adexo3
۱۴۱۵۶۷۸
۹۸۳
۹۸۳
پ

تصاویری عجیب از پُرموترین پسر جهان

این پسر خارق‌العاده‌، یک «گرگینه» واقعی بوده که موهایش صورت و بدن او را پوشانده است.

روزیاتو: این پسر خارق‌العاده‌، یک «گرگینه» واقعی بوده که موهایش صورت و بدن او را پوشانده است. همه اینها به دلیل ابتلا به یک ناهنجاری پزشکی است که از هر یک میلیارد نفر، یک نفر به آن مبتلاست. مادرش این پسر که به عنوان پرموترین نوزاد جهان شناخته می شود، ویار حاملگی «نفرین‌شده» خود را مقصر می داند. جارن گامونگان از فیلیپین، با سر پر از مو و لکه‌هایی روی صورت، گردن، کمر و بازوهایش به دنیا آمد. مادر او، آلما، معتقد بود که مقصر ظاهر عجیب پسرش، نفرین خوردن یک گربه وحشی در زمان بارداری اش بوده است.

تصاویری عجیب از پُرموترین پسر جهان

علیرغم اعتقاد آلما، هیچ گونه مدرک پزشکی وجود ندارد که نشان دهد خوردن گربه باعث ایجاد این بیماری می شود.

او گفت که در دوران بارداری اش هوس غیر قابل کنترلی برای خوردن گربه های وحشی داشته؛ غذای عجیب و غریبی که در منطقه کوهستانی دورافتاده محل زندگی او یافت می شود.

آلما در دوران حاملگی یک گربه سیاه را با گیاهان دارویی سرخ کرد و خورد؛ تصمیمی که بعد از به دنیا آمدن جارن از آن پشیمان شد.

اما زمانی که او سرانجام به پزشک مراجعه کرد، متخصصان متوجه شدند که جارن مبتلا به یک بیماری به نام «هیپرتریکوزیس» است.

تصاویری عجیب از پُرموترین پسر جهان

این سندرم فوق‌العاده نادر تنها یک نفر از هر یک میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از قرون وسطی تا به حال، تنها ۵۰ تا ۱۰۰ مورد ابتلا به هیپرتریکوزیس در سراسر جهان گزارش شده است.

آلما نگران است که ظاهر منحصر به فرد جارن در مدرسه برای او چالش‌برانگیز باشد: ممکن است که او به دلیل متفاوت بودن مورد آزار و اذیت قرار گیرد. بعد از به دنیا آمدن جارن، به خاطر ویارهایی که داشتم، خودم را سرزنش می کردم. احساس گناه زیادی داشتم. اما اخیراً پزشکان به من گفتند که این موضوع ربطی به ویار ندارد.

تصاویری عجیب از پُرموترین پسر جهان

از میان سه فرزند آلما، جارن تنها کسی است که ظاهر متفاوتی دارد.

به گفته آلما، جارن پسری شاد و بازیگوش است، اما از خارش بثورات پوستی هنگام گرم شدن هوا شکایت می‌کند: وقتی هوا گرم است، او را به حمام می برم. ما حتی سعی کردیم موهایش را کوتاه کنیم، اما دوباره بلندتر و ضخیم تر می شد، به همین خاطر دیگر این کار را انجام ندادیم.

دکتر راولیندا سوریانو پرز، متخصص پوست، پس از دیدن جارن در این ماه گفت: ما معتقدیم که این یک بیماری ارثی، اما بسیار نادر است. از هر یک میلیارد نفر، یک نفر ممکن است به آن مبتلا شود.

تصاویری عجیب از پُرموترین پسر جهان

دکتر تصریح کرد که اگرچه هایپرتریکوزیس درمانی ندارد، اما لیزر موهای زائد می تواند به کنترل این بیماری کمک کند: سعی می کنیم در طی چهار تا شش هفته، ده جلسه لیزر انجام دهیم و سپس نتایج را بررسی کنیم.

هر جلسه لیزر حدود ۴۰ دلار برای این خانواده هزینه دارد. آلما از خیرین برای تامین هزینه این جلسات، درخواست کمک مالی کرده است: از کسانی که به ما کمک کرده اند، بسیار سپاسگزارم. امیدوارم پسرم با کمک شما شانس بیشتری در زندگی داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج