اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۵۸۸۵
۱ نظر
۳۱۵۴
۱ نظر
۳۱۵۴
پ

چند مکان گمنام که به واسطه اتفاقات سیاسی مشهور شدند

در این مطلب به سراغ اسامی چند نقطه جغرافیایی می‌رویم که به واسطه اتفاقات سیاسی بر سر زبان‌ها افتادند.

برترین‌ها: بامداد جمعه گذشته برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال شرق اصفهان خبر دادند. علت این صداها، پدافند اصفهان بود که در واکنش به یک شی که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد فعال شد. در نهایت نیز بررسی‌های میدانی نشان داد تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است و حادثه‌ای در آن‌ها گزارش نشده است.

به تازگی تاسیسات نظامی و هسته‌ای ایران در معرض خرابکاری اسرائیل قرار گرفت و پیش‌تر نیز شاهد این قسم از اقدامات در مراکز مهم نظامی و هسته‌ای بوده‌ایم. در این مطلب به سراغ اسامی چند نقطه جغرافیایی می‌رویم که به واسطه اتفاقات مشابه بر سر زبان‌ها افتادند. با ما همراه باشید.

تورقوزآباد / تهران

«تهران، تورقوزآباد، کوچه ماهر، انبار اتمی مخفی ایران»؛ این آدرسی بود که روز پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل داد و گفت اینجا یکی از انبارهای هسته‌ای ایران است.

چند مکان گمنام که به واسطه اتفاقات سیاسی مشهور شدند

معمولا این اصطلاح برای اشاره به محل پرتی به‌کار برده می‌شد و احتمالا همین استعاره باعث شد وقتی نتانیاهو در صحن سازمان ملل به تورقوزآباد اشاره می‌کرد، همه ایرانی‌ها متوجه شوند او به ناکجاآباد زده است. جالب است بدانید که تورقوزآباد، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران است.


بیدگَنِه / ملارد

این منطقه با انفجار روز ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۱۲ نوامبر ۲۰۱۱) در یکی از زاغه‌های مهمات در پادگان مدرس (پادگان امیرالمؤمنین) شناخته می‌شود. صدای انفجار تا کرج و خاوران تهران شنیده و در نزدیکی محل حادثه باعث شکستن شیشه‌های ساختمان‌ها شد.

چند مکان گمنام که به واسطه اتفاقات سیاسی مشهور شدند

بیدگنه، روستایی از توابع شهرستان ملارد استان تهران می‌باشد.این روستا در دهستان ملارد قرار داشته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن (۱۴۶۷خانوار) ۵۶۴۰ نفر بوده‌ است.


فردو / قم

مهرماه سال ۹۱ بود که روزنامه انگلیسی ساندی تایمز به انتشار جزییاتی درباره انفجاری در نزدیکی سایت هسته‌‌ای فردو پرداخت. فریدون عباسی، رییس وقت سازمان انرژی اتمی ایران در صحن علنی کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران فاش کرد که خطوط برق میان قم و فردو در تاریخ ۱۷ اوت دچار قطعی شد.

چند مکان گمنام که به واسطه اتفاقات سیاسی مشهور شدند

روستای فردو در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی کهک و ۴۷ کیلومتری جنوب شهر قم قرار دارد. این روستا از جنوب غربی به کوه چال از جنوب شرقی به کوه عبدالوهاب و از شرق به کوه سلطان سعید شاه محدود می‌شود. نام روستای فردو برگرفته از کلمه فردوس به معنای بهشت است. آب و هوای این روستا در بهار و تابستان خنک و مطبوع و در زمستان سرد و خشک است. رودخانه فصلی فردو در شرق روستا جریان دارد.


قهجاورستان / اصفهان

بامداد روز ۳۱ فروردین خبری مبنی بر پرواز ریزپرنده‌های ناشناس بر فراز آسمان شهر قهجاورستان در استان اصفهان رسانه‌ای شد. جمعیت این منطقه بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۱، ۱۵۰۰۰نفر اعلام شده است.

چند مکان گمنام که به واسطه اتفاقات سیاسی مشهور شدند

امکانات افزایش جمعیت این شهر و نبود امکانات فراوان در سال های اولیه این شهر باعث شد که با پیگیری شورا و شهردار وقت امکانات فراوانی از جمله ایستگاه آتش نشانی، درمانگاه، فرهنگسرا و بسیاری از امکانات مختلف در این شهر تأسیس شود و هم اکنون این شهر خدمات فراوانی به شهروندان خودش ارائه می‌دهد. قهجاورستان ۶ کیلومتر با فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان فاصله دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بانوي ايراني

      ناتانياهو و اسرائيل هيچوقت به ناكجاآباد نمي زنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج