موسسه حساسیت دارد. رائفی پور برای آن که سخنان خود را مدل سازی کند، گفت: «اگر کسی پول داده که برای اربعین برنج خریداری شود، آن پول را تا رسیدن اربعین نگه می‌دارند و جای دیگری خرج نمی‌کنند تا مبادا خلاف شرعی رخ بدهد. در شب‌های انتخابات، نیرو‌های موسسه که کار انتخاباتی می‌کردند، از پول موسسه شام نخوردند و از جای دیگری هزینه شام آن‌ها حساب شد.»

با وجود این توضیحات مقدماتی، همچنان پرسش‌هایی باقی است برای مثال برخی کاربران این پرسش را مطرح کرده‌اند که چرا به حساب امیرحسین رائفی پور، برادر استاد، مبلغ ۱۴ میلیارد تومان واریز شده است و اگر این مبلغ در راستای همان نیت خیری است که اقای رائفی پور می‌گوید، برای رفع شائبه‌ها نیاز به ارائه مدارک از سوی رائفی پور وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      هرکس سعی کند آبروی بی‌گناهی را بریزد خدا آبرویش را خواهد ریخت
      توکل بر خدا

      پاسخ ها

      • م ج

        اگردوست من اینها بی گناهن د تمام لواط کاران به بهشت میروند خیالت راحت ایران سبزه بودبه گل اراسته شد

    • خدا

      به اینکار که پولت را بدی یکی دیگه کار کنه وسودش رو بده ،میگن نزول خوری !!!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        سلام به این کار که به کسی پول بدی بهاش کار کنه سود کار به شما بدهد نزول نمیگن (عقدمضاربه )هست وسودش حلال هست

    • ناشناس

      این چطوری با لیسانس حسابداری استاد شده اونهم در امور دینی سیاسی ملی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        با مطالعات زیاد که خیلی ها ندارن

    • علی

      توی ایران اگه یک موسسه حسابش با کتابش بخونه اون فقط موسسه مصاف هست

    • وارسته

      آره با کمک های مردمی اداره میشه ،مردمی که به نون شب محتاجند هزینه میلیاردی میکنن تا شما راجع به مهدویت پژوهش کنید ،وقتی مرجع قانونی رسیدگی نمیکنه اینطوری میشه دیگه چون تو این مملکت همه از هم آتو دارند.همه جای دنیا حساب های بانکی رصد میشه تا فسادی اتفاق نیفته اما اینجا همه چیز غیر شفاف و نامشخصه به همین خاطر شایعه است که رواج پیدا می‌کنه

    • هیوا حسینی

      هر دم از این باغ بری می‌رسد تازه تر از تازه تر از تازه تری می‌رسد

    • محمد جواد

      واقعا دوره آخر زمان هست به هیچ کس اعتمادی نیست نگه داشتن ایمان مانند نگه داشتن آتش در دست هست خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند و العاقبه للمتقین

    • امیر

      بعضی از مردم برا توهم و چرت و پرت ،خوب پول میدن..

    • فیض اله

      خیلی درد آوره همه فقط ادعا

    • ناشناس

      استاد بدون مدرک یا مدرک بدون استاد!

    • اکبر

      آقای رافی پور این سود نزول نیست شما که در تفسیر قرآن استادی

    • ناشناس

      مردمی هستن که ازدروغ شنیدن لذت میبرن، تواوهامات غرق میشن، صحبتهای یه کاسب مثل رایفی پورشادشون میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج