اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۷۷۸۵
۱۳۸۱
۱۳۸۱
پ

تصاویری از آچار فرانسه نیروی زمینی ارتش ایران

خودرو زرهی نفربر حیدر ۷ در رژه نظامی روز ارتش معرفی شد که با امکانات پیشرفته و توپ‌های جنگی بزرگ، توان نظامی ایران را به‌رخ میکشد.

خبرآنلاین: خودرو زرهی نفربر حیدر ۷ در رژه نظامی روز ارتش معرفی شد که با امکانات پیشرفته و توپ‌های جنگی بزرگ، توان نظامی ایران را به‌رخ میکشد.

صنایع نظامی ایران با به‌روزرسانی خودروهای زرهی دوران شوروی به پیشبرد توانایی‌های دفاعی خود ادامه می‌دهد.

تصاویری از آچار فرانسه نیروی زمینی ارتش ایران

یکی از این محصولات ارتقا یافته نفربر زرهی حیدر 7 است که به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.

خودرو زرهی نفربر حیدر 7 در واقع نسخه اصلاح شده BTR-60PB ساخت شوروی بوده که پیشرفت‌های قابل توجهی از جمله نصب توپ 23 میلی متری خودکار و حفاظت پیشرفته با زره واکنشی انفجاری (ERA) در دو طرف برجک و بدنه را شامل شده است.

نفربر زرهی حیدر ۷ می‌تواند نقش بسیار کاربردی در ارتش ایران داشته باشد و به همین خاطر در ادامه می‌توانید با ما همراه باشید تا به اطلاعات جالبی در مورد آن برسید.

نفربر حیدر 7 برای اولین بار در سال 2017 در روز صنعت دفاعی ایران معرفی شد. این خودرو زرهی در واقع طراحی خود را از خودرو زرهی BTR-60PB روسی الهام گرفته که از سال 1961 در حال خدمت بوده و حالا مهندسین ایرانی با تغییر و ارتقا قابلیت‌های آن به نسخه جدیدی از آن رسیده‌اند. از این ارتقاها می‌توان به نصب توپ 23 میلی‌متری و استفاده از زره واکنشی انفجاری ERA در ساخت بدنه و برجک نفربر اشاره کرد.

تصاویری از آچار فرانسه نیروی زمینی ارتش ایران

خودرو زرهی نفربر حیدر ۷

توپ 23 میلی‌متری شبیه به توپ ضد هوایی ZU-23-2 ساخت شوروی، حیدر 7 را قادر می‌سازد تا هواپیماهایی در ارتفاع پایین را تا فاصله 2.5 کیلومتری و خودروهای زرهی را در فاصله 2 کیلومتری هدف قرار داده و این قابلیت، تطبیق‌پذیری عملیاتی آن را افزایش می‌دهد. در کنار این موارد، امکان کنترل برجک از داخل خودرو نیز فراهم شده و نمایشگر قرار گرفته در آن می‌تواند اطلاعات مفیدی از وضعیت حاضر را به کاربر ارائه دهد.

گسترش قابلیت‌های نظامی ایران

لازم به ذکر است که با توجه به وضعیت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و عدم امکان فراهم کردن لوازم مورد نیاز این ارتقاها، تمام ادوات استفاده شده به صورت بومی در داخل ایران تولید شده‌اند. در واقع ایران با بهره‌مندی از تجهیزات نظامی روسیه سعی دارد تا قدرت و استحکامات دفاعی خود را گسترش داده و بتواند به جایگاه مطلوب خود در این شرایط خاورمیانه برسد.

تصاویری از آچار فرانسه نیروی زمینی ارتش ایران

صنعت دفاعی ایران در طول این سال‌ها با اتکا به نوآوری در مسیر خود پیش رفته و تولید نفربر حیدر ۷ هم یکی از همین ابتکارات بوده که فناوری‌های مدرن بر روی طراحی قدیمی اما قدرتمند روسی سوار شده‌اند.

ایران در واقع قصد دارد که نشان دهد حتی با وجود تحریم‌های شدید بین‌المللی باز هم می‌تواند با استفاده از روش‌های ابتکاری صنایع نظامی خود را گسترش داده و حمله اخیر به مواضع رژیم صهیونیستی نیز باعث شد تا قدرت‌های غربی به صحت این ادعا ایران برسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج